ترخیص ماشین آلات خط تولید مستربچ

ترخیص ماشین‌آلات خط تولید مستربچ به کشور، نشان از افزایش ظرفیت تولید و توسعه صنایع داخلی دارد. ماشین آلات خط تولید مستربچ در پایداری ماندن کارگاره‌های تولیدی نقش به سزایی دارند؛ از این رو ضروری است تا در صورت خرید این تجهیزات از کشور‌های دیگر در اسرع وقت جریان ترخیص ماشین آلات خط تولید مستربچ از گمرک طی شود. اگر قصد واردات و ترخیص این تجهیزات را دارید، مطالعه این نوشته می‌تواند برای شما مفید باشد.

masterbatch

واردات ماشین آلات خط تولید مستربچ

 

دستگاه‌های خطوط تولید وارداتی با استفاده از تکنولوژِی پیشرفته و به‌روز دنیا، کیفیت تولید و بهره‌وری را افزایش می‌دهند. واردات ماشین آلات خط تولید مستربچ به کشور، فرآیند پیچیده‌ای دارد که دارای جزئیات و مراحل مختلفی است. صدور مجوزهای لازم، انتخاب شرکت تولید کننده، بررسی قوانین و مقررات کشور مبدا، مراحل حمل و نقل بین المللی، ترخیص کالا از گمرک و پرداخت عوارض و مالیات‌ها، از جمله شرایط واردات دستگاه خط تولید به کشور است که علاوه بر پیچیدگی‌هایی که دارد، می‌تواند بسیار گمراه کننده باشد.

 

شرایط واردات ماشین آلات خط تولید مستربچ چیست؟

 

یکی از کالاهایی که واردات آن به کشور رواج فراوانی دارد، ماشین آلات و تجهیزات مورد‌نیاز خط تولید است. برای وارد کردن و ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک جمهوری اسلامی ایران به مجوزهای مختلفی از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیاز خواهید داشت؛همچنین، برای انتقال محموله مورد ‌نظر باید از خدمات یک شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی معتبر استفاده کنید. این شرکت‌ها بار شما را به روش‌های مختلف حمل هوایی، دریایی، زمینی و حمل و نقل ترکیبی به داخل مرزهای کشور وارد می‌کنند.

 

آشنایی با مراحل مختلف واردات دستگاه خط تولید مستربچ به کشور

 

واردات یک کار تخصصی است که نیاز به مشاوره با کارشناسان و متخصصان حوزه واردات و صادرات یک کالا دارد. وارد کردن دستگاه‌های خطوط تولید به ایران یک فرآیند تجاری چند مرحله‌ای است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود.

  1. منبع‌یابی
  2. دریافت پروفرما
  3. ثبت سفارش
  4. اخذ مجوزهای لازم
  5. تخصیص ارز و حواله
  6. واردات و ترخیص کالا از گمرک

لازم به ذکر است که هر کدام از مراحل ذکر شده نیاز به اخذ مجوزهای جداگانه و مخصوص به خود دارد که با توجه به قوانین و مقررات کشورهای مختلف ممکن است متفاوت باشد.

 

تعرفه و هزینه واردات ماشین آلات خط تولید مستربچ به ایران

 

محاسبه تعرفه و هزینه واردات این کالا به مجموعه عوامل مختلفی بستگی دارد که قیمت و تعداد دستگاه‌ها از جمله مهم‌ترین آن‌ها است. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود برای تعیین قیمت و هزینه کل واردات ماشین آلات خط تولید مستربچ کاربرد دارد.

  1. تعرفه گمرکی
  2. هزینه بیمه محصول
  3. هزینه حمل‌ونقل بین‌المللی
  4. هزینه خدمات گمرکی
  5. نوسانات نرخ ارز
  6. مالیات و عوارض کالا

در این راستا ابتدا محاسبه قیمت دستگاه و ماشین‌آلات به ریال انجام می‌شود سپس با ارزیابی هزینه حمل‌ونقل بین‌المللی بار از مبدا به مقصد تا حدود زیادی هزینه واردات این دستگاه‌ها به داخل کشور مشخص می‌شود. برای تخمین دقیق‌تر هزینه بیمه، هزینه‌های بانکی، کارمزدها و مالیات و عوارض گمرکی را به قیمت به دست آمده اضافه می‌کنند.

 

قانون معافیت از پرداخت مالیت برای واردات دستگاه خط تولید مستربچ

 

قانونی تحت عنوان «قانون معافیت از پرداخت مالیات برای واردات دستگاه خط تولید» به ایران وجود دارد. بر اساس ماده ۱۰۰ قوانین گمرکی واردات دستگاه‌ها و تجهیزاتی که برای تاسیس یا توسعه واحدهای تولیدی کشور کابرد دارند معاف از مالیات هستند. هر چند در مواقع واردات دستگاه‌هایی خاص این شرایط معافیتی قابل اعمال نخواهد بود و به همین دلیل قبل از اقدام به واردات این دستگاه‌ها بهتر است قوانین و مقررات مالیاتی و ارزش افزوده کشور به دقت بررسی شود.

 

کد تعرفه گمرکی مربوط به واردات خط تولید مستربچ

 

کد تعرفه گمرکی مربوط به واردات دستگاه‌ها و واردات خط تولید که با توجه به نوع و ماهیت هر دستگاه می‌تواند متفاوت باشد. کد تعرفه گمرکی به شماره ۸۴۳۹۹۰۰۰۰ به طور کلی برای واردات دستگاه های خط تولید اختصاص داده شده است و شامل ماشین‌آلاتی می‌شود که برای تولید کالا و خدمات به کار می‌روند.

 

مجوز‌های لازم برای ترخیص ماشین آلات خط تولید مستربچ

 

عمده مجوز‌های لازم برای واردات ماشین آلات خط تولید مستربچ از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود؛ یکی از این مجوزها ، مجوز استاندارد اجباری می باشد. برخی از موارد لازم برای ترخیص این ماشین آلات عبارتند از:

  • کارت بازرگانی
  • اسناد خرید کالا
  • بارنامه مربوط به کالا
  • فاکتور خرید کالا
  • ارائه گواهی‌های بازرسی
  • بیمه نامه محصول
  • سند‌های بانکی
  • پیش فاکتور
  • ترخیصیه
  • قبض انبار

واردات ماشین آلات خط تولید مستربچ از چین

 

یکی از علل دیگری که واردات دستگاه از چین را برای تاجران و صنعتگران ایرانی ممکن و به صرفه کرده است، معافیت از پرداخت هزینه‌های مضاعف جهت واردات این کالاهاست. از آن‌جایی که اتاق بازرگانی ایران و چین اقدام به توافقنامه‌ای دوجانبه کرده‌اند، وزارت صنایع و معادن نیز دستگاه‌های صنعتی وارداتی از این کشور را مشمول معافیت‌های مالیاتی کرده است.

شرایط واردات ماشین آلات خط تولید مستربچ کارکرده

 

به طور کلی ایران ماشین آلات خط تولید مستربچ را به دو صورت نو و کارکرده وارد می کند. ایران تجهیزات نو و کارکرده با برندهای مختلف را از چین و آلمان و همچنین ماشین آلات استوک از ترکیه، چین، آلمان، مجارستان و … وارد می کند. بنابراین، در این بخش، واردات ماشین آلات استوک، مستعمل یا نوسازی شده بهتر و مقرون به صرفه تر است. بدیهی است که واردات ماشین آلات و تجهیزات دست دوم محدودیتی ندارد. با این وجود، اقلام باید دو الزام اولیه و ضروری را داشته باشند.

اولاً ماشین آلات خط تولید مستربچ نباید در ایران ساخته شود و ثانیاً اقلام وارداتی از نظر ظرفیت و کیفیت قابل ساخت در ایران نیست.ترکیه و آلمان هم اکنون واردکنندگان فعال ماشین آلات صنعتی و ماشین آلات خط تولید مستربچ هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا