ترخیص پنل خورشیدی

آیا تا به حال در مورد ترخیص پنل خورشیدی چیزی شنیده اید و یا مراحل ترخیص را می دانید؟ ترخیص پنل خورشیدی یکی از خدمات شرکت پرشین تجارت دوان است که این کار توسط ترخیص کاران بسیار مجرب و کار بلد انجام می شود. پنل خورشیدی یکی از تکنولوژی های جدید است که از آن برای تبدیل کردن انرژی های طبیعی خورشید به الکتریسیته و برق استفاده می شود. با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کشورها با کمک پنل خورشیدی انرژی الکتریسیته مورد نیاز را تامین می نمایند.

در کشور ما به دلیل نبود دانش کافی  و همچنین تجهیزات معمولا این پنل ها را از کشورهای آلمان، آمریکا، مالزی، کانادا، چین و ژاپن وارد می کنند. واردات و ترخیص پنل خورشیدی مانند دیگر کالاها مشمول رعایت قوانین و مقررات و گرفتن مجوز از سوی ارگان ها و سازمان ها می باشد.

امروزه کالاهای وارداتی حتما باید از زیر ذره بین اداره گمرک باید عبور نمایند اداره گمرک برای کالاهای وارداتی یک سری قوانین و مقررات خاص در نظر گرفته است که کارهای ترخیص و واردات این کالاهای باید حتما توسط یک فرد بسیار حرفه ای و کار بلد انجام شود تا مراحل ترخیص بدون هیچ مشکلی انجام شود.

پنل های خورشیدی سیستمی است که نور خورشید را که تجدید پذیر است به الکتریسیته  تبدیل می نماید و شما می توانید مدارهای الکتریکی خود را به راحتی شارژ نماید. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد پنل خورشیدی و نحوه ترخیص آن در اختیار شما قرار می دهیم.

 

ترخیص پنل خورشیدی از گمرک

 

خورشید یک منبع بزرگ و نامحدود می باشد و سیستمی که بتواند جذب انرژی حاصل از تابش خورشید و تبدیل آن به انرژی الکتریکی را انجام دهد را پنل خورشیدی می گویند.

پنل خورشیدی از چند سلول خورشیدی تشکیل شده  که این سلول ها انرژی خورشیدی را به صورت فوتون جذب می نمایند و بعد آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می نمایند که با استفاده از آن می توانید مدارهای الکتریکی را شارژ نماید. سیستم پنل خورشیدی شامل: باتری، اینورتر، سیستم کنترل می باشد و به عنوان یک گیرنده نور خورشید عمل می نماید.

یکی از کاربرد های بسیار مهم پنل خورشیدی تامین برق اضطراری برای مناطق دور افتاده می باشد. استفاده از پنل خورشیدی به دلیل مزایای زیست محیطی، امنیتی و اقتصادی در چند سال گذشته بسیار گسترش یافته و تقریبا تمامی کشورها در حال سرمایه گذاری در این زمینه می باشند. از این منبع برای مصارف بسیاری مانند: گرم کردن آب، تولید برق، تامین نور و …. استفاده می شود.

ترخیص-پنل-خورشیدی

گرمایش آب

 

پنل های خورشیدی یک وسیله بسیار عالی برای گرم کردن آب در استخرها و حمام ها و سیستم گرمایشی  خانگی به حساب می آیند و از آن برای استفاده در ساختمان های بزرگ استفاده می شود.

 

کمک به کم شدن تولید گاز گلخانه ای

 

استفاده از پنل خورشیدی به کم شدن تولید گازهای گلخانه ای کمک بسیاری می نماید و همچنین به حفظ محیط زیست هم بسیار کمک می کند.

 

تولید برق

 

این پنل ها به عنوان یک منبع اصلی برای تولید برق محسوب می شوند و از آن در بیشتر مناطق استفاده می کنند. از این پنل ها برای جذب نور خورشید و همچنین تولید برق استفاده می نمایند.

 

مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص پنل خورشیدی

 

کالاهای وارداتی برای ترخیص باید حتما از زیر ذره بین اداره گمرک عبور نمایند که ترخیص کالاها دارای یک سری قوانین و مقررات است که  برای دانستن این قوانین و مقرات نیاز به تجربه و مهارت است و باید ترخیص پنل خورشیدی توسط یک فرد بسیار با تجربه انجام شود.

برای ترخیص یک سری مجوزها نیاز است که باید آن ها را از سازمان های مربوطه دریافت نماید برخی از این مجوزها شامل:

  • مجوز فنی از کمیسیون سازمان تجارت
  • مجوز فنی و سیستمی از وزارت صنعت معدن تجارت
  • اخذ مجوز از صنایع تجهیزات برقی و الکتریکی

تعرفه گمرکی ترخیص پنل خورشیدی

 

  • کد تعرفه گمرکی برای پنل های خورشیدی که از آن ها برای تبدیل انرژی خورشیدی به جریان الکتریسیته استفاده می شود 85414010 است.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص اینورتر خورشیدی 8544090 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی انواع پنل های خورشیدی 85414010 می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص سلول های خورشیدی 85414090 است.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص رباط پاک کننده پنل خورشیدی 73089090 می باشد.

مراحل ترخیص پنل خورشیدی

 

همانطور که می دانید بعد از گذراندن مراحل واردات پنل خورشیدی نوبت به ترخیص آن می رسد که این مرحله یک مرحله سخت و زمان بر و در عین حال مهم  است و نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد و باید توسط یک کارگزار که تجربه کافی در این زمینه دارد انجام شود. ترخیص کار باید تمامی مدارک و مجوزها را آماده کند تا بتواند به راحتی مراحل ترخیص را انجام دهد و مجبور به پرداخت هزینه های گزاف هم نشود.

ترخیص کار باید اطمینان پیدا کند که برای  واردات پنل ها  تمامی مقررات و الزامات انجام شده است و هیچ گونه مشکلی در مراحل واردات و ترخیص وجود ندارد. برای آزاد سازی کالا از گمرک باید کالاهای شما ارزش گذاری شوند که این ارزش گذاری به روش های مختلفی انجام می شود. ترخیص کار در ارزش گذاری کالا نقش بسیار زیادی دارد و در صورتی که ترخیص کار از تجربه کافی برخوردار نباشد نمی تواند ارزش واقعی برای کالاها اعلام نماید.

اولین مرحله ترخیص کالا دریافت پروفرما است که باید قبل از خرید کالا و ثبت فاکتور آن را دریافت نماید. بعد از آن نوبت به ثبت سفارش می رسد که شما باید در سامانه جامع تجارت ثبت سفارش نماید که داشتن کارت بازرگانی در این مرحله الزامی می باشد با ثبت سفارش کالای شما مورد بررسی قرار داده می شود. که این بررسی برای این است که آن ها مطمئن شوند که کالاهای وارداتی شما قاچاق نباشند.

ترخیص پنل خورشیدی از گمرک شامل یک سری هزینه ها است که ترخیص کار و یا تجار ملزم به پرداخت آن ها است و باید این هزینه ها را پرداخت نماید. هزینه های ترخیص پنل خورشیدی از گمرک شامل : هزینه حمل، انبارداری، تخلیه، نظافت و …. است. هزینه های دیگری هم وجود دارد که باید آن ها را پرداخت کرد تا بتوان پنل های خورشیدی را راحت تر ترخیص کرد.

بهتر است بدانید که هر چه کالاهای وارداتی مدت زمان بیشتری در گمرک بمانند شما باید هزینه های بیشتری پرداخت نماید و این خود باعث افزایش هزینه های ترخیص پنل خورشیدی از گمرک می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا