واردات ورق استیل

واردات ورق استیل با توجه به اینکه استیل جزو یکی از مواد اولیه پرکاربرد در صنعت است و از آن در زمینه‌های مختلفی شامل خودروسازی، صنایع غذایی، داروسازی، تولید تجهیزات صنعتی، طراحی دکور نمای ساختمانی و … استفاده می‌گردد، بسیار مورد توجه قرار دارد و مهم است. درحقیقت کشورهای مختلف با هدف کاهش هزینه‌های تولید و همینطور تامین نیاز داخلی به این محصول در داخل کشور، اقدام به واردات ورق استیل می‌نمایند. درصورتی که افراد با قوانین و مقررات واردات ورق استیل آشنایی داشته باشند، فعالیت کردن در این زمینه با سوددهی بالایی همراه خواهد بود. برای آشنایی با جزئیات واردات ورق استیل در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

دلایل اهمیت واردات ورق استیل

 

واردات ورق استیل به کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیل اول اهمیت واردات ورق استیل این است که فرآیند تولید ورق استیل در حجم انبوه، نیازمند سرمایه و زمان خیلی زیادی می‌باشد. از سویی دیگربا توجه به وجود تحریم‌ها و همینطور کمبود امکانات در کشورمان برای استخراج منابع طبیعی، تولید ورق استیل کمی دشوار است.

به همین دلیل واردات ورق استیل در کشور ایران، اهمیت بسیار بالایی دارد؛ تا به شیوه‌ای آسان‌تر نیاز داخلی به این محصول برطرف گردد.

دلایلی که مطرح کردیم نشان دهنده اهمیت واردات ورق استیل به کشور ایران است؛ به همین دلیل دولت با تجار و بازرگاناتی که اقدام به واردات این کالا می‌کنند، همکاری زیادی دارد تا نیازهای صنایع تولیدی مختلف در کشور برطرف گردد.

اغلب ورق‌های استیل وارداتی در کشورمان، از کشورهای چین، هند، تایوان، امارات، کره، ترکیه، ایتالیا و … وارد ایران می‌شوند.

مقررات مرتبط با واردات ورق استیل

 

زمانی فعالیت در زمینه واردات ورق استیل با سوددهی زیادی همراه خواهد بود که فردی که قدم در این مسیر می‌گذارد، با تمامی قوانین و مقرراتی که در این زمینه تعیین شده‌ است، آشنایی داشته باشد.

برای این منظور واردکنندگان می‌توانند یا اقدام به مطالعه کتاب قوانین و مقررات نمایند و از بخشنامه‌های صادر شده برای این منظور مطلع گردند و یا از فردی که در این زمینه تجربه و تخصص دارد، راهنمایی دریافت کنند تا در فرآیند منبع‌یابی، واردات، حمل، ترخیص و .. دچار مشکل نشوند.

لازم به ذکر است که ورق‌های استیل دارای انواع مختلفی می‌باشند و در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. به همین دلیل هر یک دارای کد تعرفه گمرکی متفاوتی هستند. اطلاع از کد تعرفه گمرکی مرتبط با محصول مورد نظر، از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور کاهش هزینه‌ها و کوتاه‌تر کردن فرآیند ترخیص کالا از گمرک، حتما از یک فرد متخصص در این زمینه، کمک بگیرید.

 

مراحل واردات ورق استیل

 

در زمینه تجارت و واردات و همینطور صادرات کالا، نیاز است که کاربران ابتدا کارت بازرگانی خود را دریافت نمایند. درغیراینصورت امکان تجارت و حضور در بازارهای جهانی، برای کاربر وجود نخواهد داشت.

پس از دریافت کارت بازرگانی، افراد باید به دنبال یک منبع و فروشنده مناسب در خارج از کشور باشند تا بتوانند از طریق این فروشنده، کالای مدنظر خود را خریداری کنند. خوشبختانه محدودیتی در زمینه واردات ورق استیل به کشور وجود ندارد و علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی در این زمینه فعالیت کنند.

پس از طی فرآیند ثبت سفارش کالا و خرید کالا از فروشنده خارجی، محموله توسط کارشناسان مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشکلی نداشته باشد. در نهایت با پرداخت هزینه‌های گمرکی و طی مراحل اداری ترخیص کالا از گمرک، می‌توان کالا را ترخیص نمود.

مطابق با قوانین سازمان استاندارد، برخی از کالاها نیازمند مجوز استاندارد اجباری می‌باشند. به این معنی که باید کالای وارداتی به کشور مبداء از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد و آزمایش‌های لازم بر روی آن انجام شود. برای طی این مرحله، بازرگانان باید از یک شرکت بازرسی معتبر، خدمات دریافت کنند و سپس از این شرکت بازرسی برای انجام آزمایشات لازم، کمک بگیرند تا بتوانند کالایی که مطابق با استانداردهای لازم است را وارد بازار ایران کنند.

 

کد تعرفه گمرکی واردات ورق استیل

 

به طور کلی ورق‌های استیل در زمینه‌های مختلفی کارایی دارند و به همین منظور نیز دارای انواع مختلفی شامل ورق استیل مات، ورق استیل آینه‌ای، ورق استیل خراشیده، ورق استیل شطرنجی، ورق استیل مقاوم در برابر اسید، ورق استیل نورد و … می‌باشند.

برای واردات ورق استیل به کشور و جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، برای انواع ورق‌های استیل، یک کد تعرفه گمرکی تعیین شده است. اطلاع از این کد به خصوص در زمان تکمیل فرآیند ترخیص کالا و دریافت مجوزهای لازم از گمرک، ضرورت دارد.

تعیین کد تعرفه گمرکی برای واردات ورق استیل، امری تخصصی است؛ اما نگران نباشید، کارشناسان پرشین تجارت دوان در این زمینه راهنمای شما خواهند بود. در ادامه به کد تعرفه گمرکی انواع ورق‌های استیل اشاره نموده‌ایم.

  • استیل ضد زنگ به صورت ورق و کویل با پهنای بالای 600 میلیمتر : ردیف 7219
  • استیل ضد زنگ به صورت کویل و ورق با پهنای کمتر از 600 میلیمتر : ردیف 7220

اغلب وارد کنندگان جهت واردات استیل ضد زنگ، از تعرفه‌های 72193400 و 72193500 استفاده می‌کنند. کالاهایی با این کد تعرفه گمرکی در کویل‌هایی با وزن 2.5 الی 5 تن وارد کشور می‌شوند.

 

ارتباط با گروه کارشناسان پرشین تجارت دوان

 

با توجه به اینکه ورق‌های استیل در زمینه‌های مختلفی کارایی دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند، فعالیت در زمینه واردات آن‌ها با سوددهی بالایی همراه است. اما این سود نصیب بازرگانانی می‌شود که با مقررات واردات و ترخیص ورق استیل آشنایی دارند. در صورتی که افراد بدون دانش و تخصص لازم، قدم در این مسیر بگذارند، ممکن است با ضررهای مالی بسیاری مواجه شوند.

توصیه می‌کنیم اگر در زمینه واردات ورق استیل نیاز به راهنمایی دارید، ابتدا از کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان راهنمایی بگیرید. کارشناسان این مجموعه با توجه به سابقه‌ای که در زمینه واردات ورق استیل دارند، با اصلی‌ترین منبع‌های تامین‌کننده ورق استیل در چین و تایوان ارتباط برقرار می‌کنند، تا بتوانند این محصول را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت برای شما عزیزان خریداری کنند. در پایان نیز پس از طی مراحل لازم برای واردات و دریافت مجوزهای مورد نیاز، اقدام به طی مراحل اداری ترخیص کالا از کمرگ می‌نمایند تا محصول وارداتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما برسد.

اگر مایل هستید از تیم کارشناسان پرشین تجارت دوان برای تحلیل بازار، بررسی موانع و مشکلات در مسیر واردات ورق استیل، برآورد هزینه واردات و ترخیص ورق استیل و … مشاوره دریافت کنید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی (شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 ) اقدام نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا