ترخیص ترموستات از گمرک

یکی از خدمات شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان ترخیص ترموستات از گمرک است این فعالیت تجاری دارای سودآوری و اهمیت بالایی است و یکی از عمده فعالیت های تجاری رایج در کشور می باشد. به این دلیل برای انجام کارهای واردات و ترخیص ترموستات از گمرک بهتر است از ترخیص کاران حرفه ای کمک بگیرید تا مراحل ترخیص آن به خوبی انجام شود.

معمولا واردات ترموستات از کشورهای استرالیا، کوبا، اندونزی، کانادا و …. انجام می شود. ترموستات مانند دیگر لوازم یدکی خودرو مطابق با بخشنامه های صادر شده مشمول رعایت قوانین و مقررات است و باید یک سری مجوزهای لازم را از ارگان ها و سازمان ها دریافت نماید تا بتوانید مراحل ترخیص را به خوبی پشت سر بگذارید.

مصرف ترموستات در همه ی کشور ها بسیار بالا است و از آن در تمامی صنایع استفاده می کنند. ترموستات های که در کشور ما استفاده می شوند از نوع وارداتی می باشند که آن ها را از کشورهای خارجی تهیه می کنند. ترموستات ها یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار در تولید صنایع الکترونیکی و برقی است.

در ادامه توضیحات بیشتری در مورد ترخیص ترموستات از گمرک و ترموستات در اختیار شما قرار می دهیم.

 

واردات و ترخیص ترموستات از گمرک

 

ترموستات یک قطعه است که وظیفه تنظیم دما و کنترل دما در فضاهای بسته را عهده دار است و می توان گفت این قطعه یک کنترل گر به حساب می آید. وظیفه ترموستات در وسایل سرمایشی و گرمایشی ثابت نگه داشتن دما روی عددی که کاربران تنظیم کرده است می باشد.

ترموستات دارای مزایای بسیاری است که یکی از عمده مزایای آن کنترل سرما و گرمای محیط های بسته به حالت اتوماتیک و یکنواخت و کاهش مصرف انرژی می باشد. ترموستات در بسیاری از وسایل وظیفه کنترل درجه حرارت را عهده دار است. این قطعات دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به معیارهای خاصی تقسیم بندی می شوند. که این تقسیم بندی شامل:

کنترل دما

ترموستات کنترل دما به دو دسته حرارتی و برودتی تقسیم بندی می شود.

براساس عملکرد

در این معیار به سه دسته وصلی، تدریجی، قطعی تقسیم بندی شده است.

براساس محل نصب و قرار گیری

در این نوع معیار دسته بندی ترموستات ها به صورت کانالی، اتاقی، مستغرق، جداری تقسیم بندی می شوند.

براساس فصل کاربرد

ترموستات ها برای استفاده در فصل های مختلف دسته بندی می شوند که در این ترموستات های دو فصلی هم وجود دارند که می توانید از آن ها در فصل های سرد و گرم سال هم استفاده کنید.

براساس نوع سنسور استفاده شده در ان ها

در این نوع دسته بندی معمولا ترموستات ها را به صورت دیافراگمی، فانوسه ای، بی متالی، رئوستا تقسیم می نمایند.

 

کاربرد ترموستات ها

 

ترموستات ها دارای کاربرد های مختلفی هستند که به صورت خلاصه برای شما توضیح می دهیم:

 

واردات ترموستات خودرو

 

ترموستات خودرو را در بین موتور و رادیاتور قرار می دهند که وظیفه دارد تا دمای موتور خودرو را در محدوده استاندارد نگهداری کند. ترموستات بر روی تجهیزات تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث عملکرد مناسب خودرو ها می شود.

 

ترخیص ترموستات های صنعتی

 

ترموستات های صنعتی دارای انواع مختلفی می باشند و از آن ها در دیگ های بخار، گرمخانه ها، اتوکلاوها، گلخانه ها استفاده می کنند.

 

واردات ترموستات های ساختمان

 

این نمونه ترموستات را در سیستم های تهویه، شوفاژ خانه مرکزی، فن هواساز و …. ساختمان استفاده می نمایند که بسیار کاربردی می باشد.

 

ترخیص ترموستات لوازم خانگی

 

این نوع ترموستات را در وسایل برقی مختلفی هم چون: فرهای برقی، دستگاه های سرخ کن، سماور برقی، آبگرمکن های گازی و برقی و ….. مورد استفاده قرار می دهند.

 

واردات ترموستات یخچال

 

یخچال برای این که عملکرد بهتری داشته باشد باید بتواند دمای خود را در محدوده خاصی نگهداری کند که در این جا استفاده از ترموستات بسیار ضروری است. ترموستاتی که در یخچال فریزر استفاده می شود باید با محیط و دما یخچال سازگار باشد تا به مشکل برنخورد.

استفاده از یک ترموستات مناسب و کاربردی در یخچال و دیگر وسایل سرمایشی و گرمایشی علاوه بر عملکرد بهتر دستگاه باعث کاهش مصرف انرژی در طولانی مدت دستگاه هم می شود.

 

مجوزهای لازم برای ترخیص ترموستات از گمرک

 

برای ترخیص ترموستات از گمرک مانند دیگر کالاها یک سری مجوزها نیاز است که ترخیص کار موظف است این مجوزها را دریافت نماید تا مراحل ترخیص اسان تر انجام شوند. این مجوزها شامل:

  • مجوزهای ارزی از دفتر صنایع تجهیزات الکترونیکی و برقی برای تخصیص ارز
  • مجوز فنی از کمیسیون ماده یک سازمان توسعه تجارت برای ترخیص کالاهای مستعمل
  • مجوز فنی از دفتر صنایع تجهیزات الکترونیکی و برقی برای واردات قطعات یدکی برای خدمات پس از فروش

تعرفه گمرکی برای ترخیص ترموستات از گمرک

 

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ترموستات خودرو 903321010 است که دارای حقوق ورودی 1% و همچنین اولویت کالایی 25 می باشد.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص تمامی ترموستات ها 90321090 می باشد که دارای حقوق ورودی 32% و اولویت کالایی 26 است.

 

مراحل ترخیص ترموستات از گمرک

 

همانطور که می دانید ترخیص ترموستات از گمرک دارای مراحل بسیاری است که افراد عادی نمی توانند این مراحل را به آسانی پشت سر بگذارند بهترین کار این است که مراحل ترخیص را به ترخیص کاران حرفه ای بسپارید تا بدون وجود هیچ مشکلی کالاهای وارداتی شما را ترخیص نمایند.

برای ترخیص ترموستات از گمرک یک سری مدارک نیاز است که در صورتی که این مدارک را در دست نداشته باشید کالاهای شما قاچاق شناخته می شوند و ترخیص کالاهای شما به مشکل بر می خورند.  برخی از این مدارک شامل: بارنامه کالا، برگه ترخیص، فاکتور کالا ، گواهی بازرسی، رسید انبار، پیش فاکتور، بیمه نامه و …. است.

برای ترخیص ترموستات از گمرک شما باید یک سری تشریفات را طی کنید که در ابتدا باید اظهارنامه اطلاعاتی خود را ثبت کنید و بعد مدارکی مانند بیمه نامه، بارنامه، گواهی سلامت و …. را به گمرک تحویل دهید. بعد از تحویل مدارک پرونده متقاضی به واحد فنی گمرک فرستاده می شود و کارشناسان باید ترموستات ها را بررسی کنند و از صحت اسناد و مدارکی که تحویل داده شده اطمینان حاصل کنند و بعد از اطمینان از مدارک نوبت به تطبیق مدارک می رسد که باید مدارک با ترموستات ها مطابقت داشته باشد.

بعد از بررسی و تطبیق و داشتن استاندارد ترموستات ها مجوز ترخیص آن ها صادر می شود و شما می توانید کالاها را ترخیص نماید.

خدمات دیگر تیم پرشین تجارت دوان شامل:

  • ترخیص پنل خورشیدی
  • ترخیص انواع ماشین آلات از گمرک
  • واردات و ترخیص قلم نوری از گمرک
  • واردات ترموستات
  • واردات و ترخیص کمپرسور از گمرک
  • ترخیص مودم و روتر از گمرک
  • ترخیص مستربچ
  • ترخیص کائوچو از گمرک
  • ترخیص رله فن از گمرک
  • ترخیص دینام خودرو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا