مشاوره رایگان ترخیص کالا

بهره مندی از مشاوره رایگان ترخیص کالا به کسانی که تصمیم به واردات و صادرات کالا دارند کمک می‌کند که از قوانین مربوط به امور گمرکی ترخیص کالا اطلاع یابند و بتوانند کالاهای وارداتی را به صورت قانونی وارد کشور کنند. مشاور امور گمرکی، به صفر تا صد واردات و صادرات تسلط دارد و از همین جهت می‌تواند به تاجران کمک کند که ترخیص کالاهای خود از گمرک را بدون هزینه‌های اضافی و در سریع ترین زمان، انجام دهند تا در نهایت به تجارت پرسودی برسند. برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان ترخیص کالا لطفا در ادامه این مطلب همراه باشید.

مشاوره ترخیص کالا

فرآیند و مراحل ترخیص کالا

 

ترخیص کالا فرایندی زمان بر و کمی هم پیچیده است و طی آن، کالاهای وارد شده به کشور با دریافت مجوزهای گمرکی، آزاد شده و امکان ورود به کشور و مصرف را خواهند داشت. ترخیص کالا باید توسط صاحب یا نماینده قانونی کالا انجام گیرد و شامل مراحلی به شرح زیر می‌باشد :

 

رسیدن کالا به اماکن گمرکی

 

بعد از ورود کالاهای وارداتی به کشور، به دفاتر گمرکی انتقال داده می‌شوند. اماکنی که کالاهای وارداتی را نگهداری می‌کنند، تحت عنوان انبارهای گمرکی شناخته می‌شوند و مسئول انبار هم عهده دار وظیفه تحویل و نگهداری کالاهاست. مسئول انبار پس از ورود کالا، کیفیت و تعداد آنها را بررسی می‌کند و در صورت وجود خسارت یا نقص، گزارش‌دهی خواهد کرد. سپس اطلاعات مربوط به کالا در سامانه گمرک قرار می‌گیرد.

 

دریافت قبض انبار گمرکی

 

بعد از بروزرسانی اطلاعات مربوط به کالا در سامانه گمرک، قبض انبار گمرکی با توجه به این اطلاعات تهیه می‌شود. قبض، یک سند رسمی است که تمام مشخصات کالا در آن درج شده است و با استفاده از آن می‌توان وارد مراحل بعدی ترخیص کالا شد.

تهیه و آماده‌سازی اسناد

 

صاحب کالا باید تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را آماده کند که شامل فاکتور فروش، گواهی مبدا، گواهی مطابقت و سایر اسناد هستند. برخی از اسناد نیاز به تایید از سوی مراجع متخصص دارند و باید به صورت تایید شده ارائه شوند. همچنین همزمان با ارائه اسناد و مدارک، می‌بایست هزینه‌های گمرکی و مالیات هم پرداخت گردد.

ارائه اطلاعات به سامانه EPL

 

اطلاعات مربوط به کالاها باید توسط وارد کننده در سایت ای پی ال بارگذاری شود و هزینه‌های ترخیص کالا را نیز از طریق سامانه پرداخت گردد. ثبت اظهارنامه در سایت EPL با هدف تسهیل فرایند ترخیص کالا انجام می‌شود و باید پس از صحت سنجی کالا توسط مسئولان گمرک، این مرحله انجام شود.

 

دریافت کوتاژ اظهارنامه

 

وارد کننده باید کوتاژ اظهارنامه را از گمرک درخواست کند و درخواست خود را می‌تواند به صورت اینترنتی یا حضوری ارسال نماید. گمرک مربوطه، درخواست کوتاژ را بررسی می‌کند و پس از تایید اطلاعات، کوتاژ اظهارنامه را صادر می‌نماید.

کنترل و ارزیابی کالا

 

کالاها قبل از ترخیص از گمرک وارد سه مسیر گمرکی سبز، زرد یا قرمز می‌شوند. کالاهایی که مشکل ندارند، وارد مسیر سبز می‌شوند تا فرایند آزادسازی آنها انجام شود اما اگر کالا وارد مسیر زرد یا قرمز شود، باید توسط کارشناسان و بازرسان مجددا بررسی شوند.

بعد از مراحل اصلی فوق، اقدامات زیر هم انجام می‌شوند تا در نهایت کالا ترخیص شود :

  • کارشناسی (بررسی تعرفه و ارزش اظهارنامه)
  • مرحله صندوق و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی
  • مرحله بارگیری و تحویل کالا از انبار گمرک
  • مرحله خروج کالا

لزوم استفاده از خدمات مشاوره رایگان ترخیص کالا

 

استفاده از خدمات مشاوره رایگان ترخیص کالا به تمام تاجرانی که در زمینه واردات و صادرات کالا فعالیت می‌کنند، توصیه می‌شود زیرا فرایند ترخیص کالا با پرداخت هزینه‌هایی همراه است و برخی چالش‌ها را نیز دارد در نتیجه تاجر اگر با موانع آشنا نباشد، ممکن است دچار ضرر شود.

از طرفی، قوانین و مقررات امور گمرکی با توجه به تغییر بخشنامه‌ها، گاهی با تغییراتی همراه هستند و تاجر باید از جدیدترین قوانین آگاهی داشته باشند. تاجرانی هم که به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده اند، احتمالا با موانع بسیاری روبرو شوند در حالی که می‌توانند با استفاده از خدمات مشاوره رایگان ترخیص کالا، این موانع را به سادگی پشت سر بگذارند.

اخذ مجوزهای بازرگانی

نکات انتخاب بهترین مرکز مشاوره رایگان ترخیص کالا

 

شما برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان ترخیص کالا باید مرکز یا مشاوری را انتخاب کنید که از برخی ویژگی‌ها برخوردار می‌باشد از جمله آنکه :

داشتن دانش کافی

 

مشاوره حوزه گمرکی که انتخاب می‌کنید باید از تمام قوانین و مقررات جدید مربوط به ترخیص کالا مطلع باشد تا بتواند اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار دهد.

تجربه کاری

 

یک مشاور ترخیص کالا از گمرک باید علاوه بر دانش کافی، از تجربه کاری لازم هم برخوردار باشد تا بتوان به او اعتماد کرد. مشکلاتی که در مسیر ترخیص کالا پیش می‌آیند، با تجربه بالای کارشناس ترخیص کار رسمی گمرک قابل رفع می‌باشند و فقط داشتن اطلاعات، کفایت نمی‌کند.

ارتباط با گمرکات سراسر کشور

 

مرکز مشاوره رایگان ترخیص کالا باید با گمرکات سراسر کشور مثل گمرک بوشهر، بندرعباس، فرودگاه امام خمینی و … در ارتباط باشد تا بتواند به تاجران در مواردی مثل مشکلات و مقررات گمرکی و نحوه اخذ مجوزهای لازم جهت ترخیص کالا، راهنمای‌های لازم را ارائه نماید.

توانمندی در حل مشکلات

 

مشاور ترخیص کالا باید از توانمندی لازم برای حل مشکلات برخوردار باشد و مشکلات احتمالی را پیش بینی کند. یک مشاور که در زمینه واردات و ترخیص کالا به صورت تخصصی فعالیت می‌کند می‌تواند هر نوع مشکل در فرایند ترخیص کالا را رفع کند.

 

مشاوره رایگان ترخیص کالا پس از فرایند ترخیص

 

تاجر ممکن است بعد از ترخیص کالا از گمرک هم به برخی راهنمایی‌ها نیاز داشته باشد. مشاور باید در صورت لزوم، پشتیبانی‌های لازم را در مورد مسائل گمرکی، ارائه کند. مشاوره رایگان ترخیص کالا، خدمات پشتیبانی پس از فرایند ترخیص را هم شامل می‌شود.

در دسترس ‌بودن مرکز مشاوره رایگان ترخیص کالا

 

برای ارتباط با مرکز مشاوره رایگان ترخیص کالا باید هر زمان که نیاز بود، به مرکز دسترسی داشته باشید تا بتوانید هر چه سریع‌تر، فرایند ترخیص کالا را به اتمام برسانید. بنابراین در زمان انتخاب یک مشاور یا مرکز مشاوره ترخیص کالا، به این مورد هم توجه داشته باشید.

ثبت سفارش بازرگانی

معرفی بهترین مرکز مشاوره ترخیص کالا از گمرک

 

شما می‌توانید صفر تا صد ترخیص کالاهای خود از گمرک را به کارشناسان ترخیص کار مجرب در شرکت پرشین تجارت دوان بسپارید. کارشناسان این مجموعه با توجه به تجربه بالایی که در این زمینه دارند، می‌توانند بهترین راهنما برای شما باشند تا بتوانید ترخیص کالا را با حداقل ترین زمان و هزینه انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا