خدمات تخصصی ترخیص کالا

آیا درباره خدمات تخصصی ترخیص کالا چیزی می دانید؟ ارائه خدمات تخصصی ترخیص کالا یکی از وظایف شرکت های بازرگانی است. امروزه بیشتر بازرگانان برای این که مراحل ترخیص کالای آن ها راحت تر انجام شود و تمامی قوانین و مقررات هم رعایت شود از ترخیص  کاران کمک می گیرند.

خدمات تخصصی ترخیص کالا

 

شرکت های بازرگانی می توانند بهترین خدمات تخصصی ترخیص کالا را در اختیار شما قرار دهد شرکت پرشین تجارت دوان است. این شرکت با داشتن ترخیص کاران بسیار حرفه ای و کار بلد می تواند در یک زمان کوتاه کالاهای وارداتی شما را ترخیص کند و یا حتی می تواند کالاهای مورد نیاز شما را از دیگر کشورها وارد کشور نماید.

در ادامه مقاله قصد داریم شما را با ترخیص کالا و راه های پیش روی ترخیص کار بیشتر آشنا کنیم شما می توانید برای آشنایی بیشتر با خدمات شرکت پرشین تجارت دوان مقاله ترخیص کالا از ثبت سفارش تا تحویل درب انبار را مطالعه نماید و اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

آیا می دانید ترخیص کالا چیست؟

 

ترخیص کالا یکی از مهم ترین مراحل در تجارت به حساب می آید که شما باید کالاهای وارداتی خود را به صورت کاملا قانونی وارد کشور کنید و آن ها را از اداره گمرک ترخیص کنید. برای ترخیص کالا باید با مراحل قانونی و گمرکی آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید مراحل ترخیص را به خوبی پشت سر بگذارید.

هر فردی که به عنوان یک بازرگان کارهای تجاری انجام می دهد باید با مراحل ترخیص کالا و اصول و قواعد تجارت آشنایی داشته باشد. به طور کلی ترخیص کالا یکی از فرآیندهای است که در گمرک توسط نماینده قانونی و یا خود صاحب کالا انجام می شود  و یکی از مراحل بسیار مهم در تجارت به حساب می آید.

داشتن تجربه و مهارت و کمک گرفتن از افراد متخصص می تواند  به آسان تر شدن کارها و صرف هزینه پایین تر برای ترخیص کمک زیادی کند.

صاحب کالا باید اسناد مورد نیاز برای ترخیص کالا را آماده نمایند و تمامی اطلاعات کالاهای وارداتی را در دست داشته باشد تا بتواند ترخیص کالا را به خوبی انجام دهد. در صورتی که هر یک از مراحل ترخیص کالا را به خوبی انجام ندهد فرد ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های اضافی شود.

کالاهای را می توان از گمرک ترخیص کرد که مانعی برای واردات آن ها وجود نداشته باشد و می توانند به بازار کشور وارد شود.

مراحل ترخیص کالا

 

ترخیص کالا از گمرک دارای مراحل بسیاری است که برخی از این مراحل شامل:

  • تهیه اسناد و مدارکی از کالاهای وارداتی
  • رسیدن کالا به گمرک و دریافت کردن قبض انبار
  • کنترل و ارزیابی کردن کالاها
  • اظهار از طریق سامانه EPL
  • دریافت کردن مجوزها همانند آزمایشگاه ها و استانداردها
  • بررسی کردن تعرفه و ارزش اظهارنامه
  • پرداخت مالیات و عوارض گمرکی
  • مرحله بارگیری کردن و تحویل بار از گمرک
  • خروج کالاها از گمرک

چه هزینه های برای ترخیص کالا باید پرداخت شود؟

 

برای ترخیص کالا باید یک سری هزینه پرداخت شود که این هزینه های شامل موارد زیر است:

  • کارمزد حق العمل کار
  • گرفتن ثبت سفارش
  • گرفتن ترخیصیه از شرکت کشتیرانی
  • کارمزد بانک برای تخصیص ارز یا گرفتن کد ساتا
  • در صورتی که مشمول استاندارد باشد باید کارمزد اداره استاندارد و آزمایشگاه پرداخت شود
  • اظهار گمرک پرداخت عوارض گمرکی همچنین ارزش افزوده و مالیات

ترخیص کار کیست و چه کاری می تواند انجام دهد؟

 

ترخیصکار شخصی است که به صورت حقیقی و یا حقوقی می تواند با در دست داشتن وکالت از سوی صاحب کالا و شرکت تجاری کارهای ترخیص کالاها را انجام می دهد. ترخیص کاران باید افرادی حرفه ای و با تخصص و مهارت باشند تا بتوانند کارهای گمرکی را به خوبی انجام دهند.

داشتن کارت بازرگانی برای ترخیص کاران ضروری است چون با داشتن این کارت می توانند در یک زمان کوتاه  کالاهای شما را ترخیص کنند و از به وجود آمدن هزینه های اضافی جلوگیری نمایند. برای آشنای بیشتر با ترخیص کار و وظایف آن ها می توانید مقاله ترخیص کار حرفه ای را مطالعه نماید.

ترخیص کاران باید دارای یک سری شرایط باشند که این شرایط شامل:

  • اتباع ایرانی باشد
  • سوء پیشینه و یا سابقه قاچاق نداشته باشد
  • سن بالای 25 سال باشد
  • فاقد شغل دولتی باشد
  • در آزمون گمرک که برای دریافت کارت برگزار می شود قبول شود.

صفات یک ترخیص کار ماهر و حرفه ای

 

  • ترخیص کار با تجربه و متخصص باید پروسه ترخیص کالا را در یک زمان کوتاه و با یک هزینه اندک انجام دهد.
  • با شرایط و قوانین ترخیص کالا آگاه باشد
  • امانتدار و صادق باشد
  • بتواند اعتماد صاحبان کالا و تاجران را جلب نماید.
  • فیش های پرداختی و هزینه های که پرداخت شده را ارائه دهد.
  • مشاوره رایگان در زمینه بررسی ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی و تعرفه کالاها در اختیار افراد قرار دهد.

وظایف ترخیص کار حرفه ای در گمرک

 

ترخیص دارای یک سری وظایف مشخص است که این وظایف شامل اقدامات و فعالیت های است که در مراحل واردات و صادرات انجام می شود.

ثبت شرکت: شرکت ها و صاحب بار حتما در گمرک ثبت نام نمایند تا بتوانند به عنوان مشتریان گمرک در فعالیت های تجاری دخالت داشته باشند.

تعیین رده بندی:  هر کالای که به گمرک وارد می شود باید رده بندی شده تا مشخص شود که کالا در چه دسته بندی مالیاتی تحت پوشش قرار می گیرد.

بررسی مدارک: گمرک مدارک مورد نیاز را که برای صحت اظهارنامه مورد بررسی قرار می دهند که این مدارک شامل: عوارض صادره، عوارض جمع آوری و… است.

پذیرش اظهارنامه: وارد کننده و یا صادر کننده باید اظهارنامه جمع آوری نماید و این اظهارنامه را به گمرک تحویل دهد . این اظهارنامه دارای اطلاعاتی مانند ارزش کالا، جزئیات کالا، قابل استفاده بودن و نبودن کالا است.

پرداخت مالیات و عوارض: فرد وارد کننده و یا صادر کننده باید هزینه های عوارض و مالیات ها را پرداخت کند که این عوارض شامل: عوارض صادرات، عوارض واردات و سایز هزینه ها است.

باز بینی فیزیکی: در برخی از کالاها گمرک بازبینی و نمونه برداری از کالا را اجبار می کند تا بتواند آن را با اظهارنامه تطابق دهد.

اهمیت استفاده از ترخیص کار برای ترخیص کالاها

 

همانگونه که می دانید شرکت های بازرگانی می توانند خدمات تخصصی ترخیص کالا را در اختیار صاحبان کالا و تاجران قرار دهند. در تمامی دنیا گمرک های وجود دارد که روزانه در حال فعالیت هستند. ترخیص کاران می توانند بعد از ورود کالاها به گمرک با کارت بازرگانی خود اقدام به ترخیص کالاهای شما کنند.

برخی از گمرک ها دارای قوانین و شرایطی هستند که تاجران و صاحبان کالا نمی توانند از پس آن ها بر بیایند و بهترین کار این است که از ترخیص کاران برای انجام این کارها کمک بگیرند. کارت بازرگانی نشان دهنده اعتبار بازرگان است و این کارت نشان دهنده این است که تا پایان مسیر و مراحل ترخیص کالای شما در سلامت و ایمنی کامل قرار دارد.

 

نکات مهم برای ترخیص کالا از گمرک

 

ترخیص کالا از گمرک ملزم به رعایت کردن قوانین و و مقررات مشخصی است. پس باید بدانید که آشنایی با قوانین و مقررات بسیار اهمیت دارد و فرد باید آشنایی کاملی با قوانین و مقررات گمرک داشته باشد.

انجام فرآیند ترخیص کالا نیازمند داشتن یک سری مجوزها است یعنی شما باید یک سری مدارک و اسناد آماده کنید و همچنین مجوزهای که نشان دهد که نقل و انتقالات شما به صورت قانونی انجام شده است.

مجوزها باید دارای تاییدیه سازمان های مربوطه باشد تا سرعت انجام مراحل بالاتر برود.

از نکات دیگر که باید در نظر بگیرید تعیین ارزش گذاری کالاها است که این ارزش گذاری در هر کشور با توجه به معیارهای مختلف انجام می شود.

ترخیص کالا دارای فرآیند سخت و پیچیده ای است که مراحل آن به قوانین داخلی هر کشور و قوانین بین المللی آن بستگی دارد.

 

جمع بندی

 

شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان با بهره گیری از ترخیص کاران بسیار حرفه ای و آشنا به امور گمرکی و سابقه درخشان می تواند خدمات تخصصی ترخیص کالا در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که بخواهید کالاهای خود را از گمرک ترخیص نماید می توانید از شرکت بازرگانی پرشین تجارت کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا