واردات تجهیزات شبکه

با توسعه اینترنت و ارتباطات گسترده جهانی، اهمیت تجهیزات شبکه نیز بیشتر شده است. تجهیزات شبکه دارای انواع مختلفی هستند که از هر یک از آن‌ها برای رفع نیاز در بخشی از ارتباطات شبکه جهانی استفاده می‌شوند. در حال حاضر برخی از کشورهای محدود از توانایی تولید تجهیزات شبکه برخوردار هستند، به همین دلیل واردات تجهیزات شبکه از موضوعات بسیار مهم است. به طوری که در حال حاضر انواع گوناگونی از سرور تا تجهیزات شبکه مخابراتی و بسیاری از تجهیزات الکترونیکی از دیگر کشورها وارد کشور ایران می‌گردد. در صورتی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه واردات تجهیزات شبکه هستید، برای آشنایی با جزئیات و مراحلی که باید برای خرید تجهیزات شبکه از دیگر کشور‌ها و واردات آن به کشور پشت سر بگذارید، در ادامه ما را همراهی کنید.

 

اهمیت واردات تجهیزات شبکه چیست؟

 

شبکه زمینه ارتباطات گسترده را فراهم می‌کند. ارتباطی که با استفاده از تجهیزات شبکه فراهم می‌شود، گاهی محدود به برقراری ارتباط بین چند کامپیوتر خانگی می‌باشد و گاهی یک شبکه بزرگ جهانی را در بر می‌گیرد.

تمامی افراد می‌توانند به کمک شبکه بسیاری از منابع را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. از مزیت‌های شبکه می‌توان به انتقال داده با امنیت بالا و همینطور کاهش هزینه‌ها اشاره کرد.

بنابراین با توجه به کاربرد شبکه و اهمیت آن، می‌توان گفت دسترسی به تمامی وسایل و سخت افزاری که برای برقراری ارتباط شبکه کارایی دارند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. به طوری که امکان راه‌اندازی هیچ شبکه کامپیوتری و یا مخابراتی، بدون تجهیزات مناسب امکان پذیر نیست.

در حال حاضر که تولید تجهیزات شبکه در کشورمان صورت نمی‌گیرد، نیاز داخلی باید از طریق واردات تامین شود. به همین دلیل است که امروزه بازرگانان بسیاری قدم در مسیر واردات تجهیزات شبکه می‌گذارند و به سوددهی بالایی نیز در این زمینه می‌رسند.

 

واردات انواع تجهیزات شبکه

 

تجهيزات شبکه دارای انواع مختلفی است؛ هر یک از انواع تجهیزات شبکه دارای وظیفه متفاوتی در برقراری ارتباط میان سیستم‌های مختلف هستند. تجهیزات کامپیوتری در دو دسته شامل تجهیزات فعال و تجهیزات غیر فعال تولید و به کشورمان وارد می‌شوند.

از جمله تجهیزات شبکه کامپیوتری فعال می‌توان به سوییچ شبکه اشاره کرد که برای اتصال نودها به شبکه اینترنت کارایی دارد. این قطعه در کشورمان تولید نمی‌شود، به همین دلیل باید در صدر لیست تجهیزات شبکه وارداتی قرار بگیرد.

روتر، مبدل فیبر نوری و سرور نیز از دیگر تجهیزات شبکه کامپیوتری فعال هستند که در حال حاضر نیاز داخلی کشور به این قطعات از طریق واردات تامین می‌شود.

واردات تجهیزات شبکه غیرفعال شامل کانکتور، کابل، فیبر نوری و داکت نیز از دیگر کشورها برای ورود این تجهیزات به بازار داخلی ایران صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه هیچ یک از قطعاتی که نام بردیم در داخل کشورمان تولید نمی‌شود، فعالیت در زمینه واردات هر یک از موارد نامبرده، با سوددهی بالایی همراه است.

جهت آشنایی با نحوه فعالیت در زمینه واردات ماشین آلات خط تولید مونوفیلامنت پیشنهاد می کنیم مقاله “واردات ماشین آلات خط تولید مونوفیلامنت“را مطالعه فرمایید.

 

واردات تجهيزات شبکه مخابراتی

 

در صنعت ارتباط هر کشوری، تجهیزات شبکه مخابراتی دارای اهمیت بالایی هستند. البته واردات تجهیزات شبکه مخابراتی برای استفاده از آن‌ها در سطح کلان انجام می‌شود و بعضا برای استفاده در برخی از صنایع کوچک و شرکت‌های خصوصی نیز کارایی دارند.

از جمله تجهيزات شبکه مخابراتی که نیاز به آن‌ها از طریق واردات تامین می‌شود، می‌توان به آی سی، خازن، ماژول، سوکت، سوییچ و ترانزیستور اشاره نمود. برای واردات تجهيزات شبکه مخابراتی، سعی کنید از یک شرکت معتبر که در زمینه واردات تجهيزات شبکه، سابقه دارد، خدمات دریافت نمایید.

 

مراحل واردات تجهیزات شبکه

 

در حال حاضر در سراسر جهان، کشورهای محدودی در زمینه تولید تجهیزات شبکه فعالیت دارند. به همین دلیل کشورهایی از جمله کشور ایران، برای تامین نیاز داخلی خود، باید اقدام به واردات تجهیزات شبکه از کشورهای تولید کننده نمایند.

اگر قصد دارید به عنوان یک وارد کننده عمده تجهيزات شبکه فعالیت داشته باشید تا از طریق واردات این تجهيزات به درآمد بالایی برسید، باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. اقدام برای دریافت کارت بازرگانی
  2. پیدا کردن یک تامین کننده معتبر در کشور مبدأ
  3. تهیه لیست خرید تجهیزات شبکه از فروشنده خارجی
  4. دریافت مجوز از وزارت صمت برای واردات تجهيزات شبکه
  5. پرداخت عوارض و مالیات و واردات کالا به کشور

عدم آگاهی از مراحل واردات و ترخیص تجهیزات شبکه، ممکن است روند واردات این کالا به کشور را طولانی کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای واردات بی‌دغدغه و سریع تجهیزات شبکه به کشور، از شرکت‌های معتبر فعال در زمینه واردات و صادرات کالا خدمات دریافت نمایید. جهت آشنایی با مراحل واردات مستربچ آنتی یووی، مقاله ” واردات مستربچ آنتی یووی ” را مطالعه نمایید.

 

هزینه‌ واردات و ترخیص تجهیزات شبکه چقدر است؟

 

از سوالات رایج واردکنندگانی که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه واردات و ترخیص تجهيزات شبکه هستند، سوال در مورد هزینه واردات و ترخیص این کالا است. در تعیین هزینه‌ واردات و ترخیص تجهيزات شبکه، فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار هستند. به طوری که هزینه نهایی مطابق با حجم کالای وارداتی، میزان مالیات و … تعیین می‌گردد.

در صورتی که مایل هستید به عنوان یک وارد کننده به صورت مستقیم اقدام به واردات تجهيزات شبکه نمایید، باید هزینه‌های زیر را پرداخت کنید:

 

هزینه دریافت کارت بازرگانی

 

برای فعالیت در زمینه واردات هر نوع کالایی از جمله تجهيزات شبکه، شما نیاز به کارت بازرگانی دارید. برای دریافت کارت بازرگانی باید هزینه‌ای را به وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت کنید. واردکنندگانی که کارت بازرگانی ندارند، می‌توانند به کمک مجموعه پرشین تجارت دوان در زمینه واردات تجهيزات شبکه فعالیت کنند.

 

مالیات

 

در هر بار واردات تجهیزات شبکه، واردکنندگان ملزم به پرداخت مالیات هستند. این مالیات وابسته به ارزش مالی کالای وارداتی متغیر خواهد بود.

 

هزینه حمل و نقل

 

از دیگر فاکتورهایی که در هزینه نهایی واردات تجهيزات شبکه تاثیرگذار است، هزینه حمل و نقل می‌باشد. هزینه حمل و نقل کالا وابسته به روش انتخابی شامل هوایی، زمینی و دریایی متغیر است.

 

بیمه

 

واردکنندگان در واردات تجهيزات شبکه، باید مبلغی را نیز جهت بیمه کالای وارداتی اختصاص دهند.

 

عوارض گمرک

 

پس از خرید کالا از فروشنده خارجی و حمل آن تا ایران، کالا وارد گمرک می‌شود. واردکنندگان برای خارج کردن تجهیزات شبکه وارداتی، ملزم به پشت سر گذاشتن تشریفات اداری گمرک و پرداخت عوارض گمرک و هزینه انبارداری هستند.

 

سخن آخر

 

تجهیزات شبکه از جمله لوازمی است که استفاده از آن‌ها در دهه‌های اخیر بسیار گسترش پیدا کرده است و حالا از این تجهیزات به عنوان یک کالای مهم تجاری یاد می‌شود. با توجه به دو عامل گستردگی شبکه اینترنت در کشور ایران و عدم توانایی تولید تجهیزات مورد نیاز، نیاز به واردات تجهیزات نیز رو به افزایش است.

در صورتی که در این زمینه تخصص ندارید، برای جلوگیری از افزایش هزینه‌ها و طی مراحل واردات و ترخیص کالا در کوتاه‌ترین زمان، می‌توانید از کارشناسان پرشین تجارت دوان راهنمایی دریافت کنید. برای برقراری ارتباط با کارشناسان مجموعه، از طریق راه‌های ارتباطی (شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541) اقدام نمایید.

 

سوالات متداول

 

بیشترین حجم از واردات تجهيزات شبکه، از طریق کدام کشور صورت می‌گیرد؟

یکی از مهم‌ترین کشورهای تولید کننده تجهیزات شبکه، کشور آمریکا است.البته برخی کشورهای اروپایی نیز در این زمینه تولیدات زیادی را دارند. در گذشته واردات انواع تجهیزات شبکه به کشور ایران به راحتی صورت می‌گرفت اما در طی سال‌های اخیر، به دلیل تحریم‌های صورت گرفته علیه کشور ایران، واردات تجهیزات شبکه نیز با اختلال مواجه است؛ هرچند با دریافت خدمات از یک شرکت بازرگانی معتبر، فرآیند واردات این تجهیزات نیز به سادگی قابل انجام است. اما با توجه به گسترش روابط دوستانه میان ایران و چین، امروزه حجم زیادی از واردات تجهيزات شبکه، به واردات این تجهيزات از کشور چین اختصاص دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا