واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک

واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد مانند دیگر کالاها در حوزه شیمیایی و بهداشتی، سود خوبی دارد و بسیاری از تاجران این ماده را وارد می‌کنند. از پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد در صنایع بسیاری مثل تصفیه آب، مواد شوینده و تمیزکننده، رنگ‌ها، پوشش‌ها، لوازم آرایشی و … استفاده می‌شود از این رو اگر مراحل واردات را به شکلی اصولی و قانونی انجام دهید، می‌توانید از وارد کردن این کالا به سودآوری بالایی برسید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد راهنمایی کنیم.

ترخیص-پودر-جاذب

اهمیت واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد

 

پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد دارای کاربردهای گسترده‌ای در صنعت تولید مواد شوینده و تمیز کننده، صنعت تصفیه آب و … می‌باشد و از این جهت، واردات آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این ماده، اولین پلیمر مخاط چسبنده است که در pH اسیدی مسئولیت چسبندگی مخاط را دارد همچنین برای درمان سندرم خشکی چشم هم به عنوان اشک مصنوعی استفاده می‌شود. پلیمرهای اکریلیک جامد به شکل گسترده در پخش کننده‌ها نیز استفاده می‌شوند ضمن اینکه در تولید پوشش‌های سطحی، منسوجات، چسب‌ها، پردازش کاغذ، پوشک بچه، مواد شوینده و پلیمرهای فوق جاذب مصرف می‌شوند.

 

مراحل واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد

 

واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد در چند مرحله انجام می‌گیرد و شما اگر تصمیم به وارد کردن این کالا دارید، باید با مراحل آن به شرح زیر آشنا باشید :

دریافت کارت بازرگانی

 

شما بدون داشتن کارت بازرگانی، امکان واردات هیچ نوع کالایی را به کشور نخواهید داشت بنابراین در اولین قدم باید برای گرفتن کارت بازرگانی اقدام کنید. این کارت شامل دو نوع حقیقی و حقوقی می‌باشد که نوع حقیقی به نام شخص صادر می‌شود و کارت بازرگانی حقوقی هم به نام شرکت‌ها صادر می‌گردد.

 

پیدا کردن تامین کننده کالا

 

در قدم بعدی باید تامین کننده معتبر کالا را پیدا کرده و با آنها مذاکره کنید. شما برای پیدا کردن تامین کننده معتبر می‌توانید به چند طریق اقدام نمایید، در روش اول باید به کشوری که قصد خرید کالا را دارید مراجعه نمایید و به صورت حضوری با تامین کننده وارد مذاکره شوید. اگر هم امکان مراجعه حضوری را ندارید، می‌توانید تامین کننده را از اینترنت پیدا کنید که البته این روش کمی هم ریسک دارد.

 

مذاکره با فروشنده و دریافت پروفرما

 

پس از پیدا کردن تامین کننده معتبر پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد، باید با فروشنده وارد مذاکره شوید و پروفرما دریافت نمایید. پروفرما، همان پیش فاکتور می‌باشد که برای استعلام قیمت صادر می‌شود و بعد از صدور آن، فروشنده و خریدار هیچ تعهدی در قبال یکدیگر نخواهند داشت. داخل پروفرما باید مشخص فنی کالا، سازنده کالا، کشور مبداء، کشور مقصد، تعداد کالا، وزن و ابعاد کالا و … ذکر شوند.

 

دریافت مجوزهای مربوطه و انجام ثبت سفارش

 

در مرحله بعدی واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد باید مجوزهای مربوطه را دریافت کنید. شما برای این منظور لازم است کالا را در سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش نمایید و مدارک مورد خواست همچون پیش فاکتور را در سامانه بارگذاری نمایید. در ادامه، درخواست شما توسط کارشناسان وزارت صمت و سایر سازمان‌های مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مجوزهای لازم برای واردات کالا صادر می‌گردد.

 

دریافت تخصیص ارز مورد نیاز و حواله مبلغ پروفرما

 

پس از اینکه تمام مجوزهای لازم برای واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد را دریافت کردید و ثبت سفارش شما از سوی کارشناسان تایید شد، می‌توانید کالا را از فروشنده خریداری نمایید. برای این منظور، پیش فاکتور توسط دولت پرداخت می‌شود و مبلغ تخصیص ارز بر اساس نوع و دسته بندی کالا، متفاوت می‌باشد. ارزهای دولتی، نیمایی، ارز آزاد، ارز حاصل از صادرات و یا ارز از محل صادرات از نمونه ارزهایی هستند که دولت برای واردات کالا به بازرگانان اختصاص می‌دهد. شما مجاز هستید به روش هایی مثل حواله ارز، وصول اسنادی، اعتبار اسنادی و پرداخت به وسیله چک، مبلغ پیش فاکتور را به فروشنده بپردازید.

 

تعیین روش حمل و نقل و بیمه کالا

 

در قدم بعدی باید مشخص کنید که کالاهای شما به چه طریقی جمل شوند و انتخاب روش حمل و نقل باید کاملا توافقی میان فروشنده و خریدار باشد. شما می‌توانید از روش‌های حمل دریایی، هوایی، زمینی یا ریلی استفاده کنید که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

 

صدور بارنامه برای واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد

 

بعد از انتخاب روش حمل و نقل، بارنامه کالا صادر می‌شود. فروشنده موظف است کالا را به شرکت حمل و نقل تحویل دهد و بارنامه را دریافت نماید. نوع بارنامه با توجه به روش حمل و نقل انتخابی، متفاوت می‌باشد.

 

ترخیص کالا

 

پس از حمل کالا و رسیدن به یکی از گمرک‌های کشور، می‌توانید پیگیر پروسه ترخیص پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد باشید. این مرحله شامل دریافت قبض انبار، ثبت اظهارنامه، پرداخت عوارض گمرکی و … می‌باشد. بعد از ترخیص کالا هم باید آن را به انبار انتقال دهید.

 

هزینه‌های واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد

 

هزینه واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد شامل بخش‌های مختلفی است که در ادامه شرح می‌دهیم :

 

هزینه خرید محصولات

 

بخش عمده از هزینه واردات کالا مربوط به هزینه خرید است و بسته به اینکه حجم کالای خریداری شده شما چقدر است، هزینه خرید آن مشخص می‌شود.

 

هزینه‌های بیمه باربری

 

شما برای بیمه کردن کالاهای خود باید هزینه‌های بیمه را بپردازید تا در صورت صدمات احتمالی مثل دزدیده شدن کالا بتوانید از شرکت بیمه خسارت بگیرید.

 

هزینه‌های نگهداری در انبار

 

کالاهای شما تا زمان ارسال نیاز به نگهداری در انبار دارند و لازم است هزینه‌های نگهداری کالا در انبار را هم پرداخت کنید.

 

هزینه حمل و نقل در واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد

 

هزینه حمل و نقل کالا را هم باید با توجه به روشی که برای واردات کالای خود انتخاب کرده‌اید، بپردازید.

 

هزینه‌های گمرک

 

از اصلی‌ترین هزینه‌های واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد، هزینه‌های گمرک است. همه کالاهای وارداتی قبل از ورود به کشور در انبار گمرک نگهداری می‌شوند تا وارد فرایند قانونی ترخیص شوند.

 

سایر هزینه‌های واردات پلیمرهای اکریلیک جامد شامل هزینه بازرسی کالا، هزینه‌های عوارض و مالیات کالا، هزینه پردازش واردات کالا و … هستند.

 

واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد توسط شرکت پرشین تجارت دوان

 

اگر تصمیم به واردات پودر جاذب و پلیمرهای اکریلیک جامد دارید، می‌توانید از کارشناسان شرکت پرشین تجارت دوان راهنمایی دریافت کنید که به صورت تخصصی در حوزه واردات و صادرات کالا فعالیت دارند. کارشناسان آماده راهنمایی شما عزیزان در زمینه‌های انتخاب تامین کننده مناسب کالا، حمل و نقل کالا، تنظیم اظهارنامه گمرکی، ثبت سفارش بازرگانی، خرید کالا، دریافت مجوزهای لازم، ترخیص کالا از گمرکات کشور، ترانشیپ کالا و … می‌باشند. لطفا برای دریافت خدمات و ارتباط با کارشناس ترخیص کار رسمی گمرک لطفا شرکت تماس حاصل بفرمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا