پیچ_واشر

واردات پیچ و واشر

واردات پیچ و واشر از گمرک

 

استفاده از انواع پیچ‌ها، مهره‌ها و واشر در حوزه‌های مختلف صنعتی همواره رایج بوده است. معمولا از این ابزارها جهت ایجاد اتصال‌های محکم بین دو قطعه کمک می‌گیرند. کاربرد گسترده در حوزه‌های مختلف سبب شده تا نیاز بازار به عرضه انواع پیچ و واشر جهت پاسخگویی به تقاضای بالای آن افزایش یابد. جهت آشنایی با واردات پیچ و واشر با ما همراه باشید.

تقاضای بالا و نیاز به عرضه انواع پیچ و واشر باعث شده است که برخی افراد به واردات پیچ و واشر  روی بیاورند. چرا که در برخی شرایط تولیدات داخلی نیاز بازار را تامین نمی‌کنند. بنابراین واردات می‌تواند گزینه مناسبی برای رسیدن به یک سود دوطرفه باشد. با توجه به اهمیت این موضوع سعی کرده‌ایم تا در این مقاله به نکات کلیدی در مورد واردات پیچ و واشر بپردازیم.

 

واردات_پیچ

 

 

آشنایی با پیچ و واشر و کاربردهای آن‌ها در صنعت

 

به قطعه‌ای حلقه‌ای شکل که عموما از جنس‌های پلاستیکی یا فلزی تولید می‌شوند واشر می‌گویند. واشر در میان مهره و پیچ قرار گرفته و نقش مهمی در ایجاد یک اتصال محکم ایفا می‌کند. از جمله مهم‌ترین دلایلی که استفاده از واشر را در برقراری اتصالات صنعتی الزامی می‌کند عبارتند از:

  • ممانعت در برابر بازشدن اتصال ایجاد شده توسط پیچ و مهره در اثر لزرش
  • محافظت از قطعه اصلی در نتیجه چرخش مهره
  • کاهش فشار ناشی از اتصالات در بدنه اصلی
  • بهبود انتقال فشار یا همان توزیع بار در پیچ و مهره

در برخی از موارد افراد از واشر به عنوان درزبند نیز استفاده می کند. چرا که واشر تا حد زیادی می‌تواند در جلوگیری از بروز نشتی‌ها مقاوم باشد.

در تعریف پیچ به زبان ساده می‌توان گفت به ابزاری که سبب ایجاد اتصال بین دو قطعه می‌گردد، پیچ می‌گویند. پیچ از جمله پرکاربردترین ابزارها در حوزه‌های مختلف صنعت است. به طوری که در هر جایی که نیاز به برقراری اتصال موقت باشد به کارگیری پیچ و مهره ترجیح داده می‌شود. بنابرا کاربرد گسترده‌ای که پیچ‌ها دارند امروزه شاهد طراحی و تولید انواع مختلف آن‌ها در بازار هستیم. از جمله رایج‌ترین انواع پیچ موجود در بازار می‌توان پيچ فلز، پیچ ماشینی، پیچ چوب، پیچ آلن، پیچ نوک مته ای، پیچ شش گوش، پیچ چشمی، استاد بولت و چندین مدل دیگر را نام برد.

مطالعه بیشتر

واردات قطعات کامپیوتر

 

واردات و ترخیص پیچ و واشر با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

همان طور که گفته شد در اغلب واحدهای صنعتی استفاده از پیچ و مهره رایج است. به طوری که علاوه بر صنعت در مصارف خانگی نیز شاهد به کارگیری پیچ و واشر هستیم. بنابراین همواره تقاضا برای ارائه پیچ و واشر به بازار زیاد است. گاهی اوقات تولیدات داخلی پیچ، مهره و واشر از لحاظ تعداد و کیفیت پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان نیست. بنابراین تنها چاره کار روی آوردن به محصولات وارداتی در این حوزه است.

طبق آمارهای به دست آمده گفته می‌شود بالغ بر ۷۰ درصد از کالاهای موجود در بازار در دسته پیچ و واشر جز کالاهای وارداتی هستند. واردات پیچ و واشر از کشورهای دیگر نیازمند طی کردن یک سری پروسه‌ها است. این پروسه‌ها به ترتیب به صورت زیر می‌باشند:

  •  ارزیابی وضعیت بازار داخلی و انتخاب پیچ و واشر مناسب از شرکت و کشور مناسب
  •  تهیه پروفرما
  •  انجام اقدامات اداری و دریافت مجوزهای مورد نیاز از سازمان‌ها و نهادهای دولتی
  •  برقراری ارتباط با شرکت فروشنده خارجی به منظور ثبت سفارش
  •  نهایی کردن خرید و پرداخت هزینه سفارش‌های ثبت شده
  •  انجام هماهنگی‌های لازم برای حمل و نقل پیچ و واشر خریداری شده به گمرکات کشور
  •  انجام کارهای اداری بابت ترخیص پیچ و واشر از گمرک

توجه داشته باشید که تمامی این مراحل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و واردکننده‌های باید در طی کردن همه آن‌ها با نهایت دقت تلاش کنند. هر گونه بی‌دقتی و ناآگاهی در هر یک از بخش‌ها می‌تواند سبب اختلال در واردات و ترخیص پیچ و واشر گردد.

در نتیجه پروسه کار طولانی بوده و حتی در برخی از مواقع احتمال وارد شدن خسارت‌های مالی نیز وجود خواهد داشت. لذا توصیه می‌شود در مسی واردات و ترخیص پیچ و واشر هرگز بی گدار به آب نزده و با نهایت دقت و کمک گرفتن از افراد باتجربه در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهید.

 

مهم‌ترین کشورها برای واردات پیچ و واشر

 

ایران خود از جمله کشورهایی است که توانایی تولید پیچ و واشر در کیفیت بالا را دارد. با این حال گاهی اوقات نیاز به روی آوردن به کالاهای وارداتی در این زمینه وجود دارد. از آنجایی که واردات پیچ و واشر هزینه بر هستند و در مقایسه با تولیدات داخلی قیمت بالایی دارند کیفیت حرف اول را در جذب مشتری می‌زند.

در نتیجه کسانی که قصد واردات پیچ و واشر را دارند باید خرید خود را از شرکت‌های معتبر و شناخته شده بین‌المللی انجام دهند. واردکننده‌های ایرانی معمولا از کشورهای چین، تایوان و ژاپن خرید خود را انجام می‌دهند. علاوه بر ایران صادرات پیچ و مهره از چین و تایوان به دیگر کشورها نیز رونق دارد. به طوری که تقریبا ۷۵ درصد از سهم بازار جهانی در حوزه واردات پیچ و واشر به این دو کشور تعلق گرفته است.

همان طور که گفته شد بیش از ۷۰ درصد از سهام پیچ و واشر موجود در بازار ایران مربوط به کالاهای وارداتی از کشورهای دیگر است. طبق آماری دیگر گفته می‌شود که تقریبا ۹۰ درصد از پیچ‌ها و واشرهای وارداتی متعلق به کشور چین بود و ۱۰ درصد مابقی به کشورهای دیگر نظیر تایوان، ژاپن و … تعلق دارد.

 

ترخیص واردات پیچ و واشر از گمرک

 

بدون انجام کارهای مربوط به ترخیص واردات پیچ و واشر عملا ناتمام خواهد بود. چرا که بدون در دست داشتن برگه ترخیص واردکننده‌ها اجازه دریافت کالاهای خود را از انبار گمرک نخواهند داشت. در حالت کلی مراحل ترخیص برای تمامی کالای وارداتی یکسان است.

با این تفاوت که سختگیری‌های وضع شده در خصوص انجام بازرسی‌ها بین آن‌ها متفاوت خواهد بود. به صورت خلاصه‌وار مراحل ترخیص پیچ و واشر را می‌توان شامل پرداخت هزینه‌های گمرکی طبق تعرفه‌های اعمال شده و انجام بررسی‌های لازم توسط کارشناسان فنی اداره گمرک و بازرگانی دانست. در صورتی که تمامی مدارک شما تکمیل بوده و هیچ گونه مشکلی در آن‌ها مشاهده نگردد حکم ترخیص از گمرک توسط کارشناسان صادر می‌گردد.

از آنجایی که ترخیص کالا نیاز به تخصص و آشنایی با قوانین و مقررات گمرکی دارد واردکنندگان انواع پیچ و واشر باید از یک ترخیص کار خبره در این حوزه کمک بگیرند. چرا که سرعت عمل بالا در زمینه واردات از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است.

 

کد تعرفه گمرکی ترخیص پیچ و واشر

 

هر کدام از انواع پیچ و واشر وارداتی دارای کد تعرفه مخصوص خود می باشد. کدهای تعرفه به صورت اعداد هشت رقمی مشخص می‌شوند. واردکننده‌ها باید قبل از اقدام کد تعرفه را تعیین کنند تا بر حسب آن بتوانند از تعرفه‌ها، حق مالیات و … آگاه شده و پرداختی‌های لازم را انجام دهند. تعرفه گمرکی برای چند مورد از رایج‌ترین انواع پیچ و واشر وارداتی را در جدول زیر عنوان کرده‌ایم:

نوع پیچ و واشر وارداتی کد تعرفه
پیچ خودکار از جنس استنلس استیل ۷۳۱۸۱۴۱۰
پیچ‌های مهره خور، مهره‌ها و واشرهای مربوطه از جنس استنلس استیل ۷۳۱۸۱۵۱۰
مهره  از جنس استنلس استیل ۷۳۱۸۱۶۱۰

 

هزینه واردات پیچ و واشر

همانند واردات هر کالای خارجی، واردات و ترخیص پیچ و واشر نیز نیاز به سرمایه کلان دارد. چرا که در این مسیر باید علاوه بر خرید پیچ و واشر از کشور خارجی، هزینه‌های جانبی دیگری را نیز در نظر گرفت. معمولا بخش اعظم هزینه‌ها به بخش ثبت سفارش و خرید محصولات تعلق دارد. ناگفته نماند که برای واردات پیچ و واشر ارز دولتی در نظر گرفته نشده است. بنابراین واردکننده‌های باید معامله‌های خود را با نرخ روز ارز انجام دهند.

بعد از آن حمل و نقل پیچ و واشر خریداری شده برای رسیدن به گمرکات کشور از کشور خارجی اهمیت بالایی را دارا می‌باشد. هر چه مسیر بین کشور مبدا و ایران بیشتر باشد هزینه حمل و نقل نیز بیشتر خواهد بود. همچنین بسته به نوع سیستم حمل و نقل که می‌توان به صورت زمینی، هوایی، دریایی و یا ترکیبی از این سه مورد باشد هزینه‌های نهایی نیز تغییر خواهند کرد.

در مرحله بعدی واردکننده‌ها باید هزینه‌ای را بابت انجام کارهای ترخیص در نظر بگیرند. چرا که یکی از مهم‌ترین بخش‌های کار بوده و با هدف اخذ برگه ترخیص باید فیش پرداخت هزینه انبار، تعرفه گمرکی و مالیات تهیه شوند. معمولا قیمت پیچ، مهره و انواع واشرهای موجود در بازار بر حسب کیلوگرم محاسبه می‌شوند. بسته به کیفیت، برند و کشور صادرکننده قیمت نهایی پیچ و واشر نیز متغیر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا