ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک

امروزه شاهد تحولات بسیاری در زمینه تکنولوژی هستیم. زندگی امروزه ما با تکنولوژی گره خورده است. در حقیقت نیاز یک جامعه به تجهیزات برق و الکترونیک بسیار امری مهم تلقی می­ شود. ما می دانیم که 90 درصد کارهای روزانه ما به تجهیزات برق و الکترونیک ربط پیدا می­کند. بسیاری از کشورهای دنیا برای تسهیل در این امر، رو به واردات و صادرات کالا آورده اند. در این مقاله می­خواهیم درباره ترخیص تجهیرات برق و الکترونیک صحبت کنیم. زیرا یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین مسئله در زمینه واردات و صادرات کالا ترخیص تجهیزات ، مواد اولیه ، واردات قطعات ماشین آلات صنعتی است. در این زمینه پیچیدگی­ها و حساسیت­های بسیاری را متحمل خواهید شد بنابراین توصیه می­شود در این زمینه حتماً از کسانی که دارای تخصص کافی هستند، کمک بگیرید.

واردات تجهیزات برقی و الکترونیکی
واردات تجهیزات برقی و الکترونیکی

ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک چه اهمیتی در واردات مستقیم دارد؟

 

تجهیزات برق در بسیاری از زمینه­ها توانسته است به روش های مختلفی به بشریت کمک­هایی را ارزانی دارد. همان طور که گفته شد یکی از مهم ترین مواردی که در زندگی امروزه ما تاثیرگذار است، قطعات و تجهیزات الکترونیکی می­باشد. به  عنوان مثال کارخانه ها، واحد های صنعتی، محیط های مسکونی، شرکت ها، واحد های تجاری و … به ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک نیاز دارند.

بسیاری از کارخانه­ها و صنایعی که در ایران در حال گسترش هستند و فعالیت­های خود را در زمینه­هایی که تخصص دارند ارائه می­دهند، در زمینه ترخیص تجهیرات برق و الکترونیک فعالیت می­کنند. کارخانه­ها و صنایع مختلف برای پیشرفت در زمینه فناوری و تکنولوژی نیاز دارند که مهم ترین و باکیفیت ترین تجهیزات برق و الکترونیک را از کشور های پیشرفته، وارد کنند.

محیط­های مسکونی و تفریحی و واحدهای تجاری هم نیاز به ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک دارند. همان طور که می­دانید مردم در بسیاری از محیط­های عمومی در حال تردد هستند و در محل­های مسکونی زندگی می­کنند، بنابراین نمی­توانیم از اهمیت برق و الکترونیک چشم پوشی کنیم. برای پاسخ دهی نیاز مشتریان خود، باید روند مربوط به ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک را به خوبی بدانیم و درباره آن بیشتر اطلاعات کسب کنیم.

 

نقش شرکت­های بازرگانی در ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک چیست؟

 

بسیاری از شرکت­های بازرگانی در زمینه واردات و ترخیص تجهیزات برقی و الکترونیکی نقش مهمی را ایفا می­کنند. در این میان برخی از وظایف این شرکت­ها می­تواند دارای اهمیت زیادی باشد. به همین سبب در ادامه با مهم ترین این وظایف آشنا خواهیم شد.

  • شرکت­های بازرگانی اطلاعات بسیار مهمی را در زمینه قوانین ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک دارند.
  • شرکت­های بازرگانی بازارهای داخلی و تولیدات خارجی را به خوبی می شناسند.
  • شرکت­های بازرگانی سعی دارند بهترین قطعات را با کمترین هزینه خریداری کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

 

ترخیص قطعات الکترونیکی چگونه انجام می­ گیرد؟

 

موارد بسیار مهمی وجود دارد که باید در زمینه ترخیص قطعات الکترونیکی در نظر بگیرید. دانستن و رعایت این موارد می­تواند جزئی از فرایند ترخیص کالاهای برقی شما باشد. زیرا در صورتی که متناسب با این فرایند از اطلاعات کافی برخوردار نباشید، ممکن است در روند کاری شما یک سری اختلال­ها ایجاد شده و فرایند ترخیص تجهیزات الکترونیکی را برای شما مختل نماید. در ادامه به معرفی چندین مورد از این نکات مهم خواهیم پرداخت.

 

  • قبل از این که بخواهید کالاها و یا محصولات خود را خریداری کنید، باید اطلاعات دقیقی را درباره کالاهای ممنوعه داشته باشید. بسیاری از کالاها در قوانین گمرک، وارد کردنشان ممنوع است.
  • برای واردات و ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک و دستگاه های مخابراتی و رادیویی باید نمونه ای از محصول مورد نظر مورد تایید قرار بگیرد و مجوزهای مربوطه را در زمینه واردات داشته باشد.
  • مورد دیگری که بسیار دارای اهمیت است کنترل کیفیت محصولات مربوط به تجهیزات الکترونیکی است. باید در این زمینه بسیار اطمینان حاصل کنید. کالا های بسیاری وجود دارد که ممکن است مشکل داشته باشند. در این شرایط مرجوع کردن آن­ها بسیار دشوار خواهد بود. این کار باعث می­شود که وقت و هزینه بسیاری را از تاجرین ضایع کند.
  • برای ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک باید از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید. زیرا این افراد دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه هستند و می­توانند به شما کمک زیادی بکنند. قطعاً شناخت این مسیر می­تواند شما را به شکل بهتری در راستای رسیدن به اهداف خود هدایت بکند.

چه قطعاتی در زمینه تجهیزات برق و الکترونیکی وارد ایران می­شود؟

 

قطعات و تجهیزات بسیاری وجود دارند که نیاز است تا در زمینه تولید برق و الکترونیک، مواد اولیه آن ها وارد کشور شود. از جمله این تجهیزات می­توان به انواع پردازنده ها و متریال این پردازنده ها اشاره کرد. سیلیکون و آلومینیوم یکی از مهم ترین متریال ها در این زمینه هستند. همچنین یک سری قطعات الکترونیکی کاربردی نیز در همین راستا به کشور وارد می­شود. به همین سبب برای شناخت این قطعات الکترونیکی می­توانید در ادامه با ما همراه باشید.

  • کانکتور
  • برد الکترونیک
  • سوئیچ
  • سوئیچ
  • سوکت
  • آی سی
  • ترانزیستور
  • ماژول الکترونیکی
  • تجهیزات شبکه
  • لوازم جانبی
  • تابلو برق صنعتی(بی متال، انواع کلید ها، کنتاکتور، ترانس جریان یا سی تی و ولتاژ یا پی تی)
  • تابلو برق LV
  • تابلوهای فرمان موتوری
  • تابلوهای توزیع صنعتی
  • تابلوهای بانک خازنی
  • تابلوهای توزیع مسکونی
  • تابلو برق MV

تمامی مواردی که نام بردیم از مهم ترین قطعاتی هستند که در زمینه برق و الکترونیک به کشور وارد می­شوند. برای همین موضوع ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک برای ما بسیار دارای اهمیت بوده و بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش بدهیم.

 

مراحل ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک چگونه باید طی شود؟

 

برای ورود به فرایند ترخیص تجهیزات مرتبط با برق و الکترونیک، شناخت مراحل مختلف این فرایند بسیار مهم است. در واقع این فرایند دارای مراحل متعددی است. در هر کدام از این مراحل برخی اتفاقات رخ می­دهد. همچنین نیاز است در هر کدام از این مراحل برخی اقدامات صورت بگیرد. متناسب با این موضوع ما سعی کرده ایم در ادامه شما را با مهم ترین این مراحل آشنا کرده و هر کدام را به طور کامل توضیح دهیم.

ثبت سفارش ترخیص

 

در ابتدا باید سفارش مورد نظر را ثبت کنید. در واقع یک روندی است که می­توانید برای ترخیص بار از آن استفاده کنید. شما برای ترخیص بار و به ثبت رساندن این مراحل نیاز به اطلاعاتی نظیر شماره­های تماس، نوع و اندازه بار دارید. در صورت داشتن این اطلاعات، مدت زمان انجام این مرحله به شدت کاهش پیدا می­ کند.

ارائه مستندات اولیه

 

در این بخش از شما پکیج لیست و اینویس را می خواهند که باید ارائه کنید. سعی کنید در این مرحله از افراد متخصص کمک بگیرید. زیرا تهیه این مستندات امری حساس بوده و از نظر ایمنی بسیار مهم است.

 

ارائه اظهار نامه

 

در این مرحله از ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک با کمک یک ترخیص کار می­توانید اظهارنامه گمرکی را ارائه کنید. اظهارنامه شامل سیاهه خرید، گواهی مبدا، اسناد بانکی و سایر مجوزاتی است که در این زمینه وجود دارد. شناخت این مجوزها نیز می­تواند به شما در این زمینه کمک زیادی بکند.

ارزیابی

 

بار و محصولاتی که دارید را باید در این مرحله مورد ارزیابی قرار دهید. ارزیابی به صورت کمی و کیفی انجام می­گیرد و مدارک و مستندات مربوطه باید ارائه شود. موارد دیگری که وجود دارد، وجوه پرداختی و متن اظهار نامه امضا شده هم می­باشد. با توجه به این نکات می­توانید این مرحله را نیز سپری کرده و ترخیص کالاهای خود نزدیک تر شوید.

 

ترخیص تجهیرات برق و الکترونیک

 

مواردی نظیر اسناد، اطلاعات و قبوض پرداختی باید ارائه شوند تا مورد بررسی گمرک قرار بگیرند. بعد از گذراندن این مراحل، پروانه ترخیص کالا ارائه می­شود. پس از انجام این اقدام، شما قادر هستید که تجهیزات و کالاهای موردنظر خود را دریافت کرده وترخیص نمایید. در همین راستا می­بایست اطلاعات خود را در رابطه با پروانه ترخیص کالا افزایش دهید.

 

انبارداری و یا حمل و نقل

 

بعد از تحویل بار می توانید، بار را انبار کنید. برای این که در مرحله انبارکردن کالا دچار مشکل نشوید، لازم است تا قبل از ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک حتماً چندین انبار را بررسی کرده و یکی از آن­ها را تحت نظر داشته باشید. در این صورت هیچگونه اختلالی برای کالاهای شما پس از ترخیص ایجاد نمی شود.

 

کلام آخر

 

در نتیجه زمانی که شما می­خواهید تجهیزات برقی و الکترونیکی خود را ترخیص کنید، بهتر است تا ابتدا در رابطه با چگونگی انجام این کار و میزان اهمیت آن اطلاعاتی را به دست آورید. سپس شما می­توانید با مراحل مختلف ترخیص تجهیزات برق و الکترونیک آشنا شده و اطلاعات خود را افزایش دهید.

همچنین باید توجه داشت که به دلیل حساسیت بالای این فرایند، در صورتی که نسبت به انجام این فرایند دارای اطلاعات کافی نیستید، بهتر است تا از افراد متخصص و شرکت­های بازرگانی مربوطه مشورت بگیرید. به همین ترتیب شما می­توانید کالاهای خود را به بهترین شکل ترخیص بکنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558