واردات ماشین آلات گردباف

واردات ماشین آلات گردباف

واردات و ترخیص ماشین آلات گردباف

 

امروزه واردات ماشین آلات گردباف که یکی از دستگاه های پرکاربرد بافندگی محسوب می شود برای افراد مشغول به کار در این حرفه حائز اهمیت است که کیفیت و استانداردهای لازم را دارا باشد و ترخیص ماشین آلات گردباف به راحتی و در زمانی کوتاه انجام شود.

در این مقاله قصد داریم به شرح واردات ماشین آلات گردباف بپردازیم و با کاربرد این دستگاه ها و مراحل قانونی واردات و ترخیص آن از گمرک آشنا شویم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

واردات ماشین آلات گردباف
واردات ماشین آلات گردباف

انواع ماشین آلات گردباف

 

دستگاه های گردباف از تنوع بالایی برخوردار هستند و با سرعت و بازدهی بالا، انواع نخ را تغذیه می کنند و در ظرفیت های بالا تولید و طراحی می شوند.

استفاده از ماشین گردباف سه مرحله نیم تاب، رینگ و بوبین پیچی را حذف می کند و صرفه جویی قابل توجهی ( هزینه های اجرایی و حمل ونقل) را برای کارخانه داران و صاحبان سرمایه فراهم می نماید.

 

  • دستگاه های گردباف یک رو
  • دورو
  • گردباف مخصوص بافت پارچه های حوله ای و پرز بلند و…

 

از جمله دستگاه هایی هستند که در واردات ماشین آلات گردباف قرار دارند.

با استفاده از دستگاه های گردباف می توان تولیدی ها، کارگاه ها و کارخانه هایی را راه اندازی کرد و انواع پارچه های متنوع نظیر پارچه های لباس های ورزشی، پارچه های ویسکوز، پلیستر، شیفون، اسپان، تترون، ملانژ، تریکو، پرز بلند، فیلامنت، حوله ای، لایکرا و… را بافت.

کاربرانی که از دستگاه های وارداتی گردباف استفاده می کنند، امکان ایجاد طرح های جدید را با ریختن طرح مورد نظر بر روی فلش و قرار گیری در کامپیوتر دستگاه را داشته باشند.

بنابراین واردات ماشین آلات گردباف با گذر زمان همچنان با کیفیت و عملکردی به روز، تولیدات مدرنی را برای کاربران ایجاد می کند.

 

کشورهای صادر کننده ماشین آلات گردباف

 

ماشین آلات گردباف در کشورهای صنعتی دنیا براساس استانداردهای جهانی دنیا تولید و ساخته می شوند و آلمان، تایوان، آمریکا، ژاپن و چین تولید کننده قطعات اصلی این دستگاه ها محسوب می شوند.

کشور ژاپن به عنوان یکی از صادرکنندگان ماشین آلات گردبافی در جهان نقش برجسته ای دارد و کشور چین نیز به عنوان مهم ترین وارد کننده از ژاپن محسوب می شود.

شرکت های بازرگانی هم چون شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان با شناسایی شرکت های سازنده و همکاری و تعامل دو طرفه، بستری را برای واردات ماشین آلات گردباف به کشور را فراهم می کند و علاوه بر دستگاه های اصلی این صنعت، لوازم یدکی مورد نیاز را همراه دستگاه ها وارد می کند.

 

ترخیص ماشین آلات گردباف

 

برای ترخیص ماشین آلات گردباف ابتدا لازم است ثبت سفارش انجام و از طریق بانک مرکزی ارز مرجع دریافت شود تا علاوه بر معافیت گمرکی از سود بازرگانی و 4 درصد حقوق ورودی معاف شوید.

تعرفه گمرکی جهت ترخیص ماشین آلات گردباف با استوانه ای که قطر 165 میلی متر در ردیف 84471100 و با احتساب حقوق گمرکی 5 درصد می باشد.

هزینه ترخیص دستگاه های گردباف که در دسته ماشین آلات نساجی قرار می گیرند به صورت هر واحد دستگاه برای تاجران محاسبه می شود که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ماهر شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

ترخیص کاران این شرکت با تسلط کامل بر کدهای گمرکی، مانع از اشتباه در روند ترخیص کالا و عواقبی نظیر پرداخت جریمه اخذ بار و نگه داتن آن، زندانی می شوند.

 

ماشین گردباف و عملکرد آن

 

گردباف در واقع حاصل درگیری نخ ها با همدیگر و تشکیل دادن حلقه به روش بافندگی حلقوی است که پارچه های گردباف در نتیجه حرکت سوزن ها روی یک بستر دایره ای و درگیری حلقه ها در جهت عرض و یا پودی است که این حرکت سوزن ها می تواند به صورت همزمان با یکدیگر یا به صورت مستقل باشد.

انتخاب و واردات ماشین آلات گردباف اگر به درستی و هماهنگی کامل با فروشنده و کد گمرکی مشخص انجام گیرد از نظر تنوع و نحوه قرارگیری بستر سوزن ها به دسته زیر تقسیم می شوند:

  • ماشین های گردباف یکرو سیلندر: پارچه هایی که توسط این دستگاه طراحی می شوند از نظر مصرف نخ و قیمت اقتصادی دارند
  • ماشین های گردباف دورو سیلندر: پارچه های این دسته از ماشین ها از نظر ساختاری به دو دسته ( Rib و Interlock ) تقسیم می شوند
  • ماشین های گردباف دوبله سیلندر: بافت ایجاد شده توسط این مدل از دستگاه با نام پرل معروف است

تنوع ماشین های گستردگی و پارچه های بافته شده توسط این دستگاه، سود حاشیه ای مناسبی را حاکی می شود و از این رو تاجران می توانند نسبت به واردات ماشین آلات گردباف امیدوار باشند.

 

مراحل ترخیص دستگاه های گردباف

 

برای ترخیص کالا از گمرک، مراحل قانونی وجود دارد که انجام دادن آن برای تجار و شرکت های بازرگانی امری ضروری است، در ادامه به چند مورد از این مراحل اشاره می کنیم:

  • اخذ مجوزهای لازم و تکمیل اسناد و دور اظهاری
  • احراز هویت و گرفتن کوتاژ و تعیین مسیر ( زرد، سبز و قرمز) از طریق کارشناسان حاضر در گمرک
  • خروج از کوتاژ، اجازه بارگیری و صدور بیجک
  • بارگیری و ترخیص از گمرک
  • ارائه اطلاعات لازم در خصوص راننده و کامیون به مشتری
  • تحویل صورتحساب و ارسال آن به مشتری

 

واردات دستگاه های گردباف

 

صنعتگران داخلی باید برای تولیدات خود کیفیت و کمیت را براساس استانداردهای جهانی تنظیم کنند که در این مسیر ممکن است با مشکلاتی از قبیل تامین و واردات تجهیزات و دستگاه های تولیدی و تامین مواد اولیه مواجه شوند که برای مسیرهای حمل و نقل، شیوه های مناسبی را تدارک ببینند.

واردات ماشین آلات گردباف توسط واحدهای صنعتی مورد ارزیابی قرار می گیرد و توسط سازمان های مربوطه ( وزارت) مدارکی نظیر جواز تاسیس، مدارک شناسایی، پروانه بهره برداری و… بررسی و وارد مرحله قیمت گذاری می شوند.

پس از اولویت بندی ماشین آلات گردباف براساس تعرفه مالیات، ارزش گذاری و هزینه ها طبق مراحل ترخیص کالا طی سه مرحله تقسیم بندی می شوند که شرکت واردکننده با در دست داشتن کارت بازرگانی و تایید نبود نمونه داخلی، می تواند بدون پرداخت عوارض سنگین، دستگاه را از گمرک ترخیص کند.

واردات بیشتر دستگاه های صنعتی از جمله گردباف از کشورهای امارات، ترکیه، آلمان، ایتالیا، کره صورت می گیرد که کشور چین سهم بیشتری در واردات ماشین آلات گردباف به ایران را دارد.

به طور کلی واحدهای تولیدی برای تهیه ماشین آلات، تجهیزات یدکی های ماشین آلات و مواد اولیه کار خود به شرکت های بازرگانی معتبری نیاز دارند که بدون کمترین خسارت و دوندگی، کالای خود را ترخیص کنند.

 

خدمات و امکانات پرشین تجارت دوان

 

عملکرد این شرکت در ارائه خدمات زیر است:

  • مشاوره تخصصی در خصوص ثبت سفارش کالا، استانداردهای نقل و انتقالات پولی و بانکی
  • دریافت و اخذ مجوزهای لازم از سازمان های مرتبط
  • ترخیص کالا از گمرکات کشور
  • پیگیری موارد اختلافی و ارائه خبرهای روز و بخشنامه های مرتبط با تجارت و ترخیص کالا از گمرک

هم چنین این شرکت علاوه بر واردات ماشین آلات گردباف، دیگر دستگاه ها و تجهیزات صنایع مختلف را با اشراف کامل بر قوانین گمرکی انجام می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558