واردات ماشین آلات صنایع کاغذ

واردات ماشین آلات صنایع کاغذ با دریافت مجوزهای لازم صورت می‌گیرد. با توجه به نیاز اساسی کشور به تولید کالاهای مختلف، ثبت سفارش واردات ماشین آلات صنایع کاغذ رونق گرفته و بسیاری از صاحبان سرمایه و تجار به دنبال واردات این دستگاه‌ها برای راه اندازی خط تولید کارخانه خود هستند. برای آگاهی از قوانین واردات ماشین آلات تولید کاغذ و واردات کاغذ می‌توانید، از مشاوران مجموعه پرشین تجارت دوان راهنمایی بگیرید.

ترخیص ماشین آلات کاغذ

اهمیت واردات ماشین آلات صنایع کاغذ

 

در سال‌های اخیر تحریم‌ها تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور به خصوص در حوزه صنایع تولیدی و کارخانه‌ها داشته است و بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل فرسودگی ماشین آلات خط تولید خود و کاهش تولیدات تا مرز ورشکستگی هم پیش رفته‌اند. اهمیت واردات و ترخیص این ماشین آلات  هم دقیقا به همین علت است، واردات به موقع می‌تواند مانع از رکود اقتصادی کشور و از بین رفتن مشاغل شود.

واردات ماشین آلات صنایع کاغذ

واردات ماشین آلات صنایع کاغذ چه شرایطی دارد؟

 

برای واردات انواع ماشین آلات صنعتی به کشور شرط خاصی به جز دریافت مجوزهایی که در سامانه جامع تجارت ذکر شده و پرداخت حقوق ورودی وجود ندارد. حقوق واردات این ماشین آلات به کشور معادل 35 درصد است. با سپردن کارهای واردات ترخیص کالا از گمرک به یک ترخیص کار حرفه‌ای می‌توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

با گسترش شبکه جهانی اینترنت شما به راحتی می‌توانید با جستجو در این فضا، تولید کننده معتبر را پیدا کرده و شرایط مجموعه‌های تولیدی مختلف را در کشورها دیگر با هم مقایسه کنید.

ثبت سفارش کالا با پرشین

مراحل ثبت سفارش کالا

 

پس از اینکه تاجر، تولید کننده و یا فروشنده معتبر کالای مورد نظر را در کشور مبدا پیدا کرد، باید پیش فاکتور و مشخصات مربوط به ماشین آلات را در سامانه وزارت صمت ثبت نماید و سپس مراحل ثبت سفارش واردات ماشین آلات را به ترتیب زیر طی کند، این مراحل عبارتند از:

  • دریافت و ثبت پروفرما
  • ثبت مشخصات کالا و دریافت تایید کارشناسان
  • ارائه مجوزها به بانک و دریافت حواله ارزی

 

موانع واردات ماشین آلات صنایع کاغذ

 

در سال‌های اخیر تحریم‌های اقتصادی سبب شده حجم واردات ماشین آلات صنعتی به کشور کاهش یابد، به دلیل افزایش نرخ ارز هم فروش این ماشین آلات به صورت نو در بازار رونق زیادی ندارد. از همین رو بسیاری از وارد کنندگان تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز را جز موانع واردات ماشین آلات صنایع کاغذ می‌دانند و برای رفع این مشکل واردات ماشین آلات مستعمل را جایگزین واردات ماشین آلات نو کرده‌اند.

 

 انتخاب کشور

 

پس از اینکه نیاز بازار داخل را برای واردات ماشین آلات صنعتی بررسی کردید، باید در مرحله بعد انتخاب کشور برای واردات ماشین آلات صنایع کاغذ را انجام دهید. اغلب ماشین آلات و کالاهای صنعتی از کشور چین وارد ایران می‌شوند و  به همین دلیل بسیاری از وارد کننده‌ها تمایل دارند شرایط واردات کالا از چین را به صورت دقیق بدانند، البته برخی از این ماشین آلات هم از کشورهایی همچون کره جنوبی، آلمان و ترکیه به ایران وارد می‌شود.

 

 نحوه ارسال ماشین آلات صنایع کاغذ

 

پس از ثبت سفارش و دریافت ارز شما باید خرید خود را در کشور مبدا نهایی کرده و در این مرحله نحوه ارسال ماشین آلات صنایع کاغذ را مشخص نمایید. امکان ارسال ماشین آلات به کشور به روش‌های مختلفی همچون هوایی، ریلی، جاده‌ای و یا دریایی وجود دارد و وارد کننده موظف است در زمان خرید کالا آن را بیمه کرده و سپس به کشور وارد کند. حتما با فروشنده درباره نحوه ارسال مذاکره کنید تا روش ارسال انتخابی شما بدون دردسر و سریع باشد.

 

 کد تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات صنایع کاغذ

 

کد تعرفه کالا نشان دهنده هزینه‌های گمرکی، هزینه‌های مربوط به واردات و تعرفه‌های دیگر می‌باشد. وارد کننده ماشین آلات صنایع کاغذ برای دریافت مجوز ترخیص کالای خود از گمرک موظف به دریافت کد تعرفه گمرکی می باشد. برخی از کدهای تعرفه واردات این ماشین آلات، عبارتند از:

  • دستگاه‌های خط تولید لیوان کاغذی شامل دستگاه‌های یکبار مصرف هستند که کد تعرفه گمرکی که برای ترخیص دستگاه های خط تولید لیوان کاغذی در نظر گرفته اند در ردیف 84413000 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی به شماره 482360 برای سایر لوازم یکبار مصرف کاغذی همچون بشقاب، پیاله، سینی و دیگر اشیاء در نظر گرفته شده است.

 

برای واردات انواع ماشین آلات صنایع کاغذ به کشور باید از سازمان‌های مختلفی مجوز دریافت کنید تا کالای وارداتی به صورت قانونی به کشور وارد شود و برچسب قاچاق روی آن نخورد. کد تعرفه گمرکی نشان دهنده هزینه‌های گمرکی، تعرفه‌های ترجیحی و هزینه‌های مربوط به واردات کالا می‌باشد. برای ترخیص کالا از گمرک داشتن این کد الزامی است.

 سود حاصل از واردات ماشین آلات

 

واردات ماشین آلات صنعتی به کشور به دلیل عدم تولید این کالاها در داخل بسیار پر رونق است و سود حاصل از واردات ماشین آلات صنایع کاغذ برای تاجران بسیار وسوسه کننده می‌باشد. واردات ماشین آلات صنایع کاغذ به دو صورت نو و مستعمل به کشور امکان پذیر است و وارد کننده پس از پرداخت هزینه‌های حمل و حقوق گمرکی می‌تواند با سود بالایی این ماشین آلات را به فروش برساند. کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سابقه درخشان خود در زمینه ترخیص کالا آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

جمع بندی

 

واردات ماشین آلات صنایع کاغذ از کشورهای مختلف به صورت نو و یا استوک انجام می‌گیرد و در صورت آگاهی وارد کننده از قوانین گمرکی وی می‌تواند با سود خوبی این ماشین آلات را به فروش برساند. برای واردات و ترخیص آسان انواع ماشین آلات صنعتی از گمرک می‌توانید از مشاوران مجموعه پرشین تجارت دوان راهنمایی بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا