حمل و نق فله

حمل و نقل فله یکی از خدمات تیم پرشین تجارت دوان است که شما می توانید برای حمل و نقل کالاهای خود انتخاب کنید و از تیم حرفه ای شرکت پرشین تجارت بخواهید مراحل حمل و نقل را برای شما به بهترین شکل انجام دهند.

صنعت حمل و نقل مانند یک سیستم خون رسانی انسان است  برای کره زمین و راه ها و مسیرهای حمل و نقل هم چون رگ به سراسر دنیا تنیده اند و تقریبا هر روز یک وسیله باری از این مسیرها عبور می کند. امروزه با رشد جمعیت و افزایش مصرف کالاها توسط مردم نیاز واردات کالا در تمامی دنیا به خوبی دیده می شود. به این دلیل شرکت های حمل و نقل بار فله را به تمامی نقاط کشور حمل می کنند تا بتوانند نیازهای مردم را برطرف کنند.

در این مقاله می خواهیم شما را با حمل و نقل فله بیشتر آشنا کنیم.

بار فله چیست؟

 

در حمل و نقل فله موادها و کالاها با توجه به نوع آن ها در مخازن خاصی قرار می گیرند و این مخازن به روش های مختلفی جا به جا می شوند. بعضی از این کالاها به دلیل حجم انتقال بالایی که دارند بسته بندی نمی شوند. برای حمل و نقل بار فله معمولا از کشتی های سنگین استفاده می کنند که این کشتی ها توانایی حمل بار تا 400000 تن را دارند. می توان کشور کره جنوبی را یکی از بزرگترین سازنده باربری های فله دانست.

 

انواعی از بارهای فله

 

بارهای فله به دو دسته مایع و خشک تقسیم می شوند که  بارهای خشک از معادن و مزارع کشاورزی سرچشمه می گیرند و برای حمل و نقل این بارها از وسایلی مانند: نوار نقاله و جرثقیل استفاده می کنند. همچنین برای نگهداری از فرآورده های خشک آن ها را در حباب یا سیلو قرار می دهند. کالاهای بسیاری وجود دارد که در دسته کالاهای خشک قرار دارد ولی به طور کلی بارهای خشک شامل:

فله

مواد خشک پودری هم چون:

 

  • مواد کارخانه ای و مواد معدنی مثل انواعی از خاک ها و پودر فلزاتی هم چون آلومینیوم
  • مواد دانه ای هم چون گندم ، جو، سویا، برنج و شکر
  • مواد کلوخی هم چون سنگ های معدنی و تکه های فلزی به شکل درشت و ریز

بارهای فله مایع

 

در دسته بارهای فله مایع بارهای وجود دارند که به صورت خط لوله استخراج می شوند و برای حمل و نقل به مخازن مخصوص نیاز دارند. از آنجایی که بارهای مایع مواد سوختنی و شیمیایی هستند باید ایمنی آن ها در هنگام حمل و نقل به خوبی فراهم شود.

بارهای مایع خوراکی هم باید به صورت کاملا بهداشتی حمل شوند و شرایطی برایشان فراهم شود که از فاسد شدن آن ها جلوگیری شود بارهای مایع به طور کلی به 4 دسته تقسیم می شوند که شامل:

  • گازهای مایع مانند: پرویان، متان، اتان
  • مواد فله مایع خوراکی مانند روغن ها
  • نفت خام
  • تولیدات نفتی هم چون: بنزین یا نفت سفید، گازوئیل

انواع حمل و نقل فله

 

روش‌ های گوناگونی برای حمل و نقل بارهای فله‌ ای وجود دارد که شرکت حمل و نقل با توجه به مقصد مورد نظر و نوع بار فله‌ ای که برای حمل و نقل کالای شما مناسب است روش حمل و نقل مناسب بار شما را  معرفی می‌نماید.

همه بارها را می توان با تمامی  وسایل نقلیه جا به جا کرد ولی نکته‌ ای که مهم است این است که شما باید یک روش حمل و نقل را انتخاب کنید که از لحاظ اقتصادی و زمان به صرفه ‌تر باشد بارهای فله‌ ای معمولاً به سه روش هوایی، آبی و ریلی به سراسر  دنیا جا به جا می‌شوند.

 

حمل و نقل دریایی

 

حمل و نقل به روش دریایی از گذشته ‌های بسیار دور و قبل از پیشرفت صنعت هوایی یک راه مناسب برای حمل و نقل  بود که انسان‌ها می‌توانستند به وسیله آن می توانستند به قاره‌ های مختلف سفر کنند. کشتی های باری بر روی کره اقیانوس های کره زمین شناور می باشند و هر ساله تعداد زیادی کالا را در بین قاره ها جا به جا می کنند.

 

جا یه جایی بارها توسط کشتی ها یک امر بسیار رایج در بین بازرگان است به گونه ای که کشتی های مخصوصی برای جا به جایی این بارها هم ساخته شده است.

 

کشتی‌ های فله بر کشتی های هستند که از آن ها برای انتقال بار های فله‌ ای استفاده می‌کنند حدود 82 درصد از کشتی ‌های فله ‌بر در آسیا ساخته می‌شوند. این کشتی‌ ها توانایی بسیار خوبی در حمل بارهای سنگین دارند و می‌توانند بار های زیادی را در بین قاره‌ های مختلف جا به جا نمایند. صاحب بیش از نیمی از این کشتی ها ژاپنی ها، یونانی ها و چینی ها هستند و تقریبا متعلق به پاناما می باشند.

بارگیری و تخلیه این کشتی‌ ها یک کار بسیار سخت و زمانبر است و معمولاً چیزی حدود چند روز طول می ‌کشد بندر هایی که این کشتی‌ ها در آن پهلو می‌گیرند باید دارای شرایط مناسب باشند تا بارگیری و تخلیه کشتی ها به سرعت انجام شود.   کشتی‌ها حمل و نقل فله دارای انواع مختلفی هستند مانند: کشتی‌های مخصوص حمل بار خشک و کشتی‌های مخصوص حمل بار مایع.

 

حمل و نقل فله هوایی

 

چند سالی است که هواپیما های باری به اسم کارگو در خطوط هوایی دنیا مشغول به فعالیت هستند. شما می توانید از روش های حمل و نقل دیگر هم برای جا به جایی بارهای خود استفاده کنید و باید این نکته را در نظر بگیرید که انتقال بار به صورت هوایی یکی از روش های است که با وجود هزینه بالا ولی در کمترین زمان کالاهای شما را به مقصد می رسانند.

حمل و نقل بار به صورت هوایی از لحاظ زمانی بسیار مناسب است و کالاهای شما را به سرعت به مقصد می رسانند. دسترسی هوایی به سراسر دنیا با این روش بسیار آسان است و معمولا تمامی کشورها و شهرها دارای فرودگاه و باند فرود هستند پس هواپیمای باربری می تواند به راحتی بارهای شما را جا به جا نماید.

 

حمل و نقل فله ریلی

 

سال های زیادی است که مردم  از قطار برای جا به جای بارهای خود استفاده می نمایند. از پیدایش قطارهای که با ذغال سنگ کار می کنند تا به امروز از سری وسایل نقلیه حمل و نقل بارهای مختلف بوده است. قطارهای که امروزه استفاده می شوند دارای لوکوموتیو های بسیار قدرتمندی هستند که به راحتی می توانند حمل و نقل بارهای فله سنگین شما را انجام دهند.

این روش حمل و نقل فله دارای امنیت بسیار بالای است و و احتمال به وجود آمدن مشکل در طول مسیر برای بارهای شما وجود ندارد. حمل و نقل با قطار می تواند از لحاظ هزینه بسیار مناسب تر باشد ولی باید این نکته را در نظر بگیرید که مسیر ریلی مناسب تا مقصد مورد نظر شما کشیده شده باشد.

شما باید مطمئن شوید که حمل و نقل ریلی برای نوع بار شما مناسب است. واگن های باری قطار به سه دسته: لبه بلند، لبه کوتاه و مسقف تقسیم می شوند. موادهای معدنی هم چون: سنگ، پودر سیمان، زغال سنگ برای حمل با قطار مناسب هستند. ولی قطار تنها برای جا به جایی موارد ذکر شده نیست و شما می توانید چیزهای دیگری را هم با این روش جا به جا نماید. گندم و دانه های خوراکی از سری بارهای هستند که شما می توانید با استفاده از قطار آن ها را جا به جا کنید.

شرکت پرشین تجارت دوان یکی از شرکت های است که در زمینه حمل و نقل کالا فعالیت دارد و این شرکت این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید به راحتی بارهای خود را به سراسر جهان انتقال دهید. شما با کمک گرفتن از شرکت پرشین تجارت دوان می توانید کالاهای خود را در مدت زمان کوتاهی با اطمینان خاطر به هر جای دنیا بفرستید.

امیدواریم که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم در صورتی که هر گونه سوالی درباره حمل و نقل فله دارید می توانید با تیم پرشین تجارت تماس بگیرید و پاسخ خود را دریافت نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا