ترخیص استارتر خودرو

ترخیص استارتر ماشین از گمرک مهم ترین مرحله در فرایند واردات این کالا محسوب می‌شود و شامل سلسله مراتبی است. شما برای ترخیص کالاهای وارداتی خود باید با مراحل آن آشنا باشید و از قوانین و مقررات مربوطه اطلاع یابید زیرا هر گونه بی‌توجهی به قوانین باعث قاچاق می‌شود و خسارت‌های مالی و اعتباری زیادی را به همراه خواهد داشت. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه مطلب می‌خواهیم هزینه‌ها و مراحل ترخیص استارتر خودرو از گمرک را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا همراه ما باشید.

ترخیص استارتر خودرو از گمرک

 

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که ترخیص کالا از گمرک، کلیه مراحلی است که برای آزاد کردن کالاهای وارداتی از گمرک، طی می‌شود. این اقدامات شامل حمل و آزادسازی کالا توسط صاحبان کالا یا نماینده قانونی آنها می‌باشد. ترخیص کالا، یک فرایند و مجوز رسمی الزامی در امر واردات است و مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌باشد.

طی این فرایند، مدارک به صورت الکترونیکی یا فیزیکی تهیه شده و هزینه‌های آن به شرح مالیات، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و دیگر هزینه‌ها، پرداخت می‌شوند. این مراحل به دلیل سخت و پیچیده بودن لازم است توسط فردی به نام ترخیص کار انجام شوند. ترخیص کار گمرک با توجه به تسلط کاملی که به فوت و فن‌های قانونی گمرکی دارد، می‌تواند پروسه ترخیص استارتر خودرو از گمرک را در سریع‌ترین زمان انجام دهد.

 

مراحل ترخیص استارتر خودرو از گمرک

 

ترخیص استارتر خودرو دارای مراحل چندگانه و پیچیده‌ای است و وارد کنندگان این کالا باید با تمام قوانین و مراحل آشنا باشند تا بتوانند کالاهای وارداتی خود را به صورت قانونی و بدون مشکل از گمرک عبور دهند.

مراحل ترخیص هر نوع کالا از گمرک، به شرح زیر می‌باشد :

 

ثبت اظهارنامه در سامانه EPL

 

وارد کننده استارتر خودرو در مرحله اول ترخیص کالاهای خود باید به سامانه EPL مراجعه کند و اظهارنامه مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل نماید. انجام این مرحله به شیوه آنلاین می‌باشد و نیازی به مراجعه حضوری نیست. طبق دستورالعملی که در سایت رسمی گمرک تعیین شده است، باید اظهارنامه گمرکی و اطلاعات مربوط به کالا برای ترخیص آن، ارائه شوند.

 

ارائه مدارک لازم برای اظهار کالا در گمرک

 

در مراحل ترخیص استارتر خودرو از گمرک باید تمام مدارک ارائه شوند که اسامی آنها به شرح زیر می‌باشند :

  • اظهارنامه واردات کالا
  • کپی کارت بازرگانی معتبر
  • بارنامه
  • ترخیصیه
  • گواهی مبدا
  • فاکتور
  • اعلامیه تامین ارز
  • پروفرما یا پیش فاکتور
  • مجوز ثبت سفارش
  • بیمه‌نامه
  • پروانه بهره برداری
  • مجوزهای قانونی مورد نیاز برای ترخیص کالا
  • وکالتنامه رسمی
  • پروانه صادراتی

احراز هویت برای ترخیص استارتر خودرو از گمرک

 

پس از تکمیل اظهارنامه در سامانه و ارائه مدارک، نوبت به احراز هویت و تعیین مسیر است. در این مرحله، دایره احراز هویت که دایره فنی گمرک می‌باشد، اسناد و مدارک شما را بررسی خواهد کرد و در صورت مورد تایید بودن، یک شماره ثبت یا کوتاژ را اختصاص می‌دهد. دریافت کوتاژ بدین معناست که اظهارنامه واردات کالای شما با یک شماره اختصاصی ثبت شده و مهر می‌شود.

 

 کنترل کالا

 

مرحله بعدی برای ترخیص استارتر خودرو از گمرک، کنترل کالا می‌باشد. کالاهای وارداتی در روند ترخیص از گمرک از سه مسیر کنترلی سبز، زرد و قرمز عبور می‌کنند و اگر کالا در مسیرهای قرمز و زرد قرار بگیرد، بدین معناست که نیاز به بررسی‌های بیشتری توسط کارشناسان دارد.

 

اخذ مجوزهای لازم برای ترخیص استارتر خودرو از گمرک

 

شما برای ترخیص استارتر ماشین از گمرک باید مجوزهای لازم را هم اخذ کنید که شامل دریافت مجوز از سازمان‌های مختلف مانند سازمان مالیات و … است.

 

بررسی تعرفه و تطبیق کالا توسط کارشناس

 

بعد از دریافت و ارائه مجوزهای لازم، کارشناسان، تعرفه گمرکی کالا را با اسناد آن مطابقت می‌دهند همچنین کارشناسان نظارت مجددی به مجوزها خواهند داشت و پس از بررسی و مطابقت و عدم مشکل، آن را امضاء و تایید خواهند کرد.

 

صندوق و صدور سند ترخیص

 

پس از تایید نهایی، هزینه‌ای که از سوی گمرک مشخص شده است باید توسط صاحب کالا پرداخت گردد و نحوه پرداخت هم به صورت نقدی است. سپس می‌توان برای مراحل بعدی یعنی خروج کالا از گمرک، اقدام کرد.

 

انبارداری و اجازه بارگیری

 

با صدور سند ترخیص کالا از گمرک و تسویه کامل با شرکت خمل و نقل، مجوز بارگیری توسط گمرک صادر می‌شود و باید هزینه مربوط به انبارداری پرداخت گردد. هزینه انبارداری در گمرکات مختلف، متفاوت است و شامل هزینه تخلیه و بارگیری، بیمه کالا، مدت زمان نگهداری کالا در انبار و … می‌باشد.

 

خروج کالا از گمرک

 

با طی کردن تمام مراحل فوق، می‌توان برای خروج و ترخیص استارتر خودرو از گمرک اقدام کرد. صاحب کالا در این مرحله می‌تواند وسلیه نقلیه موردنظر خود را وارد گمرک کند تا فرایند بارگیری کالا انجام گیرد.

 

هزینه ترخیص استارتر خودرو از گمرک

 

ترخیص استارتر خودرو از گمرک با هزینه‌هایی همراه است. هزینه‌های اصلی ترخیص استارتر خودرو از گمرک شامل هزینه گمرکی، مالیات‌ها، هزینه خدمات مرتبط با گمرک و… می‌باشند. مالیات ترخیص کالا به شرح مالیات ورودی و مالیات ارزش افزوده است که بر اساس ارزش استارتر خودرو و کشور مبدا، محاسبه می‌شود. هزینه خدمات گمرک نیز شامل هزینه بررسی مدارک، هزینه بیمه‌گذاری و هزینه دیگر خدمات مختلف گمرکی می‌باشد.

 

کد تعرفه ترخیص استارتر خودرو از گمرک

 

کد تعرفه یک سیستم شناسه گذاری است که به هر نوع کالا اختصاص داده می‌شود. این کد باید برای ترخیص استارتر خودرو از گمرک استعلام شود و از آن به عنوان یکی از مدارک مهم در گمرک استفاد شود. این کد تعرفه بر اساس سیستم هارمونیزه جهانی تعرفه (HS Code) مشخص می‌شود.

 

کمک گرفتن از ترخیص کار گمرک و وظایف آن

 

اگر برای ترخیص استارتر خودرو از گمرک نیاز به حضور یک کارشناس با تجربه و متخصص دارید، ترخیص کاران شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان در خدمت شما هستند. شما می‌توانید صفر تا صد ترخیص کالاهای وارداتی خود را به دست ترخیص کار بسپارید تا علاوه بر اینکه با چالش های کمتری مواجه شوید، در سریع ترین زمان بتوانید کالاها را از گمرک خارج کنید.

ترخیص کار رسمی گمرک می‌تواند در موارد زیر راهنمای شما باشد :

  • شما برای ترخیص کالا از گمرک باید در گمرک ثبت نام کنید تا به عنوان مشتری، امکان فعالیت تجاری داشته باشید. ترخیص کار می‌تواند ثبت نام شما را در گمرک انجام دهد.
  • تعیین رده بندی در گمرک نیز توسط ترخیص کار انجام می‌شود و بر اساس این رده بندی، مشخص می‌شود که به چه دسته بندی مالیاتی و قوانین گمرکی تحت پوشش قرار می‌گیرد.
  • در مراحل ترخیص استارتر ماشین از گمرک باید صحت مدارک بررسی شود و این مدارک شامل فاکتورهای خرید، بارنامه، گواهی‌های بهداشتی و دیگر مدارک قانونی می‌باشند. کارشناسان ترخیص کار می‌توانند در این امر نیز راهنمای شما باشند.
  • پرداخت مالیات و عوارض از دیگر وظایف ترخیص کار می‌باشد.

لطفا برای ارتباط با ترخیص کار گمرک شرکت پرشین تجارت دوان، به صورت تلفنی با این شرکت تماس حاصل بفرمایید. علاوه بر ترخیص کار، سایر کارشناسان نیز آماده ارائه خدمات واردات و ترخیص کالا به شما هستند و هر سوالی که دارید می‌توانید از طریق برقراری تماس تلفنی، از کارشناسان بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا