ترخیص دیفرانسیل از گمرک

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه ترخیص دیفرانسیل از گمرک تا ترخیص سایر لوازم‌یدکی خودرو فعالیت دارد. دیفرانسیل یکی از مهم‌ترین قطعات یدکی خودرو محسوب می‌شود باتوجه‌به نقش مهم دیفرانسیل در خودرو و واردات آن به کشور تصمیم گرفتیم در این مورد مقاله کاملی برای شما عزیزان تهیه نماییم.

ترخیص دیفرانسیل از گمرک

واردات و ترخیص دیفرانسیل از گمرک

 

دیفرانسیل وظیفه انتقال نیرو در موتور خودرو را به عهده دارد. به صورتی که نیرو را در موتور به طور مساوی پخش می‌کند تا چرخ‌ها بتوانند به گردش دربیایند. ماشینی را تصور کنید که دیفرانسیل ندارد، چرخ‌ها در این هنگام قفل شده و در هنگام چرخیدن، چرخ‌ها بر روی زمین کشیده می‌شوند.

 

انواع دیفرانسیل

 

به‌صورت کلی همه ماشین‌ها سه نوع دیفرانسیل دارند، یک دیفرانسیل جلو، دیگری عقب و در نهایت دیفرانسیل چهار که در ادامه این مبحث به شرح انواع و کاربرد این قطعه می‌پردازیم.

 

دیفرانسیل‌های جلو یا FWD

 

این نوع دیفرانسیل که از تولیدات و اختراعات کشور فرانسه محسوب می‌گردد وظیفه دارد انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو را به عهده دارد. البته لازم به ذکر است که این نوع دیفرانسیل برای ماشین‌های مسابقه ای تولید شده بود و سپس در کلیه خودرو ها نیز کاربرد پیدا کرد.

 

دیفرانسیل‌های عقب یا RWD

 

دیفرانسیل‌ های عقب از جمله دیفرانسیل‌های قدیمی محسوب می‌شوند، این قطعه وظیفه انتقال قدرت موتور به محورهای عقب خودرو را دارد و در واقع می‌توان گفت که خودروهای اولیه از این نوع دیفرانسیل استفاده می‌کردند.

 

دیفرانسیل‌های چهار چرخ

 

این نوع دیفرانسیل در واقعاً وظیفه انتقال قدرت موتور را به چهارچرخ خودرو دارند.  که در واقع گاهی به این نوع دیفرانسیل تمام چرخ دنده هم گفته می‌شود.

 

دیفرانسیل‌های کنترل الکتریکی

 

این نوع دیفرانسیل از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار است که منجر به عملکرد بهتر آن می‌شود. این دیفرانسیل موجب می‌شود که نیروی خروجی موتور در هر ثانیه به طور مساوی بین چرخ‌ها تنظیم شود و در واقع  خودروهایی مجهز به دیفرانسیل‌های لغزش محدود را می‌توان راحت‌تر کنترل کرد. این نوع دیفرانسیل از جمله دیفرانسیل‌های مدرن محسوب می‌شود.

 

دیفرانسیل‌های باز

 

از ارزان‌ترین دیفرانسیل‌های بازار می‌توان به دیفرانسیل باز اشاره کرد که در واقع این نوع دیفرانسیل نیروی خروجی موتور را به دو جهت متفاوت تقسیم می‌کند. اما نکته جالب اینکه در واقع هر جهت توانایی این را دارد که چرخش و سرعت متفاوتی به خود بگیرد. از عیوب این دیفرانسیل قادر نبودن به کنترل نیروی خارجی می‌توان اشاره کرد. معمولاً دیفرانسیل‌های باز در کلیه خودرو ها به‌جز خودروهای آفرود و اسپرت کاربرد دارد.

 

 دیفرانسیل قفل شونده

 

این نوع دیفرانسیل مخصوص خودروهای آفرود می‌باشد. دیفرانسیل قفل‌شونده در واقع به چرخ‌ها کمک می‌کند که در هنگام قفل‌شدن یا یک سرعت برابر بچرخند این ویژگی به خودرو کمک می‌کند تا از مسیرهای ناهموار و سخت به راحتی عبور کند. از دیگر ویژگی‌های برتر این دیفرانسیل عدم نیاز به دخالت راننده می‌باشد.

 

دیفرانسیل‌های لغزش محدود

 

این دیفرانسیل ها مثل دیفرانسیل‌های باز عمل می‌کنند؛ اما تنها تفاوت این دیفرانسیل با دیفرانسیل‌های باز در این است که به محضی که این قطعه تشخیص دهد که خودرو در لغزش است دیفرانسیل به صورت اتوماتیک قفل می‌شود. در واقع این نوع دیفرانسیل‌ها از نوع پیشرفته دیفرانسیل‌های قفل شونده هستند.

 

دیفرانسیل‌های تقسیم‌کننده گشتاور

 

دیفرانسیل‌ های تقسیم کننده گشتاور در واقع از پیشرفته‌ترین دیفرانسیل‌های صنعت بزرگ ماشین سازی محسوب می‌شوند. این دیفرانسیل در واقع با کمک سنسور سرعت و شتاب‌سنج باعث پایداری وضعیت چهار چرخ خودرو می‌شود. در واقع این دیفرانسیل به هندلینگ و فرمان پذیری خودرو کمک شایانی می‌کند.

 

چه نوع دیفرانسیل‌هایی بهتر هستند؟

 

در واقع دیفرانسیل‌های قفل خودکار و ضد لغزش از محبوبیت بیشتری در بین عموم برخوردار هستند و علت آن هم هزینه پایین ودر دسترس بودن آن است. زیرا اکثر خودروهایی شهری در جاده‌های هموار و صاف نیاز به حرکت دارند. دیفرانسیل‌های غیراتوماتیک نیز بیشتر جهت استفاده در اتومبیل‌های آفرود می‌باشد. در خودروهای سنگین نیز بیشتر از دیفرانسیل‌های تمام چرخ متحرک کاربرد دارد.

 

مدارک لازم جهت ترخیص دیفرانسیل از گمرک

 

مدارک موردنظر کالا اولین و در واقع مهم‌ترین قدمی است که برای ترخیص یک کالا به آن نیاز است. بازرگانان و تاجران محترم باید در ابتدا مطابق با اطلاعیه‌های سامانه گمرک، قوانین ترخیص دیفرانسیل از گمرک را مطالعه نموده و سپس در جریان واردات آن را اجرا نمایند. در صورت درخواست اطلاع از روند ترخیص دیفرانسیل از گمرک سوال یا مشاوره نیاز دارید می‌توانید از ترخیص کاران مجرب گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان استفاده نمایید.

 

مدارک مورد نیاز ترخیص دیفرانسیل از گمرک به شرح زیر می‌باشد:

 

  • برگه ترخیصیه دیفرانسیل یا LEAVE
  • فاکتور رسمی دیفرانسیل
  • بارنامه دیفرانسیل
  • قبض انبار دیفرانسیل وارداتی
  • پیش‌فاکتور فروش دیفرانسیل
  • ثبت سفارش دیفرانسیل
  • گواهی مبدا دیفرانسیل‌های وارداتی
  • ثبت سفارش شرکت
  • گواهینامه دیفرانسیل‌های وارداتی
  • مجوز صدور دیفرانسیل‌های خریداری شده
  • گواهینامه بازرسی دیفرانسیل‌های وارداتی
  • مدارک شخص یا شرکت موردنظر جهت فرآیند های ترخیص دیفرانسیل از گمرک

 

لازم به ذکر است که تجار و بازرگانان محترم توجه داشته باشند که جمع آوری این مدارک بسیار ضروری است و هر گونه کم کاری یا سهل انگاری در ارائه مدارک مورد نظر موجب طولانی شدن روند ترخیص کالا و یا افزایش هزینه‌ها خواهد شد.

پیشنهاد می‌شود در این زمینه از شرکت‌هایی که تجربه کافی از تجارت بین الملل و نحوه ترخیص کالا دارند کمک گرفته شود، همکاری با شرکت‌هایی که دارای اعتبار لازم در این حوزه هستند از مشکلات احتمالی نظیر قاچاق شناخته شدن محموله وارداتی و یا جریمه‌های احتمالی ناشی از تأخیر یا حتی دپوی کالا جلوگیری به عمل می‌آورد. در این حوزه می‌توانید از خدمات شرکت پرشین تجارت دوان استفاده نمایید.

 

مدارک مورد نظر شخصی جهت ترخیص دیفرانسیل

 

بعد از تکمیل مدارک دیفرانسیل‌های وارداتی در بخش دیگر جهت ترخیص دیفرانسیل از گمرک باید علاوه بر مدارک کالا مدارک شخصی که صاحب کالا نیز می‌باشد مورد بررسی و احراز هویت قرار گیرد.

  • اصل و کپی کارت بازرگانی شخص مورد نظر
  • اصل و کپی مدارک شناسایی منظور کارت ملی می‌باشد
  • اصل و کپی برگه وکالت نامه و شخص مورد نظر
  • برگه معرفی نامه گمرک
  • کپی دفترچه بیمه فرد مورد نظر

در این بخش گمرک بعد از اینکه مدارک مورد نظر را بررسی و تأیید نمود به بررسی وکیل فرد جهت ترخیص دیفرانسیل می‌پردازند. از جمله مدارک مورد نیاز ترخیص کار وکالت نامه جهت ترخیص و پروانه حق العمل کاری  و معرفی نامه به گمرک و مطالبات معوقه می‌باشد.

همان‌طور که در مقالات قبل ذکر شد ترخیص کالا بخصوص ترخیص لوازم‌یدکی خودرو و دیفرانسیل نیاز به ارائه مدارک و مجوزهای خاصی دارد. از جمله مدارک مورد نیاز جهت واردات دیفرانسیل مجوز سازمان استاندارد می‌باشد.

 

تعرفه جهت ترخیص دیفرانسیل از گمرک

 

کد تعرفه جهت ترخیص دیفرانسیل از گمرک ایران برای خودروهای سبک در ردیف 87085032  قرار می‌گیرد.

کد تعرفه جهت ترخیص دیفرانسیل از گمرک ایران برای خودروهای سنگین نیز در ردیف 87085031  قرار می‌گیرد.

 

هزینه ترخیص دیفرانسیل از گمرک

 

هزینه‌هایی که جهت واردات کالا در نظر گرفته می‌شود دارای چند بخش متفاوت می‌باشد که به در این بخش به آن اشاره می‌کنیم. در این بخش دقت لازم از طرف ترخیص کار و صاحب کالا بسیار ضروری می‌باشد.

  • هزینه مالیات جهت ترخیص دیفرانسیل از گمرک
  • هزینه گمرک جهت ترخیص دیفرانسیل
  • هزینه سود بازرگانی جهت ترخیص دیفرانسیل از گمرک

 

مدت زمان مورد نیاز جهت ترخیص دیفرانسیل از گمرک

 

مدت زمان ترخیص دیفرانسیل از گمرک متفاوت می‌باشد. با توجه به شرایط اقتصادی زمان نقش بسیار تعیین کننده ای بر هزینه‌ها و قیمت دیفرانسیل‌های وارداتی دارد. در این بخش وجود یک ترخیص کار مجرب و ماهر می‌تواند تا حدود زیادی از خسارت مالی احتمالی جلوگیری به عمل آورده و سود بیشتری را نصیب وارد کننده کند.

یکی از گروه‌های بازرگانی معتبر در حوزه ترخیص کالا بخصوص قطعات یدکی خودرو گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان می‌باشد که در این حوزه بیش از دو دهه تجربه و سابقه درخشان دارد. این شرکت در طی سال‌های متمادی در انواع حوزه‌های واردات و صادرات کالا و ترخیص از بیشتر گمرکات کشور فعالیت دارد. کارشناسان زبده این شرکت با کلیه قوانین گمرکی آشنایی کامل داشته و در این حوزه مشاوره رایگان عرضه می‌دارند.

شرکت پرشین تجارت دوان در حوزه ترخیص لوازم یدکی خودرو خدمات ارایه می‌نماید:

  • ترخیص کلیه لوازم یدکی وارداتی خودرو
  • ترخیص دیفرانسیل خودروهای سبک
  • ترخیص دیفرانسیل خودروهای سنگین
  • ترخیص دیفرانسیل خودروهای سنگین
  • ترخیص دیفرانسیل لغزش محدود
  • ترخیص دیفرانسیل‌های قفل شونده
  • ترخیص دیفرانسیل‌های باز
  • ترخیص دیفرانسیل‌های چهار چرخ
  • ترخیص دیفرانسیل‌های تقسیم کننده گشتاور

تجار و بازرگانان محترم می‌توانند با سفارش ترخیص کالای خود به ترخیص‌کاران مجرب شرکت پرشین تجارت دوان با فراغت بال از فرایند سخت ترخیص کالا رها شوند و در کمترین زمان و  هزینه ممکن کالای خود را ترخیص نمایند و درب انبار موردنظر تحویل بگیرند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و رایگان از ترخیص‌کاران و مشاوران ما در زمینه ترخیص و واردات کالا بخصوص لوازم‌یدکی خودرو می‌توانید با شماره‌های 02142326،  و واتس‌اپ 09018317541 در گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا