واردات_جرثقیل_مستعمل

واردات و ثبت سفارش جرثقیل مستعمل

واردات و ثبت سفارش جرثقیل از گمرک

 

واردات و ثبت سفارش جرثقیل مستعمل از خدمات ارائه شده در گروه بازرگانی پرشین تجارت برای شما بازرگانان گرامی است. وارد کنندگان ایرانی جرثقیل های نو و مستعمل را از کشورهای آلمان، چین و برخی دیگر از کشورهای واسطه وارد کشور می کنند. جرثقیل ها در کشورمان در زمینه کارهای ساختمانی، جا به جایی اجسام سنگین و سازه های بزرگ کاربرد دارند. با توجه به تحریم ها و شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، جرثقیل های نو دارای قیمت های بالایی هستند، به همین دلیل واردکنندگان به دلیل صرفه اقتصادی، اقدام به واردات جرثقیل های مستعمل می نمایند.

آنچه که از آمار واردات جرثقیل در اختیار داریم، در سال 95 و در طی یک روز معادل دو میلیون و چهارصد و سه هزار دلار جرثقیل برجی به کشور وارد شده است. بنابراین واردات جرثقیل نو و مستعمل که از اقلام عمده وارداتی هستند؛ می تواند برای تاجر پر سود باشد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با واردات جرثقیل مستعمل بیشتر آشنا شویم.

واردات_جرثقیل_مستعمل

 

جرثقیل چیست ؟

در ابتدا قصد داریم تعریفی ساده از جرثقیل ارائه کنیم. جرثقیل ها در واقعی نوعی ماشین یا دکل و حتی نوعی سازه مرتفع می باشند که برای جابه جایی و یا بالا و پایین بردن اجسام و کالاهای سنگین از یک قرقره و طناب، سيم بكسل و يا زنجير استفاده می کنند.

از جرثقیل در مواقعی استفاده می شود که انسان برای جا به جایی و حمل اشیایی توان طبیعی لازم را نداشته باشد. بیشترین کاربرد جرثقیل در صنعت حمل و نقل به منظور بارگیری، تخلیه و یا حرکت اجسام صورت می گیرد.

دیگر کاربرد جرثقیل ها در صنایع ساختمانی و برای ساخت سازه های عظیم می باشد. این دسته از جرثقیل ها به طور موقت نصب شده و پس از اتمام کار برداشته می شوند. متناسب با نوع جرثقیل ها و کاربردی که دارند؛ می توان آن ها را به دو روش کنترل کرد. در روش اول یک کابین همراه جرثقیل می باشد که کاربر می تواند از داخل آن، کنترل جرثقیل را به دست بگیرید. در روش دوم جرثقیل به صورت بیسیم کنترل می شود.

 

انواع جرثقيل ها

 

فرقی نمی کند که وارد کننده قصد واردات جرثقیل نو را داشته باشد و یا بخواهد اقدام به واردات جرثقیل مستعمل کند. برای واردات این ماشین، دکل و یا سازه انواع مختلفی پیش روی وارد کننده قرار دارد که در ادامه آن ها را آورده ایم :

 

1.جرثقيل هاي متحرك

یکی از انواع جرثقیل ها، جرثقیل متحرک می باشد. جرثقیل متحرک دارای چهار نوع شامل موارد زیر می باشد :

جرثقيل های سوار شونده بر روی کامیون


دارای دو قسمت شامل حمل کننده در قسمت پایین و بوم در قسمت بالایی است. جزو جرثقیل های پیشرفته با یک موتور می باشند. این نوع از جرثقیل ها قابل حرکت در آزاد راه ها هستند و می توانند میان شهرها جابه جا شوند. جرثقیل های کامیونی حتی می توانند در زمان هایی که بار بر روی آن ها معلق است، با سرعت کم حرکت کنند. محدوده بار قابل حمل با جرثقیل های کامیونی، 14 الی 1100 تن می باشد. متناسب با نوعی که دارند این نوع از جرثقیل ها توانایی چرخش 180 تا 360 درجه را دارند.

جرثقيل هاي زمین های ناهموار

از اسمشان مشخص است که کاربرد اصلی آن ها برای زمین های ناهموار است.

 

جرثقيل هاي كراولر 

جرثقیل های کراولر دارای توانایی انتقال و جابه جایی بار از 35 تن تا 3125 تن را دارند. از مهم ترین ویژگی های این جرثقیل ها این است که در هنگام حرکت نیز قابلیت استفاده دارند.

 

جرثقيل هاي شناور 

از این نوع از جرثقیل ها در ساخت پل ها، بندرگاه ها و … استفاده می شود. از دیگر کاربرد های مهم جرثقیل های شناور این است که توانایی بارگیری و تخلیه بارهای نامتعارف بر روی کشتی ها را دارند.  برخی از این جرثقیل ها سوار بر روی لنج شده و برخی دیگر ناوهایی با با ظرفیت 9000 تن می باشند. از این جرثقیل ها برای انتقال کامل اجزای پل ها استفاده می شود.

 

2. جرثقيل all terrain

جرثقیل all terrain برای بلند کردن اجسام کاربرد دارد و در حین حرکت، قابلیت جا به جایی در جاده را نیز دارد. ظرفیت این نوع از جرثقیل ها، 1200 تن می باشد.

 

3. جرثقيل pick and carry

جرثقیل هایی مشابه جرثقیل های متحرک که به منظور برداشتن و جا به جایی بار در کارخانه ها استفاده می گردد.

 

4. جرثقيل كفي

جرثقیلی که یک تریلر است و در کشورمان نیز کاربرد زیادی دارد و البته به فور نیز وجود دارد. از این نوع جرثقیل ها برای برداشتن و حمل دستگاه های مختلف برای مسافت های طولانی استفاده می شوند. جرثقیل های کفی ترکیب دو ماشین جرثقیل و کامیون می باشد. ظرفیت انتقال بار این نوع از جرثقیل ها در سه تن و 10 تن است.

 

5. جرثقيل داراي عرشه

از جرثقیل های عرشه معمولا در ایران استفاده نمی شود. دارای چهار چرخ و بوم با زوایه چرخش 360 درجه می باشند.

 

6. جرثقيل برجي يا تاوركرين

جرثقیل های برجی بر روی یک سطح محکم، ثابت می شوند و برای کار در ارتفاع و حمل اجسام سنگین کاربرد دارند.

 

7. جرثقيل سقفي

جرثقیل های سقفی دارای کاربرد گسترده ای در کارخانجات، آهن فروشی ها، سنگبری ها و … هستند. از این نوع جرثقیل نیز برای جا به جایی اجسام استفاده می شود. این نوع از جرثقیل های سقفی به طور مستقل به تمام نقاط دسترسی دارند و نگهداری و استفاده از آن ها، کم هزینه است.

 

آیا واردات جرثقیل به صورت مستعمل به ایران مجاز است ؟

 

طی سال های اخیر و متناسب با سیاست گذاری های دولت، واردات برخی از کالا ها از جمله جرثقیل به صورت مستعمل و یا دست دوم به ایران امکان پذیر شده است. در ادامه قصد داریم بخشنامه موافقت کلی واردات جرثقیل مستعمل را برای شما عزیزان شرح دهیم.

در صورتی که وارد کننده جرثقیل های مستعملی که قدمت تولید آن ها کم تر از 10 سال است را انتخاب نماید، مجاز به واردات آن می باشد. البته باید در پروانه قید شودکه پلاک نشوند و جرثقیل مستعمل غیر قابل شماره گذاری است.

تاجران گرامی برای واردات جرثقیل مستعمل تک کابین و دو کابین باید گواهی انطباق مبدأ از شرکت های بازرسی دارای صلاحیت مورد تأیید سازمات ملی استاندارد ایران را به همراه دیگر مجوزهای قانونی ، برای ترخیص آن از گمرک ارائه دهند.

پیرامون واردات جرثقیل مستعمل به این نکات توجه داشته باشید.

  • واردات جرثقیل بالای 25 تن و جرثقیل های مستعمل به ایران امکان پذیر است.
  • واردات جرثقیل مستعمل نیازمند داشتن کارت بازرگانی است.
  • ارائه مجوزهای لازم در جهت واردات جرثقیل به دلیل مستعمل بودن، بلامانع است.
  • وارد کننده برای واردات جرثقیل مستعمل 25 تن و بالاتر از نوع تک کابین با شاسی دو محوره و یا دو کابین، باید ضوابط ثبت سفارش در وزارت صمت آزاد را رعایت نماید.
  • امکان ثبت سفارش جرثقیل مستعمل صرفا با ارز متقاضی انجام می شود.
  • واردات جرثقیل بالای 25 تن و جرثقیل های مستعمل به ایران امکان پذیر است.
  • جرثقیل هایی که جزو جرثقیل های غیر خودرو هستند؛ غیر قابل شماره گذاری هستند.

 

تعرفه ترخیص برای جرثقیل مستعمل

 

برای ترخیص جرثقیل مستعمل از گمرک، وارد کننده باید از کد تعرفه گمرکی آن اطلاع داشته باشد. در ادامه به برخی از تعرفه های گمرکی انواع جرثقیل اشاره کرده ایم :

  • کد تعرفه گمرکی ترخیص جرثقیلسقفی  : کد 842611
  • کد تعرفه گمرکی ترخیص جرثقیل شاسی دار متحرک با چرخ های لاستیک دار و جرثقیل های جا به جا کننده با شاسی خورجینی : کد 84261200
  • کد تعرفه گمرکی ترخیص جرثقیل های برجی :کد 84262000
  • کد تعرفه گمرکی ترخیص جرثقیل های چهار طاقی : کد 84263000
  • کد تعرفه گمرکی ترخیص جرثقیلسقفی ریلی روی تکیه گاه ثابت : کد 84261100

در صورتی که قصد دارید از کد تعرفه گمرکی برای ترخیص جرثقیل مستعمل مطلع شوید، با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان تماس بگیرید.

 

خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات و ترخیص جرثقیل مستعمل

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان، دارای مشاوران با تجربه در زمینه واردات و ترخیص جرثقیل مستعمل می باشد که می توانند به شما عزیزان کمک کنند تا صفر تا صد واردات و ترخیص جرثقیل مستعمل را در کوتاه ترین زمین و با کم ترین هزینه انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون ترخیص ارزان با پرشین تجارت دوان کلیک نمایید.

از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات و ترخیص جرثقیل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • واردات و ترخیص انواع جرثقیل های مستعمل
  • ترخیص جرثقیل سقفی
  • واردات و ترخیص جرثقیل متحرک
  •  ترخیص جرثقیل کامیونی
  • واردات و ترخیص جرثقیل دروازه ای
  • ترخیص جرثقیل برجی
  • واردات و ترخیص جرثقیل بازویی
  •  ترخیص جرثقیل های کابلی
  • واردات و ترخیص جرثقیل تلسکوپی
  •  ترخیص جرثقیل معلق
  • واردات و ترخیص انواع جرثقیل های برجی
  •  ترخیص جرثقیل زمین های ناهموار

 

ارتباط با کارشناسان پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان زمینه دارای چندین سال سابقه در زمینه واردات و ترخیص کالا می باشد. در صورتی که برای واردات و ترخیص جرثقیل مستعمل نیازمند راهنمایی های بیشتر هستید؛ برای دریافت مشاوره تخصصی و رایگان از طریق شماره های 02142326 و همچنین واتساپ به شماره 09018317541 با کارشناسان در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا