واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی جزو مهم‌ترین کالاهای وارداتی به کشور هستند که در تمامی کارخانه‌هایی که در آن‌ها نیاز به استفاده از یک سیال وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. فعالیت کردن در زمینه واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی، نیازمند برخورداری از دانش تخصصی در این زمینه است. اگر علاقه‌مند به فعالیت در حوزه واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی هستید، برای آشنایی با جزئیات تکمیلی در این مورد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ترخیص-شیرآلات-صنعتی

 

اهمیت واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی

 

در صنایع مختلف، شیرآلات صنعتی دارای کاربردهای بسیاری هستند و بدون وجود آن‌ها عملا شروع کار و یا ادامه دادن یه یک فعالیت صنعتی غیرممکن است. به طوری که اگر کوچک‌ترین نقصی در شیرهای صنعتی ایجاد گردد، تمامی فعالیت‌های یک کارخانه با مشکل مواجه می‌گردند.

شیرآلات صنعتی به صورت عمده در مسیر حرکت سیالات قرار داده می‌شوند؛ به همین دلیل در هر جایی از صنعت که سیالی نیز وجود داشته باشد، انواع مختلفی از شیرآلات صنعتی نیز در آن وجود دارند.

با توجه به اینکه این شیرآلات در زمینه قطع و وصل، تنظیم میزان جریان و منحرف کردن مسیر جریان سیالات در زمینه های مختلف کشاورزی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، آب و فاضلاب، صنایع دریایی، ساختمان‌های تجاری و … مورد استفاده قرار می‌گیرند، واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی برای تامین نیاز داخلی ضرورت دارد. چراکه نبود این دسته از شیرآلات و یا بروز خرابی در آن‌ها، منجر به بروز مشکل و اختلال در فعالیت‌های یک مجموعه می‌گردد.

 

خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان متشکل از کارشناسان و ترخیصکاران مجرب و باتجربه است که راهنمای شما عزیزان در زمینه واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی خواهند بود تا بتوانید ضمن وارد کردن شیرآلات صنعتی باکیفیت، فرآیند ترخیص آن از گمرک ایران را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پشت سر بگذارید.

از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی موارد زیر هستند:

  • واردات و ترخیص انواع شیرآلات صنعتی شامل شیرهای سوزنی، کروی، سماوری، کشویی، توپی، زانویی، شلنگی، زاویه‌ای، یکطرفه، فشارشکن، پروانه‌ای، دیافراگمی و …
  • ترخیص شیرآلات صنعتی دستی
  • واردات و ترخیص شیرهای خودکار
  • ترخیص شیرهای سه راهه دستی
  • واردات و ترخیص انواع شیرآلات برنجی، چدنی، کربن استیل، استنلس استیل و …
  • ترخیص شیرآلات تخلیه کننده فشار
  • واردات و ترخیص شیرهای برگشت معکوس فاضلابی
  • ترخیص شیرهای آب‌نما
  • واردات و ترخیص شیرهای اطمینان
  • ترخیص شیرهای متعادل‌کننده

کد تعرفه گمرکی ترخیص شیر آلات صنعتی

 

یکی از مهم‌ترین موارد که در زمان واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، کد تعرفه گمرکی می‌باشد.

کد تعرفه گمرکی انواع شیرآلات صنعتی در ذیل تعرفه 8481 قرار می‌گیرد.

  • کد تعرفه گمرکی شیرآلات سوزنی : ردیف 84818090
  • کد تعرفه گمرکی شیرآلات توپی : ردیف 84818020
  • کد تعرفه گمرکی شیرآلات دروازه ای : ردیف 84818015
  • کد تعرفه گمرکی شیرآلات ایمنی : ردیف 84814000
  • کد تعرفه گمرکی شیرآلات یک طرفه : ردیف 84813000
  • تعرفه گمرکی شیرآلات کره‌ای : ردیف 84818090
  • تعرفه گمرکی شیرآلات صنعتی هیدرولیک با مکانیزم خودکار : ردیف 84812000
  • تعرفه گمرکی شیرآلات صنعتی پنوماتیک با مکانیزم خودکار : ردیف 84812000

در صورتی که واردکنندگان پس از واردات با تعرفه‌های گمرکی برای ترخیص کالا آشنایی نداشته باشند، با مشکل مواجه می‌شوند. کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان، راهنمای شما عزیزان خواهند بود تا بتوانید کد تعرفه کالایی که قصد ترخیص آن را دارید را پیدا کنید.

 

مراحل واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی

 

در ابتدا بازرگانان و تاجرینی که قصد واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی را دارند، باید جهت دریافت کارت بازرگانی اقدام کنند. پس از طی مراحل لازم برای واردات و ورود کالا به گمرک جمهوری اسلامی ایران، باید مراحل لازم برای ترخیص کالا را طی نمایید که در ادامه پیرامون آن توضیحاتی را آورده‌ایم.

 

تنظیم و ارائه اظهارنامه

 

زمانی که کالای شما که شیرآلات صنعتی است، به گمرک ایران می‌رسد، باید اقدام به تنظیم اظهارنامه و ارائه آن به گمرک نمایید. به این معنی که اطلاعات کالای وارداتی خود را در سیستم گمرک ثبت نمایید. به طوری که باید فرم اظهارنامه را به صورت آنلاین، از طریق سامانه الکترونیکی گمرک (EPL) تکمیل کنید.

همینطور باید مدارک لازم شامل فاکتور خرید، پروفرما، مجوزهای لازم برای ثبت سفارش، لیست عدل بندی، بیمه نامه، کپی مدارک شناسایی، ترخیصیه، بارنامه و … را نیز به صورت کامل به گمرک تحویل دهید.

در صورتی که تمامی مدارک کامل باشد، یک شماره سریال به عنوان تائید دریافت خواهید کرد که مجوز ورود شما به مرحله بعدی از واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی می‌باشد.

 

دریافت شماره کوتاژ و تعیین مسیر گمرکی

 

کارشناسان گمرک مدارک را بررسی و سپس اظهارنامه را در سیستم ثبت می‌کنند و با ارائه شماره کوتاژ، مسیر گمرکی را تعیین می‌کنند.

 

مسیرهای گمرکی

 

مسیرهای گمرکی در سه گروه سبز، زرد و قرمز تعیین می‌گردند. اگر کالا در مسیر سبز باشد، سریع‌تر ترخیص خواهد شد. در مسیر زرد نیاز به ارائه برخی مدارک و مجوزهای خاص وجود دارد. مسیر قرمز از همه سخت‌تر است و نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.

 

ارزیابی، اخذ مجوزات لازم و بررسی تعرفه کالای اظهار شده

 

کارشناسان اقدام به بازرسی کالا کرده و در صورت نیاز مجوزهای اختصاصی لازم را از واردکننده می‌خواهند. در نهایت نیز با بررسی تعرفه کالای مورد نظر، تائید نهایی را صادر می‌کنند.

 

پرداخت هزینه گمرکی و انبارداری، تحویل کالا از انبار و خروج از گمرک

 

در این مرحله باید هزینه‌های گمرک پرداخت شود. پس از پرداخت هزینه گمرکی، می‌توانید قبض انبار را دریافت نمایید و هزینه‌های انبارداری را پرداخت کنید. درنهایت و پس از بازرسی‌های نهایی، مراحل واردات شیرآلات صنعتی از گمرک نیز به پایان می‌رسد و امکان خروج کالا از گمرک وجود دارد.

 

ارتباط با کارشناسان پرشین تجارت دوان

 

اگر مایل هستید که شیرآلات صنعتی را وارد کشور نمایید، دو راه پیش روی شما قرار دارد.در ابتدا شما باید تمامی مسئولیت‌های ترخیص کالا از گمرک را بر عهده بگیرید و فرآیند اداری ترخیص کالا از گمرک را پشت سر بگذارید. در بسیاری از موارد به دلیل عدم آگاهی بازرگانان با روال اداری گمرک جمهوری اسلامی ایران، این مورد زمانبر می‌شود و حتی گاهی منجر به افزایش هزینه‌های ترخیص کالا نیز می گردد.

در راهکار دوم، شما می‌توانید ترخیص کالا از گمرک را به یک مجموعه بازرگانی که در این زمینه تخصص و تجربه دارد، بسپارید. واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی دارای پیچیدگی‌هایی است که در صورتی که از آن‌ها اطلاع نداشته باشید، ممکن است با ضرر و زیان بسیاری مواجه شوید.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با چندین سال سابقه در زمینه واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی در کنار شما عزیزان است تا بتوانید کالای خود را با کمترین هزینه و پایین‌ترین قیمت وارد بازار کشور نمایید.

درصورتی که برای واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی، نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره دارید، از طریق راه‌های ارتباطی شامل شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 اقدام کنید و کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

سوالات متداول

 

هزینه واردات و ترخیص شیرآلات صعتی چقدر است؟

 

با توجه به نوسانات ارزی و همینطور تحریم‌های بین‌المللی صورت گرفته علیه ایران، تخمین دقیق هزینه واردات و ترخیص شیرآلات آسان نیست. در هزینه نهایی واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی، فاکتورهای مختلفی شامل هزینه خرید کالا، هزینه بازرسی کالا (در صورت نیاز به ارائه گواهی بازرسی کالا)، هزینه بیمه کالا، هزینه حمل و نقل بین‌المللی، هزینه‌های گمرکی، هزینه انبارداری، هزینه مربوط به مالیات واردات، هزینه دریافت مجوزهای واردات و … تاثیرگذار هستند.

 

برای واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی به چه مدارکی نیاز است؟

 

از جمله مدارک مورد نیاز برای واردات و ترخیص شیرآلات صنعتی می‌توان به فاکتور و پیش فاکتور محموله، مجوز ثبت سفارش کالا، پکینگ لیست، بارنامه، بیمه‌نامه، قبض انبار، برگ سبز گمرکی، گواهی ترخیصیه، گواهی مبداء، اظهارنامه گمرکی، گواهی نامه بازرسی کالا، مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص بار، پروفرما اینویس (فاکتور) و بارنامه اشاره نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا