ترخیص کوره القایی از گمرک

در این مقاله قصد داریم به تشریح فرایند ترخیص کوره القایی از گمرک بپردازیم. تجار و بازرگانان محترمی که در زمینه  ترخیص کوره القایی از گمرک فعالیت دارند می‌توانند از ترخیص‌کاران مجرب گروه پرشین تجارت دوان  جهت ترخیص کوره القایی استفاده نمایند.

ترخیص-کوره-القایی-از-گمرک

 واردات و ترخیص کوره القایی از گمرک

 

کوره القایی یک نوع دستگاه می‌باشد که جهت ذوب فلزات  با روش گرمایش القایی در صنعت استفاده می‌شود روش گرمایش القایی در واقع یک روش برای گرم‌کردن الکترومغناطیسی برای موادی که دارای رسانایی الکتریکی (مثل فلزات) است.

در روش گرمایش الکترومغناطیسی القایی، با استفاده از یک جریان متفاوت تغییرات شار مغناطیسی ایجاد می‌باشد که دارای فرکانس صد کیلوهرتز است. این روش فقط در موادی که دارای رسانایی الکتریکی هستند جریان الکتریکی ایجاد می‌کند و شبیه جریان گردابی است که مشابه کار ترانسفورماتورهاست.

بعد از القای جریان الکتریکی گرمایش القایی ثانویه در فلزات ایجاد می‌شود و طی این اتصال کوتاه فلزات گرم شده و ذوب می‌شوند. در حقیقت همان جریان گردابی باعث می‌شود که جریان الکتریکی القا شود و تولید حرارت بالایی را موجب می‌شود.

هر چقدر که میزان فرکانس این جریان القا شده بیشتر باشد حرارت و گرداب تولید شده نیست بیشتر است. البته جنس ماده‌ای که قرار است ذوب شود نیز بسیار اهمیت دارد هرچقدر خواص فرومغناطیسی فلز بیشتر باشد میزان حرارت تولید شده نیز بیشتر خواهد بود.

 

عملکرد کوره القایی

 

عملکرد کوره القایی بدین صورت است که با استفاده از برق شهری و مبدل فرکانس، یک جریان الکتریکی بیش از هزار آمپر با فرکانسی معادل 300 تا 10 هزار هرتز ایجاد می‌شود و این جریان به سیم‌پیچ کوره و کنداکتور و سیم‌پیچ القایی منتقل می‌شود و با عبور این جریانات از این مسیر میدان مغناطیسی در کول ایجاد می‌شود.

اگر در میانه سیم‌پیچ مواد فلزی رسانا قرار داشته باشد میدان مغناطیسی سبب می‌شود که جریان الکتریکی گردابی در آن ماده تولید شود و فلز گرم شده و تا حد ذوب نیز برسد.

 

تفاوت کوره القایی با دیگر نوع کوره ها

 

تفاوت کوره القایی با دیگر نوع کوره‌ها در این است که در کوره القایی از سوخت فسیلی استفاده نمی‌شود و به همین خاطر هم تلفات گرمایی کمتری دارد و هم دقت  بیشتری دارد. کوره القایی از نظر اندازه نیز کوچک‌تر از دیگر نوع کوره‌هاست.

بنابراین، راه‌اندازی و خاموش‌کردن آن زمان کمتری می‌برد و در زمینه مصرف انرژی نیز میزان مصرف انرژی در کوره‌های القایی کمتر از دیگر نوع کوره‌هاست. از نظر اندازه کوره‌های القایی از 15 کیلوگرم در بازار موجود است تا اندازه‌های بالاتر از چندین تن و مصرف مختلفی دارد و از دیگر تفاوت‌های کوره‌های القایی می‌توان به عدم وجود فعل‌وانفعال شیمایی در آن نام برد که این ویژگی باعث می‌شود در فلزات ذوب شده ناخالصی وجود نداشته باشد.  از نظر گرمایشی نیز کوره‌های القایی امکان تنظیم درجه حرارت دارند و توزیع و کنترل حرارت در آنها بسیار مناسب‌تر از سایر کوره‌هاست.

 

مزایای کوره القایی نسبت به سایر کوره‌های دیگر

 

  • کوره القایی در حقیقت نیاز به زمان شروع به کار خاصی ندارد و سرعت انجام کار آن  بسیار بالاست و پیش گرم یا ذوب اولیه نیاز ندارد.
  • راندمان کوره القای نسبت به سایر کوره بالاتر
  • سرعت عملیات ذوب در کوره القایی بالاتر از کوره‌های دیگر است
  • آلودگی و اکسیداسیون در کوره‌های القایی بسیار پایین است
  • کوره‌های القایی امکان ذوب قراضه را داراست
  • میزان فضای که این دستگاه اشغال می‌کند بسیار کم است.
  • عملکرد تغذیه و تخلیه کوره القایی بسیار است.

 

تقسیم‌بندی انواع کوره های القایی

 

تقسیم‌بندی انواع کوره القایی از طرق مختلفی صورت می‌گیرد معمولاً بر حسب کاربرد این نوع کوره‌ها شامل:

کوره‌های القایی بر حسب میزان فرکانسی که دارند دارای 3 نوع مختلف می‌باشد:

  • کوره‌های القایی ضعیف  50 هرتز
  •  کوره‌های القایی متوسط  فرکانسی بین 10 کیلو تا 200 کیلوهرتز
  • کوره‌های القایی بالا 10 کیلوهرتز و تا حد مگاهرتز و….

 

تقسیم‌بندی کوره‌های القایی از نظر نوع عملکرد

 

تقسیم‌بندی کوره‌های القایی از نظر نوع عملکرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

 

کوره‌های القایی کوره‌های ذوب

 

این نوع کوره‌ها  ظرفیت بالایی دارند؛ اما با فرکانس پایین کار می‌کنند ظرفیت این کوره‌ها 200 کیلوگرم  به بالاتر هستند. کوره‌های القایی ذوب که فرکانس متوسطی دارند و معمولاً این نوع کوره‌ها در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها استفاده می‌شوند.

 

کوره القایی از نوع پیش گرم

 

این نوع کوره‌های القایی با فرکانس متوسطی کار می‌کنند.

 

کوره‌های القایی از نوع بر لیزینگ

 

این نوع کوره القایی هم با فرکانس متوسطی و بالا هستند و برای ذوب قطعات فلزی مختلفی استفاده می‌شوند بخصوص در کارخانه‌های قطعه‌سازی خودرو.

 

روش های واردات کوره القایی گمرک

 

واردات کوره‌های القای از کشورهای مختلفی وارد کشور می‌شوند که معمولاً اکثر تجار کوره‌های القای را از کشورهای مانند آلمان و امارت متحده عربی، کشور فرانسه و کشور چین وارد می‌کنند. در زمینه ترخیص کوره القایی از انواع روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که معمولاً تجار از دو مسیر برای ترخیص کوره القایی استفاده می‌کنند:

روش اول: معمولاً برخی بازرگانان و تجار باتوجه‌به اطلاعاتی که از نحوه ترخیص کوره القایی دارند خودشان اقدام به ترخیص از گمرک می‌کنند که  این کار دردسرهای مخصوص به خودش را دارد.

روش دوم: به طور معمولاً تجار با یک شرکت بازرگانی معتبر جهت ترخیص کوره القایی قرار داده بسته و ترخیص‌کار شرکت نسبت به ترخیص کوره القایی اقدام می‌نماید این روش  به‌شرط ترخیص ترخیص‌کار روش بسیار مناسب‌تری است و   معمولاً با این روش واردکننده کالا در زمان کمتری می‌تواند کالای خود را ترخیص کند.

بازرگانان عزیز و تجار محترم می‌توانند جهت ترخیص کوره القایی سایر کالاهای وارداتی خود از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان بهره مند شوند.

 

اخذ مجوزهای لازم برای ترخیص کوره القایی

 

  • ابتدا کسب مجوزهای فنی از سازمان‌های مربوطه
  • اخذ مجوزهای ارزی
  • اخذ مجوزهای سازمان استاندارد

 

مدارک لازم جهت ترخیص کوره القایی از گمرک

 

مدارک موردنیاز ترخیص کوره القایی از گمرک در ایران شامل مدارک زیر می‌باشد:

  • برگه ترخیصیه کوره‌های القایی وارداتی
  • پروفرمای کوره‌های القایی خریداری شده
  • برگه ثبت سفارش کوره القایی وارد شده
  • بیمه‌نامه کوره القایی وارداتی
  • فیش انبار کوره القایی وارد شده
  • لیست عدل‌بندی کوره القایی وارداتی
  • گواهی بازرسی کوره القایی وارداتی
  • گواهی مبدأ کوره القایی وارداتی
  • اطلاعات حساب بانکی واردکننده کوره‌های القایی

 

تعرفه‌های گمرکی ترخیص کوره‌های القایی

 

تعرفه‌های گمرکی ترخیص کوره‌های القایی از گمرک ایران شامل:

تسلط کامل به قوانین و بخش‌نامه‌های صادره از دولت از الزامات هر ترخیص‌کار و واردکننده‌ای است که سبب کاهش ضررهای مالی و کاهش زمان معطلی کالا در گمرک می‌شود.

کد تعرفه گمرکی جهت واردات کوره در ردیف 84171000 قرار می‌گیرد که معمولاً از حقوق ورودی دودرصدی و اولویت کالایی ردیف 26 برخوردار می‌شود.

کد تعرفه گمرکی جهت واردات کوره‌های الکتریکی در زیر ردیف 8514 قرار می‌گیرد.

تجار محترمی که در زمینه واردات انواع کوره بخصوص کوره‌های القایی فعالیت دارند می‌توانند جهت کسب مشاوره رایگان یا استفاده از خدمات متنوع  گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در حوزه ترخیص کالا و… با شماره تماس‌های 02142326 و یا واتس‌اپ 09018317241 با کارشناسان مجرب و باسابقه در ارتباط باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا