ترخیص یراق آلات از گمرک

آیا تا به حال در مورد نحوه واردات و ترخیص یراق آلات از گمرک چیزی شنیده اید؟ واردات و ترخیص یراق آلات از گمرک یکی از خدمات شرکت های بازرگانی هم چون شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان است. امروزه یراق آلات یکی از کالاهای بسیار کاربردی و اساسی در صنعت می باشد به گونه ای که هر ساله حجم بسیار زیادی از یراق آلات از کشورهای مانند ترکیه وارد کشور می شود. ابزار و یراق از سری کالاهای وارداتی است که در کشور بسیار پر کاربرد می باشد.

برای واردات و ترخیص یراق آلات از گمرک لازم است که مراحل آن را به یک ترخیص کار بسیار حرفه ای و کار بلد بسپارید تا  مجوزهای لازم را  برای واردات و ترخیص از سازمان استاندارد و دیگر سازمان ها دریافت نماید.

یراق آلات تولیدی در کشور ترکیه دارای کیفیت بسیار بالایی  می باشند و به این دلیل بیشتر واردات یراق آلات از کشور ترکیه انجام می شود. علاوه بر کیفیت بالای یراق آلات تولیدی این کشور هزینه حمل و نقل واردات این کشور نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین تر می باشد.

به این دلیل بیشتر وارد کنندگان یراق آلات می توانند این محصولات را با هزینه بسیار پایین تر خریداری کنند و سود خود را بالا ببرند.  در ادامه توضیحات بیشتری درباره واردات و ترخیص یراق آلات از گمرک در اختیار شما می گذاریم.

 

یراق آلات چیست و چه کاربردی دارد؟

 

یراق آلات یک وسیله برای طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان  و آشپزخانه و … می باشد. امروزه با پیشرفت صنعت دکوراسیون محصولات متنوعی برای طراحی دکوراسیون ساخته شد که یکی از آن ها یراق آلات است. یراق آلات دارای انواع گوناگونی است که هر کدام از آن ها کاربرد مختلفی دارد که شامل: شیشه بر، آجر بر، یراق آلات درب و پنجره و…..

از جمله یراق آلاتی که روزانه با آن سروکار دارید می توان به قلاب جالباسی، ریل کشو، دستگیره کابینت، لولا کابینت و …. اشاره کرد. ذوب فلزات باعث به وجود آمدن یراق آلات شد هنگامی که فلزات را ذوب می کردند با استفاده از آن یراق آلات مورد نیاز را تهیه می کردند.

از سری یراق آلات بسیار پرکاربرد می توان به ابزار و یراق کابینت و آشپزخانه اشاره نمود برای تکمیل دکوراسیون آشپزخانه باید یراق آلات باکیفیت انتخاب و خریداری کرد. لولا گازور یکی از مهم ترین یراق آلات کابینت است که از آن برای باز و بسته کردن هر چه راحت تر درب کابینت از آن استفاده می کنند.

ریل کشو یکی دیگر از انواع یراق آلات است که از آن برای حرکت دادن کشو کابینت استفاده می شود. انواع مختلفی از ریل ها وجود دارد که شما می توانید با توجه به ابعاد و وزن کشو آن را انتخاب و نصب نماید.

پایه کابینت از سری یراق آلاتی است که از آن برای افزایش ارتفاع کابینت استفاده می کنند. از سری ویژگی های پایه کابینت می توان به رگلاژ آن اشاره کرد که این امکان را برای شما به وجود می آورد که ارتفاع پایه کابینت را افزایش دهد.

 

واردات یراق آلات چگونه است؟

 

واردات کالا از کشورهای دیگر یک فعالیت تجاری و اقتصادی بسیار مهم محسوب می شود که از گذشته برای تامین نیازهای جامعه رواج داشته و تاجران  برای تامین کالاهای که در کشور تولید نمی شوند و یا تولید آن ها باعث به وجود آمدن هزینه های سنگین است واردات انجام می دهند.

همانطور که می دانید واردات یک امر بسیار حیاتی و مهم برای تامین کردن نیازهای یک جامعه می باشد. مراحل واردات یراق آلات را به صورت زیر است:

 

اخذ کارت بازرگانی

 

اولین مرحله برای واردات و ترخیص یراق آلات از گمرک دریافت کارت بازرگانی می باشد. تجار باید به سازمان های مربوطه مراجعه کنند و برای دریافت کارت بازرگانی خود اقدام کنند. معمولا کارت های بازرگانی به دو صورت حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند.

 

آشنایی با قوانین و مقررات

 

قوانین و مقررات واردات به صورت دوره ای مرتبا در حال تغییر می باشد و آشنایی با این قوانین و مقررات برای یک تاجر بسیار ضروری می باشد چون باید اطلاعات خود در این حوزه را به روز رسانی نماید.

 

انتخاب کشور برای واردات

 

در این مرحله تجار باید یک کشور مناسب برای واردات و ترخیص یراق آلات از گمرک انتخاب نماید. برای شناخت بهتر با تولید کننده یراق آلات می توانید با مشتریان آن ها در کشور های مختلف مذاکره نماید تا بتوانید راحت تر یراق آلات مورد نیاز را خریداری نماید. شما باید به زبان آن کشور تسلط کافی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

 

درخواست پیش فاکتور

 

پیش فاکتور یکی از مراحل مهم برای واردات کالا به حساب می آید که از آن برای ثبت سفارش هم استفاده می کنند. پیش فاکتور یک سند برای خریدار به حساب می آید که در آن تمامی مشخصات یراق آلات ثبت شده است.

 

ثبت سفارش

 

مرحله ثبت سفارش یکی دیگر از مراحل واردات است که در این مرحله تاجر باید به سامانه ثبت سفارش وزارت صمت مراجعه نماید و درخواست برای واردات یراق آلات را ثبت کند. برخی کالاها دارای ممنوعیت هستند از این جهت بهتر است که درخواست واردات یراق آلات از سوی کارشناسان وزارت صمت مورد بررسی قرار بگیرد تا کالاها مطابق با قوانین و مقررات داخلی خریداری شوند.

 

تخصیص ارز و پرداخت ارز

 

مرحله بعدی واردات تخصیص ارز است که در این مرحله وارد کننده باید ارز مورد نیاز را تهیه نماید. تهیه ارز به چند صورت انجام می شود و دولت معمولا به برخی کالاها ارز دولتی  و یا ارز ترجیحی اختصاص می دهد تا شرایط مناسب و آسان تری برای واردات به وجود بیاورد.

 

انتخاب نوع حمل و نقل

 

حمل و نقل کالاهای وارداتی دارای روش های مختلفی است که انتخاب هر یک از روش های دریایی، ریلی، هوایی، جاده ای به توافق فروشنده و خریدار بستگی دارد. فرد خریدار و فروشنده با توجه به قوانین بین المللی اینکوترمز باید یک روش برای حمل و نقل کالاها انتخاب کنند.

 

ترخیص یراق آلات از گمرک

 

آخرین مرحله واردات و ترخیص یراق آلات از گمرک ترخیص آن است که بعد از انجام مراحلی که در بالا ذکر شد یراق آلات خریداری شده به گمرک وارد می شوند و فرد تاجر و یا ترخیص کار که با مراحل واردات و ترخیص آشنایی کافی دارد برای  ترخیص به گمرک مراجعه می نماید و تمامی مدارک و مجوزهای لازم برای ترخیص را ارائه می دهد تا بتواند کالاهای وارداتی را ترخیص نماید.

 

بهترین راه حل برای آسان تر شدن مراحل واردات و ترخیص یراق آلات از گمرک 

 

با توجه به توضیحات گفته شده در متن بالا باید بدانید که انجام این مراحل تنها به زبان آسان است ولی در عمل باید بدانید که دارای مراحل بسیار پیچیده و سختی است. برای انجام مراحل به صورت آسان بهترین راه حل این است که از یک شرکت بازرگانی کمک بگیرید.

شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از شرکت های باتجربه در زمینه واردات و ترخیص است که شما می توانید کارهای تجارت خود را به این تیم بسپارید تا بدون هیچ مشکلی مراحل را انجام دهند. برای آشنایی بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت پرشین تجارت دوان تماس بگیرید و اطلاعات خود را در زمینه تجارت بین المللی گسترش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا