ترخیص پیگمنت جوهر

ترخیص پیگمنت جوهر برای انواع صنایع مهم و ضروری است.پیگمنت رنگدانه هایی هستند که از آن برای رنگ کردن اجسام استفاده می کنند.از انواع پیگمنت ها می توان به پیگمنت های تیتان ها، پیگمنت های آناتاس، پیگمنت های آرایشی، پیگمنت های معدنی، پیگمنت های آلی و ….. اشاره کرد. بیشتر واردات پیگمنت جوهر، از کشورهای هند، چین، آلمان و …. می باشد. در ادامه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ترخیص و واردات پیگمنت جوهر با ما همراه شوید.

ترخیص پیگمنت جوهر

 واردات پیگمنت جوهر

 

زمانی که پیگمنت جوهر وارد گمرک می شود براساس مرحله ای که طی می کند، تاجر یا نماینده قانونی وی نسبت به پیگمنت جوهر هزینه ای را به گمرک و مالیات مرتبط با آن پرداخت می کند.با مشخص شدن کد تعرفه ای که به پیگمنت جوهری وارداتی تعلق می گیرد، تاجر این کد را باید به بازرسین ارائه دهد و در صورت هر گونه اشتباه در ارائه این کد، خسارت مالی و زمانی زیادی بر تجار وارد می شود.

 

مجوز ها و مدارک مورد نیاز برای ترخیص پیگمنت جوهر از گمرک

 

برای ترخیص پیگمنت جوهر از گمرک، مدارک مورد نیاز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کارت حق العمل: این کارت توسط گمرک کشور صادر می‌شود و نشان دهنده تایید سازمان‌های نظارتی کشور برای تمامی نقل و انتقالات تجاری و فعالیت‌های قانونی تاجر می‌باشد.

کارت بازرگانی: نیز توسط گمرک کشور صادر می‌شود و نشان دهنده تایید سازمان‌های نظارتی کشور برای تمامی نقل و انتقالات تجاری و فعالیت‌های قانونی تاجر می‌باشد.

بررسی بخشنامه‌های صادر شده: برای واردات مواد عایق حرارت یا صدا، باید به بخشنامه‌های صادر شده در این زمینه مراجعه کرد.

مدارک مربوط به واردات: ممکن است نیاز به مدارک دیگری نیز باشد که بسته به نوع ماده عایق و کشور مبدأ و مقصد متفاوت باشد. بهتر است قبل از واردات یا ترخیص مواد عایق حرارت و صدا، با مراجعه به سایت گمرک کشور و یا مشاوران ترخیص پیگمنت جوهر، اطلاعات دقیقی در این زمینه کسب کنید.

 

مراحل واردات پیگمنت جوهر چیست؟

 

  1. اخذ کارت بازرگانی
  2. تعیین زمینه فعالیت
  3. پیدا کردن تأمین کننده پیگمنت جوهر
  4. مذاکره با فروشنده و دریافت پروفرما
  5. دریافت مجوزهای مربوطه و انجام ثبت سفارش
  6. دریافت تخصیص ارز مورد نیاز و حواله مبلغ پروفرما
  7. تعیین روش حمل و نقل و بیمه
  8. ترخیص

مشکلات واردات پیگمنت جوهر

 

واردات پیگمنت جوهر همانند دیگر حوزه‌های تجارت بین الملل به تخصص کافی نیازمند است و مشکلات واردات پیگمنت جوهر همواره برای بازرگانان چالش برانگیز بوده و به منظور جلوگیری و یا حل آن‌ها، بازرگانان باید اطلاعات به روز و کافی داشته باشند.

وجود تحریم‌های ناعادلانه موجب ایجاد مشکلاتی در حوزه واردات کشور شده است. برخی از این مشکلات شامل: بیش بود ارزش، کسر تخلیه، تفاوت تعرفه، انبارداری، زمان بر بودن اخذ مجوز ورود یا ثبت سفارش، تخصیص ارز بانک مرکزی و دموراژ، اخذ مجوزهای واردات پیگمنت جوهر و ترخیص است.

همچنین با توجه به پروسه واردات و قوانین گمرکی و کشوری و ارتباطات بین المللی، معمولا واردات پیگمنت جوهر به کشور با مشکلاتی روبرو است.

 

مدت زمان مجاز برای نگهداری پیگمنت جوهر در انبارهای گمرک چقدر است؟

 

بر طبق قوانین گمرکی کشور ما مدت زمان مجاز برای نگه داری پیگمنت جوهر در انبار های گمرک از تاریخ تحویل پیگمنت جوهر به انبار های گمرک سه ماه می باشد. و در صورت ارائه تقاضانامه کتبی صاحب پیگمنت جوهر و یا شرکت حمل و نقل کننده پیگمنت جوهر در مورد پیگمنت جوهرهای عبوری و همچنین ارائه ادله موجه به تشخیص گمرک در صورت پرداخت هزینه انبار داری اضافه این مدت تا حداکثر دوماه دیگر قابل تمدید است و در صورتی که در زمان مقرر شده صاحب  پیگمنت جوهر و یا نماینده قانونی وی برای انجام تشریفات گمرکی و پرداخت هزینه های معوقه اقدام نکند پیگمنت جوهر بر طبق قوانین متروکه اعلام شده و به نفع دولت مصادره می شود. لازم است بدانید اگر پیگمنت جوهر به انبار های گمرکی متعددی فرستاده شود و مدت زمان توقف پیگمنت جوهر از زمان ورد به اولین انبار مصاحبه می شود. در خصوص مهلت توقف برای پیگمنت جوهرهایی که به صورت مرسولات پستی صادر و یا وارد می شود و غیر تجاری به حساب می آیند بر اساس قوانین و مقررات پستی عمل می شود.

 

هزینه‌های واردات پیگمنت جوهر

 

وارد کننده جهت واردات پیگمنت جوهر مستلزم پرداخت هزینه است. کلیه هزینه‌هایی که وارد کننده باید پرداخت کند شامل موارد زیر است:

  • هر محصولی قیمت مشخص دارد، پس این بخشی از هزینه های پیگمنت جوهر ورودی مربوط به بهای پرداختی پیگمنت جوهر می باشد.
  • بازرسی کیفی از مواردی است که هر پیگمنت جوهری وارداتی باید آن را پشت سر بگذراند. این بازرسی پیش از خروج پیگمنت جوهر از مبدا انجام می شود و مستلزم پرداخت هزینه می باشد. این هزینه از بازرگانان و تاجران دریافت می شود.
  • خدمات حمل و نقل پیگمنت جوهر هم نیاز به پرداخت هزینه دارد. در واقع این محصول وقتی که به کشور وارد می شوند، با توجه به نوع حمل هزینه پرداخت می کنند.
  • بیمه باربری یکی از مواردی است که نیاز به پرداخت هزینه دارد، البته این بیمه کاملاَ ضروری می باشد. در صورتی که محموله دزدیده شود یا آسیب جدی ببیند، شرکت بیمه خسارت شما را پرداخت خواهد کرد. نرخ در نظر گرفته شده برای بیمه هم در کشورهای مختلف یکسان نیست.
  • هزینه بازرسی پیگمنت جوهر از دیگر هزینه های واردات این کالا می باشد. این هزینه متناسب با مقدار و حجم پیگمنت جوهر متفاوت بوده و متناسب با محصول هم تغییر می یابد.
  • پیگمنت جوهر زمانی که به گمرک وارد می شوند، در انبار نگهداری می شوند. زمانی که ترخیص پیگمنت جوهر را انجام می دهید، هزینه های انبارداری از شما دریافت می شود. این هزینه با توجه به نوع محصول، میزان و حجم آن کاملاً متفاوت است. دموراژ یکی دیگر از هزینه های مربوط به ترخیص پیگمنت جوهرست. اگر به هر دلیلی بازرگان یا تاجر نتواند پیگمنت جوهرها و محصولات خود را از گمرک ترخیص کند، باید دموراژ پرداخت کند.

 سامانه‌­های مرتبط با واردات پیگمنت جوهر

 

برای تجارت بین‌­المللی نیاز است با بعضی سامانه­‌های داخلی کار کنید. برای واردات و ثبت درخواست­‌های خود و همچنین ارائه مدارک برای گمرک و مراحل مختلف باید با سامانه‌­های زیر کار کنید:

  • سامانه جامع تجارت
  • سامانه جامع امور گمرکی EPL
  • سامانه شناسه کالا
  • سامانه TSC
  • سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی
  • سامانه نیما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا