واردات ماشین آلات خط تولید گرانول

واردات ماشین آلات خط تولید گرانول

 

امروزه ماشین آلات زیادی از کشورهای مختلف به کشور وارد می شوند که یکی از آنها ماشین آلات خط تولید گرانول است. گرانول شکل خاصی از پلیمر است که از شکل پودر خارج شده و تبدیل به به دانه های ریزی شده است. این دانه های پلیمری به صورت رنگارنگ هستند و در زمینه پلاستیک سازی از آنها استفاده می شود. واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول دارای نکات مهمی است که در ادامه مطلب به بررسی آن می پردازیم پس با ما همراه باشید. جهت آشنایی با گرانول پیشنهاد می کنیم مقاله ترخیص گرانول را مطالعه بفرمایید.

ماشین آلات خط تولید گرانول

بیشتر بدانید

واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

 

واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول چه اهمیتی دارد؟

 

ماشین آلات صنعتی گرانول نقش مهمی در تولیدات هر کشوری دارند زیرا این ماشین آلات باعث کاهش هزینه های تولید مواد و‌محصولات پلاستیکی می شوند. واردات و ترخیص ماشین آلات گرانول باعث می شود که به جای تولید پلاستیک از مواد اولیه گران قیمت، از گرانول های با کیفیت برای تولید انواع محصولات پلاستیکی استفاده شود. علاوه بر این، اهمیت ترخیص  ماشین آلات  گرانول به علت تاثیرات مثبت این دستگاه بر محیط زیست است که کیفیت زندگی موجودات زنده را بهبود می بخشد.

 

واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول از چه کشورهایی انجام می شود؟

 

بیشتر واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول از کشورهای صنعتی آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و چین انجام می شود. در بسیاری از مواقع واردات این ماشین آلات به صورت دو یا چند مسیره انجام می شود. به طور مثال ماشین آلات گرانول وارداتی از چین، در بیشتر مواقع ابتدا به دبی ارسال شده و سپس به ایران می رسد. چند مسیره بودن واردات، هزینه های بیشتری را به دنبال دارد و واردکنندگان این دسته از ماشین آلات صنعتی باید پیش از واردات تمامی هزینه ها را بررسی نموده و سپس برای واردات اقدام نمایند.

 

واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول چگونه انجام می شود؟

 

از جمله کالاهای اساسی که نقش مهمی در تولید انواع کالاهای ضروری و مصرفی دارند، ماشین آلات صنعتی گرانول هستند. واردات و ترخیص این ماشین آلات مراحلی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

 

۱ تحقیق در مورد نحوه واردات ماشین آلات گرانول

 

شما باید ابتدا در مورد نوع ماشین آلات گرانول، نحوه پرداخت هزینه ها، حمل و نقل، نحوه ثبت سفارش و دریافت مجوزهای مربوطه، اطلاعات مهمی را کسب کنید تا در ادامه مسیر با مشکلی روبرو نشوید و از همه موارد و نکات مهم، اطلاع داشته باشید.

 

۲- اخذ مجوز واردات ماشین آلات گرانول

 

برای واردات هر کالایی شما باید مجوز و مدارک لازم برای واردات آن را داشته باشید و واردات ماشین آلات گرانول نیز از این قاعده مستثنا نیست. اداره گمرک ایران در زمان ترخیص و تحویل ماشین آلات، مدارک و مجوزهای شما را مورد بازبینی قرار می دهد و اگر در این مدارک نقصی وجود داشته باشد، روند ترخیص طولانی تر شده و ممکن است هزینه های زیادی را در پی داشته باشد. بهتر است پیش از اقدام به واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول ، مجوزهای لازم را کسب کنید تا روند کار به خوبی پیش رود.

 

۳- خرید ماشین آلات گرانول

 

بعد از اینکه برای اخذ و دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کردید باید سفارش خرید ماشین آلات گرانول را در کشور مبدا یا همان کشور فروشنده ثبت کنید و هزینه های خرید و حمل و نقل آن را پرداخت نمایید.

 

۴- دریافت کد تعرفه

 

پیش از اینکه کارهای ترخیص ماشین آلات صنعتی گرانول انجام شود باید کد تعرفه آن را دریافت کنید. پیدا کردن کد تعرفه ماشین آلات گرانول کار زمان بر و سختی است و در صورتی که اشتباهی در تعیین این کد اتفاق بیفتد، ضررهای مالی و توقیف ماشین آلات اتفاق می افتد که اصلا به صرفه نیست. این کار سبب می شود که روند تولید گرانول به وسیله این ماشین آلات به تاخیر بیفتد و سودهای کلانی از دست برود.

 

۵ ترخیص ماشین آلات گرانول

 

در آخرین مرحله باید به سراغ ترخیص ماشین آلات گرانول بروید. با توجه به کشور مبدا، نوع دستگاه، نحوه ثبت سفارش و مواردی که مربوط به امور گمرک است، ترخیص کالا در مدت زمان مشخصی انجام می شود. برای اینکه روند کار واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی گرانول به خوبی انجام شود، از ترخیص کار کمک بگیرید. ترخیص کار با اطلاع از روند امور گمرکی، نسبت به ترخیص کالا در سریع ترین زمان ممکن، اقدام می کند.

 

ماشین آلات خط تولید گرانول از چه راهی به کشور وارد می شود؟

 

به طور کلی واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول از طریق زمینی یا دریایی انجام می شود. در واردات زمینی، این ماشین آلات به وسیله قطار، کامیون و تریلی وارد کشور می شوند و این واردات می تواند به صورت مستقیم و یا مرکب باشد. در واردات مستقیم، ماشین آلات گرانول به طور مستقیم و بدون تغییر وسیله حمل و نقل، به مقصد مورد نظر حمل می شوند. واردات مرکب به این صورت است که بخشی از آن به طور دریایی یا زمینی انجام شده و سپس وسیله حمل و نقل ماشین آلات گرانول تغییر می کند.

 

در بیشتر مواقع بسیاری از ماشین آلات صنعتی مانند ماشین آلات خط تولید گرانول، از طریق دریا و به وسیله کشتی حمل می شوند و پس از طی یک یا چند مسیر، از طریق کامیون، قطار و تریلی حمل می شوند. قیمت تمام شده واردات و ترخیص کالاها به شیوه واردات آن نیز بستگی دارد. کالاهایی که به طور دو یا چند مسیره به کشور وارد می شوند، هزینه بیشتری را به دنبال دارند.

 

کاربرد ماشین آلات خط تولید گرانول

 

ماشین آلات گرانول در صنعت نقش مهمی را ایفا می کنند. این ماشین آلات در تولید پروفیل درب و پنجره مورد استفاده هستند زیرا دوام و استحکام خوبی دارند. برای تولید لوازم خودرو و به طور کلی در صنعت ماشین سازی از گرانول استفاده زیادی می شود. تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، کفپوش ها، سقف کاذب، نرده، چهارچوب در، تجهیزات برقی و قسمت های پلاستیکی بعضی از دستگاه ها، به وسیله گرانول تولید می شود.

 

مزایای واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول

 

واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول مزایای زیادی دارد. اولین مزیت این ماشین آلات این است که در تولید صنایع و وسایل دیگر، نقش مهمی دارند. در واقع می توان گفت که صنایع زیادی به این ماشین آلات وابسته هستند و در صورت نبود این ماشین آلات در کشور، بخش عظیمی از صنعت دچار نقص شده و روند تولید و عرضه کالاها با مشکلات بزرگی روبرو می شود. دومین مزیت ماشین آلات گرانول، پاکسازی طبیعت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست است زیرا این دستگاه سبب پاکسازی مواد پلیمری از طبیعت شده و در مراحل تولید نیز آلودگی زیادی را وارد محیط نمی کند.

سومین مزیت ماشین آلات گرانول، کاهش هزینه های صنایع مواد پلاستیکی است زیرا این صنایع می توانند با استفاده از گرانول، دیگر برای خرید مواد اولیه گران قیمت اقدام نکنند و این سبب کاهش قیمت تمام شده محصولات پلاستیکی خواهد شد. آخرین مزیتی که می توان برای این دستگاه ها به آن اشاره کرد، سرعت تولید بالا می باشد. روند تولید گرانول توسط این دستگاه ها به سرعت انجام می شود و این سبب پیشرفت و گسترش تولیدات می گردد.

 

انواع ماشین آلات خط تولید گرانول

 

در مورد واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید گرانول اطلاعاتی را ارائه دادیم. ماشین آلات خط تولید گرانول با استفاده از روش های مختلفی برای تولید این ماده اقدام می کنند. به طور کلی برای تولید گرانول، دو روش رشته ای و خشک وجود دارد.

 

تولید گرانول رشته ای

 

برای تولید گرانول رشته ای، مواد پلیمری ذوب شده و با عبور از صافی های مختلف، به صورت حلقه ای از پلاستیک رشته ای در می آیند. پس از این مرحله، گرانول ها وارد استخر و آسیاب می شوند و روند تولید گرانول تکمیل می شود. این نوع گرانول به سادگی و به سرعت تولید می شود، کاربرد زیادی دارد و گوشه های آن ناصاف است.

 

تولید گرانول خشک

 

فرآیند تولید گرانول خشک، پیچیده تر از نوع رشته ای آن است. در این روش ابتدا پلیمرهای ذوب شده از صافی عبور کرده و بریده می شوند. گرانول ها پس از بریده شدن به وسیله یک دستگاه مکنده، به داخل لوله ها کشیده می شوند و گرانول های سنگین به قسمت پایینی مخزن هدایت می شوند. بدین شکل روند تولید گرانول خشک به پایان می رسد. ویژگی های گرانول خشک، زیبایی گرانول، استحکام و ماندگاری بالا، دقت در تولید و کاربرد در صنایع پتروشیمی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا