ترخیص ماشین آلات کشاورزی

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی چه قوانینی دارد؟ تعرفه واردات ماشین آلات کشاورزی به چه صورت است؟ واردات ماشین آلات کشاورزی چقدر زمان می‌برد؟ واردات ماشین آلات مخصوص کشاورزی چه مراحلی دارد؟ مهم‌ترین نکاتی که در واردات انواع ماشین آلات کشاورزی باید به آن‌ها توجه کرد چیست؟ در این مقاله قصد داریم در مورد واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی که با توجه به اهمیت صنعت کشاورزی در ایران جز واردات مهم می باشد صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا با قوانین این ماشین آلات آشنا شوید.

واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

اهمیت واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی

 

کشاورزی امروزی برخلاف گذشته کاملا مدرنیزه شده است. این صنعت که یکی از مهم‌ترین صنایع در جوامع امروزی است با کمک ابزار آلات و ماشین‌هایی انجام می‌شود که توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند. این ابزارها در کشور ما هم استفاده می‌شوند اما تولید کننده حرفه‌ای و تخصصی در این زمینه در داخل کشور وجود ندارد.

کمبود تولید کننده حرفه‌ای و نبود مدل‌های متنوع باعث شده که بخش زیادی از ماشین آلات کشاورزی مورد نیاز در ایران، از طریق واردات تامین می‌شوند. واردات ماشین آلات کشاورزی این روزها توسط شرکت‌های مختلفی انجام می‌شود، به علاوه بسیاری از کشاورزان حرفه‌ای که تولیدات انبوه دارند، تهیه این ماشین آلات را به صورت شخصی انجام داده و این محصولات را واردت می‌کنند.

 

اهمیت واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی به منظور تامین بهترین ابزارها برای کشاورزی و بالا بردن کیفیت محصولات تولید شده بسیار زیاد است، به همین دلیل آشنایی با مراحل، قوانین و شرایط انجام این کار هم اهمیت داشته و افرادی که قصد واردات این ابزارها را دارند باید با شرایط و قوانین این کار آشنایی داشته باشند.

مشاوره ترخیص کالا

قوانین واردات ماشین آلات کشاورزی

 

واردات ماشین آلات کشاورزی هم مانند دیگر محصولات قوانینی دارد که متقاضیان انجام این کار قبل از هر چیز باید با آن‌ها آشنایی داشته باشند. از مهم‌ترین قوانین واردات ماشین آلات کشاورزی می‌توان به قوانین کشوری که ماشین از آن خریداری می‌شود اشاره کرد.

طبق قوانین ورود ماشین آلات کشاورزی تنها از برخی کشورها امکان‌پذیر است که از جمله آن‌ها می‌توان به کشورهای چین، ترکیه، عربستان، کره جنوبی، ارمنستان، آذربایجان و بعضی کشورهای اروپایی اشاره کرد. البته واردات از بعضی کشورها که در لیست مجاز برای واردات نیستند هم با پرداخت جریمه یا هزینه اضافه امکان‌پذیر است.

از دیگر قوانین واردات ماشین آلات کشاورزی می‌توان به نوع ماشین آلات قابل ترخیص و خرید از خارج اشاره کرد. در این باره تقریبا محدودیت خاصی وجود ندارد و بیشتر ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی را می‌توان به صورت نو یا دست دوم خریداری و به کشور وارد کرد.

با این حال آمار واردات بعضی ماشین آلات بیشتر است که از جمله آن‌ها می‌توان به کمباین، دستگاه دروگر، ماشین آلات سم، کود و بذرپاش، ماشین آلات بیل زن، انواع تراکتور و انواع لوازم یدکی مربوط به این ماشین‌ها اشاره کرد.

 

مراحل واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی

 

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی از مرحله خرید تا ترخیص آن از گمرک مراحلی دارد که خریداران برای واردات راحت‌تر محصول مورد نیاز خود باید از آن‌ها مطلع باشند. در ادامه واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی و جزئیات هر مرحله را توضیح خواهیم داد.

 

برآورد نیاز

 

اولین مرحله در واردات ماشین آلات کشاورزی برآورد نیاز است. به عنوان یک مصرف کننده شخصی قبل از خرید باید نیاز خود به نوع، کیفیت و وضعیت ماشین آلات را برآورد کنید و به عنوان مجموعه فروشنده این محصولات در ایران باید خرید را بعد از برآورد نیاز بازار انجام دهید.

 

شناسایی تولید کنندگان

 

شناسایی تولید کنندگان مرحله بعدی در واردات ماشین آلات کشاورزی است. این مرحله به منظور خرید محصولی با کیفیت و معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد. برندها و کشورهای مختلفی امروزه در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی فعالیت می‌کنند که شناسایی بهترین آن‌ها اهمیت زیادی قبل از خرید دارد.

 

مذاکره با تولید کننده

 

در مرحله بعدی برای واردات این محصول باید اقدام به مذاکره با تولید کننده یا فروشنده این کالا کرد. بهتر است این کار را به طور مستقیم انجام دهید تا از تمام قوانین و شرایط فروشنده به طور دقیق مطلع شوید.

 

پرداخت هزینه‌ها

 

پرداخت هزینه‌ها مرحله بعدی و زمانی است که با تولید کننده به توافق رسیده باشید. مراحل، میزان و شرایط پرداخت هزینه به نوع قرارداد بستگی دارد.

 

 دریافت و ترخیص

 

آخرین مرحله واردات این کالا، دریافت و ترخیص آن از گمرک است. البته راهی برای ساده‌تر انجام شدن این مراحل هم وجود دارد و آن سفارش خرید و درخواست واردات به مجموعه‌هایی است که در این زمینه فعالیت دارند.

 

هزینه واردات ماشین آلات کشاورزی

 

هزینه واردات ماشین آلات کشاورزی به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعرفه واردات ماشین آلات کشاورزی و مبلغی که توسط گمرک برای وارد کردن محصولات مختلف دریافت می‌شود، هزینه‌های مربوط به کنترل تولید، هزینه‌های حمل کالا از کشور محل خرید به محل شما، هزینه‌های خود کالا و خرید محصول در کشور مبدا و هزینه‌های ثبت سفارش در شرکت مبدا یا شرکت واسط از جمله عواملی هستند که در تعیین مبلغ نهایی و هزینه واردات ماشین آلات کشاورزی موثر هستند.

در این میان تعرفه واردات ماشین آلات کشاورزی مهم‌ترین موضوعی است که خریداران باید از آن مطلع باشند. تعرفه این کالاها توسط سازمان گمرک تعیین و به صورت تعریف یک کد به خریداران اعلام می‌شود. در واقع هر نوع از ماشین آلات کدی دارند که براساس این کد تعرفه واردات آن‌ها متفاوت است.

برای مثال تعرفه واردات و ترخیص تیلر چیزی حدود 8 درصد ورودی این کالا یا تعرفه واردات کمباین 4-8 درصد مبلغ ورودی و حقوق گمرکی این ماشین است.

 

مهم‌ترین نکات واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی چه مواردی هستند؟

 

حالا که با قوانین، مراحل و تعرفه واردات ماشین آلات کشاورزی آشنا شدید نوبت به بررسی نکاتی می‌رسد که انجام این کار را ساده‌تر می‌کنند اما آیا می‌دانید مهم‌ترین نکات واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی چه مواردی هستند؟ در ادامه مهم‌ترین نکات در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.

 

دقت به اعتبار تولید کننده

 

یکی از نکات مهمی که برای واردات این محصول باید به آن‌ها توجه داشت خرید ماشین آلات و ابزار مورد نظر از تامین کنندگان یا تولید کنندگان معتبر است. مجموعه‌های زیادی در زمینه تولید این محصولات فعالیت می‌کنند که همه آن‌ها کالای خوب و با کیفیت ندارند.

پیش از خرید ماشین آلات از یک مجموعه و همکاری با آن‌ها باید به طور کامل در مورد فعالیت‌ها، کیفیت محصولات و حتی میزان رضایت مشتریان از مجموعه مورد نظر اطلاعات کسب کرد تا خرید به شکل مطمئن‌تری انجام شود.

دقت به اعتبار تولید کننده و بررسی این موضوع که آیا شرکت مورد نظر شما برای خرید قابلیت‌های لازم برای ارائه کالای مورد نظر شما با کیفیت مناسب را دارد یا نه، از موضوعات بسیار مهم در انتخاب تامین کننده است.

 

 مذاکره مستقیم با تامین کننده

 

نکته مهم دیگری که برای واردات ماشین آلات کشاورزی باید به آن توجه داشت، مذاکره مستقیم با تامین کننده است. این کار ریسک خرید را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به تهیه محصولی که کاملا مطابق با نیاز و نظر شما باشد کمک می‌کند.

 

انتخاب وارد کننده خوب

 

شناسایی وضعیت و اعتبار تولید کنندگان ماشین آلات و مذاکره مستقیم با آن‌ها برای همه امکان‌پذیر نیست. در چنین شرایطی انتخاب وارد کننده خوب که در زمینه انتخاب تولید کننده یا نحوه مشاوره نیز شما را راهنمایی کند، کمک زیادی به خرید مطمئن و راحت خواهد کرد.

 

نتیجه‌گیری واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی

 

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی کاری تخصصی است و کوچک‌ترین اشتباه در مراحل انجام این کار باعث ضرر و زیان مالی سنگین برای خریداران می‌شود، به همین دلیل بهتر است انجام این کار را صرفا به مجموعه‌های فعال در زمینه واردات سپرد.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از مجموعه‌های تخصصی در زمینه واردات ماشین آلات کشاورزی است که با سابقه درخشان در این زمینه، واردات و ترخیص انواع ماشین آلات کشاورزی را در کمترین زمان و با مناسب‌ترین تعرفه انجام می‌دهد. در مجموعه ما واردات همراه با مشاوره تخصصی به تاجران محترم انجام می‌شود تا خرید و واردات کالای مورد نیاز خود را بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی انجام دهند. برای ارتباط با مشاورین مجموعه و دریافت مشاوره تخصصی کافی است از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی

 

اهمیت واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی چیست؟

 

ماشین آلات کشاورزی از جمله محصولاتی هستند که به دلیل کیفیت بهتر، قیمت تمام شده مناسب‌تر و تنوع بیشتر مدل‌های ماشین آلات و ابزار واردات آن‌ها به صرفه‌تر است.

 

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی چه قوانینی دارد؟

 

محدودیت ورود ماشین آلات از بعضی کشورها و محدودیت نوع کالاهای وارداتی از مهم‌ترین قوانین واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی هستند.

 

در واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

انتخاب تامین کننده خوب و معتبر، مذاکره مستقیم با شرکت تامین کننده و اطلاع از آخرین تعرفه گمرکی از مهم‌ترین نکاتی هستند که برای واردات کم دردسر ماشین آلات کشاورزی باید به آن‌ها توجه کرد.

 

۴. هزینه واردات ماشین آلات کشاورزی به چه صورت محاسبه میشود؟

 

هزینه واردات این کالا شامل قیمت اصلی محصول، هزینه حمل و نقل، هزینه ثبت خرید، هزینه گمرک، هزینه دریافتی توسط وارد کننده و بسیاری موارد دیگر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558