قطعات_ماشین_آلات

واردات قطعات ماشین آلات سنگین

واردات قطعات ماشین آلات سنگین

دبیر انجمن واردکنندگان قطعات ماشین آلات سنگین به دلیل اینکه تولید قطعات این محصول ها حداقل یک سال زمان می برد گفت که وزارت صنعت و معدن و تجارت بر این نظریه هستند که این قطعات در داخل تولید شود ولی ممکن است ماشین آلاتی که به یک قطعه نیاز دارند و در کارگاه ها خوابیده اند حالا حالا ها نتوانند به کار گرفته شوند به دلیل اینکه این ماشین‌آلات حداقل روزانه ۱۸ ساعت کار می کنند به همین خاطر نیاز به قطعات یدکی دارند که تامین این قطعات به تولیدکنندگان داخلی داده شده است تولید قطعات یدکی ماشین آلات سنگین یک سال طول می کشد.

دبیر انجمن واردکنندگان ماشین آلات سنگین گفته است چون تولید این قطعات یک سال زمان می برد در زمانیکه محدودیت برای واردات قطعات داشته باشیم در این مدت باید ماشین آلاتی که حدود یک میلیارد ارزش دارند بلااستفاده بماند تا آن قطعه وارد ساخته شود وی افزود به دلیل تحریم هایی که کشور ما شده است و نمی توانیم قطعات را وارد کنیم باید وزارت صنعت و معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی خط اعتباری در نظر بگیرند تا این قطعات را بتوانیم به کشورمان وارد کنیم.

 

قطعات_ماشین_آلات

 

مطالعه بیشتر

واردات قطعات یدکی ماشین آلات سنگین

 

مراحل واردات وسایل نقلیه، ماشین آلات یا قطعات

اگر وسایل نقلیه، ماشین‌آلات یا قطعات  وارد می‌کنید، باید مطمئن شوید که آنها تمیز هستند و سایر الزامات را برآورده می‌کنند. ما یک فرآیند گام به گام ایجاد کرده‌ایم تا بتوانید آنچه را که شامل می‌شود ببینید.

مروری بر واردات خودرو، ماشین آلات و قطعات از ابتدا تا انتها.

واردات خودرو، ماشین آلات و قطعات

این فرآیند واردات برای کالاهای زیر است که به عنوان محموله (حمل و نقل دریایی یا هوایی) وارد کشور می شوند:

وسایل نقلیه از جمله وسایل نقلیه زمینی، کشتی های آبی و هواپیما

انواع ماشین آلات

قطعات یا  وسایل نقلیه و ماشین آلات

لاستیک ماشین

کابل ها و طناب های سیمی در صورت استفاده با وسایل نقلیه زمینی یا ماشین آلات.

واردات محصولات مرتبط

خلاصه الزامات اصلی

برای واردات خودرو، ماشین آلات و قطعات باید:

مطابق با الزامات استاندارد بهداشت واردات وسایل نقلیه، ماشین آلات و قطعات باشد.

سایر الزامات آژانس تجاری یا دولتی، مانند خدمات گمرکی  را برآورده کنید

یک اظهارنامه با جزئیات در مورد محموله خود ارائه دهید

واردات ماشین آلات به کشور

فهمیدن نحوه ارسال ماشین آلات به کشورنیازی به ایجاد سردرد ندارد. ما راهنمای دقیقی را برای کمک به شما در جهت یابی در چشم انداز واردات ماشین آلات به کشور انجام داده ایم.

پس از تحقیق، بحث و بررسی فراوان، شرکت شما این تصمیم را گرفته است که واردات ماشین آلات از یک کشور دیگر یک تصمیم تجاری صحیح است. شما قبلاً هرگز چنین کاری را انجام نداده اید و می خواهید قبل از انجام این کار تا حد امکان به اطلاعات بیشتری مجهز شوید.

هنگام واردات ماشین به کشور ، باید قوانین دولتی را رعایت کنید. اکثر ماشین آلات تابع مقررات EPA هستند، به این معنی که شما باید فرم EPA 3520-21 را تکمیل کنید. همچنین به اوراق گمرکی نیاز خواهید داشت. یک کارگزار مجاز گمرکی می تواند در مورد مدارک مورد نیاز و ترخیص کالای شما کمک کند.

در این راهنمای دقیق، ما به طور عمیق می پردازیم و تمام آنچه برای واردات ماشین آلات به کشور  نیاز است را بررسی خواهیم کرد، از درک انواع ماشین آلات گرفته تا مقررات دولتی و عوارض واردات و همچنین راهنمای گام به گام واردات ماشین آلات،

با یک متخصص کار کنید تا واردات ماشین آلات به کشور یک فرآیند بدون دردسر باشد.

شاید تعجب کنید که چرا در وهله اول این ماشین ها را وارد می کنیم؟ آیا کشور  قبلاً برخی از این ماشین آلات را تولید نمی کند؟ نمی توانستند؟

در اینجا دلایل زیادی وجود دارد که چرا واردات و صادرات ماشین آلات به کشور  منطقی است.

آشنایی با مراحل ترخیص کالا از گمرک با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

واردات یک فعالیت مهم اقتصادی است که هر تاجری باید با مقررات آن آشنا باشد زیرا اگر آشنایی نداشته باشد با کوچکترین بی‌دقتی کالا قاچاق شناخته شده و باید جریمه های سنگینی را پرداخت کند مراحل ترخیص کالا و ماشین آلات سنگین از گمرک امری مهم در زمینه تجارت بین‌المللی است که باید تاجران با قوانین و مقررات مربوط به آن آشنا باشد شناخت مراحل ترخیص کالا باعث می‌شود تا تاجران واردات خود را در زمان معین و به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

مراحل ترخیص کالا ماشین آلات سنگین از گمرک به صورت زیر دسته بندی می شوند:

مراحل گام به گام واردات ماشین آلات سنگین

کارت بازرگانی

اولین مرحله برای واردات کالا داشتن کارت بازرگانی است که برای گرفتن آن بازرگانان تازه کار به سازمان های مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اخذ و دریافت آن اقدام نمایید کارت بازرگانی دو نوع است 1- حقیقی 2- حقوقی که هر کدام کارایی مختلفی دارند.

انتخاب حوزه فعالیت

بعد از کارت بازرگانی باید حوزه فعالیت خود را در زمینه واردات کالا مشخص کنیم که به این صورت است برخی از بازرگانان تمایل دارم با چند کشور و برخی دیگر با یک کشور فعالیت داشته باشند.

آشنایی با قوانین و مقررات روز

برخی قوانین و بخشنامه ها در کشور ها دائما در حال تغییر هستند در نتیجه برای یک واردات موفق باید اخبار و اطلاعات را به صورت روزانه در حوزه‌های فعالیت خود مطالعه کنید و اطلاعات خود را به روز رسانی کنیم.

انتخاب کشور و کالاهای وارداتی

ابتدا کشورهای مختلف را وارسی کرده و با مشتریان آن کشورها صحبت کنیم که در این مرحله باید به زبان آن کشور شناخت داشته و با قوانین و مقررات تجاری آن کشور هم آشنایی داشته باشیم.

درخواست ارسال پیش فاکتور یا پرفرما

پیش فاکتور یکی از مهم‌ترین کارهای واردات کالا محسوب می‌شود که برای ثبت سفارش از آن استفاده می شود در واقع پیش فاکتور مدرکی است که توسط فروشنده به خریدار داده می شود تا مشخصات کامل کالا توضیح داده شود.

ثبت سفارش

در این مرحله وارد کننده ماشین آلات به سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت مراجعه می‌کند و درخواست خود را جهت واردات کالا می کند تا بازرسان در مورد کالاهای وارداتی بررسی کنند تا هیچ کالایی خارج از قوانین و مقررات داخلی کشور نباشد.

تخصیص ارز و پرداخت بین المللی

وارد کننده باید آن را تهیه کند این ارز به چندین روش تهیه می‌شود به صورت عمومی دولت به بعضی از کالاهای وارداتی ارز دولتی اختصاص می‌دهد تا بستر راحت تری برای واردات کالا انجام شود.

حمل و نقل و بیمه کالا

حمل و نقل به روش های مختلفی صورت می گیرد از جمله هوایی ،ریلی، جاده‌ای و دریایی که با توجه به مبدا کالا و توافق با فروشنده یکی از روشهای بالا انتخاب می گردد.

ترخیص کالا از گمرک

کالای خریداری شده وارد گمرک شود، شخص وارد کننده باید با مدارک لازم و مجوزهای لازمه اقدام به ترخیص کند. از جمله این مدارک شامل:

1- کارت حق العمل کاری

2- کارت بازرگانی که توسط سازمان گمرگ صادر میشود این کارتها نشان دهنده این است که تمام مراحلی که برای ترخیص کالا نیاز است مورد تایید سازمان نظارتی قرار گرفته و تمامی فعالیتشان قانونی می باشد.

در هنگام ترخیص کالا باید به تعیین ارزشهای کالای ترخیص شده توجه کرد زیرا تعیین ارزش کالاها در مرذهای کشورهای مختلف با قیمت متفاوت تعیین میشود لذا بازرگان باید ارزش کالاهای ترخیصی را بررسی کند .

به طور خلاصه اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا

اظهار نمامه واردات ، تصویر کارت بازرگانی ،قبض انبار ،بارنامه ،گواهی مبدا ،فاکتور یا سیاهه خرید،اعلامیه تامین ارز ،پیش فاکتور ،مجوز ثبت سفارش ،لیست بندی ،بیمه نامه ،پروانه بهره برداری شرکتهای تولیدی  میباشد .

دلایل واردات ماشین آلات سنگین

کشورمان  فاقد برخی منابع است

در حالی که ایران سرزمین فراوانی است، گاهی اوقات کمبود منابع، ساخت ماشین آلات فوق را حداقل با استانداردهای لازم دشوار می کند. به همین دلیل، اتکا به واردات، هوشمندانه تر و کارآمدتر است. واردات ماشین آلات به کشور برای تجارت شما منطقی است.

همکاری فی مابین کشورها

دلیل دیگر برای واردات ماشین آلات کشاورزی و قطعات یدکی از کشورهای دیگر همکاری فی مابین می باشد.

دولت ما و همچنین دولت های کشورهای دیگر تشویق به واردات و صادرات کالا می کنند تا با این کار روند تجارت و واردات اتفاق بیفتد. این ترتیبات می تواند پیوندهای بین کشورها را تقویت کند.

ایالات متحده با نرخ 2.2 میلیارد دلار بیشترین واردات را دارد. پس از آن چین با 1.5 میلیارد دلار، آلمان با 1.05 میلیارد دلار، بریتانیا با 635 میلیون دلار و ژاپن با 606 میلیون دلار قرار دارند. بقیه کشورهایی که در این فهرست قرار دارند عبارتند از فرانسه، هنگ کنگ، هلند، کانادا و کره جنوبی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا