واردات ماشین آلات خط تولید

 واردات ماشین آلات خط تولید و ترخیص آن از گمرک برای تولیدکنندگان و افرادی که در صنایع مختلف فعال هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد. در چندسال اخیر به واسطه تحریم‌های خارجی خط تولید بسیاری از کارخانه فرسوده شده و تعدادی از آنها به دلیل نبود ماشین آلات به روز و مدرن، تولیدات خود را کاهش داده‌اند. برای واردات انواع ماشین آلات خط تولید می‌توانید از مشاوران مجموعه پرشین تجارت دوان راهنمایی بگیرید.

واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

نحوه واردات ماشین آلات خط تولید

 

نحوه واردات ماشین آلات خط تولید به کشور باید براساس آیین نامه‌ها و قوانین گمرکی باشد و تمامی حقوق مربوط به واردات این اقلام پرداخت شود تا مجوز ترخیص ماشین آلات به صورت قانونی صادر گردد. واردکنندگان این اجازه را دارند که ماشین آلات خط تولید را به یکی از دو صورت نو و مستعمل برای تامین نیاز کشور وارد کنند. واردات ماشین آلات مستعمل برای رفع نیاز داخل و کاهش قیمت صورت می‌گیرد.

 

 مراحل واردات ماشین آلات خطوط تولید

 

ایران یک کشور درحال توسعه است که برای گسترش صنایع تولیدی خود، به شدت به ماشین آلات صنعتی نیاز دارد. دولت برای رفع نیاز کشور امتیازات مختلفی را به شرکت واردات ماشین آلات صنعتی داده است تا روند واردات این اقلام به کشور سرعت گیرد. برای اینکه در مراحل واردات ماشین آلات خطوط تولید با مشکلی مواجه نشوید، حتما با افراد خبره در این زمینه مشورت کنید و سپس پا در مسیر پر پیچ و خم واردات این ماشین آلات بگذارید. مراحل واردات عبارتند از:

 

منبع یابی

در مرحله اول بازرگانان و یا تولید کنندگانی که قصد واردات این ماشین آلات را دارند، باید پس از بررسی بازار به دنبال بهترین نمایندگی و یا تامین کننده معتبر برای خرید ماشین آلات نو و یا مستعمل باشند تا ثبت سفارش انجام شود. حتما اعتبار و سابقه فروشنده را در این مرحله به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید و مشخصات ماشین آلات را به صورت کامل دریافت و اعتبار سنجی کنید تا در زمان تحویل با مشکلی مواجه نشوید.

 

دریافت پروفرما

پس از مذاکره خریدار و فروشنده، بایستی که پروفرما یا همان پیش فاکتور طراحی شده و قرارداد نوشته شود.

ثبت_سفارش

ثبت سفارش

 

وارد کنندگان موظف هستند برای واردات هر کالایی، مشخصات مربوط به آن را به صورت کامل در سامانه جامع تجارت به نشانی www.ntsw.ir وارد کنند. یکی از خدمات مجموعه پرشین تجارت دوان مشاوره در زمینه ثبت سفارش و یا پیدا کردن فروشنده معتبر برای واردات ماشین آلات خط تولید است.

 

اخذ مجوز از سازمان صمت و دریافت حواله ارزی

 

برای واردات ماشین آلات مستعمل و یا نو به کشور بازرگان باید مجوزهای لازم را از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت نمایند. تسلط به قوانین گمرکی در این مرحله موجب تسریع در روند واردات می‌شود، پس از اخذ مجوز می‌توانید وارد مرحله تخصیص ارز شوید و به بانک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که در زمینه حواله جات نیمایی، به میزان 35 درصد از ارزش پروفرما از سوی بانک به عنوان وثیقه در نظر گرفته می‌شود و پس از ترخیص هم آزاد سازی صورت می‌گیرد.

 

حمل و نقل

 

حمل و نقل کالای وارداتی به داخل کشور به صورت هوایی و یا از طریق کشتی انجام می‌شود.

 

ترخیص از گمرک

 

پس از اینکه ماشین آلات سفارشی به کشور ارسال شد، فرآیند پرداخت تعرفه گمرکی ماشین آلات خط تولید و دریافت مجوز ترخیص از گمرک آغاز می‌شود. واردکننده و یا نماینده قانونی وی باید با ارائه مدارک و مجوزهای لازم به گمرک درخواست ترخیص کالا را بدهد.

 

 چطور فروشنده معتبر برای واردات ماشین آلات خط تولید پیدا کنیم؟

 

چطور فروشنده معتبر برای واردات ماشین آلات خط تولید پیدا کنیم؟ به دلیل حساسیت‌هایی که در واردات ماشین آلات صنعتی به کشور وجود دارد و سخت گیری‌هایی که به لحاظ کیفی در هنگام واردات صورت می‌گیرد، پیدا کردن یک تامین کننده معتبر در کشورهای خارجی ضروری است و وارد کننده باید حتما به مواردی از قبیل سابقه شرکت، قیمت واردات، مشخصات ماشین آلات و زمان تحویل توجه ویژه‌ای داشته باشد و حتما پیش از ثبت سفارش از چند فروشنده استعلام گرفته و شرایط را باهم مقایسه کند.

 

آیا واردات ماشین آلات خط تولید مستعمل به کشور مجاز است؟

 

به دلیل گران بودن ماشین آلات خط تولید، برخی از بازرگان واردات ماشین آلات مستعمل یا همان استوک را از کشورهای دیگر انجام می‌دهند تا صاحبان کسب و کارها بودجه خرید این ماشین آلات را داشته باشند. آیا واردات ماشین آلات خط تولید مستعمل به کشور مجاز است؟ بله، به شرطی که اولا ماشین آلات مورد نظر در کشور ایران تولید نگردد و ثانیا کالای وارداتی از نظر توان و کیفیت در خاک ایران قابل تولید نباشد.

 

ماشین آلات خط تولید از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟

 

ماشین آلات خط تولید از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟ به دلیل نیاز کشور به ماشین آلات صنعتی و عدم تولید این کالاها در داخل کشور دولت تمهیدات ویژه‌ای را برای واردکنندگان این محصولات ارائه کرده است. این ماشین آلات اغلب از کشورهای چین، آلمان، مجارستان، کره جنوبی و ترکیه وارد ایران می‌شود، در خطوط تولید کارخانه‌های ایران ماشین آلات این کشورها طرفدار زیادی دارد.

 

 واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید چه هزینه هایی دارد؟

 

واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید چه هزینه هایی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که هزینه واردات این ماشین آلات به موارد مختلفی وابسته است و به همین دلیل مبلغ واحدی را نمی‌توان برای واردات و ترخیص این ماشین آلات به کشور اعلام کرد ولی به صورت کلی هزینه‌ها عبارتند از:

 

  • هزینه خرید تجهیزات و یا ماشین آلات مورد نظر و حواله آن به فروشنده
  • پرداخت هزینه‌های مرتبط با ثبت سفارش کالا و دریافت مجوزات مربوطه
  • هزینه حمل و نقل کالای خریداری شده تا گمرک ایران
  • پرداخت حقوق ورودی بر اساس تعرفه گمرکی
  • 9 درصد ارزش افزوده
  • 4 درصد مالیات علی الحساب
  • هزینه ترخیصیه
  • دموراژ
  • هزینه‌های مرتبط با انبارداری
  • پرداخت هزینه ترخیص کالا
  • کارمزد کارت بازرگانی

تعرفه گمرکی ماشین آلات خط تولید

 

جهت تعیین تعرفه گمرکی ماشین آلات خط تولید به کشور باید با توجه به نوع ماشین آلات خط تولید تعیین گردد و تعرفه این کالاها با هم متفاوت است  و برای هرکدام ردیف مخصوصی در قانون مشخص شده که وارد کننده برای دریافت مجوز ترخیص این ماشین آلات از گمرک ایران موظف به پرداخت آن می‌باشد. تعرفه گمرکی مربوط به ترخیص برخی از این ماشین آلات عبارتند از:

  • تعرفه گمرکی مربوط به ترخیص ماشین آلات و دستگاه برای آسیاب کردن 843780 است.
  • تعرفه گمرکی مربوط به ترخیص ماشین برای پاک کردن، درجه بندی کردن دانه‌ها 84371000 است.
  • تعرفه گمرکی مربوط به ترخیص غلطک آرد سازی 84379010 است.

 

نتیجه‌گیری

 

برای آگاهی از مراحل واردات ماشین آلات خط تولید می‌توانید به سایت گمرک یا سایر مراجع ذیربط مراجعه نمایید. مراحل واردات ماشین آلات صنعتی و ترخیص آن از گمرک، امری کاملاً تخصصی و نیازمند تجربه است، از این رو پیشنهاد می‌کنیم که انجام این مهم را به ترخیص کاران و نیروهای خبره مجموعه پرشین تجارت دوان بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558