واردات ماشین آلات گلدوزی

واردات ماشین آلات گلدوزی

واردات و ترخیص ماشین آلات گلدوزی

 

امروزه برای واردات ماشین آلات گلدوزی مسیرهای آسانی وجود دارند که تجارت در این زمینه را برای کسانی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه کاری هستند، هموار کرده است و با کمک شرکت های بازرگانی می توان ترخیص انواع کالا ها از جمله ترخیص ماشین آلات گلدوزی را به راحتی انجام داد.

در این مقاله قصد داریم به موضوع واردات ماشین آلات گلدوزی که در صنعت ایران نقش مهمی را دارند و چرخ اقصاد را به گردش در می آورد، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

واردات ماشین آلات گلدوزی
واردات ماشین آلات گلدوزی

صنعت دوخت و گلدوزی

 

با توجه به پتانسیل دوخت و دوز و تولید پوشاک داخلی، دستگاه ها و ماشین آلات گلدوزی از کشورهای مختلف به ایران وارد می شوند که انجام ترخیص کالا از گمرکات کشور توسط تاجران و شرکت های بازرگانی صورت می پذیرد.

به طور کلی ماشین آلات مختلفی در صنعت دوخت طراحی و تولید می شوند که از جمله آن ها می توان به واردات ماشین آلات گلدروزی، قیطان دوزی، گلدوزی اتوماتیک و دیگر مدل های پیشرفته تر اشاره کرد.

از این رو با داشتن دستگاه های دوخت و گلدوزی می توان در تولیدی ها، کارگاه ها، کارخانه ها و… کسب و کار خوبی را راه اندازی و اشتغال زایی کرد.

 

انواع ماشین آلات گلدوزی

 

با توجه به رونق صنعت دوخت و انواع کارهای گلدوزی، انتخاب و خرید دستگاه های گلدوزی به عنوان یک سرمایه گذاری پرسود محسوب می شود که در انواع مختلف با برندهای معتبر طراحی و تولید می شوند و در ادامه مطلب به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

 

انواع ماشین آلات گلدوزی در صنایع مختلف

 

  • ماشین گلدوزی صنعتی ( قابلیت دوخت روی انواع پارچه ها، سنگ دوزی، قیطان دوزی، دوخت منجوق و… را دارد)
  • سری چند کله ها( قابلیت 9 تا 15 رنگ بر روی تمامی پارچه ها را دارد)
  • سری قیطان دوزی ( قابلیت گلدوزی مسطح، قیطان دوزی دوار، نوار دوزی را دارد)
  • دستگاه گلدوزی تک کله 6 کاره ( قابلیت قیطان دوزی دوار، منجوق دوزی، سنگ دوزی، پولک دوزی و… را دارد)
  • دستگاه گلدوزی تک کله فول اتوماتیک

واردات و ترخیص ماشین آلات گلدوزی که از تجهیزات و امکانات مدرن و پیشرفته ای برخوردار هستند را می توان برای تولید انبوه در کارگاه های خیاطی و کارخانجات دوخت پوشاک به کار برد و در نمونه های ساده تر برای استفاده های خانگی و شخصی دوزی استفاده کرد.

 

ترخیص ماشین آلات گلدوزی

 

ترخیص دستگاه های گلدوزی با توجه به بخشنامه ها و قوانین صادر شده هر کشور متفاوت می باشد و شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان ترخیص انواع دستگاه های زیر را انجام می دهد.

  • ترخیص دستگاه گلدوزی کامپیوتری
  • ترخیص دستگاه گلدوزی دستی
  • ترخیص دستگاه گلدوزی صنعتی
  • ترخیص دستگاه گلدوزی روی پارچه
  • ترخیص دستگاه گلدوزی روی چرم
  • ترخیص دستگاه گلدوزی روی لباس و طاقه و…

برای ترخیص و واردات ماشین آلات گلدوزی از کشورهای اروپایی و بعضا کشورهای آسیایی نظیر چین تعرفه گمرکی مشخصی در نظر گرفته شده است که کد تعرفه گمرکی 8452 برای ترخیص انواع دستگاه دوزندگی و کد تعرفه گمرکی 84521000 برای ترخیص دستگاه دوزندگی خانگی اختصاص دارد.

 

روش واردات ماشین آلات به کشور

 

دستگاه ها و ماشین آلات به دو صورت رسمی و غیر رسمی وارد کشور می شوند که در واردات رسمی این امر توسط اشخاص حقیقی و حقوقی یا شرکت ها صورت می گیرد درحالی که در واردات غیر رسمی توسط شرکت های وارد کننده انجام می شود.

ماشین آلات گلدوزی نیز به سادگی وارد کشور می شوند و کشور چین یکی از کشورهای صادرکننده ای است که با توجه به قوانین سخت گیرانه ای که دارد، در زمینه واردات ماشین آلات و دستگاه های صنعتی قوی عمل می کند.

 

مراحل ترخیص ماشین آلات گلدوزی

 

پس از گرفتن مهر تایید گمرک و صادر شدن مجوزهای لازم برای واردات ماشین آلات گلدوزی توسط تاجران و شرکت های بازرگانی می توان مراحل ترخیص را به صورت قانونی از سر گرفت.

شرکت های ترخیص کار با سابقه نظیر شرکت پرشین تجارت دوان با واقف بودن به مدت زمان ترخیص کالا از گمرک که مهم ترین نکته در واردات ماشین آلات گلدوزی به شمار می آید، مراحل ترخیص که در ادامه به آن می پردازیم، با دقت و عملکردی بالا انجام می دهد.

ثبت اظهارنامه در سامانه گمرکی EPL

 

جهت ثبت سفارش ترخیص کالا از گمرک می بایست در سایت EPL به صورت آنلاین اطلاعات کالای وارد شده را وارد و ثبت کرد.

مدارک مورد نیاز جهت اظهار کالا در گمرک ایران

  •  گواهی مبدا کالا
  •  اظهارنامه واردات
  •  بارنامه کالا
  •  پیش فاکتور کالا
  •  بیمه کالای مربوطه
  •  کاتالوگ مربوط به کالا
  •  مجوز ثبت سفارش کالا
  •  وکالتنامه
  •  پروانه بهره برداری کالا
  •  فاکتور خرید کالا
  •  پروانه صادراتی کالا
  •  مدارک و مجوزات مورد نیاز برای ترخیص کالا

 

ترخیص کار برای انجام این مرحله باید نهایت دقت را به عمل آورد تا به درستی اطلاعات را درج و متحمل خسارت مالی نشود، بنابراین داشتن تجربه کافی در این زمینه امر مهمی به شمار می آید.

 

احراز هویت و تعیین مسیر کالا در گمرک

در این مرحله پس از تایید و بررسی اطلاعات ثبت شده، یک شماره اختصاصی جهت ثبت اظهارنامه کالاهای وارداتی ( واردات ماشین آلات گلدوزی) در اختیار ترخیص کار قرار می دهند.

 

 

کنترل کالا

 

در این بخش کالاهای وارد شده توسط افراد متخصص بررسی می شود و پس از مطابقت با مدارک ارائه شده، در حوزه ارزش گذاری قرار می گیرد

 

اخذ مجوز کالا

 

ارائه مجوزاتی از قبیل مجوز بهداشت، استاندارد و… که از سوی سازمان دولتی تعیین شده است

بررسی هزینه و مطابقت توسط کارشناسان

پس از تطابق کالا با مدارک ارائه شده، اقدامات پرداخت توسط ترخیص کار با توجه به میزان کالا و مدت زمان قرار گرفته در گمرک انجام می شود

 

صدور سند ترخیص کالا

با پرداخت هزینه های لازم در هنگام مراجعه به صندوق، سند ترخیص کالا صادر می شود و می توان به ادامه ترخیص کالا پرداخت.

 

اجازه بارگیری کالا از انبار

با مراجعه به انبار گمرک و ارائه سند صدور ترخیص کالا، می توان اقدامات لازم جهت بارگیری کالای وارداتی یا صادراتی را انجام داد

 

خروج کالا از گمرک

با در دست داشتن برگه اجازه خروج از گمرک می توان کالای مورد نظر را از گمرک ترخیص و خارج کرد و واردات ماشین آلات گلدوزی و دیگر دستگاه ها را طبق این مراحل انجام داد.

مدارک موردنیاز ترخیص ماشین آلات گلدوزی

 

جهت انجام ترخیص و خروج ماشین آلات گلدوزی از گمرک، ارائه مدارک مورد نیاز امر ضروری محسوب می شود که در صورت ناقص بودن مدارک، ترخیص کار با مشکلات و پرداخت هزینه های بالایی مواجه خواهد شد.

از جمله مدارکی که باید ارائه شوند، شامل ترخیصیه، گواهی بازرسی کالا، اصل وکالت نامه کالا، قبض انبار کالا، کپی کارت ملی صاحب کالا، بارنامه و… می باشد.

گمرک پس از تایید مدارک، نام و نشان وتایید کارت بازرگانی و هم چنین بررسی پروانه حق العملکاری، معرفی نامه و مطالبات معوقه در خصوص ترخیص کالا تاییدیه صادر می کند.

 

هزینه ترخیص کالا از گمرک

 

هزینه ی خروج کالا از گمرک شامل چند بخش ( هزینه گمرک برای ترخیص، هزینه سود بازرگانی برای ترخیص، هزینه مالیات برای ترخیص) می باشد که در صورت مراجعه به شرکت های معتبر این هزینه ها به مراتب کمتر خواهد شد.

انواع ماشین آلات دوخت را می توانید با بهترین قیمت و کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی توسط شرکت پرشین تجارت دوان تحویل بگیرید و علاوه بر واردات ماشین آلات گلدوزی، دستگاه ها و ماشین آلات دیگری با برندهای معتبر توسط این شرکت سفارش دهید.

 

 

 

 

1 دیدگاه دربارهٔ «واردات ماشین آلات گلدوزی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا