واردات ماشین آلات ریسندگی

واردات ماشین آلات ریسندگی

واردات ماشین آلات ریسندگی

 

یکی از واردات مهم  در صنعت نساجی کشور، واردات ماشین آلات نساجی است که توسط این دستگاه نخ هایی تولید می شوند که برای تهیه محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، از این رو برای ترخیص ماشین آلات ریسندگی به افرادی نیاز می شود که در این مسیر تجربه و آگاهی کامل دارند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با تخصص و تجربه کافی در زمینه ترخیص کالا، انواع دستگاه های صنعتی از جمله ماشین آلات ریسندگی ، تمسه کش  ، اکسترودر و … را وارد کشور می کند و نسبت به ترخیص آن ها اقدامات لازم را انجام می دهد.

در این مقاله قصد داریم به توضیح شرایط و مراحل ترخیص دستگاه های ریسندگی بپردازیم و شما را با انواع و کاربرد این ماشین آلات آشنا کنیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

واردات ماشین آلات ریسندگی

ماشین آلات ریسندگی در صنعت نساجی

 

یکی از انواع دستگاه های پرکاربرد در صنعت نساجی، ماشین آلات ریسندگی است که محصول نهایی و عملکرد این دستگاه، تبدیل شدن الیاف یا پنبه به نخ است و در جهت تهیه محصولات متنوع مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع یکی از اصلی ترین بخش کار صنعت نساجی، فعالیت دستگاه های ریسندگی است که محصول مهمی ( نخ) را تولید می کنند.

از این رو واردات ماشین آلات ریسندگی برای صنعت نساجی اهمیت زیادی دارد و وارد کردن این دستگاه ها به کشور می تواند توسط افراد با تجربه ای صورت گیرد که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان شرکت های تولید کننده خارجی را شناسایی می کند و با  تعامل و همکاری سازنده، انواع ماشین آلات صنعتی را وارد کشور می کند.

 

ریسندگی و تکامل آن

 

یکی از قدیمی ترین فعالیت های بشری، می توان ریسندگی دانست که با توسعه قبایل این عمل انجام میشده و به صورت دستی برای تهیه پارچه، الیاف را به نخ تبدیل می کردند.

عملیات ریسندگی در گذشته به صورت سنتی و دستی ( استفاده از دستان و انگشتان) انجام میشد که با گذر زمان به ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته ای ( قرقره و دوک) تغییر شکل یافت و سرعت و روند این کار را افزایش و باکیفیت تر کرد.

نوع ریسندگی با توجه به معیارهای متراژ الیاف، میزان مواج بودن الیاف و ضخامت الیاف سنجیده می شود و هر چقدر دستگاه های استفاده شده برای تولید نخ از کیفیت بالایی برخوردار باشند، این معیارها ارزش بالاتری خواهند داشت.

ریسندگی در ایران و تولید الیاف و پارچه به 7000 هزار سال پیش برمی گردد که در تکامل صنعت نساجی نقش پررنگی را ایفا کرده است و امروزه با وجود دستگاه های پیشرفته، تولید نخ در حجم گسترده تر و باکیفت تری در حال انجام است.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با واردات ماشین آلات ریسندگی، تولید نخ های باکیفیت را برای تاجران و کارخانه داران فراهم می سازد.

 

انواع ریسندگی در صنعت نساجی

 

با واردات ماشین آلات ریسندگی می توان انواع مختلفی از ریسندگی را انجام داد که ما در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:

 

ریسندگی پنبه ای

 

با استفاده از ماشین آلات ریسندگی پنبه ای می توان با سرعت بالا، الیاف کوتاه را به نخ تبدیل کرد و برای مراحل بعدی آن را انتقال داد.

 

ریسندگی فاستونی

 

ماشین آلات ریسندگی فاستونی برای تولید الیاف بلند کاربرد دارد و انواع کاردینگ های غلتکی سیلندری در این دسته از ماشین آلات قرار می گیرند.

 

ریسندگی نیمه فاستونی

 

نخی که در این سیستم تولید می شود با الیاف کوتاه و درصد ناخالصی گیاهی کم و بدون شانه زنی است.

 

ریسندگی پشمی

 

در سیستم ریسندگی پشمی ابتدا مرحله روغن زنی روی الیاف صورت می گیرد که درگیری بین الیاف و المنت های ماشین آلات ریسندگی به حداقل برسد و پس از حلاجی وارد دستگاه کاردینگ جهت تولید نخ های ضخیم یا متوسط می شود.

 

مراحل انجام ریسندگی

 

با انتخاب دستگاه ها و واردات ماشین آلات ریسندگی می بایست از مراحل انجام ریسندگی اطلاعات کاملی داشت که کار با آنها به راحتی انجام گیرد و محصولات باکیفیتی تولید شوند.

در ادامه به توضیح مراحلی می پردازیم که در ریسندگی انجام می گیرند:

 

آماده کردن مواد اولیه

 

در این مرحله، با استفاده از ماشین آلات مخصوصی، عدل ها از هم باز و جدا می شوند.

 

مخلوط کردن الیاف

 

الیاف برای ورود به مرحله بعد نیاز به سپری کردن عملیات مکانیکی زیر دارد:

  • الیاف تهیه شده از نواحی مختلف، باهم مخلوط می شوند
  • الیاف قرار گرفته به شکل موازی، از یکدیگر جدا می شوند
  • حذف ناخالصی ها از الیاف

 

ورود به ماشین کارد

 

الیاف آماده شده توسط دستگاه کارد تغذیه می شود و طی عملیاتی ( موازی شدن، حذف ناخالصی از الیاف و کوتاه تر شدن طول الیاف) الیاف به دست آمده به شکل تار عنکبوت و فتیله شده از این دستگاه خارج می شود.

 

ورود به ماشین چند لا کنی

 

با ورود الیاف به داخل این دستگاه، عملیات مخلوط کردن الیاف و کشش دادن فتیله ها انجام می شود تا یک فتیله یکنواخت به دست آید.

 

تبدیل به نیمچه نخ

 

برای تبدیل شدن الیاف به نیمچه نخ، فتیله را با فرآیند کشش و کمی تاب دادن انجام می دهند.

 

بویین چینی

 

نخ های پیچیده شده روی ماسوره های مختلف به یکدیگر گره زده می شوند تا به شکل بویین درآیند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با واردات ماشین آلات ریسندگی از کشورهای خارجی معتبر توانسته است دستگاه هایی را وارد کشور کند که راندمان آنها بالا و باکیفیت باشد.

 

تعرفه گمرکی ماشین آلات ریسندگی

 

تعرفه گمرکی در واقع با کدهایی مشخص می شوند که توسط مراجع قانونی تایید و صادر می شود، از این رو برای واردات ماشین آلات ریسندگی و هر نوع دستگاه صنعتی دیگر می بایست کد مشخص شده را به کارشناسان گمرک ارائه داد  تا مجوز ترخیص کالا به شخص ترخیص کار داده شود.

در صورت اشتباه بودن کد، کالای وارد شده قاچاق محسوب می شود و هزینه و خسارت های بسیاری متحمل شخص وارد کننده خواهد شد.

بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات به شرکت های معتبر بازرگانی مراجعه کنید که در این امر از تجربه و دانش کافی برخوردار هستند.

کد تعرفه گمرکی ماشین آلات ریسندگی که در دسته صنعت نساجی قرار دارند، در ردیف شماره 84452000 می باشد.

 

 ترخیص ماشین آلات ریسندگی

 

تاجران و شرکت های بازرگانی و تجاری برای واردات ماشین آلات ریسندگی و ثبت سفارش آن می توانند از طریق بانک مرکزی ارز مرجع دریافت کنند.

ترخیص ماشین آلات ریسندگی به دلیل اینکه در یکی از خطوط تولید در صنعت نساجی قرار دارد، از معافیت گمرکی برخوردار می شود و از پرداخت 5 درصد حقوق ورودی نیز معاف می باشد.

ماشین آلات نساجی از جمله ریسندگی از کشورهای مختلفی وارد کشور می شوند که از جمله آنها می توان به چین، کره، ژاپن، بلژیک، آلمان، ایتالیا و… اشاره کرد.

همانطور که در این مطلب ذکر کردیم، تعرفه گمرکی به هر کالای وارد شده از خارج از کشور اختصاص داده می شود، چنانچه قصد برآورد هزینه واردات ماشین آلات ریسندگی و ترخیص آن را دارید، می توانید با کارشناسان متخصص ما تماس برقرار کنید.

 

نحوه واردات دستگاه های ریسندگی

 

برای واردات ماشین آلات ریسندگی و دیگر دستگاه های صنعت نساجی باید یک سری مراحل کلی را طی کرد که از جمله این مراحل می توان به انتخاب دستگاه، مراجعه به سازمان های دولتی و ثبت سفارش در سامانه وزارت بازرگانی، خرید دستگاه، ترخیص ازگمرک و… اشاره کرد.

نکته مهمی که وارد کنندگان دستگاه های صنعتی باید در نظر داشته باشند، اطمینان از مجوز ورود قطعات جانبی و مصرفی دستگاه مورد نظر است، تا در صورت هر گونه نقص یا خرابی، امکان تعویض یا تعمیر آن فراهم باشد.

گروه بازرگانی که برای واردات دستگاه های صنعتی در نظر گرفته اید با شناخت و آگاهی از تمامی این مسائل، کار ترخیص کالا را برای شما راحت تر خواهند کرد.

در ادامه به توضیح خدمات و گروه بازرگانی پرشین تجارت می پردازیم که با سابقه طولانی و پیشینه خانوادگی خود در زمینه ترخیص کالا، توانسته است در میان رقبای خود، عملکردی خوبی را از خود نشان دهد.

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با دانش و تخصص بالایی که در تیم ترخیص کار های خود دارد، توانسته است، تسلط و اشراف کاملی بر بخشنامه ها، قوانین و مقررات واردات کالا و ترخیص از گمرک داشته باشد و تمامی کالاهای سفارشی مشتریان را در کوتاه ترین زمان با حداقل هزینه و عملکردی مناسب به انجام برساند.

این شرکت علاوه بر واردات ماشین آلات ریسندگی، تمامی دستگاه های مجاز صنعتی را از گمرکات کشور وارد می کند و تجربه رضایت بخشی را به ارمغان می آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران و کارشناسان ما از طریق شماره های ثبت شده در سایت ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا