واردات مواد اولیه غذایی

امروزه واردات مواد اولیه غذایی از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در کنار دیگر کالاهای صنعتی به قوت خود باقی است و شرکت های بازرگانی زیادی در راستای ترخیص مواد اولیه غذایی مشغول به فعالیت هستند که در این زمینه تجربه و تخصص لازم را کسب نموده اند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به عنوان یکی از شرکت های بازرگانی و تجاری موفق، ترخیص انواع کالاهای وارداتی را با سرعت و عملکردی عالی به انجام می رساند.

واردات مواد اولیه غذایی
واردات مواد اولیه غذایی

در این مقاله قصد داریم به توضیح واردات مواد اولیه صنایع غذایی بپردازیم و با مراحل و شرایط ترخیص آن از گمرک آشنا شویم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

مواد اولیه غذایی چیست؟

 

برای تهیه غذاها هزاران ماده وجود دارد که مصرف کنندگان با آن می توانند یک منبع غذایی طعم دار، مغذی و راحتی را درست کنند و با اینکه سازمان غذا و دارو لیستی از 3000 ماده در پایگاه خود نگهداری می کند، ممکن است هر روز در خانه از آن استفاده شود. جوش شیرین، نمک، ادویه، رنگ غذا، مخمر و… که از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده اند از جمله مواد اولیه غذایی هستند که توسط سازمان های مختلف بین المللی تنظیم می شوند.

 

انواع مواد اولیه غذایی

 

نکته مهمی که سازمان های مختلف بین المللی باید به آن توجه داشته باشند، سلامت و کیفیت مواد اولیه است که براساس آن برچسب سلامت بر روی محصول زده می شود.

در ادامه با چند مورد از واردات مواد اولیه غذایی آشنا می شویم:

 

مواد نگهدارنده

 

مواد نگهدارنده شامل نیتریت سدیم، بنزوات سدیم، اسید سیتریک، پتاسیم، توکوفرول و… است که از تغییر رنگ، طعم و یا بافت جلوگیری می کند و باعث حفظ طراوت سس ها، نوشیدنی ها، میوه و سبزی، گوشت پخته شده و… می شود.

 

شیرین کننده ها

 

این ماده شامل گلوکز، شربت ذرت، مانیتول و… است که در شیرینی جات، نوشیدنی ها، کالاهای پخته شده و بسیاری از غذاهای فرآوری شده کاربرد دارد.

 

مواد افزودنی رنگی

 

مواد افزودنی رنگی با داشتن عصاره پوست انگور، رنگ کارامل، عصاره آناتو و… غذاهای بی رنگ را خوشرنگ می کند و در بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده مانند مربا، ژله، پنیر، آب نبات، نوشابه و…. استفاده می شود.

 

طعم دهنده ها و ادویه ها

 

این دسته از مواد شامل گوانیل دی سدیم، مونوسدیم گلوتامات و… می باشند و با اضافه کردن طعم های خاص در سس سالاد، آب نبات، مخلوط کیک، بستنی و نوشابه و… کاربرد دارند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با واردات مواد اولیه غذایی به کشور، سهم خود را در تامین نیاز کارفرمایان در تهیه این مواد در کشور اجرا می کنند و توجه شما را به دیگر مواد اولیه غذایی جلب می نمایند.

 

امولسیون کننده ها

 

امولسیون ها شامل زرده تخم مرغ، لسیتین سویا و…. می باشند که در سس سالاد، شکلات، دسرهای یخ زده، مارگارین، کره بادام زمینی و… استفاده می شوند و کاربرد های زیر را دارند:

  • یکدست کردن مخلوط مواد غذایی
  • جلوگیری از جداسازی مواد
  • کنترل تبلور
  • کاهش چسبندگی مواد غذایی

گازها، آماده کننده آنزیم، عوامل سفت کننده، تقویت کننده ها و نرم کننده های خمیر، مواد مغذی مخمر، رطوبت گیرها، عوامل خمیر ساز، عوامل کنترل کننده ph و مواد اسیدی، تثبیت کننده ها و غلظت دهنده ها از جمله مواد اولیه غذایی هستند.

برای واردات مواد اولیه غذایی و ترخیص آن از گمرک می توانید با کارشناسان با تجربه و متخصص پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

شرایط واردات مواد اولیه غذایی

 

براساس قانون وضع شده در سال 1346 دستورالعمل های اجرایی جهت واردات مواد اولیه غذایی به سازمان غذا و دارو اختصاص داده شد.

از این رو با توجه به حساسیت بالایی که در واردات مواد غذایی وجود دارد، ابتدا باید از کمیته های بهداشتی و پزشکی مجوزهای لازم را اخذ نمود تا در فرآیند واردات این کالا، مشکلی ایجاد نشود.

بنابراین تجار و تولیدکنندگانی که قصد واردات مواد اولیه غذایی به کشور را دارند باید نسبت به شرایط و قوانین واردات این نوع کالا اشراف کامل داشته باشند.

 

اسناد و مدارک لازم جهت واردات مواد اولیه غذایی

 

برای واردات هر نوع کالایی به کشور می بایست اسناد و مدارک مرتبط آن را از سازمان ها و نهادهای مربوطه اخذ نمود و مواد اولیه غذایی نیز برای ترخیص از گمرک به یک سری مدارک و اسنادی نیاز دارد که توسط ترخیصکار باید به کارشناسان و بازرسین گمرک ارائه شود.

 

از جمله مدارکی که برای واردات مواد اولیه غذایی باید اخذ شوند، به شرح زیر است:

 

  • درخواست کتبی جهت اخذ واردات
  • داشتن اصل پروفرما با مشخصات زیر:
  1. نام کارخانه تولید کننده و کشور وارد کننده
  2. تاریخ و شماره پروفرما
  3. تعداد و یا وزن کالا
  4. مبدا حمل و نقل

نام کالاهایی که با پروانه بهداشت تطابق دارند

  • اصل پروانه بهداشت
  • اصل اوراق ثبت سفارش
  • آنالیز معتبر مرتبط با پروفرم کالا

 

بررسی مدارک توسط کارشناسان گمرک

 

مدارکی که برای واردات کالا و ترخیص آن از گمرک می بایست ارائه شوند، توسط کارشناسان گمرکی مورد بررسی قرار می گیرند و از جمله مدارکی که در این مسیر ارزیابی می شوند به شرح زیر است:

  • تطابق دادن نام شرکت متقاضی واردات مواد اولیه مواد غذایی با نام وارد کننده در پروانه بهداشتی
  • بررسی تاریخ پروانه بهداشتی
  • تطابق دادن نام کالای وارداتی درج شده در پیش برگ با پروانه بهداشتی

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان مدارک و اسناد مورد نیاز کالاهای وارداتی را اخذ می کند و مراحل قانونی ترخیص آن را از گمرک با تخصص و تجربه کافی به انجام می رساند.

 

چگونگی واردات مواد اولیه غذایی

 

واردات مواد اولیه غذایی به عنوان یکی از بهترین نوع کالاهای وارداتی در کشور محسوب می شود و در راس بهترین تجارت های بین المللی قرار می گیرد.

بنابراین می توان گفت انتخاب مواد اولیه صنایع و کارخانجات به عنوان کالای وارداتی همواره از گزینه های اولیه بازرگانان موفق و با تجربه می باشد.

چگونگی واردات کالا را می توان از مشاورین و کارشناسان شرکت های بازرگانی دریافت کرد که در این زمینه تجربه و تبحر کافی را دارند.

 

ارتباط با کارشناسان پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات مواد اولیه غذایی، تهیه و تامین از کارخانجات و برندهای معتبر و شناخته شده توانسته است کالای مورد نظر را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به تولید کنندگان این صنعت ارائه کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واردات کالا و ترخیص آن از گمرک با کارشناسان و مشاورین این شرکت تماس برقرار کنید

 

2 دیدگاه دربارهٔ «واردات مواد اولیه غذایی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا