ترخیص گلگیر خودرو از گمرک

در این مقاله قصد داریم به ترخیص گلگیر بپردازیم. یکی از لوازم یدکی و قطعات خودرو محسوب می‌شود که بالای چرخ‌های خودرو قرار دارد. چند نکته اساسی در حوزه واردات قطعات یدکی خودرو و به طور تخصصی ترخیص گلگیر وجود دارد که با دانستن آن می‌توانید با خیالی آسوده  از مرحله خرید تا واردات و حمل‌ونقل آن به مقصد را انجام دهید.

ترخیص-گلگیر-خودرو-از-گمرک

واردات و ترخیص گلگیر خودرو از گمرک

 

شاید اکثر افراد گلگیر را یک قطعه غیرضروری بدانید؛ اما کار گلگیر هرچند ساده است؛ اما کار بسیار مهمی است وقتی چرخ‌های خودرو حرکت می‌کند، موجب پاشیدن آب و گل و سنگ و… به داخل قطعات خودرو بخصوص موتور و خیس شدن قطعات برقی و سایر قطعات دیگر می‌شود. در این مواقع گلگیر به کمک خودرو آمده و وظیفه دارد که مانع رسیدن آب و برخورد سنگ به قطعات داخلی ماشین شود و در واقع اگر گلگیر نبود موتور خودرو و قطعات برقی آن دچار آسیب جدی می‌شد.

اما کارکرد دیگر گلگیر خودرو این است که این قطعه به‌عنوان محافظ لاستیک نیز عمل می‌کند، هنگامی که خودرو در حال حرکت است ممکن است اجسام مختلفی به لاستیک برخورد کنند که گلگیر در این موارد این اجسام را پس‌زده و مانع برخورد آن به لاستیک می‌شود که جلو آسیب‌های احتمالی را می‌گیرد.

 

انواع گلگیر

 

به‌طورکلی در خودروها از دو نوع گلگیر استفاده می‌شود:

  • نوع ثابت: این نوع گلگیر با بدنه خودرو ادغام شده و به بدنه متصل است.
  • نوع غیرثابت: در واقع این نوع گلگیر قابل‌تعویض است و به طور جداگانه ساخته است. در صورت ایجاد تغییراتی در ماشین مثل اسپرت کردن یا در هنگام تصادف برخی گلگیر خودروی خود را تعویض می‌کنند.

نکته قابل‌تعامل اینکه گلگیر علاوه بر طرح و زیبایی در خودرو به مقاومت هوایی خودرو نیز کمک می‌کند که مربوط به نقش آیرودینامیکی گلگیر است.

 

جنس گلگیر از چه موادی می‌باشد؟

 

گلگیرها بیشتر از جنس فلز می‌باشند تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند. زیرا این بخش از خودرو در معرض ضربات متعدد آب و سنگ می‌باشد که باید دارای استحکام بالایی باشد. بدین ترتیب با توجه به نقش محافظت کنندگی که گلگیر دارد از فلز محکم ساخته می‌شوند و یک لایه فلزی نیز در پشت این قطعه جهت تقویت استحکام آن اضافه می‌شود. در سالهای گذشته از فولاد جهت تولید گلگیر استفاده می‌شد که رفته رفته با کاهش وزن خودروها از فلزهای سبک‌تر و محکمتری برای تولید آن استفاده شده است.

  • گلگیر آلومنیومی: این نوع گلگیر دارای وزن کم می‌باشد که از نوع ضد زنگ است که دارای مقاومت کافی است.
  • گلگیرهای فایبرگلاس: این نوع گلگیر علاوه بر اینکه وزن کمی دارند از مقاومت و استحکام بالایی نیز برخورداراست.
  • گلگیرهای پلاستیکی این نوع گلگیر در واقع نسبت به دونوع قبل وزن بیشتری دارد؛ اما در مقابل مواد شیمیایی و یا خوردگی مقاومت است.

ناگفته نماند که همچنان در تولید خودرو ها به علت اینکه فولاد مقاومت بالایی نسبت به سایر فلزات دارد از گلگیرهای فولادی نیز استفاده می‌شود. از نظر موقعیت قرار گیری نیز گلگیرها به دونوع عقب و جلو تقسیم می‌شوند که در بیشتر موارد تفاوت سایز دارند؛ اما هردو به یک جنس هستند.

معمولاً گلگیرها زیاد نیاز به تعویض ندارند جز در مواردی که دچار زنگ زدگی یا نقص خاصی شوند. گاهی رنگ بدنه گلگیر به سبب برخورد سنگ ریزه و… تخریب می‌شود که جهت صرفه جویی در رنگ خودرو می‌توان با تعویض این قطعه کوچک در هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

 

تعرفه گمرکی واردات و ترخیص گلگیر

 

تعرفه گمرکی در اصل عوارضی است که جهت ورود یا خروج کالا از طریق گمرک دریافت می‌شود. بازرگانان جهت کسب اطلاع از میزان تعرفه و کد هر محصول باید به کتاب قوانین و صادرات هرسال مراجعه نمایند. با توجه به اهمیت بالای پرداخت تعرفه گمرک که یکی از اصل‌های ترخیص کالا محوب می‌گردد و از مدارک مهم جهت تنظیم اظهار نامه می‌باشد می‌توانید از مشاوره کارشناسان مجرب ما در حوزه ترخیص گلگیر استفاده نمایند.

به طور کلی تعرفه گمرکی قطعات یدکی خودرو جز یادداشت‌های دو و سه از قسمت 17ام کتاب مقررات صادرت و واردات می‌باشد که ترخیص قطعات یدکی خودرو معمولاً در ردیف 8708 از سری جداول تعرفه محسوب می‌گردد.

 

مراحل ترخیص گلگیر

 

در این بخش به طور خلاصه به راهنمای گام به گام واردات گلگیر می‌پردازیم.

 تحقیق

 

قطعاً اولین و مهم‌ترین مرحله واردات گلگیر تحقیقات بازار می‌باشد تحقیق در مورد نوع گلگیر و همینطور پیدا کردن تامین کننده آن بسیار اهمیت دارد.

 

پیدا کردن بهترین تامین کننده

 

بعد از گام تحقیق و پیدا کردن بهترین تامین کننده یا تولید کننده می‌باشد که مزیت پیدا کردن تولید کننده می‌تواند سفارش ساخت گلگیر مورد نظر شما باشد.

 

مکاتبات

 

ارتباط برقرار کردن با تامین کننده یا تولید کننده مورد نظراست که اطمینان حاصل کنید گلگیر مورد نظر شما را تولید می‌کنند یا جز موجودی‌های آنهاست.  در مورد نحوه حمل و نقل کالایی که قصد خرید آن را دارید نیز باید در این گام اطلاعات کسب کنید.

 

ثبت سفارش

 

گام چهارم ثبت درخواست سفارش: بعد از مراحل قبل و تایید تامین کننده گلگیر معتبر، میزان سفارش خود را ثبت نمایید و جزییات مربوط به نوع قطعه شماره، تعداد مورد نظر و حتی تاریخ تحویل آن نیز باید ثبت شود.

 

مرحله پنجم ، دریافت سفارش‌ها خود در تاریخ مورد نظراست.

و در مرحله ششم کنترل قطعات خریداری شده می باشد و بررسی تطابق محصول خریداری شده انجام می شود.

در آخر گام هفتم  هم حمل و نقل گلگیرهای خریداری شده می باشد.

 

با طی این گام‌ها شما اطمینان حاصل می‌کنید که گلگیر وارداتی و یا هر لوازم یدکی دیگری که خرید کرده اید می‌توانید به صورت ایمن و صحیح وارد نمایید.

در مرحله بعد حمل  و نقل گلگیر خریداری شده دارای اهمیت است که می‌توانید از چند مسیر این کار را انجام دهید.

 

انواع مسیرهای حمل و نقل واردات گلگیر

 

حمل و نقل زمینی

 

از قدیم الایام جهت واردات  و صادارت تجاری کشورها از مرز حمل و نقل زمینی است. ای نوع حمل و نقل از سری روش‌های قدیمی است که از نظر هزینه می‌تواند نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل بهتر باشد. شاید سرعت این روش نیز در برخی موارد بهتر از سایر روش‌ها باشد.

دریایی

روش حمل و نقل دریایی در مواردی که زمان فوریت چندانی ندارد می‌تواند روش مناسب ومقرون به صرفه ای باشد و در این روش باید تاخیر ترخیص از گمرکات را نیز در نظر گرفت.

 

هوایی

 

روش حمل و نقل هوایی یکی از سریع‌ترین روش‌ها و البته از سری روش‌های گران واردات گلگیر می‌باشد. معمولاً این نوع روش حمل در مواردی که فوریت دارد می‌تواند روش خوبی باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص گلگیر

 

برای ترخیص گلگیر به مدارکی از قبیل مدارک زیر لازم است:

  • برگه ترخیص که شامل برگه تسویه حساب وارد کننده است
  • بارنامه که دارای اطلاعات گلگیر وارداتی است.
  • ثبت سفارش
  • پیش فاکتورگلگیر خریداری شده از طرف صادرکننده
  • بیمه نامه گلگیرهای خریداری شده
  • گواهی مبدا کالای خریداری شده
  • فاکتور گلگیرهای خریداری شده
  • گواهی صادرشده از بازرسی
  • قبوض صادر شده انبار
  • ظهرنویسی

لازم به ذکر است که جهت واردات لوازم یدکی از جمله گلگیر معمولاً کمبود مجوزهای قانونی موجب کندی روند ترخیص می‌شود و نکته دیگر اینکه واردات هرگونه قطعه نیازمند مجوز از سازمان استاندارد می‌باشد که قطعات وارداتی حتماً باید به تایید سازمان استاندارد برسد.

مشاوره ترخیص کالا

مدت زمان ترخیص گلگیر خودرو

 

بسته به اینکه شما کدام یک از روش‌های حمل و چه کشوری و حتی چه تامین کننده ای را را انتخاب نمایید  واردات گلگیر از حدود چند روز تا چند هفته یا یک ماه ممکن است زمان لازم داشته باشد.

برخی از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به این شرح است:

 

  • ترخیص انواع گلگیر موتورسیکلت
  • واردات انواع گلگیر سراتو
  • ترخیص و واردات انواع گلگیرهای موتور سنگین
  •  واردات انواع گلگیرها ماشین‌های آفرود

 

ترخیص کالاهای مشابه

 

  • ترخیص وواردات کاسه نمد خودرو
  • ترخیص ووادرات دیسک ترمز خودرو
  • ترخیص وواردات دیفرانسیل خودرو
  • ترخیص وواردات بلبرینگ خودرو
  • ترخیص وواردات درب خودرو
  • ترخیص وواردات باک خودرو
  • ترخیص وواردات بلبرینگ
  • و ترخیص و واردات سایر لوازم یدکی خودرو اشاره کرد.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات قطعات یدکی خودرو مانند گلگیر از کشورهای اروپایی و آسیایی مانند چین، امارات و ترکیه، آلمان، و… فعالیت دارد. لازم به ذکر است که جهت امور بازرگانی جهت ترخیص گلگیر باید به بخش نامه‌های مربوطه در حوزه اجزای بدنه وسایل نقلیه مراجعه شود و مطابق با قوانین و مقررات موجود در این زمینه نسبت به اخذ مجوز از سازمان وارگان های مربوطه اقدام نمایید. اگر در زمینه ترخیص قطعات یدکی خودرو نیاز به اطلاعات دقیق و کاملی دارید می‌توانید با مشاوران ترخیص کار ما در گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان تماس حاصل نمایید. برای انجام مشاوره در کلیه امور بازرگانی می توانید با کارشناسان ماهر و با تجربه ما در گروه پرشین تجارت دوان با شماره های 02142326 و واتس آپ 09018317541  تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا