حذف_سقف_و_سابقه_واردات

حذف شرط سقف و سابقه واردات از سال 1401

 

حذف شرط سقف و سابقه واردات از سال 1401

 

 

بر اساس مصوبه جدید، اعتبار سنجی جایگزین سقف و سابقه واردات شده است که برای تسهیل فرآینده های تجار، سابقه واردات بر اساس نظام رتبه بندی اعتباری در سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتبار را ملاک عمل قرار می دهد.

حذف شرط سابقه واردات ( میانگین دو سال گذشته ) و طرح افق در روند تأیید مجوز ثبت سفارش توسط سازمان صمت می باشد. با حذف شرط سابقه از کارت های بازرگانی صرفاً رتبه کارت ( سقف) جهت تأیید ثبت سفارش مد نظر است. کارت اولی ها 500/000 دلار رتبه دارند.

علیرضا پیمان پاک، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

  • دولت سیزدهم معتقد است که در شرایط عادی، اعمال شرط سقف و سابقه برای واردات کالا یک رویه نادرست است اما این موضوع با توجه به شرایط موجود اعمال شد.
  • شرط سقف و سابقه برای واردات هر صادرکننده به میزانی که افزایش صادرات نسبت به سال گذشته را تجربه کنند، از ابتدای سال ۱۴۰۱ برداشته می‌شود و به عنوان مشوق می‌توانند هر کالایی را بدون اعمال این شرط وارد کنند.

به اطلاع می‌‌رساند پیرو ابلاغیه دفتر مقررات صادرات و واردات از امروز (یک‌شنبه مورخ 1401/01/28) شرط بررسی سابقه واردات، برای پرونده‌های ثبت‌سفارش با حالت «واردات بدون سابقه تا 500 هزار دلار» و«هیج‌کدام» حذف می‌گردد.

با توجه به حذف بررسی سابقه واردات، امکان ثبت پرونده جدید با حالت ثبت‌سفارش «تعهد ثبت فروش در سامانه تجارت داخلی تا سقف 500 هزار دلار» وجود نخواهد داشت و پرونده‌های قبلی که از این محل ثبت شده باشند طبق روال قبل بررسی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا