واردات ماشین آلات خط تولید لاستیک

واردات ماشین آلات خط تولید لاستیک که یکی از کالاهای مهم و اساسی مورد نیاز هر کشوری محسوب می‌شوند؛ امروزه بسیار رواج داشته است. البته این روند به‌دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده،‌ با مشکلات بسیاری مانند تأخیر در زمان ارسال یا ترخیص کالا مواجه می‌شود.

این روزها با گسترش روز افزون استفاده از خودرو در جامعه و نیز با توجه به مصرفی بودن لاستیک خودرو، میتوان دریافت که خط تولید لاستیک تا میزانی میتواند سودآور باشد. از طرفی این خط تولید نیاز به فضا و تجهیزات زیادی نیز دارد.

برای کسب موفقیت در این زمینه لازم است تا با آگاهی و داشتن اطلاعات درست نسبت به خرید و احداث این خط تولید اقدام شود. با ما دراین مقاله همراه شوید تا با مراحل واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید لاستیک آشنایی پیدا کنید.

 

مشخصات یک خط تولید کارآمد جهت تولید لاستیک خودرو چیست؟

 

آگاهی از این موضوع که یک خط تولید نیاز به چه آیتم هایی دارد تا راندمان بالایی داشته باشد بسیار مهم و حیاتی است. در زمینه خط تولید لاستیک خودرو میتوان موارد زیر را در این ارتباط نام برد:

 

  1. سرعت در عملکرد
  2. مکان پذیر بودن تولید سایز های مختلف تایر
  3. گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب
  4. امکان ساخت تایر هایی با مقاومت بالا و سبک
  5. استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ی رادیال در ساخت انواع لاستیک

 

مشکلات واردات ماشین آلات خط تولید لاستیک از گمرک چیست؟

 

از بدیهی‌ترین مشکلات پیش آمده برای واردکنندگانی که بدون اطلاع کافی از قوانین و دستورالعمل‌های اداره گمرک اقدام به ترخیص ماشین آلات خط تولید، از گمرک می‌نمایند، می‌توان به تاخیر در زمان صدور مجوز خروج کالا از گمرک و همچنین پرداخت هزینه‌های مازاد اشاره کرد. برای جلوگیری از این مشکلات و پیشگیری از صورت گرفتن چنین اشتباهاتی، اداره گمرک شخصی به نام حق العمل کار رسمی یا ترخیص کار را به عنوان طرف حساب جهت ترخیص کالا از گمرک به رسمیت می‌شناسد. به همین منظور داشتن کارت بازرگانی معتبر یا پروانه بازرگانی که از سوی گمرک ایران به ترخیص کاران داده می‌شود، جهت اقدام به ترخیص ماشین آلات خط تولید لاستیک از گمرک لازم است ترخیص کار برای دریافت مجوز ارزی از دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولید جهت تخصیص ارز اقدام کند.

 

تجهیزات و ماشین‌آلات، خط تولید لاستیک خودرو عبارت‌اند از:

 

  • بچ اف
  • دوپلکس
  • بانک خازن
  • کلندر پرس پخت
  • بنبوری در تناژ گوناگون
  • غلتک در همه سایزها
  • دستگاه بسته‌بندی

 

هزینه واردات ماشین آلات و دستگاه های خط تولید لاستیک

 

  • هزینه خرید ماشین آلات خط تولید لاستیک
  • هزینه حواله ارز
  • هزینه مربوط به اخذ مجوزهای لازم جهت واردات و ترخیص کالا
  • هزینه حمل از مبدا تا گمرک
  • پرداخت هزینه های ورودی و هزینه های گمرکی
  • هزینه بیمه بار
  • پرداخت هزینه های مربوط به انبارداری و ترخیص
  • هزینه های مربوط به کارمزد کارت بازرگانی

 

کد تعرفه گمرکی ترخیص ماشین آلات تولید لاستیک از گمرک

 

سازمانها و ارگانهای دولتی نظارت ویژه ای بر محموله های وارداتی کشوردارند. قوانین و مقررات مربوط به  گرفتن مجوزهای لازم برای ترخیص ماشین آلات خط تولید ازجمله یکی از این قوانین است. برای اینکه کالای وارده از مرز ایران کالای قاچاقی مرسوم نشود و وارد کننده متحمل خسارت مالی نگردد، این کالا باید مجوز یا همان کد تعرفه گمرکی داشته باشد. کد تعرفه گمرکی نشان دهنده هزینه های گمرکی، تعرفه های ترجیحی و هزینه های مربوط به واردات کالاست. برای ترخیص ماشین آلات خط تولید از گمرک  داشتن این کد الزامی است. البته هر کدام از دستگاه ها ی صنعتی کد تعرفه مخصوص به خود را دارند که لازم می دانیم هر کدام ازاین مجوزها از سازمانهای زیربط تهیه شوند.

کدهای تعرفه گمرکی ۸۴۰۱ تا ۸۴۸۷ مربوط به تمامی ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزای آن ها است.

مراحل واردات ماشین آلات خطوط تولید

 

برای آنکه بتوانید به صورت قانونی واردات کالا داشته باشید و برای کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید، باید با مراحل واردات ماشین‌آلات خط تولید لاستیک آشنا باشید. در چنین شرایطی شناخت و تسلط بیشتری بر روی کار دارید و جلوی ضرر و زیان‌های آینده را خواهید گرفت.

  • اخذ کارت بازرگانی
  • انتخاب کالا و تامین‌کننده
  • اخذ مجوزهای مربوطه
  • مذاکره با فروشنده کالا
  • درخواست ارسال پیش فاکتور یا پروفرما
  • ثبت سفارش
  • بیمه کردن بار
  • حمل‌و نقل بین‌المللی
  • انجام تشریفات گمرکی
  • ترخیص کالا از گمرک

موارد تاثیرگذار بر هزینه و تعرفه واردات ماشین آلات خط تولید لاستیک

 

عوامل گوناگونی بر هزینه و تعرفه مالیاتی ماشین آلات خط تولید لاستیک اثر می‌گذارد. معمولا باتوجه به نوع، مدل، سال تولید، وزن، برند، اولویت وارداتی و توانایی کارکرد این قبیل هزینه‌ها تعیین می‌گردند.علاوه‌براین هزینه‌های گمرکی برای ماشین آلات معمولا در سه دسته تقسیم می‌شوند. درواقع با بررسی‌های کارشناسان و ویژگی‌های کالا، اگر محموله در دسته اول قرار بگیرد معمولا راحت‌تر مراحل واردات و ترخیص را پشت سر می‌‌گذارند.

انواع روش واردات ماشین آلات خط تولید لاستیک

 

تفاوتی ندارد که چه کالایی را می‌خواهید وارد کشور کنید، درهرصورت نیاز است تا با قوانین و مقررات گمرکی آشنا باشید و سیاست‌های اقتصادی، محدودیت‌ها و امتیازهای تجاری هر کشور را بشناسید.

همانطور که می‌دانید سه روش اصلی حمل‌ونقل بین‌المللی وجود دارد، یعنی: حمل هوایی، دریایی و زمینی. هر کسب‌وکاری باتوجه به بودجه، زمان‌ و نوع کالای خود می‌تواند از یکی از این روش‌ها استفاده کند. برای مثال اگر بخواهید بار به سرعت و در امنیت بالا به دستتان برسد و از نظر حجم و وزن نیز مشکلی وجود نداشته باشد، استفاده از حمل هوایی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

 

ماشین آلات خط تولید لاستیک از چه کشورهایی وارد می‌شوند؟

 

هر کشوری توانایی تولید ماشین آلات خط تولید لاستیک را ندارد. همچنین ایران نیز به خاطر مناسبات اقتصادی و سیاسی خود در سطوح بین‌المللی با بعضی از کشورهای مبادلات تجاری دارد و می‌تواند نیاز بازار داخلی را تامین نماید.

کشورهایی نظیر چین، امارات، آلمان، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی، اسلواکی و چک از جمله همکاران تجاری ما هستند. البته در چند سال اخیر بیشترین سهم بازار داخلی متعلق به کشور چین بوده و بیشتر ماشین آلات خط تولید لاستیک از ابرغول اقتصادی دنیا وارد ایران شده است.

بعد از چین، می‌توان به امارات متحده عربی اشاره کرد. البته به خاطر آنکه امارات معمولا نقش کشور واسط تجاری را بین ایران و کشورهای اروپایی و آمریکایی ایفا می‌کند، در آمارهای تجاری میان ایران و دیگر کشورها، امارات سهم عمده‌ای را از آن خود می‌کند.

 

واردات ماشین آلات استوک (دست دوم)

 

با توجه به گران بودن برخی از خط های تولید و ماشین آلات خط تولید لاستیک، واردات ماشین آلات استوک و خطوط تولید مستعمل و دست دوم در الویت واردات برخی تولید کنندگان قرار می گیرد. قبلا در یک یادداشت به صورت تخصصی مراحل و فرآیند واردات ماشین الات استوک (دست دوم) و ترخیص ماشین الات از گمرک را بررسی کردیم که می توانید آن را با کلیک بر روی لینک زیر مطالعه کنید. ما با دو دهه تجربه حرفه ای در حوزه اخذ معافیت های گمرکی و اخذ مجوز واردات ماشین الات استوک (مستعمل)، تا به نتیجه رسیدن هدفتان در کنار شما هستیم.

 

 بیشترین واردات ماشین آلات خط تولید لاستیک از چه کشور مبدائی صورت می‌گیرد؟

 

در حال حاضر چین بزرگ‌ترین همکار تجاری ایران در خصوص ماشین آلات خط تولید لاستیک است.

 

 کد تعرفه گمرکی ترخیص ماشین آلات تولید لاستیک از گمرک

 

کدهای تعرفه گمرکی ۸۴۰۱ تا ۸۴۸۷ مربوط به تمامی ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزای آن ها است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا