واردات پمپ بتن

واردات پمپ بتن به دلیل سودآوری بالایی که دارد، جز کالاهای بسیار محبوب و پرطرفدار وارداتی در بین تاجران محسوب می‌شود. پمپ بتن جز دستگاه‌های کاربردی در صنعت ساختمان سازی است. برای ثبت سفارش و دریافت مجوز واردات پمپ بتن می‌توانید از مشاوران و ترخیص کاران حرفه‌ای شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان کمک بگیرید.

 

پمپ بتن مستعمل

واردات پمپ بتن از گمرک

 

از پمپ بتن برای جابه‌جایی مخلوط ملات و بتن تازه استفاده می‌شود، این وسیله عملکرد و راندمان عملیات بتن ‌ریزی را بهبود می‌بخشد و به همین دلیل در صنعت ساختمان سازی استفاده از آن ضرورت دارد. دریافت مجوز واردات پمپ بتن یکی از مهمترین مراحل واردات این ماشین آلات صنعتی به کشور محسوب می‌شود، بازرگانان برای تسریع فرآیند دریافت این مجوزها می‌توانند از افراد متخصص در این زمینه مشاوره دریافت بگیرند.

 

پمپ بتن چه کاربردی دارد؟

 

پمپ بتن دستگاهی است که بتن تازه را از درون میکسر و توسط لوله به محل مورد نیاز منتقل می‌کند. در پروژه‌های عمرانی و معدنی متوسط تا بزرگ، از پمپ بتن برای انتقال مخطوط سیمانی و جای‌گذاری آن درون قالب استفاده زیادی می‌شود. به دلیل کاربردهای فراوان این دستگاه‌ها واردات پمپ بتن به کشور سود بسیار خوبی برای تاجران دارد. برخی از مهمترین کاربردهای پمپ بتن عبارتند از:

 

  • برای ساخت و ساز انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری، عمومی و یا صنعتی چند طبقه.
  • برای ساخت پل‌ها و سدها
  • برای ساخت و ساز تونل‌ها و سازه‌های زیرزمینی
  • برای ساخت در سازه‌های دریایی

 

 مراحل واردات پمپ بتن

 

برای واردات انواع کالاها ابتدا باید فردی که قصد این کار را دارد، کارت بازرگانی دریافت نماید و یا به شرکت‌های بازرگانی فعال در این زمینه کار واردات کالای مورد نظر را بسپارد. مراحل واردات پمپ بتن همچون سایر ماشین آلات است و باید ابتدا تامین کننده معتبر را پیدا کنید، بعد از اخذ مجوزهای لازم و دریافت ارز فرآیند واردات این ماشین آلات ادامه پیدا می‌کند.

 

 آیا واردات پمپ بتن مستعمل به کشور مجاز است؟

 

به دلیل اینکه در کشور تکنولوژی تولید برخی از ماشین آلات صنعتی وجود ندارد و تحریم‌ها سبب افزایش قیمت ماشین آلات صنعتی نو شده است، بسیاری از بازرگان پمپ بتن مستعمل به کشور وارد می‌کنند تا خریدار بتواند با هزینه‌ای کمتر آن را تهیه نماید. ولی در زمان واردات ماشین آلات مستعمل به کشور باید دو شرط زیر حتما رعایت شود:

 

  • کالا در خاک جمهوری اسلامی تولید نشود.
  • در صورت تولید، تولید کننده توان تامین کالا برای کل کشور را نداشته باشد.

 

 نکات مهم در ترخیص پمپ بتن از گمرک

 

حتما در زمان واردات ماشین آلات راهسازی به کشور باید استانداردهای لازم را از مراجع ذیربط دریافت نمایید. مشاوران حرفه‌ای و مجرب تیم پرشین تجارت دوان تمامی نکات مهم واردات پمپ بتن از کشورهای مختلف را به خوبی می‌دانند و آماده ارائه مشاوره به شما در این زمینه می‌باشند تا بدون دردسر کالای خود را از خارج به کشور وارد کرده و از گمرک ترخیص نمایید.

 

 چه مجوزهای برای ترخیص پمپ بتن از گمرک نیاز است؟

 

برای ترخیص انواع پمپ بتن از گمرک باید به قوانین و مقررات گمرکی آشنا باشید و یا از افراد خبره در این زمینه مشاوره بگیرید. در پاسخ به این سوال که چه مجوزهای برای ترخیص پمپ بتن از گمرک نیاز است؟ باید بگوییم که برای ترخیص این اقلام از گمرک وارد کننده یا نماینده قانونی وی باید مدارک لازم را به گمرک و سایر مراجع ذی صلاح ارائه دهد، این مدارک عبارتند:

 

  • مجوز ارزی از دفتر صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید جهت تخصیص ارز
  • مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت برای کالاهای مستعمل یا دسته دوم
  • دریافت کد شناسه کالا

 

 واردات پمپ بتن از ترکیه

 

در سال‌های اخیر تحریم‌ها باعث شده واردات پمپ بتن به کشورمان پیچیدگی‌های زیادی پیدا کند و فقط شرکت‌هایی که دارای مجوز رسمی و سابقه کار طولانی در این زمینه هستند موفق به واردات این ماشین آلات کاربردی شوند. واردات پمپ بتن از ترکیه بیش از سایر کشورها طرفدار دارد، این موضوع به دلیل مسافت نزدیک و رابطه قوی اقتصادی دو کشور می‌باشد. واردات پمپ بتن از کشورهای دیگری همچون امارات متحده عربی، چین و آلمان به ایران هم انجام می‌شود.

 

گمرک های اختصاصی برای ترخیص ماشین آلات راهسازی

 

برای تسریع در روند واردات، برخی گمرک‌ها به صورت اختصاصی برای ترخیص برخی کالاها فعالیت می‌کنند. برای واردات پمپ بتن و سایر ماشین آلات راهسازی هم شرایط به این صورت است، حتی برخی از گمرک‌ها صرفا برای ماشین آلات نو و برخی دیگر برای  ترخیص ماشین‌های مستعمل فعالیت می‌کنند. گمرک های اختصاصی برای ترخیص ماشین آلات راهسازی عبارتند از:

  • گمرک‌های مجاز به ترخيص ماشين‌آلات راهسازی مستعمل: شهيد رجايي، شهید با هنر، بوشهر، ارومیه، خرمشهر، اصفهان و تهران
  • گمرک‌های اختصاصی برای ماشین آلات راهسازی نو: شهید رجایی و شهید باهنر، بندر امام(ره)، بندرانزلی، تهران، خرمشهر، نوشهر، سهلان، مشهد، اصفهان.

 تعرفه واردات پمپ بتن نو و مستعمل

 

اعتماد به مجموعه‌های معتبر در زمینه واردات و ترخیص کالا همچون مجموعه پرشین تجارت دوان می‌تواند روند کار واردات شما را تسهیل کند تا کالای مورد نظرتان را با بهترین کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن از گمرک ترخیص نمایید. تعرفه پمپ بتن نو و مستعمل براساس کشور مقصدی که  پمپ از آن وارد شده و همچنین با توجه به محصول وارداتی محاسبه می‌شود. تعرفه گمرکی انواع تلمبه‌های بتن عبارتند از:

کد تعرفه جهت ترخیص پمپ بتن از گمرک برابر 84134000 است که دارای حقوق ورودی 5% و اولویت کالایی 24 می‌باشد.

برای آگاهی از نحوه واردات ماشین آلات راهسازی از گمرک و ترخیص آن می‌توانید به سایت گمرک و سامانه جامع تجارت وزارت صمت مراجعه نمایید. مراحل واردات کالاهای صنعتی و ترخیص آن از گمرک، امری کاملاً تخصصی و نیازمند تجربه است، از این رو پیشنهاد می‌کنیم که انجام این مهم را به افراد خبره و کاربلد بسپارید.

 

جمع بندی

 

در این مقاله شرایط و ضوابط قانونی واردات پمپ بتن را بیان کردیم. دریافت مجوزهای لازم برای واردات این پمپ‌ها نیازمند ارائه مدارک و مستندات دقیق است تا کارشناسان طبق آیین نامه‌ها مجوز واردات را صادر کنند. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ضمن ارائه مشاوره تخصصی به بازرگانان، سابقه درخشانی هم در زمینه ثبت سفارش واردات و ترخیص این کالا از گمرک را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558