واردات قطعات ماشین آلات صنعتی

واردات قطعات ماشین آلات صنعتی

واردات و ترخیص قطعات ماشین آلات صنعتی

 

با واردات قطعات ماشین آلات صنعتی، خط تولید، مسیر رو به رشدی به خود گرفته است و تاجران و وارد کنندگان کالا، سود بالایی را می توانند از این راه کسب کنند، اما برای رسیدن به سود دهی، می بایست از شرایط ترخیص قطعات ماشین آلات صنعتی آگاهی و تسلط کافی داشت.

در این مقاله قصد دارم شما را با واردات قطعات و ترخیص ماشین آلات صنعتی آشنا کنیم و به توضیح شرایط و مراحل ترخیص آن بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

واردات قطعات ماشین آلات صنعتی

ترخیص قطعات ماشین آلات صنعتی

 

برای ترخیص قطعات ماشین آلات صنعتی و دیگر دستگاه ها می بایست نسبت به مراحل خرید و ترخیص آن اشراف کامل داشت و به صورت اصولی این مسیر را طی کرد.

ترخیص کار یا وارد کننده ابتدا برای واردات قطعات ماشین آلات صنعتی باید تحقیقات لازم در خصوص شرکت های تولید کننده و فروشنده قطعات صنعتی انجام دهد.

در مرحله بعد مطابق با نیاز و بودجه در نظر گرفته شده و هم چنین شرایط بازار، نسبت به خرید قطعات ماشین آلات صنعتی اقدامات لازم را انجام دهد.

از اقدامات خرید توسط خریدار می توان به ثبت سفارش، پرداخت هزینه دستگاه و پرداخت هزینه حمل و نقل اشاره کرد که بعد از گذر از این مسیر، مرحله ترخیص کالا آغاز می شود.

 

تعرفه ترخیص قطعات ماشین آلات صنعتی

 

رعایت قوانین و مقررات گمرکی لازمه ترخیص کالا از گمرکات کشور است که با وضع شدن توسط ارگان ها و سازمان های دولتی، ترخیص کاران نسبت به رعایت آن موظف هستند.

یکی از مهم ترین بخش این قوانین، تعیین کد تعرفه گمرکی است که به هر کالای وارد شده، اختصاص داده می شود و برای نهادهای دولتی برای جلوگیری از کالای قاچاق، این کد را در نظر گرفته اند.

 

تعرفه واردات قطعات ماشین آلات صنعتی

 

برای واردات قطعات ماشین آلات صنعتی نیز کد تعرفه مشخصی در نظر گرفته شده است که اگر به درستی در اسناد و مدارک درج نشده باشد، توسط بازرسین و کارشناسان، به عنوان کالای قاچاق از خروج و ترخیص کالا جلوگیری می شود.

بنابراین کد تعرفه گمرکی هزینه های مربوط به واردات هر کالا و تعرفه های ارز ترجیحی است که نهاد ها و سازمان های دولتی برای هر کدام از دستگاه ها و قطعات وارد شده، کدهای تعرفه گمرکی جداگانه ای در نظر گرفته اند.

واردات قطعات ماشین آلات صنعتی نیز از کدهای تعرفه گمرکی خاصی برخوردار هستند که در ردیف 8401 الی 8487 قرار می گیرند.

 

معافیت گمرکی ترخیص کالا

 

این معافیت شامل کسانی که خود از واحدهای تولیدی هستند و وارد کنندگانی که اطمینان دارند، دستگاه های وارد شده تولید داخلی ندارند، می شود.

معافیت گمرکی دستگاه ها و قطعات صنعتی را باید از وزارتخانه دریافت کرد و مدارکی از قبیل واحد تولیدی با پروانه بهره برداری را ارائه داد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت معافیت گمرکی کالای وارداتی می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان رتباط برقرار کنید.

 

اهمیت واردات قطعات ماشین آلات صنعتی

 

کارگاه های تولیدی و کارخانه های بزرگ صنعتی در بخش های اجرایی از قطعات و دستگاه های صنعتی پیشرفته در کار خود استفاده می کنند که در زمینه تولید دستگاه های زیر به قطعات الکترونیکی و صنعتی نیاز خواهند داشت:

  • لوازم خانگی
  • لوازم برقی و الکترونیکی
  • خودروسازی

به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و بالا بودن قیمت تمام شده تولید قطعات دستگاه ها، واردات لوازم و قطعات امری ضروری تلقی می شود.

واردات قطعات ماشین آلات صنعتی از کشورهای اروپایی و آسیایی رو به افزایش است و در این راستا گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان فعالیت گسترده ای دارد.

 

مراحل ترخیص کالا از گمرک

 

بعد از خرید دستگاه و ماشین آلات، بزرگترین نگرانی که واردکنندگان و تاجران دارند، مراحل ترخیص کالا است که اگر در این مسیر کد تعرفه اشتباهی یا مجوزی اخذ نشود، نه تنها روند ترخیص را طولانی تر می کند، بلکه هزینه های مالی زیادی بر شخص وارد کننده متحمل می شود.

از این رو شرکت های بازرگانی زیادی در زمینه ترخیص کالا در ایران فعالیت می کنند و با دسترسی به ترخیص کاران حرفه ای، روند خروج کالا از گمرک را با سرعت به انجام می رسانند.

در ادامه به مراحل کلی ترخیص کالا بیشتر آشنا می شویم:

 

ثبت اظهارنامه

 

در واردات قطعات ماشین آلات صنعتی و دیگر کالا ها شخص وارد کننده برای ترخیص ابتدا باید فرم اظهارنامه را در سامانه EPL تکمیل کند.

مدارکی از قبیل قبض انبار، ترخیصیه، بارنامه، گواهی مبدا، فاکتور، مجوزهای قانونی کالا، وکالت نامه، شماره حواله و… برای تکمیل فرم اظهارنامه ضروری است.

 

احراز هویت

 

گمرک با بررسی اسناد و مدارک کالای مربوطه، یک شماره ثبت اختصاصی برای کالا صادر می کند.

 

کنترل

 

پس از احراز هویت، کالا در یکی از سه مسیر زرد، سبز و قرمز قرار می گیرد و اگر کالای وارد شده طی بررسی های لازم در مسیر زرد و قرمز قرار گرفت، کالای مربوطه نیازمند بازرسی مجدد می باشد.

 

اخذ مجوزهای لازم

 

یکی از مراحل مهم ترخیص کالا، اخذ مجوزهای مورد نیاز از قبیل: گواهی محیط زیست، گواهی قرنطینه، گواهی وزارت بهداشت و… از نهادها و سازمان های مربوطه است که توسط کارشناسان مربوطه تکمیل می شود.

 

تعرفه کالا

 

تعرفه کالا نیز پس از بررسی های کارشناسان و تطبیق کالا با اسناد و مدارک ارائه داده شده، مشخص می شود.

 

ترخیص کالا         

 

با پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه مدارک و اسناد، بازرسین و کارشناسان پس از تایید مدارک، مجوز خروج کالا از گمرک را صادر می کنند.

 

بارگیری کالا

 

وارد کننده یا شخص ترخیص کار پس از تسویه با شرکت حمل و نقل و دریافت مجوز و قبض انبار، امکان بارگیری کالا از گمرک فراهم می شود.

 

خروج کالا

 

در این مرحله انباردار پس از بررسی کالا و تایید آن، پروانه سبز را صادر می کند و ترخیص کار با وسیله نقلیه مورد نظر، کالا را از گمرک بارگیری می کند.

با توجه به مسیر پر پیچ و خم واردات کالا و مراحل ترخیص آن، حضوری فردی آگاه و با تجربه ضروری است که در زمینه مراودات تجاری و قوانین و مقرارت گمرکی اشراف کامل داشته باشد.

مشاوران ترخیص کالا که در شرکت های بازرگانی مشغول به فعالیت هستند، با هدف تسهیل واردات و فرآیندهای قانونی ترخیص کالا، در این مسیر یاری گر فعالان اقتصادی و تاجران هستند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با ارائه خدمات مشاوره تخصصی و آگاهی و اشراف کامل قوانین گمرکی، وارد کنندگان را از آخرین بخشنامه های صادر شده توسط سازمان گمرکی آگاه و راهنمایی های لازم را می کنند.

 

بازرگانی پرشین تجارت دوان، وارد کننده قطعات و ماشین آلات صنعتی

 

با توجه به نیاز کشور و تولید کنندگان داخلی به مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات صنعتی، شرکت های بازرگانی در راستای تامین نیاز کشور، واردات قطعات ماشین آلات صنعتی را به صورت گسترده ای انجام می دهند.

به دلیل بخشنامه ها و قوانین صادر شده ای که هر ساله دستخوش تغییر می شوند، اشراف کامل به این تغییرات و همسو شدن با آن ها شرط لازم یک تجارت پر سود است.

مشاوران و متخصصان با تجربه در این زمینه با تکیه بر علم و دانش کسب شده، با حداقل ریسک و در زمان کوتاه، مسیر را برای واردات آسان می کنند.

 

ارتباط با ما

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به عنوان یکی از شرکت های بازرگانی معتبر و فعال در زمینه واردات قطعات ماشین آلات صنعتی، با کمک تیم حرفه ای و متخصص خود، به شما در امر واردات کالای خود یاری خواهد رساند.

این گروه بازرگانی با داشتن چند دهه سابقه و پیشینه خانوادگی در زمینه واردات و ترخیص کالا، آمادگی پاسخگویی و راهنمایی شما عزیزان در امر تجارت، واردات، حمل و ترخیص کالا می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های ثبت شده در سایت ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا