واردات تیوپ شیشه ای

در مورد واردات تیوپ شیشه‌ای و همچنین ترخیص آن از گمرک نیز همانند بقیه کالاهای گمرکی مراحلی وجود دارد و هر کشوری قوانین و مقررات خاصی برای آن وضع می کند.تیوپ شیشه ای نوعی لوله شیشه ای سیلیکاتی با مقدار اکسید بور بیش از ۴ درصد وزنی است.بسیاری از شیشه آلات آزمایشگاهی صنعتی، خانگی با استفاده از این نوع شیشه ساخته می‌شود. این شیشه‌ها در بازار با نام‌های تجارتی مانند پیرکس، سیماکس، ترکس و … شناخته می‌شوند. در این مقاله ما به ترخیص و واردات تیوپ شیشه‌ای می‌پردازیم.

مراحل وارد کردن تیوپ شیشه‌ای

واردات تیوپ شیشه ای از گمرک به داخل ایران به صورت زیر صورت می‌گیرد:

1. ثبت سفارش: در ابتدا باید سفارش خود را برای تیوپ شیشه ای مورد نظر خود ثبت کنید. این مرحله شامل تعیین تعداد و مشخصات دقیق تیوپ ها است.
2. پرداخت هزینه: پس از ثبت سفارش، باید هزینه واردات را به فروشنده پرداخت کنید. هزینه شامل قیمت کالا، هزینه حمل و نقل و هزینه گمرک است.
3. حمل و نقل: پس از پرداخت هزینه، فروشنده مسئول حمل و نقل کالا است. تحویل کالا به شرکت حمل و نقل بین المللی صورت می‌گیرد.
4. گمرک: در ایران، بایستی با استفاده از فاکتور خرید، فاکتور حمل و نقل، بارنامه و سایر مستندات لازم، به گمرک محلی مربوطه (مثلاً گمرک آئینه) مراجعه کنید.
5. تسویه گمرک: در گمرک، شامل بازپس‌گیری کالای خود (براساس فاکتور خود)، پرداخت عوارض (چنانچه لازم باشد) و صادرات الكثيري (چنانچه لازم باشد) خواهید بود.
6. تحویل کالای وارده: پس از تسویه گمرک، شامل دريافت كالای خود (چنانچه لغو نشده باشد) در جابجایي دستيابى قابلى است.
قوانین یا مجوزات مورد نیاز در ترخیص تیوپ شیشه ای
تجارت بین الملل عنصر اصلی هر اقتصادی است از همین رو همواره نظارت ویژه و قوانین گسترده ای در این بخش اعمال می گردد. به عنوان مثال یکی از این قوانین اخذ مجوز از سازمان ها و ارگان های مربوطه می باشد. به تاجران محترم توصیه می گردد که در ابتدا به کسب اطلاعات اقدام نمایند تا در ترخیص کالای خود با مشکلی مواجه نشوند.

واردات تیوپ آزمایشگاهی شیشه ای
کاربردهای تیوپ شیشه ای در صنعت چیست؟

تیوپ شیشه ای در صنعت دارای کاربردهای متنوعی است. در اینجا به شرح چند مورد از آنها پرداختیم:

1. آزمایشگاه: تیوپ‌های شیشه‌ای در آزمایشگاه‌ها برای نگهداری و حمل نمونه‌ها، محلول‌ها و مواد شیمیایی استفاده می‌شود.
2. فرآورده‌های داروئی: تولیدکنندگان دارو، تجزیه و تحلیل دقیق و نگهداری از فرآورده‌های داروئی را با استفاده از تیوپ های شيشه‌اي انجام مي دھند.
3. صنعت غذا: تیوپ های شيشه اي برای نگهداري و حمل محصولات غذائي مانند رب گوجه فرنگي، خامۀ لبنيات، عسل و سس ها استفادۀ مي شود.
4. صنعت الکترونیک: در صنعت الکترونيک، تیوپ های شيشه‌اي به عنوان قطعات جانبى براى نگهداري الكتروالمان هاى حساس به نور (LED) يا قطعات الكتروالمان هاى حساس به گرماء (Thermocouples) استفاده مى شود.

مراحل ترخیص تیوپ شیشه ای از گمرک

1. اخذ پروفرما از صاحب کالا
2. اقدام برای گرفتن ثبت سفارش NTSW
3. اخذ مجوز های بانکی از بانک عامل
4. حواله خرید کالا
5. فرایند بارنامه و حمل کالا به ایران
6. گرفتن ترخیصیه از شرکت حمل و قبض انبار کالا
7. اظهار در سامانهepl
8. گرفتن کوتاژ
9. تعیین مسیر گمرکی
10. واریز وجه حقوقی و عوارض گمرکی
11. واریز ۲% مالیات علی الحساب (در صورت معافیت نیاز به پرداخت نیست)
12. ۱۲. اخذ مجوزهای مورد نیاز
13. گرفتن کد رهگیری از بانک عامل (ساتا)
14. صدور پروانه الکترونیک
15. محاسبه عوارض انبارداری
16. ورود کامیون و بارگیری کالا
17. بررسی مجدد کالا از طرف دایره درب خروج گمرک ایران
18. خروج کالا و تحویل کالا به انبار ذکر شده در سامانه

 

واردات تیوپ شیشه ای از کدام کشور ها انجام می‌گیرد؟

واردات تیوپ شیشه ای اکثرا از کشور چین به کشور ایران می باشد و بازارانواع شیشه کاملا در دست چین است و در رده بندی کشور های فرانسه ، آلمان، چک و ایتالیا قرار دارد.با توجه به قیمتی که این ظروف در بازار دارد بسیاری از مردم به خرید ظروف شیشه ای چینی تمایل دارند تا ظروف گران قیمت کشور هایی مانند فرانسه و ایتالیا.

مزایا و معایب واردات و ترخیص تیوپ شیشه ای از گمرک

اکثر مشتریان و افرادی که در زمینه واردات و ترخیص شیشه فعالیت دارند، به کیفیت، جنس شیشه و مصنوعات آن بسیار توجه و دقت می کنند. می‌دانیم که در ایران مصنوعات شیشه‌ ای از کیفیت خوب و رضایت‌بخشی برخوردار نیستند، برای همین بازرگانان و افراد زیادی به سمت واردات تیوپ شیشه‌ ای از دیگر کشورها بسیار میل و علاقه نشان می‌دهند. مهم‌ترین مزیت واردات و ترخیص تیوپ شیشه‌ ای از گمرک باکیفیت بودن شیشه‌ های خارجی است. در زمان واردات شیشه به گمرک، اول کیفیت آن‌ها را مورد آزمایش قرار می دهند.
تیوپ شیشه‌ ای وارداتی نازک و شفاف هستند و همچنین مقاومت آن‌ها در برابر سرما و گرما از دیگر علل افزایش تقاضا برای واردات این محصول می‌باشد. از دیگر مزایای واردات تیوپ شیشه‌ ای، از گمرک این است که آنها تقلبی نیستند. در عرصه تجارت و واردات، بعضی از قاچاقچیان برای فرار از پرداخت هزینه ترخیص، به کار قاچاق روی می‌آورند. این تیوپ های شیشه ای ‌ ممکن است نامرغوب و بی کیفیت باشند؛ چون به دلیل قاچاق امکان آزمایش و بررسی آنها وجود ندارد. از سویی هم این اقدامات سودجویانه قاچاقچیان به اقتصاد کشور نیز ضربه محکمی وارد می کند.

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت واردات تیوپ شیشه ای

در این قسمت به معرفی مهم‌ترین مدارکی که برای واردات و ترخیص تیوپ شیشه ای از گمرک نیاز است می‌پردازیم تا در واردات این محصول اطلاعات کاملی از مدارک لازم داشته باشد و به مشکلی برنخورید.

• اسناد مربوط به بارنامه
• برگه های ترخیصیه
• مجوزها و گواهی مبدا
• فاکتورهای خرید کالا یا سیاهه خرید
• نامه برات یا اسناد مربوط به اعلامیه های تامین ارز
• برگه ها و اسناد پروفرما با پیش فاکتور
• اسناد و مجوزهای ثبت سفارش در سامانه تجارت
• لیست عدل بندی
• اسناد مربوط به پرداخت حقوق شرکت های حمل و نقل
• برگه های مربوط به به بیمه حمل و نقل کالاها
• برگه ها و اسناد مربوط به بیمه گمرکی کالاها
• پروانه بهره برداری کالاهای شرکت های تولیدی
• کاتالوگ ها و بروشورهای کالا
• مجوزهای ورود کالا به کشور
• کارت بازرگانی تجار و بازرگانان
• مجوزهای قانونی مربوط به سلامت، بهداشت و استانداردها کالاهای خارجی
• مجوزهای ترخیص کالا از گمرک

 

اهمیت واردات تیوپ شیشه‌ ای

جهت کسب درآمد و رونق اقتصادی در کشورها، واردات کالاهای موردنیاز آن کشور انجام می‌شود تا هم نیاز کشور رفع گردد وهم یک نوع اشتغال‌زایی ایجاد شود. در این راستا واردات و ترخیص تیوپ شیشه‌ای از گمرک نیز بستری مناسب برای کسب درآمد بازرگانان و مردم شده است. اگرچه همیشه واردات کالا کار درستی نمی‌باشد؛ ولی تولید برخی کالاها در کشور هزینه‌های زیادی می‌طلبد و ممکن است قیمت برای مصرف‌کننده‌ها گران تمام شود. از طرفی چون شیشه آلات آزمایشگاهی صنعتی با استفاده از این نوع شیشه ساخته می‌شود پس به شدت مهم است که بهترین متریال را برای تولید آن وارد کشور کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا