واردات تابلو درایو

یکی از ابزار و تجهیزاتی که امروزه تجار و بازرگانان برای واردات آن به کشور مشغول به فعالیت هستند، واردات درایو تابلو است که در دنیای فناوری و تکنولوژی امروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. درایو های صنعتی کارایی و کاربرد مختلفی در بخش های مختلف مشاغل دارد که همین امر منجر به تشویق تجار برای واردات و ترخیص تابلو درایو شده است.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است نسبت به واردات و ترخیص انواع کالاهای وارداتی و صادراتی فعالیت گسترده ای داشته باشد و کار بسیاری از تجار را انجام دهد.

در این مقاله قصد داریم شما را با واردات کالای تابلو درایو آشنا کنیم و به توضیح کاربرد آن و شرایط و مراحلی که برای ترخیص و واردات آن لازم است توسط تجار و بازرگانان انجام شود، بپردازیم. پس اگر قصد واردات این کالا را دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

تابلو درایو چیست و ویژگی ها و کاربرد آن در صنعت

 

درایو صنعتی از چند اجزای مختلف تشکیل شده است که از طریق اینورتر به ولتاژ A تبدیل می شود و خود اینورتر بخشی از یک درایو محسوب می گردد. خروجی تابلو درایو صنعتی شامل پمپ آب، جرثقیل، فن، نوار نقاله، آسانسور است.

به عنوان مثال کاربرد تابلو درایو در آسانسور به این صورت است که هنگام سوار شدن در آسانسور متوجه یک سرعت کنترل شده و آهسته هستیم که بعدا به سرعت عادی تبدیل می شود. قبل از توقف نیز سرعت کم و در نهایت متوقف می گردد. این مراحل و کنترل سرعت را درایو برعهده دارد.

از ویژگی های تابلو درایو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش عمر دستگاه
  • جریان راه انداز کشیده شده را کاهش می دهد.
  • کاهش مصرف انرژی
  • کاهش تنش های مکانیکی
  • جهت مدیریت عملکرد کنترل دور امکانات نرم افزاری اضافه می شود.

تجار و بازرگانان با شناخت کاربرد برجسته تابلو درایو در کنترل روشن و خاموش کردن موتور همواره سعی در واردات تابلو درایو به گمرکات کشور هستند تا از این طریق هم نیاز کشور را تامین کنند و هم از این طریق سود خوبی کسب نمایند.

 

واردات و صادرات تابلو درایو

 

واردات و صادرات تابلو درایو نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و همواره از سوی دولتمردان قوانین و مقررات بسیاری در این زمینه وضع می شود که سازمان گمرک به عنوان مجری این قوانین وضع شده، وظیفه اجرا و نظارت بر کالاهای تجاری و وارداتی را برعهده دارد.

همین امر سبب شده که تجار و بازرگانان برای واردات و ترخیص کالای خود به مطالعه و شناخت کافی از مراحل و قوانینی که اعمال شده، بپردازند و در صورت نیاز تخصص و تجربه خود در این مسیر افزایش دهند.

یکی از کالاهایی که تجارت در کشور ما انجام می گیرد به واردات تابلو برق مرتبط است. تجار باید هر ساله با توجه به اجازه واردات و ممنوعیت کالا نسبت به انجام مراحل آن اقدام کنند. تابلو درایوها با توجه به نوع نیاز جامعه و سلیقه تجار وارد کشور می شود.

جهت اخذ واردات این کالا باید نسبت به تهیه مدارک و اسناد و مجوزهایی که مورد نیاز است اقدام شود تا مجوز ترخیص کالا به صاحب کالا یا نماینده قانونی وی داده شود. در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

قوانین واردات و صادرات تابلو درایو

 

به طور کلی برای واردات تابلو درایو و صادرات آن به کشورهای دیگر و انجام خدمات مرتبط با آن توسط دولتمردان کشور قوانینی وضع شده است. صادرکنندگان و واردکنندگان باید در ابتدا و آغاز هر چیز به گروه های کالاهای وارداتی و صادراتی زیر توجه داشته باشند.

  • کالاهای مجاز: به آن دسته از کالاهایی گفته می شود که در صورتی که تجار و بازرگانان بخواهند نسبت به ورادات آن اقدام کنند نیاز به کسب مجوز از سوی سازمان مشخصی ندارند.
  • کالاهای مشروط: این دسته از کالاها برای ورود به کشور نیاز به کسب مجوز دارد و با اخذ مجوزات لازم می تواند مراحل ترخیص را طی کند.
  • کالاهای ممنوع: همانطور که از نام آن مشخص است، یکسری از کالاها برای ورود به کشور اجازه ندارند و ممنوع می باشند.

براساس آیین نامه ای که از سوی وزارت بازرگانی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد، می توان نوع و مشخصات کالاهایی که مجاز، مشروط و ممنوع می شوند را معین کرد. تجار و بازرگانان برای واردات کالای مورد نظر خود باید نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام کنند که این کارت توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران صادر و به تایید وزارت بازرگانی می رسد.

 

مراحل واردات تابلو درایو

 

برای واردات تابلو درایو به کشور لازم است تجار و بازرگانان نسبت به مراحل آن آگاهی داشته باشند و مطابق با آن کالای خود را وارد گمرکات کشور نمایند تا مراحل ترخیص آن صورت گیرد. در اینجا ما به مراحل مهم و کلیدی واردات کالا اشاره می کنیم.

پیچیدگی ها و تخصصی بودن مراحل واردات کالا به گونه ای است که برخی از فرآیند واردات در داخل کشور صورت می گیرد و برخی مراحل نیز در خارج از کشور قابل انجام است.

اخذ کارت بازرگانی و انتخاب حوزه فعالیت از مراحل اولیه واردات کالا است. برخی از تجار تمایل دارند که با یک کشور خاص فعالیت داشته باشند و انواع مختلفی از کالا را از آن کشور مورد نظر وارد می کنند. برخی دیگر نیز واردات را از نقاط مختلف جهان را انجام می دهند.

 

انتخاب کشور و کالای وارداتی با درخواست پروفرما

 

پس از آشنایی با قوانین و مقررات روز کشور مبدا و مقصد، تجار باید نسبت به قیمت، مشخص نمودن تعداد کالا، کیفیت، مشخصات فنی کالا و نوع کالا اطلاعات لازم داشته باشند. در این صورت می توانند از فروشنده مورد نظر درخواست پیش فاکتور دهند.

زمانی که تجار برای واردات تابلو درایو درخواست ثبت سفارش دهد، اطلاعات دقیق و کاملی در پروفرما باید درج شوند که از جمله آن می توان به کشور مبدا و مقصد، تعداد، قیمت، وزن، کرایه، نوع ارز معامله کالا، اطلاعات و مشخصات فروشنده و خریدار اشاره کرد.

 

ثبت سفارش و تخصیص ارز

 

بازرگان در این مرحله در سامانه ثبت سفارش، درخواست خود را ارائه می دهد. پس از آن هم فروشنده و هم خریدار باید در مورد ارز مبادله ای به توافق برسند و بازرگان نسبت به تهیه ارز اقدام کند که تهیه ارز به روش های ارز ترجیحی یا دولتی، ارز نیمایی، بانک، برات و اعتبار اسنادی انجام می گیرد.

 

حمل و نقل و بیمه کالا

 

از جمله مهم ترین مراحل واردات تابلو درایو به حمل و نقل آن مرتبط است که به روش های مختلفی قابل انجام است. انتخاب روش حمل و نقل توسط خریدار و فروشنده صورت می گیرد و با استفاده از قواعد بین المللی اینکوترمز این امر طی می شود. در بیشتر موارد به این صورت است که با یک شرکت بیمه توافقات لازم انجام می شود که برای انجام این امر باید پرداخت هزینه بیمه صورت گیرد.

 

ترخیص کالا از گمرک

 

در صورتی که بازرگان کلیه موارد و مراحل واردات کالای مورد نظر را انجام دهند و مجوزات مورد نیاز را اخذ نمایند، به مرحله نگهداری کالا در انبار گمرک می رسند که بازرگان پس از آن فرصتی دارد تا نسبت به ترخیص آن اقدام کند. در اینجا ما به چند مرحله کلی از مراحل ترخیص تابلو درایو می پردازیم:

  • ثبت اظهار در سامانه EPL
  • احراز هویت
  • کنترل کالا
  • اخذ مجوز
  • بررسی تعرفه
  • صندوق و صدور سند
  • انبارداری و اجازه بارگیری
  • خروج کالا

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است کلیه امور واردات و ترخیص کالا را با سرعت و روندی مطمئن پیش گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا