واردات مکمل بدن سازی

واردات مکمل بدن سازی برای بازرگانان سود بسیار خوبی دارد و به همین دلیل با افزایش تقاضا برای این مکمل‌ها در بازار، کسب و کار واردکنندگان هم رونق گرفته است. مکمل‌های بدنسازی خوراکی‌هایی هستند که ورزشکاران حرفه‌ای از آنها استفاده می‌کنند. برای ثبت سفارش و دریافت مجوز و ترخیص و واردات مکمل بدن سازی می‌توانید با مشاوران گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

ثبت سفارش کالا با پرشین

نحوه واردات مکمل بدنسازی

 

نحوه واردات مکمل بدن سازی به کشور باید مطابق مقررات گمرک و با دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو صورت گیرد. واردات مکمل های ورزشی به کشور با دریافت مجوز بهداشتی آن و پرداخت تعرفه گمرکی مجاز است و تاجران این اجازه را دارند که انواع مکمل‌ها وارد کنند. با افزایش علاقه جوانان به استفاده از این مکمل‌ها، واردات این اقلام غذایی هم در سال‌های اخیر رونق پیدا کرده است.

 

مکمل بدنسازی چیست؟

 

مکمل بدنسازی چیست؟ افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند برای عضله سازی و ترمیم بافت‌های آسیب دیده خود نیاز به استفاده از مکمل‌هایی دارند که حاوی انواع پروتئین، کربوهیدرات و مواد مغذی باشد. مکمل‌های ورزشی دارای انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوت هستند که بسته به نوع ورزشی که انجام می‌دهید، نوع مصرف و میزان مصرف آنها برای شما مشخص می‌شود.

 

چه مجوزهای برای ترخیص مکمل های ورزشی از گمرک نیاز است؟

 

برای ترخیص مکمل‌های ورزشی و بدنسازی از گمرک باید به قوانین و مقررات گمرکی آشنا باشید و یا از افراد خبره در این زمینه مشاوره بگیرید. در پاسخ به این سوال که چه مجوزهای برای ترخیص مکمل های ورزشی از گمرک نیاز است؟ باید بگوییم که برای ترخیص این اقلام از گمرک وارد کننده یا نماینده قانونی وی موظف است از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوز فنی و ارزی دریافت نماید.

 

تخصیص ارز برای واردات مکمل بدنسازی

 

ترخیص مکمل‌های ورزشی از گمرک‌های کشور نیازمند رعایت کردن قوانین و مقررات خاصی است که اغلب آنها توسط وزارت بهداشت و سازمان گمرک اجرایی می‌شود. تخصیص ارز برای واردات مکمل بدنسازی با مراجعه وارد کننده به دفتر صنایع غذا و دارو وزارت بهداشت صورت می‌گیرد. کارشناسان حرفه‌ای شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان به قوانین واردات و ترخیص انواع مکمل‌های بدنسازی از گمرک آگاه هستند و کالای شما را در اسرع وقت ترخیص می‌کنند.

 

import-export

تعرفه گمرکی ترخیص مکمل ورزشی و بدنسازی

 

تعرفه مکمل های ورزشی و بدنسازی براساس کشور مقصدی که از آن مکمل‌ها وارد شده و همچنین با توجه به نوع محصول وارداتی محاسبه می‌شود. HS Code این محصولات را می توان از نوع تعرفه‌های ارزشی و ساده دانست که در این تعرفه‌ها محصولات را بر اساس ارزش پولی که خواهد داشت و همچنین بر اساس وزن مشخص می‌کنند.  عبارتند از:

  • کد تعرفه گمرکی ترخیص مکمل‌های غذایی برابر 21069080 است که دارای حقوق ورودی 10% و اولویت کالایی 25 می‌باشد و حقوق ورودی آن برحسب واحد Kg محاسبه می‌گردد.

 

نحوه تشخیص مکمل اصل از مکمل‌ های تقلبی

 

مکمل‌های ورزشی و بدنسازی از جمله کالاهایی است که باید تولیدات آن مطابق استانداردهای روز دنیا صورت گیرد و امکان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد به همین دلیل واردات مکمل بدنسازی بسیار رونق دارد. در این بین اما تشخیص مکمل اصل از مکمل تقلبی اهمیت زیادی دارد. نحوه تشخیص مکمل اصل از مکمل‌ های تقلبی کار دشواری نیست، فقط وارد کننده باید به برخی موارد همچون:

 

  • وجود هولوگرام دلیلی بر اصل بودن محصول نیست
  • توجه به مطابقت طعم درج شده روی بسته بندی با محتویات داخل بسته
  • قبل از خرید هر نوع مکمل به سایت شرکت سازنده مراجعه کرده و نمونه را با نمونه تولیدی شرکت مقایسه نمایید.
  • میزان چسبندگی پودرها را تست کنید زیرا هر چه چسبندگی پودرها بیشتر باشد کیفیت هم بالاتر است.
  • وجود دانه‌های رنگی در پودر مکمل نشانه واضحی مبنی بر تقلبی بودن محصول است.
  • پودرهای مکمل‌باید یک دست و یک رنگ باشد.
  • توجه به داشتن برچسب شبنم بر روی کالا.
  • داشتن کد شناسایی محصول یا LOT

 

مکمل های بدنسازی از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟

 

مکمل های بدنسازی از چه کشورهایی وارد ایران می‌ شود؟ در سال‌های اخیر حجم واردات این اقلام به کشورمان زیاد بوده و اغلب از کشورهای تولید کننده‌ای همچون آلمان، امارات متحده عربی، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، ترکیه و چین واردات این مکمل‎های ورزشی به ایران صورت می‌گیرد. مصرف‌ کنندگان این محصولات بر روی انتخاب برند و کشور سازنده آنها حساسیت زیادی داشته و اکثریت از برندهای معتبر و معروف استفاده می‌کنند.

 

واردات مکمل بدنسازی از دبی

 

بازرگانان ایرانی به واردات مکمل بدنسازی از دبی تمایل زیادی دارند، زیرا اغلب شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه در شهر دبی نمایندگی داشته و به دلیل شرایط تحریمی که کشورمان با آن روبرو است واردات این اقلام از دبی برای تاجران دردسر کمتری دارد. کشور امارات به خاطر ارتباطات تجاری خوبی که با کشورهای اروپایی دارد برای واردات انواع مکمل‌های بدنسازی مقصد مناسبی است. انواع مکمل‌های بدنسازی وارداتی از دبی عبارتند از:

  • انواع مکمل پروتئین
  • پروتئین وی
  • پروتئین کازئین
  • کراتین مونوهیدرات
  • کراتین مونوهیدرات
  • مکمل پروهورمون
  • مکمل ریکاوری
  • مکمل کربوهیدرات
  • مولتی ویتامین
  • آمینو اسید شاخه ای
  • پروتئین ایزوله

 

دریافت مشاوره در زمینه واردات مکمل بدنسازی

 

جهت اطلاع از نحوه واردات، ترخیص و استعلام هزینه‌های گمرکی کالاهای مختلف می‌توانید با کارشناسان مجموعه پرشین تجارت دوان ارتباط بگیرید و سوالات خود در زمینه واردات و ترخیص انواع مودم را مطرح کنید. آیین نامه‌ها و بخش نامه‌های گمرک ایران و وزارت بهداشت در زمینه واردات انواع مکمل بدنسازی در سایت سازمان این سازمان‌ها موجود می‌باشد ولی بهترین راه دریافت مشاوره در زمینه واردات مکمل بدنسازی از مجموعه پرشین تجارت دوان است.

 

مدت زمان ترخیص مکمل های بدنسازی از گمرک

 

مراحل ترخیص مکمل های ورزشی از گمرک به دلیل  بررسی‌ها و آزمایش‌هایی که توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود، امری زمان بر است. مدت زمان ترخیص مکمل های بدنسازی از گمرک فرصت مناسبی برای وارد کننده است تا بتواند بازاریابی لازم را برای فروش و عرضه کالا در بازار انجام دهد تا بلافاصله بعد از ترخیص بتواند محصولات خود را به فروش برساند.

 

سوالات متداول

 

۱. مجوزهای لازم برای ترخیص مکمل های بدنسازی از گمرک چیست؟

برای ترخیص مکمل‌های ورزشی از گمرک باید وارد کننده و یا نماینده قانونی وی مجوز فنی و ارزی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بگیرد تا گمرک کشور مجوز ترخیص این اقلام را صادر کند.

۲. آیا برای واردات مکمل بدنسازی ارز تخصیص داده می‌شود؟

بله برای واردات انواع مکمل‌های ورزشی و بدنسازی ارز برای واردات به بازرگان می‌دهند. تخصیص ارز برای واردات انواع مکمل‌های بدنسازی و ورزشی با مراجعه تاجر و یا نماینده قانونی وی به دفتر صنایع غذا و دارو وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

۳. واردات انواع مکمل‌های ورزشی و بدنسازی از چه کشورهایی انجام می‌شود؟

واردات انواع مکمل‌های ورزشی و بدنسازی از کشورهای مختلف به ایران انجام می‌شود که از جمله این کشورها می‌توان به آلمان، امارات متحده عربی، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، ترکیه و چین اشاره کرد. البته اغلب تاجران ایرانی تمایل دارند به دلیل مسافت نزدیک و وجود نمایندگی برندهای معروف این اقلام را از کشور امارات وارد کنند.

 

 نتیجه‌گیری

 

در این مقاله شرایط و ضوابط قانونی واردات مکمل بدنسازی را بیان کردیم. دریافت مجوزهای لازم برای واردات مکمل های ورزشی نیازمند ارائه مدارک و مستندات دقیق است تا کارشناسان طبق آیین نامه مجوز واردات را صادر کنند. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ضمن ارائه مشاوره تخصصی به بازرگانان، سابقه درخشانی هم در زمینه ثبت سفارش واردات و ترخیص انواع مکمل‌های بدنسازی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا