واردات ماشین آلات خط تولید نرده

واردات ماشین آلات خط تولید نرده

 

در حال حاضر در کشورمان واردات ماشین آلات خط تولید نرده از کشورهای مختلف خارجی انجام می گیرد و واحدهای تولیدی که قصد ترخیص واردات ماشین آلات خط تولید نرده را دارند، با حداقل هزینه و از پرداخت حقوق گمرکی معاف می شوند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در راستای تسهیل شرایط برای واحدهای تولیدی مشاوره و راهنمایی های تخصصی ارائه می دهد.

در این مقاله قصد داریم شما را با واردات خط تولید نرده آشنا کنیم و به توضیح شرایط واردات و ترخیص کالا از گمرک بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

واردات دستگاه های خط تولید نرده

 

ماشین آلات خطوط تولید بیشترین آمار واردات به کشور ایران را داراست و واردات ماشین آلات خط تولید نرده از جمله این کالاها می باشد و جهت ترخیص از گمرک به مجوزهای مختلفی نیاز دارد که اخذ شوند.

با توجه به آمار گمرکات ایران، میزان واردات ماشین آلات خطوط تولید به 7 میلیارد و 599 هزار میلیون دلار می رسد که این رقم اهمیت دستگاه های خطوط تولید را نشان می دهد.

واردات دستگاه های خطوط تولید از بیش از 98 کشور مختلف در جهان وارد ایران می گردد که کشورهای آلمان، چین، ایتالیا، ترکیه و کره بیشترین سهم را دارا می باشند.

 

مراحل واردات ماشین آلات خطوط تولید نرده

 

واردات ماشین آلات خط تولید نرده و نیاز داخلی کشور به این تجهیزات، سبب شده است، افراد زیادی در این مسیر پر رقابت قدم بگذارند و در این زمینه فعالیت موثری داشته باشند.

برای موفقیت در واردات این کالا و دیگر دستگاه های مرتبط به آگاهی و تجربه کافی نیاز می شود که این امر با تسلط افراد متخصص در این زمینه امکان پذیر می باشد.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان تخصص و تجربه کافی در زمینه  ترخیص انواع مختلف ماشین آلات از جمله ماشین آلات صنعتی ، نساجی ،صنایع چاپ مثل ماشین آلات تاریخ زن و … و مشاوره تخصصی در اختیار مشتریان خود بگذارند.

در ادامه مطلب قصد داریم به توضیح مراحل واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید نرده بپردازیم:

 

منبع تامین کننده معتبر

 

مهم ترین مرحله در واردات، پیدا کردن یک منبع معتبر است که اگر به درستی انتخاب و شناسایی شود، کالا با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول به دست مصرف کننده می رسد.

یکی از وظایف گروه های متخصص بازرگانی، شناسایی منبع معتبر است که این مرحله پس از بررسی های مختلف زیر انجام می گیرد:

  • بررسی طول عمر دستگاه های تولیدی
  • اعتبار سنجی فروشنده
  • بررسی قیمت
  • نحوه دریافت پول و انتقال ارز
  • ارائه کلیه خدمات پس از فروش از سوی فروشنده کالا

 

دریافت پروفرما

 

خریدار و فروشنده کالا پس از مذاکره و توافق، پروفرما مورد نظر را طراحی می کنند و قرارداد را می نویسند.

 

ثبت سفارش

 

از جمله واردات ماشین آلات خط تولید نرده و دیگر دستگاه ها، ثبت سفارش است که در سامانه جامع تجارت انجام می شود.

 

اخذ مجوزات لازم

 

به منظور واردات خط تولید نرده، می بایست مجوزات لازم از سازمات صنعت، معدن و تجارت اخذ شود که در این زمینه شخص ترخیص کار باید آگاهی و تسلط کافی بر قوانین و مقررات گمرکی داشته باشد.

 

تخصیص ارز و حواله

 

واردکننده دستگاه و ماشین آلات باید در خصوص اخذ مجوزات از بانک مرکزی و ترخیص کالا، حواله های لازم را انجام دهند.

 

بیمه و بازرسی

 

یکی از مسائل مهم در واردات ماشین آلات خط تولید نرده، بیمه و بازرسی است که قبل از دریافت کالا به دست وارد کننده، توسط شرکت های بازرسی، کارایی و عملکرد دستگاه چک و بررسی می شوند.

 

حمل و نقل و جابجایی

 

حمل و نقل کالا طی توافق فروشنده و خریدار می تواند به صورت ریلی، هوایی، زمینی و دریایی باشد.

 

ترخیص

 

کالای خریداری شده پس از وارد شدن به گمرک ایران، طی گذراندن مراحل قانونی اداری، انجام می شود که تسلط کافی بر قوانین و مقررات گمرکی امری ضروری است.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با همکاری ترخیص کاران متخصص، ترخیص ماشین آلات خط تولید نرده را با سرعت و کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رسانند.

 

ترخیص ماشین آلات خط تولید نرده به صورت نو و یا مستعمل

 

به طور کلی واردات ماشین آلات خط تولید نرده به دو صورت مستعمل و نو انجام می گیرد که نمونه های کار نکرده و نو آن از کشورهای آلمان و چین و از برندهای مختلف وارد می شود، درحالی که دستگاه های مستعمل از مجارستان، ترکیه و… وارد گمرکات ایران می شوند.

برای واردات ماشین آلات خط تولید نرده مستعمل دو شرط مهم باید در نظر گرفته شود:

1: این دسته از ماشین آلات در کشور تولید نگردد

2: از نظر کیفیت و توان در ایران قابل تولید نباشد

 

تعرفه گمرکی دستگاه های خط تولید نرده

 

یکی از موضوعات مهم در خصوص واردات ماشین آلات خط تولید نرده، اطلاع از کد تعرفه گمرکی است که با این کد می توان هزینه های گمرکی، تعرفه های ترجیحی و دیگر هزینه ها را تعیین و از خسارت های احتمالی جلوگیری کرد.

برای دریافت کد گمرکی خط تولید نرده می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

هزینه های واردات خط تولید نرده

 

فاکتورهای مختلفی در تعیین هزینه های واردات ماشین آلات خط تولید نرده موثر هستند که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

  • هزینه خرید تجهیزات و حواله آن به فروشنده
  • هزینه های مرتبط با ثبت سفارش
  • هزینه حمل و نقل
  • پرداخت حقوق ورودی
  • هزینه ترخیصیه
  • دموراژ
  • هزینه های انبارداری
  • هزینه ترخیص کالا
  • کارمزد کارت بازرگانی

ماشین آلات خط تولید نرده و دیگر تجهیزات جانبی چنانچه تولید مشابه داخلی نداشته باشند، مطابق ماده 119 قانون امور گمرکی مشمول معافیت پرداخت حقوق ورودی می شوند.

برای برآورد دقیق هزینه های مرتبط با واردات ماشین آلات خط تولید نرده می توانید از کارشناسان ماهر گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان سوال کنید.

 

دستگاه های خط تولید نرده

 

از جمله دستگاه های متفاوتی که در خطوط تولید نرده سنگی مورد استفاده قرار می گیرند می توانیم به دستگاه CNC و دستگاه های قالب گیری که قالب های پیشرفته ای دارند، اشاره کنیم.

دستگاه های قالب گیری که از خمیر سنگ با فناوری نانو تولید شده اند، توانایی ساخت انواع نرده سنگی و دیگر اشکال حجمی را دارند.

 

شرایط ترخیص ماشین آلات خط تولید نرده

 

ترخیص دستگاه های خط تولید نرده مراحل مختلفی دارد که از جمله مهم ترین آنها عبارتند از آماده سازی مستندات و مدارک، ثبت اسناد به شکل فیزیکی یا الکترونیکی در سامانه، محاسبه وجوه گمرکی و حقوق گمرکی، مالیات، اخذ تعرفه گمرکی، حمل و نقل و…

 

ثبت اطلاعات در سامانه

 

ترخیص کاردر سامانه EPL کلیه اطلاعات را به صورت آنلاین وارد می کند.

در این مرحله مدارک و اسناد زیر جهت اظهار کالا در گمرک توسط مالک کالا یا نماینده وی باید تهیه شود:

  • کپی کارت بازرگانی
  • قبض انبار
  • ترخیصیه
  • بارنامه
  • فاکتور یا سیاهه خرید
  • گواهی مبدا
  • پروفرما
  • مجوز ثبت سفارش
  • لیست عدلبندی
  • بیمه نامه
  • پروانه بهره برداری
  • کاتالوگ و بروشور
  • مجوزهای قانونی جهت ترخیص کالا
  • کارت حق العمل کاری
  • پروانه صادراتی

 

پرینت اظهارنامه

 

در سیستم سازمان امور مالیاتی پس از ورود با شناسه و رمز می توان از اظهارنامه پرینت گرفت و برای تکمیل ادامه ترخیص کالا اقدام نمود.

 

دریافت کوتاژ و تعیین مسیر

 

با دریافت کوتاژ و با توجه به نوع کالا، نوع معامله، وضعیت کالا، کشور مبدا یا مقصد، یکی از مسیرهای سه گانه ( سبز، زرد، قرمز) جهت ترخیص کالا استفاده می شود.

 

ارزیابی کالا

 

کالای وارد شده برای تایید و خروج از گمرک باید توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گیرند و اطلاعات ثبت شده را با کالا تطبیق دهند.

 

اخذ مجوزهای لازم ترخیص

 

جهت ترخیص کالا از گمرک مجوزهای لازم توسط شخص ترخیص کار ارائه می شوند و به تایید کارشناسان و سازمان های مربوطه قرار می گیرند.

 

کارشناس مجازی

 

اگرچه در برخی گمرکات کشور سیستم کارشناس مجازی فعال نمی باشد، اما با این سیستم هیچ تعامل و تبانی بین ترخیص کار و کارشناس صورت نمی گیرد.

 

صندوق و صدور ترخیص

 

با بررسی اسناد و اظهارنامه توسط کارشناسان گمرک و تایید آن ها، شماره ارزیابی ثبت و سند ترخیص کالا توسط گمرک صادر می شود.

 

بارگیری و خروج کالا

 

ترخیص کار پس از دریافت سند ترخیص کالا، به صندوق صدور مراجعه می کند و با در دست داشتن پروانه خروج کالا از گمرک، اسناد مورد نیاز را به دفتر کل انبارها و واحد خدمات ارائه می کند.

در نهایت به کالا امکان بارگیری و خروج از گمرک داده می شود.

 

ارتباط با گروه بازرگانی

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از شرکت های بازرگانی فعال در زمینه ترخیص و واردات ماشین آلات صنایع مختلف است که با تعامل سازنده با شرکت های خارجی، توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند.

واردات ماشین آلات خط تولید نرده و دیگر ماشین آلات نیاز به تجربه و آگاهی لازم به قوانین و مقررات گمرکی و ترخیص از گمرک دارد که اگر این قوانین رعایت نشوند، ضررهای مالی بسیاری در پی خواهد داشت، از این رو تمام کارشناسان این مجموعه در تلاش اند که کالای وارد شده را با سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن از گمرکات ایران ترخیص کنند.

از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه ترخیص ماشین آلات صنایع مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مشاوره رایگان
  • دریافت معافیت از وزارت صمت
  • تعیین تعرفه ترخیص
  • ارائه آخرین اخبار و بخشنامه های گمرکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واردات ماشین آلات خط تولید نرده می توانید با شماره های 02142326، 09018317541 تماس حاصل کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا