ثبت_سفارش

آموزش ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت

آموزش ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت

بدون ثبت سفارش کالا، یک وارد کننده نمی تواند کالای مورد نظر خود را که از دیگر کشورها خریداری کرده است، از گمرک ترخیص کرده و وارد کشور کند. بنابراین تکمیل مرحله ثبت سفارش کالا یک مرحله ضروری و مهم در واردات کالا می باشد و بازرگانان باید مطابق با قوانین و مقررات کشور اقدام به ثبت سفارش کالای خود کنند. در نتیجه یک وارد کننده موظف است قبل از مراجعه به گمرک، نسبت به ثبت سفارش اقدام کند. در ادامه این مقاله از سایت پرشین تجارت دوان ضمن ارائه تعریفی از ثبت سفارش بازرگانی، مراحل کامل آموزش ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت را نیز قرار داده ایم.

 

ثبت_سفارش

 

تعریفی از ثبت سفارش بازرگانی

تمامی کالاهایی که یک وارد کننده قصد وارد کردن آن ها را به داخل کشور دارد، باید دارای مجوزهای لازم جهت ترخیص از گمرک باشد. دریافت مجوز های لازم نیز نیازمند این است که وارد کننده و بازرگان محترم نسبت به ثبت سفارش بازرگانی کالای خود اقدام نمایند.

ثبت سفارش بازرگانی در سال های گذشته، به صورت حضوری قابل انجام بود و وارد کننده باید به صورت حضوری به هیات های بازرگانی مستقر در استان محل زندگی خودش مراجعه می کرد و با تکمیل دستی اطلاعات خواسته شده، ثبت سفارش بازرگانی را انجام می داد.

طی سال های اخیر و از سال 1398 تغییراتی در مراحل ثبت سفارش ایجاد گردید و وارد کنندگان باید برای ثبت سفارش کالای خود، به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه جامع تجارت با آدرس الکترونیکی ” ntsw.ir ” مراحل ثبت سفارش بازرگانی را تکمیل کنند.

پس از تکمیل مراحل اینترنتی ثبت سفارش بازرگانی، سامانه جامع تجارت یک فایل که دارای یک شماره هشت رقمی است را در اختیار وارد کننده، قرار خواهد داد که به کمک آن می تواند جهت ترخیص کالای خود از گمرک اقدام نماید.

 

آموزش ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت

 

تمامی اشخاص حقیقی و یا حقوقی که دارای کارت بازرگانی هستند، می توانند نسبت به واردات کالا اقدام کنند. وارد کنندگان موظف به مراجعه به سامانه جامع تجارت و ثبت سفارش بازرگانی می باشند. در ادامه این مطلب به نحوه ثبت سفارش بازرگانی از طریق سامانه جامع تجارت، به صورت گام به گام اشاره کرده ایم.

 

مرحله اول : ثبت نام

وارد سامانه جامع تجارت به نشانی اینترنتی ” ntsw.ir ” شوید و اقدام به ثبت نام کنید. چنانچه قبلا مراحل ثبت نام در سامانه را انجام داده اید باید گزینه ” در سامانه ثبت سفارش عضویت دارم ” را انتخاب کنید.

برای ثبت نام باید برخی اطلاعات شخصی شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر و … وارد شود. پس از تکمیل مراحل ثبت نام، سامانه به شما یک نام کاربری ( کد ملی شخص ) و یک رمز عبور ( همان رمزی که خودتان در حین ثبت نام وارد کرده اید)، می دهد.

پس از اتمام ثبت نام ، شخص وارد سامانه می شود و به مدت 30 دقیقه مهلت دارد تا تمامی اطلاعات خواسته را وارد و مدارک لازم را بارگذاری نماید. ( از آنجایی که سرعت عمل در این مرحله بسیار مهم است، اگر خودتان تجربه کافی ندارید، بهتر است تمامی مراحل ثبت سفارش کالا را بر عهده کارشناسان مجرب مجموعه بازرگانی پرشین تجارت دوان بگذارید تا تمامی مراحل را به درستی در این سامانه برای شما انجام دهند.)

 

مرحله دوم : استعلام کارت بازرگانی

در این مرحله در قسمت عملیات پایه، بر روی گزینه “بارگذاری صلاحیت ها” کلیک نمایید. در این قسمت باید اطلاعات مربوط به ” کارت بازرگانی” وارد شود و سپس وارد کننده تمامی مجوزهای فعالیت و مجوزهای لازم را بارگذاری نماید و در نهایت بر روی گزینه ” استعلام کارت بازرگانی” کلیک کند.

 

مرحله سوم : استعلام مجوز منطقه آزاد ویژه

 

برای استعلام مجوز فعالیت مناطق آزاد ویژه، باید اطلاعات لازم را وارد نموده و در نهایت بر روی گزینه ” استعلام مجوز منطقه آزاد ویژه ” کلیک نمایید.

 

مرحله چهارم : استعلام مجوز موردی

 

در صورتی که دارای مجوز موردی  هستید، می توانید در این مرحله اطلاعات مربوط به آن را تکمیل کنید  و در نهایت بر روی گزینه ” استعلام مجوز موردی ” کلیک نمایید.

 

مرحله پنجم : معرفی شرکت

 

این مرحله مربوط به بخش معرفی شرکت است. وارد کننده در این مرحله باید اطلاعات شرکتی را که همراه با اطلاعات مدیرعامل شرکت در سامانه مربوطه ثبت شده است را وارد کند. استعلام اطلاعات مربوط به شرکت به صورت آنلاین انجام می شود.

برای معرفی شرکت، وارد کننده باید نام شرکت، شناسه ملی، شماره ثبت، تاریخ ثبت، تلفن، فکس، کد پستی، پست الکترونیک و … را وارد نماید.

 

مرحله ششم : استعلام شناسه ملی

 

در این مرحله وارد کننده باید اطلاعاتی که برای استعلام شناسه ملی نیاز است، شامل شناسه ملی، شماره ثبت شرکت و … را وارد کند. افرادی که شناسه ملی ندارند می توانند به سایت “ilenc.ir ” مراجعه کنند و از این طریق شناسه ملی خود را دریافت نمایند.

 

مرحله هفتم : فروش ارز حاصل از صادرات

 

در صورتی که قصد فروش ارز حاصل از صادرات را دارید، به بخش مدیریت ارز مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را در قسمت عرضه ها وارد نمایید.

 

مرحله هشتم : مشاهده استعلام اطلاعات وارد کننده

 

در نهایت در این مرحله وارد مدیریت حساب کاربری شوید و اطلاعاتی شخصی که به صورت آنلاین از شما استعلام گرفته شده است را مشاهده نمایید.

 

مراحل ثبت سفارش کالای وارداتی

 

در ادامه به مراحل ثبت سفارش کالای وارداتی پرداخته ایم.

  •  اطلاع از تعرفه کالای مورد ثبت سفارش
  • دریافت پروفرما از فروشنده کالای وارداتی
  •  مراجعه به معاونت بازرگانی خارجی و تکمیل فرم ثبت سفارش
  •  دریافت مجوز ورود کالا بر اساس جدول مقررات صادرات و واردات
  •  مراجعه به شرکت بیمه و دریافت بیمه نامه
  •  انجام ثبت سفارش در بانک واسطه

 

برای ثبت سفارش به چه مدارکی نیاز است ؟

 

برای ثبت سفارش کالا همانطور که در مراحل ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت اشاره کردیم؛ به برخی مدارک نیاز است. از مهم ترین آن ها کارت بازرگانی وارد کننده، کارت عضویت بازرگانی وارد کننده، مجوزهای قانونی، اصل پروفرما به همراه یک برگه کپی از پروفرما دریافتی از فروشنده، ترجمه پروفرما که به زبان غیر فارسی است، کاتالوگ ها و یا بروشور های مربوط به کالای وارداتی، برخی اطلاعات مربوط به فروشنده ، برخی اطلاعات مربوط به خریدار، اطلاعات مربوط به کالا شامل مقدار، تعداد، وزن و نوع بسته بندی، نام مرز ورودی و گمرک مقصد و … نیاز است.

 

هزینه ثبت سفارش کالا

برای بسیاری از وارد کنندگان این سوال وجود دارد که هزینه ثبت سفارش کالا چقدر است. هزینه ثبت سفارش کالا با یک محاسبه ساده به دست می آید. در این محاسبه باید ارزش کل پروفرما که خریدار از فروشنده دریافت می کند ، در نرخ ارز ضرب گردد. در نهایت عددی که به دست می آید ، در صورتی که تقسیم بر 2000 شود ؛ نشان دهنده هزینه و یا کارمزد ثبت سفارش خواهد بود.

 

خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در رابطه با ثبت سفارش کالا

آنچه که در این مقاله به آن پرداختیم ؛ در واقع به این معنی است که هر فردی که قصد واردات کالایی را به داخل کشور دارد، باید ابتدا مراحل ثبت سفارش کالای خود را انجام دهد تا در نهایت کالایی که او از کشورهای دیگر خریداری کرده است، وارد گمرک شده و بتواند آن را ترخیص کند. ثبت سفارش کالا همچون مجوزی برای وارد کننده است تا به کمک آن مجاز به وارد کردن کالای خود به داخل کشور باشد.

همانطور که در مقاله بالا مطالعه کردید، ثبت سفارش کالا نیازمند این است که وارد کننده مراحلی را طی کند. ثبت سفارش کالا با ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت و ثبت نام در این سامانه، انجام می شود.

در صورتی که برای واردات کالا، تازه کار هستید و یا وقت کافی برای طی کردن مراحل ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت را ندارید، می توانید با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان همکاری داشته باشد.ثبت سفارش کالا در این مجموعه توسط کارشناسان مجرب و در کم زمان و با حداقل هزینه انجام می شود.

تمام اشخاص حقیقی و یا حقوقی که دارای کارت بازرگانی هستند، می توانند برای ثبت سفارش کالای خود از طریق سامانه در نظر گرفته شده و همینطور برای دریافت مشاوره تخصصی پیرامون واردات و ترخیص کالا و همینطور اطلاع از قوانین جدید ترخیص کالا از گمرک، با شماره 02142326 و همچنین واتساپ به شماره 09018317541 تماس حاصل بفرمایند. همچنین جهت آگاهی از اخبار و بخشنامه های گمرکی در مورد ثبت سفارش کالا می توانید در سایت ntswco.ir بازدید نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558