واردات ماشین آلات سوراخ کاری

واردات ماشین آلات سوراخ کاری در گرفتن مجوزهای مورد نیاز می باشد. به طور کلی به منظور واردات قانونی محصولات، باید از سازمان ها و ارگان های مربوطه، اقدام به اخذ مجوز شود.در این زمینه واردکنندگان باید به خوبی به بخش نامه هایی که در این زمینه صادر شده اند توجه داشته باشند. تا برای واردات و ترخیص ماشین آلات سوراخ کاری دچار مشکل نشوند.

واردات-ماشین-آلات-فرزکاری

 دلایل اهمیت و ضرورت واردات و ترخیص ماشین آلات سوراخ کاری

 

دستگاه‌های سوراخ کاری، از ضروری‌ترین تجهیزات مهندسی هستند. که برای برش فلزات و سنگ و سرامیک و ابزار کردن ضایعات فلزات ناشی از جوشکاری و لبه های سنگ های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین آلات کاربرد های بسیار زیادی در خط تولید ، صنعت و . . . دارند به عبارتی چرخ کارخانه ها را دستگاه ها و ماشین الات سی ان سی می چرخانند. پس واردات آن برای گسترش و پیشرفت صنعت در کشورامری مهم تلقی می شود. و دانستن قوانین ترخیص آن نیز، ملزومه استفاده از دستگاه به طور قانونی می باشد.

 

مشکلات مربوط به ترخیص ماشین آلات سوراخ کاری چیست؟

 

دستگاه‌های وارداتی همگی باید نو باشند و خرید هر نوع دستگاه دست دوم غیر قانونی تلقی می‎شود و این وزارت با خریداری دستگاه‌های دست دوم، برخورد می‌کند. همچنین این دستگاه باید به عنوان یکی از نیازهای اصلی مربوط به خط تولید یا صنعت شناخته شود و در غیر این صورت، تاییدیه‌های لازم  برای ورود به ایران صادر نمی‎شود.

 

شرکای بین المللی ایران برای واردات تجهیزات صنعتی کدام اند؟

 

عمده این کالاها نیز از چین وارد ایران می‎شود. طبق آمارهای به دست آمده از گمرک جمهوری اسلامی ایران، نشان می‌دهد که در سال 1395 حدود 34 درصد از کل مبالغ پرداختی برای واردات دستگاه از کشورهای مختلف بوده است و همین آمار نشان می‌دهد که کشور چین بزرگ‌ترین تامین کننده صنعتی برای کشور ایران به شمار می‌رود. بعد از چین، این امارات است که دارای بیشتری سهم را در میان دستگاه‌های صادراتی به ایران را دارد.

 

مراحل ترخیص

 

  1. دریافت پکینگ لیست و پروفرما
  2. اخذ مجوز ثبت سفارش بازرگانی
  3. بیمه شدن قطعه
  4. جهت بازرسی در مبدا و مقصد هماهنگی های لازم انجام می شود.
  5. با شرکت حمل و نقل بین المللی ارتباط برقرار می شود.
  6. دریافت مدارک حمل از شرکت های حمل و نقل بین المللی
  7. تکمیل اسناد و تشکیل پرونده
  8. تنظیم پیش نویس دور اظهاری
  9. دوراظهاری بررسی و درصورت صلاحیت تایید می شود.

اخذ مجوزهای بازرگانیمجوز های لازم برای ترخیص

 

  • ترخیصیه
  • ثبت سفارش بازرگانی
  • فهرست عدل بندی
  • پروانه بهره برداری کالاها
  • قبض انبار
  • بارنامه
  • گواهی بازرسی
  • پیش فاکتور
  • فاکتور
  • گواهی مبدا
  • مجوزهای ورود کالا به کشور
  • کارت بازرگانی تجار و بازرگانان

مراحل واردات

 

  1. پیدا کردن کشور مبدا و فروشنده دستگاه مربوطه
  2. اخذ مجوز فعالیت و گواهی مرتبط به آن
  3. ارزش گذاری قطعه
  4. داشتن کارت بازرگانی

ثبت سفارش بازرگانی

تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات فرزکاری و سوراخ کاری

 

همانند دیگر کالا ها که دارای کد تعرفه معینی دارند، برای واردات ماشین آلات سوراخ کاری تعرفه گمرکی مشخصی در نظر گرفته شده است.

تعرفه گمرکی برای دستگاه های فرز قالبسازی در ردیف 845921 قرار می گیرد.

تعرفه گمرکی برای دستگاه سوراخ کاری در ردیف 845929 قرار می گیرد.

 

چرا کد تعرفه گمرکی در واردات و ترخیص اهمیت دارد؟

 

یکی از مهمترین اقدامات قبل از ثبت سفارش کالا ، دریافت کد تعرفه گمرکی کالاها است. اخذ کد تعرفه گمرکی کالاها از این جهت اهمیت دارد که شما قبل از هر چیزی مطلع باشید که این کالاها به چه مجوزهایی برای واردات و ترخیص نیاز دارند، میزان حق ورودی این کالاها چقدر است، آیا جزو کالاهای غیر مجاز هستند یا خیر و …. به طور کلی تجارت های خارجی روی دریافت کد تعرفه گمرکی واردات کالا تمرکز زیادی دارند.

 

کاربرد ماشین آلات سوراخ کاری

 

از این ابزارهای قدرتمند، برای ایجاد انواع سوراخ در سطوح سخت مانند چوب، فلز، بتن و حتی سنگ استفاده می‌شود. این محصولات، در انواع صنایع و ساخت و سازها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در انواع فروشگاه‌های ماشین آلات بسیار رایج هستند و به دلیل کارایی بالا و کاربرد آسان شناخته می‌شوند. از این دستگاه‌ها برای انجام انواع کارها در سطوح مختلف استفاده می‌شود.

 

انواع ماشین آلات سوراخ کاری

 

  1. ماشین سوراخکاری قابل حمل
  2. ماشین سوراخکاری حساس
  3. ماشین سوراخکاری عمودی
  4. ماشین سوراخکاری رادیال (شعاعی)
  5. ماشین سوراخکاری
  6. ماشین سوراخکاری با چند دوک
  7. ماشین سوراخکاری اتوماتیک
  8. ماشین سوراخکاری برای سوراخ های عميق

 

مزایای واردات دستگاه سوراخ کاری

 

  1. صرفه جویی در هزینه تولید

از انجایی که دستگاه سوراخ کاری خیلی دقیق کار می­کنند در نتیجه اپراتوری که با دستگاه کار می­کند می­تواند مقدار ضایعات کاری که به وجود می­آید را به حداقل برساند و راندمان بالایی را در مصرف مواد اولیه ایجاد کند و در نتیجه مقدار سود را بالا ببرد.

  1. بالا بردن سرعت تولید قطعات

استفاده از یک دستگاه سوراخ کاری تعداد مراحل لازم برای تولید یک قطعه را بسیار کاهش می­دهد و در آن تمام مراحل بصورت خودکار و یکجا انجام می­شود و قطعه ای که در حالت عادی باید در 2 الی 3 دستگاه بسته می­شد و ماشین کاری روی آن انجام می­گرفت به راحتی در کمترین زمان با این دستگاه تولید می­شود و این امر سرعت و دقت تولید را بسیار بالا می­برد.

  1. بالا بردن ایمنی

استفاده از این دستگاه چنان دقیق است که به ندرت حادثه ناشی از استفاده از آن گزارش شده است.اما دقت عمل در کار با ماشین آلات سوراخ کاری بسیار مهم است.

  1. کاهش هزینه های تولید

اگر دستگاه در دوره های زمانی مشخص روغن کاری و چک شود و همچنین تعمیرات دوره ای جزئی، آن سر زمان انجام گیرد، هزینه های تولید با این دستگاه ها بسیار کم و با صرفه است.

  1. افزایش بهره وری تولید

درتولید دستگاه سوراخ کاری به دلیل این که در ساخت این دستگاه ها، موارد تضمین کیفیت رعایت می­ گردد حتما از قطعات فوق العاده با کیفیت و دقیق ساخته شده­اند.پس کیفیت مطلبوب این دستگاه، باعث افزایش تولید و بهره وری می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا