ترخیص دستگاه تراشکاری از گمرک

در این مقاله قصد داریم به بررسی اطلاعاتی در مورد ترخیص دستگاه تراشکاری از گمرک بپردازیم.  همان گونه که از اسم ماشین تراشکاری پیداست، وظیفه این دستگاه، صیقل‌دادن، فرم‌دادن و تغییر شکل و پرداخت قطعات فلزی و چوبی می‌باشد.

 

ترخیص دستگاه تراشکاری از گمرک

 

دستگاه تراشکاری دارای تنظیماتی که با کمک آن می‌توان قدرت رنده را در این ماشین کنترل کرد و به قطعات فلزی یا چوبی شکل خاص در حجم‌های دوار مانند استوانه یا مخروط داد. ماشین تراشکاری قابلیت این را دارد که فعالیت‌های گسترده‌ای در صنعت انجام دهد؛ مثلاً با اضافه کردند مته به این دستگاه می‌توان به سوراخ‌کاری فلزات نیز پرداخت یا با اضافه‌کردن سایر آپشن‌های  از دستگاه استفاده‌ی دیگری کرد.

 

انواع ماشین‌های تراشکاری

 

ماشین‌های تراشکاری بر اساس کاربردشان به شش نوع تقسیم می‌شوند که شامل:

 

ماشین تراش‌کاری ابزارسازی

 

ماشین تراشکاری ابزارسازی، برای تراش انواع قطعات مانند ابزارها و شابلون‌ها و پیچ و مهره‌ها در کارگاه‌ها و تولیدی‌های صنعتی و کارخانه‌ها قطعه‌سازی و ابزارسازی استفاده می‌شود. این دستگاه دارای دقت بسیار بالایی است و دارای سرعت‌های مختلف و همچنین ترمزهای دقیقی جهت کنترل و قطع و وصل کار دستگاه است.

 

داشتن دقت انجام کار بالا از ملزومات هر دستگاه تراش‌کاری ابزارسازی است، تراش ریز و ظریف قطعات از مهم‌ترین کارهایی است که ماشین ابزارسازی باید انجام بدهد که این ویژگی برای واحدهای تولیدی بسیار اهمیت دارد. این نوع ماشین تراش‌کاری در دو نوع پایه‌دار و رومیزی در صنعت موجود است.

 

ماشین تراشکاری معمولی

 

این نوع ماشین تراش‌کاری دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیست و در حقیقت یک ماشین تراشکاری معمولی است که در اندازه‌های بسیار بزرگ و سنگین ساخته می‌شود که معمولاً دارای رنج سرعتی زیادی است. به علت اینکه ماشین تراشکاری معمولی برای دامنه وسیعی از تراش‌کاری‌ها استفاده می‌شود دارای استحکام و دوام بسیار بالایی نیز می‌باشد.

 

ماشین تراشکاری مرغک دار

 

ماشین تراشکاری مرغک دار از سری ماشین‌های تراش کوچک محسوب می‌شود که معمولاً از نوع رومیزی می‌باشد و با کمک دوپایه بر روی میز قرار می‌گیرد. این ماشین جهت برش قطعات ریز و کوچک که نیاز به پیچیدگی خاصی ندارد طراحی شده است. معمولاً در آموزشگاه‌های تراشکاری از این نوع ماشین برای آموزش استفاده می‌شود  و به علت سادگی و سایز کوچک از انواع دیگر ماشین‌های تراشکاری ارزان‌تر است.

 

ماشین تراشکاری پیشانی تراشی

 

ماشین تراشکاری پیشانی تراشی دارای قطر زیاد طول کم می‌باشد. علت نام‌گذاری این نوع تراش نیز به‌خاطر  نوع طراحی آن می‌باشد. معمولاً در صنعت از ماشین تراشکاری پیشانی جهت ساخت چرخ‌های لنگردار و چرخ‌های لوکوموتیو استفاده می‌شود.

 

ماشین تراشکاری با قطر کارگیر بالا

 

این دستگاه تراش جهت برش و طراحی قطعاتی که دارای ارتفاع زیاد و قطر بالایی هستند به کار برده می‌شود. معمولاً طول محور دستگاه تراشکاری کارگیر بالا زیاد است تا بتواند جهت تراش قطعاتی که ارتفاع زیادی دارند استفاده شود.

رنج حرکت این ماشین تراشکاری بالا نیست به علت اینکه برای تراشکاری قطعات بزرگ نیازی به‌دور حرکتی زیادی نیست. مهم‌ترین مسئله در این دستگاه تراش استحکام و قدرت زیاد آن است و معمولاً با هر حرکت حجم بالایی از براده را از روی قطعه بر می‌دارد.

 

ماشین تراشکاری عمودی

 

دستگاه تراشکاری عمودی برای تراش قطعات سنگین و بزرگ استفاده می‌شود. به همین علت نیز نام‌گذاری شده است؛ زیرا به صورت عمودی قرار دارد و قلم و محور اصلی آن نیز در راستای عمود حرکت می‌کند. از این دستگاه تراش برای سوراخ‌کردن قطعات فلزی استفاده می‌شود. چون این دستگاه تراش سنگین است دارای سرعت بالایی نمی‌باشد.

 

ترخیص دستگاه تراشکاری از گمرک

 

معمولاً واردات دستگاه تراش‌کاری از کشورهای مانند چین، آلمان، و کره و فرانسه به ایران صورت می‌گیرد. جهت واردات دستگاه تراشکاری باید به بخشنامه‌هایی که در زمینه واردات دستگاه‌هایی کارخانه‌های تولیدی است مراجعه شود. مطالعه بخشنامه‌های به‌روز بسیار اهمیت دارد؛ زیرا برخی بخشنامه‌ها روزانه تغییراتی دارند.

جهت اطلاع از بخش‌نامه‌های صادره در زمینه ترخیص دستگاه تراشکاری از گمرک می‌توانید با کارشناسان و ترخیص‌کاران گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

 

جهت ترخیص دستگاه تراشکاری از گمرک به چه مدارکی نیازدارید؟

 

کسب مجوز فنی از سازمان‌های ذی‌ربط، به‌طورکلی برای ترخیص دستگاه تراش از گمرک نیاز به کسب مجوزهایی است، یکی از این مجوزها مجوز ارزی از دفتر صنایع کسب مجوز از سازمان استاندارد ، اخذ مجوز از کمیسیون توسعه و تجارت جهت واردات دستگاه تراشکاری

 

مدارک جهت ترخیص دستگاه تراشکاری

 

مدارکی که جهت ترخیص دستگاه تراشکاری از گمرک ایران نیاز می‌باشد شامل:

 

  • برگه ترخیصیه دستگاه تراشکاری
  • پروفرمای دستگاه تراشکاری خریداری شده
  • برگه ثبت سفارش دستگاه تراشکاری وارداتی
  • بیمه‌نامه دستگاه تراشکاری وارد شده
  • فیش انبار دستگاه تراشکاری وارداتی
  • لیست عدل‌بندی دستگاه تراشکاری وارد شده
  • گواهی بازرسی دستگاه تراشکاری واردشده
  • گواهی مبدأ دستگاه تراشکاری خریداری شده
  • اطلاعات حساب بانکی واردکننده دستگاه‌های تراشکاری

 

در ضمن جهت واردات دستگاه‌های تراشکاری مستعمل و یا دسته دوم باید مجوزهای خاصی دریافت شود. شرط لازم این است اثبات شود که دستگاه در داخل کشور تولید نمی‌شود یا دستگاه‌های تولیدی داخل دارای کیفیت لازم نیست. سپس از سازمان توسعه تجارت در زمینه واردات دستگاه‌های دسته دوم مجوز فنی اخذ شود.

 

تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستگاه  تراشکاری از گمرک

 

 

در زمینه تعرفه گمرکی دستگاه‌های تراشکاری هر دستگاه کد تعرفه مخصوص به خود را دارد. تعرفه واردات دستگاه تراشکاری دورانی در ردیف 8458 قرار می‌گیرد.

  • واردات دستگاه تراش افقی دارای کد تعرفه 84581100 می‌باشد که شامل حقوق گمرکی 2درصدی و دارای اولویت کالایی 24 است.
  • واردات دستگاه تراش دارای کنترل دارای کد تعرفه 84589100 می‌باشد که شامل حقوق گمرکی 2درصدی و دارای اولویت کالایی 24 است.
  • واردات دستگاه تراش بدون کنترل دارای کد تعرفه 84589900 می‌باشد که شامل حقوق گمرکی 2درصدی و دارای اولویت کالایی 24 است.

واردات و ترخیص دستگاه‌های صنعتی و تولیدی از اهمیت و ظرافت خاصی برخوردار می‌باشد که هر شرکت بازرگانی امکانات و تجربه کافی در این زمینه را ندارد. جهت ترخیص و واردات دستگاه‌های تراش از گمرک می‌توانید از تجربه بیست‌ساله گروه تجاری پرشین تجارت دوان بهره‌مند شوید.

معمولاً دستگاه‌های تراشکاری مادر دستگاه‌های ماشین‌کاری در صنعت محسوب می‌شود که در کلیه صنایع از جمله صنایع فلزی و چوب و شیشه و… کاربرد دارد. بازرگانان و تجاری که در این زمینه فعالیت دارند یا قصد فعالیت در این زمینه را دارند می‌توانند از مشاوره رایگان ترخیص‌کاران ماهر شرکت پرشین تجارت دوان بهره‌مند شوند. جهت تماس با مشاوران ما می‌توانید با شماره  02142326 و یا واتس‌اپ 09018317241 تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا