ترخیص پیچ و مهره از گمرک

پیچ و مهره کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد و از این رو نیازهای وارداتی کشور ما در این حوزه بسیار زیاد است. در حال حاضر حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد از پیچ و مهره‌های مصرفی وارداتی هستند که بخش عمده‌ای از واردات و ترخیص پیچ و مهره از گمرک از کشور چین و درصدی از آن نیز از کشور تایوان است. با توجه به نیاز گسترده به این محصول و واردات حجم بالای آن، بر آن شدیم تا به بررسی و مراحل ترخیص پیچ و مهره بپردازیم.

ترخیص پیچ و مهره از گمرک

ترخیص پیچ و مهره از گمرک

 

اولین قدم در ترخیص پیچ و مهره، دریافت پروفرما و پکینگ لیست است. همچنین باید برای ثبت سفارش بازرگانی کالا نسبت به دریافت مجوز‌های لازم اقدام فرمایید. ترخیص پیچ و مهره به صورت تخصصی از گمرک مستلزم بیمه کردن کالا و هماهنگی برای بازرسی محصولات در مبدا و مقصد است. در اقدام بعد باید برای واردات تخصصی پیچ و مهره خود تشکیل پرونده داده و مراحل آن را به درستی سپری کنید.

تجربه نشان داده است که واردات و ترخیص پیچ و مهره نسبت به سایر محصولات حساسیت بسیار بالاتری دارد. به همین جهت باید پس از سپری کردن مراحل فوق نسبت به ارائه اسناد خواسته شده و تکمیل پرونده واردات و ترخیص پیچ و مهره اقدام فرمایید.

علاوه بر این، لازم است که پیش نویس دور اظهاری را نیز برای ترخیص تخصصی به انجام رسانید. با توجه به آن که ترخیص پیچ و مهره از گمرک یک فرایند بسیار تخصصی بوده و الزامات فراوانی دارد بهتر است که از ابتدا با کمک کارشناسان شرکت پرشین تجارت دوان، مراحل ترخیص پیچ و مهره خود را به درستی جلو ببرید. این کار باعث می‌شود تا از بروز هزینه‌های اضافه جلوگیری فرمایید.

 

شرایط واردات و ترخیص پیچ و مهره چیست؟

 

برای ترخیص محموله پیچ و مهره خود از گمرک باید با قوانین شرایط و همچنین بخشنامه‌های صادر شده از سازمان‌های ذیربط به صورت کامل آشنایی داشته باشید. این اطلاعات باعث می‌شود تا هنگام ترخیص کالای خود به مشکل بر نخورید. همان‌طور که می‌دانید، این کار ملزم به دریافت مجوز‌های به‌خصوصی بوده و شرایط تخصصی پیچیده‌ای دارد که طبق بخشنامه‌ها باید به آن‌‎ها توجه کنید.

از طرفی مراحل ترخیص برای تمامی ‌کالاهای وارداتی روال تقریبا مشترکی داشته و شامل ثبت اظهارنامه، کوتاژ، کنترل و ارزیابی محصول، دریافت مجوزهای لازم طبق قوانین، بررسی تعرفه‌های اعلام شده از سوی نهادهای مربوطه، دریافت سند ترخیص کالا، دریافت بارنامه، انبارداری محصولات و سایر مراحل مورد نیاز خواهد بود. امروزه برای ترخیص کالا لازم است که از طریق پنجره تجارت فرامرزی اقدام نمایید.

با توجه به این موارد، توصیه می‌شود که در این حوزه به شرکت‌های بازرگانی معتبر مراجعه کنید. کارشناسان شرکت‌های بازرگانی با تکیه بر تجربه و دانش خود نسبت به بخشنامه‌های صادر شده می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان و با صرف کمترین هزینه‌ اقدامات لازم برای ترخیص پیچ و مهره از گمرک را انجام دهند.

 

محاسبه تعرفه‌ ترخیص پیچ و مهره از گمرک

 

هر محصولی در فرایند واردات کالا دارای یک کد تعرفه گمرکی است. واردات و ترخیص پیچ و مهره نیز تعرفه خاص خود را دارد که با توجه به کاربرد هر کدام متفاوت خواهد بود. تعرفه‌های کالایی بر اساس نوع آن محصول طبقه بندی شده و ردیف خاص خود را دارند. کاربرد و همچنین جنس پیچ و مهره‌های وارداتی هم در تعیین تعرفه و دسته بندی آن در گمرک تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه به بررسی تعرفه گمرکی چند نوع پیچ و مهره می‌پردازیم:

  • کد تعرفه گمرک پیچ‌های خودکار با جنس استنلس استیل در ردیف 73181410 درج شده است.
  • کد تعرفه گمرک پیچ‌های مهره خور با جنس استنلس استیل در ردیف 73181510 درج شده است.
  • کد تعرفه گمرگ انواع مختلف مهره از جنس استنلس استیل در ردیف 73181610 درج شده است.

انواع پیچ و مهره‌های وارداتی

 

پیچ و مهره کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع دارد و از همین رو جنس و آلیاژ آن‌ها متفاوت است. این تنوع سبب شده است که پیچ و مهره‌های مختلفی برای هر کاربرد مشخص ساخته شود. ابعاد برخی از انواع پیچ و مهره‌های خاص به گونه‌ای است که امکان تولید آن در کشور ایران وجود ندارد. این پیچ و مهره‌های خاص غالبا یا آن‌قدر بزرگ هستند که در صنایع بزرگ مقیاس کاربرد دارند و یا به قدری کوچک هستند که از آن‌ها در ریزتراشه‌ها استفاده می شوند.

گاه برای تعمیر برخی از قطعات وارداتی که در آن‌ها از یک نوع پیچ و مهره خاص استفاده شده است هم لازم است که واردات در این زمینه صورت بگیرد. به همین خاطر است که با وجود تحریم‌های همه جانبه، همچنان از طریق کانال‌های خاصی واردات و ترخیص پیچ و مهره صورت می‌گیرد. از جمله انواع پیچ و مهره وارداتی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیچ‌ و مهره‌ ماشینی
  • پیچ و واشرهای مورد استفاده در پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها
  • پیچ و مهره‌های مورد استفاده در صنایع پتروشیمی
  • پیچ و مهره‌های مورد استفاده در سازه‌های فولادی
  • مهره‌ها و پیچ‌های مربوط به سازه‌های معدنی
  • پیچ‌های ام دی اف سازی (Mdf)
  • پیچ و مهره‌های آهنی
  • پیچ و مهره‌های فولادی
  • پپیچ و واشرهای مورد استفاده در ساخت رزوه چوب
  • پیچ و مهره‌های ساچمه‌ای
  • پیچ و مهره‌های مورد استفاده در ساخت رزوه آهن
  • پیچ و مهره‌های نوع کبریتی
  • پیچ و واشرهای مورد استفاده در ساختمان سازی
  • پیچ و مهره‌های بال اسکرو
  • پیچ‌ شش گوشه‌ای
  • پیچ‌ نوک مته‌ای

خدمات پرشین تجارت دوان در زمینه ترخیص پیچ و مهره

 

تعیین ارزش کالا در انجام مراحل واردات و ترخیص پیچ و مهره از گمرک اهمیت بسیاری دارد. پیچ و مهره صنعتی حوزه بسیار گسترده‌ای را شامل شده و این موضوع سبب شده است که تعیین ارزش کالاهای ترخیص شده قدری سخت و پیچیده باشد. به همین جهت بهتر است دقت کنید که محصولات در هر کشور با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

با توجه به این موضوع می‌توانید از یک ترخیص‌کار گمرک که در این زمینه که تخصص و تجربه دارد، کمک بگیرید تا ارزش واقعی کالای خود را مشخص نمایید. با توجه به اینکه ترخیص پیچ و مهره از گمرک مستلزم پیمودن مراحل مختلف و وقت گیری است، این احتمال وجود دارد که زمان زیادی از شما بگیرد. همچنین اطلاعات لازم برای انجام مراحل واردات و ترخیص پیچ و مهره برای تمام تاجران امکان پذیر نیست.

به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که برای پرهیز از اتلاف وقت و هزینه‌های اضافی جانبی به شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان مراجعه فرمایید برای دریافت خدمات مشاوره در زمینه ترخیص کالا از گمرک با شماره 02142326 در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558