ترخیص سرنگ انسولین از گمرک

ترخیص سرنگ انسولین از گمرک از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، ایتالیا، فرانسه و … انجام می شود. باید بدانیم که برای واردات و ترخیص سرنگ انسولین از گمرک لازم است قوانین مربوط به آن را دانسته و رعایت کرده و مجوز های لازم را از سازمان ها و ارگان های زیربط اخذ شود. تاجران با در دست داشتن این مدارک می توانند به ترخیص کالای خود از گمرک اقدام نمایند. جهت آشنایی با ترخیص سرنگ انسولین از گمرک کلیک نمایید.

مشاوره ترخیص کالا

ضرورت واردات سرنگ انسولین

 

امروزه استفاده از سرنگ های انسولین نقش بسیار مهمی در زندگی بیماران دیابتی داشته و از ضرورت های مهم هر فرد دیابتی به شمار می رود. برای تامین نیاز بیماران این کالا را از کشور های خارجی وارد می کنند تا کمبود آن در کشور به سلامت بیماران دیابتی آسیب نزند.پس واردات این کالا بسیار قابل اهمیت می باشد.

 

مدارک لازم جهت ترخیص سرنگ انسولین

 

در فرایند ترخیص کالای درمانی تفاوت بزرگی با دیگر کالا ها دیده نمیشود. برای ترخیص شما به پیش فاکتور، گواهی مبدا، ترخیصیه، بارنامه، گواهی ثبت سفارش، گواهی بازرسی، بیمه نامه و پکینگ لیست نیاز خواهید داشت. پس از ارائه مدارک مورد نظر گمرک، کالا شما بررسی خواهد شد و پس از تکمیل فرایند ترخیص (شامل: فرآیند اداری و پرداخت حقوق گمرکی و …) اجازه خروج بار به شما داده می شود.

 

چه مجوز هایی برای ترخیص تجهیزات پزشکی باید اخذ گردد؟

 

شرکت هایی که قصد واردات تجهیزات پزشکی را دارند باید از اداره کل نظارت بر تجهیزات پزشکی مجوز این کار را دریافت نمایند. همچنین نیاز است تا اطلاعات لازم را در سامانه ورود کالا و ترخیص اداره کل تجهیزات پزشکی ثبت کنند. یکی از اولیت های اداره نظارت برای دادن مجوز موردی است که در بالا به آن اشاره شد. اینکه تجهیزات مذکور در کشور تولید کننده به فروش برسد و مورد استفاده باشد. این مورد نیز با ارائه گواهی EG برای بازار اروپا و گواهی FDA برای بازار آمریکا قابل حل است.

 

چه نکاتی را باید برای وارد کردن سرنگ انسولین دانست؟

 

تجهیزات پزشکی از جمله ابزار و لوازمی است که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط میباشد. از این رو بدیهی ست که قوانین و نظارت سخت گیرانه ای بر روی واردات آن باشد. البته کالاهای درمانی از اقلامی هستند که ارز نیمایی به آنها تعلق خواهد گرفت.

 

مزایای وارد کردن سرنگ انسولین

 

ترخیص و واردات این کالای پزشکی از گمرک مزایایی زیادی دارد. برای مثال اینکه باعث قانونی شدن تجارت و واردات شما و ارزش گذاری کالاهای صادراتی توسط نهادهای دولتی گردد، همچنین از کمبود این کالای حیاتی برای بیماران دیابتی در کشور جلوگیری شده و باعث تنظیم بازار می گردد و در نتیجه افزایش قیمت را در پی نخواهد داشت.

 

ترخیصکالا

مشکلات مربوط به عدم ترخیص به موقع

 

اگر ترخیص تجهیزات درمانی و پزشکی در گمرکی که محموله کالای درمانی در آن تخلیه شده است به هر دلیلی انجام نشود، محموله باید به یکی از گمرکاتی که این امکان در آن وجود دارد منتقل گردد تا مراحل ترخیص کالای پزشکی مورد نظر کاملا در آن انجام شده و کالای پزشکی درمانی ترخیص شود.

 

تعرفه گمرکی

 

تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع سرنگ های انسولین بدون سوزن با کاربرد اختصاصی   90183110می باشد.

 

مراحل واردات سرنگ انسولین

 

ثبت اولیه لوازم پزشکی ، جهت این مرحله با مراجعه به اداره مربوطه (تجهیزات پزشکی) باید ثبت شرکت نمایند و در این خصوص میزان خطر وسیله مربوطه را مشخص نماید و نسبت به اخذ مجوز تجهیزات پزشکی اقدام نماید.

 

کد IRC چیست؟

 

اخد کد IRC از طریق سازمان غذا و دارو می باشد. در صورت نداشتن این کد، امکان ترخیص کالای پزشکی خود را از گمرک نخواهید داشت. علاوه بر ترخیص کالا از گمرک، در صورت نداشتن این کد هیچ شرکت و ارگانی حتی امکان تولید اقلام بهداشتی و پزشکی را نخواهد داشت. در واقع شرکت هایی که زمینه فعالیت آن ها در رابطه با اقلام پزشکی، آرایشی بهداشتی، غذایی و دارویی می باشد. حتما باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرد.

 

هزینه ترخیص کالای پزشکی- درمانی

 

  • هزینه های انبارداری
  • باربری
  • تخلیه
  • تعرفه آزمایشگاه
  • بارگیری
  • بدرقه کالا
  • کارشناسی کالا

و غیره… باشد که از صاحب کالا یا نماینده آن، در هنگام ترخیص کالا دریافت می شود.

 

حمل و نقل تجهیزات پزشکی

 

به دلیل ارزش بالای اقلام پزشکی، اکثر این تجهیزات از راه، حمل و نقل هوایی منتقل می شوند. در حمل و نقل هوایی کالا از طریق هواپیماهای غیر مسافربری به مقصد انتقال داده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا