ماشین آلات برش چوب

واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب

واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب

 

دنیای چوب و سازه های چوبی روز به روز گسترده تر می شود و به همین دلیل تجهیزات لازم برای برش چوب باید کاملا به روز و متناسب با تکنولوژی روز دنیا باشد. با توجه به ضرورت واردات این تجهیزات به داخل کشور، در این مقاله به بررسی واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب می پردازیم، پس با ما همراه باشید.ماشین آلات برش چوب

مطالعه بیشتر

واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی

 

واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب چه اهمیتی دارد؟

 

به اطراف خود توجه کنید و محصولات چوبی را با دقت مشاهده نمایید. در زندگی همه ما محصولات چوبی جایگاه ویژه ای دارند و نمی توان بدون آنها به رفع بسیاری از نیازها پرداخت.

انواع کمد، درب، پارتیشن، کابینت و مبلمان همگی از چوب هستند و به همین دلیل باید ماشین آلات مخصوص برش چوب در کشور وجود داشته باشد تا تولیدکنندگان با ابزارهای مناسب بتوانند چوب ها را به شکل دلخواه برش زده، بر روی آن حکاکی کنند و سپس یراق آلات مورد نظر را به آن وصل نمایند. این ابزارها، تولید صنایع چوبی را آسان می کند و به همین دلیل واردات تجهیزات برش چوب بسیار با اهمیت است.

واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب چگونه انجام می گیرد؟

 

 

۱- تحقیق و بررسی

 

ابتدا باید تمامی واردکنندگان در مورد واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب تحقیق کنند. این مرحله از واردات حتی اگر زمان زیادی را به خود اختصاص دهد، هیچ اشکالی ندارد زیرا باعث آگاهی کامل از سایر مراحل، قوانین و مدت زمان واردات می شود تا وارد کنندگان بتوانند به خوبی برنامه ریزی کنند.

 

۲- گرفتن مجوز

 

واردات هر کالایی نیاز به گرفتن مجوز دارد و واردات ماشین آلات برش چوب نیز باید با اخذ مجوز از ارگان های مربوطه انجام شود. اداره گمرک تمامی مجوزها و مدارک شما را مورد ارزیابی قرار داده و پس از استعلام های لازم، می توانید کار واردات را آغاز نمایید. وجود نقص یا ایرادی در مدارک، علاوه بر تاخیر در انجام کارها، ممکن است سبب جریمه نقدی شود.

 

۳- خرید ماشین آلات برش چوب

 

پس از اینکه تمامی مدارک و مجوزها مورد بررسی و تایید گمرک قرار گرفت، نوبت به خرید ماشین آلات برش چوب می رسد. خرید این ماشین آلات باید از طریق کشورها و شرکت های مجاز انجام شود تا بتوانید آنها را به کشور وارد نمایید.

 

۴- پرداخت هزینه خرید ماشین آلات و حمل و نقل

 

برای تکمیل مراحل ثبت سفارش، باید هزینه دستگاه ها و حمل نقل آنها را پرداخت نمایید تا این تجهیزات طبق زمان برنامه ریزی شده به کشور وارد شوند.

 

۵ دریافت کد تعرفه و ترخیص ماشین آلات برش چوب

 

پیش از انجام مراحل ترخیص ماشین آلات برش چوب، باید کد تعرفه آن را دریافت کنید. پیدا کردن این کد ممکن است زمان زیادی را بگیرد اما برای پیدا کردن آن، زمان و دقت لازم را داشته باشید زیرا در صورت تعیین اشتباه این کد، ضررهای بسیاری را متحمل می شوید و مراحل واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب  به تعویق می افتد.

پس از دریافت کد تعرفه نوبت به ترخیص ماشین آلات می رسد. ترخیص کالا در مدت زمان مشخصی توسط گمرک انجام می شود و برای اینکه ممکن است از مراحل و قوانین ترخیص کالا، اطلاعات درستی در اختیار نداشته باشید پس بهتر است این کار را به ترخیص کار بسپارید تا در مدت زمان کوتاهی، کالای شما را ترخیص نماید.‌

 

کشورهای صادر کننده ماشین آلات برش چوب

 

بیشتر واردات ماشین آلات برش چوب از کشورهای اروپایی و چین انجام می شود زیرا این کشورها از نظر تولید تجهیزات برش چوب، کیفیت و قیمت مناسب را به عنوان هدف خود قرار داده اند. دستگاه های ساخت کشورهای اروپایی کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دستگاه ها و ماشین آلات چینی دارند اما این به معنای بی کیفیت بودن ماشین آلات چینی نیست.

 

واردات ماشین آلات برش چوب از چه راهی انجام می شود؟

 

برای واردات ماشین آلات برش چوب، سه راه زمینی، دریایی و هوایی وجود دارد اما با توجه به وزن برخی از این ماشین آلات، راه دریایی و زمینی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب از برخی از کشورها به طور مستقیم انجام می شود اما گاهی این واردات از طریق دو یا چند مسیر انجام می شود و هزینه تمام شده ماشین آلات را افزایش می دهد.

 

کاربرد ماشین آلات برش چوب

 

این کاملا واضح است که اصلی ترین کاربرد ماشین آلات برش چوب برای مراکز تولید چوب، پردازش چوب و تولیدکنندگان صنایع چوبی است. هر یک از این واحدها برای انجام یک سری از کارها به ماشین آلات برش چوب نیاز دارند. زمانی که چوب درختان به کارخانه و یا کارگاه برده می شود باید به شکل درستی و با استفاده از ماشین آلات برش بخورد و سپس برای خروج از کارگاه آماده شود. مراکز پردازش چوب، چوب های اولیه را با توجه به نیاز صنایع، پردازش می کنند و در دسترس تولیدکنندگان قرار می دهند.

تولید کنندگان صنایع چوبی با توجه به نوع محصولات خود، به ماشین آلات برش چوب نیاز دارند. بعضی از این ماشین آلات دارای ابعاد بسیار بزرگ و بعضی از آنها دارای ابعاد کوچکی هستند. به طور کلی کاربرد ماشین آلات برش چوب با توجه به هر یک از این مراکز، متفاوت است اما ابزارها و ماشین آلات مشترکی نیز در بین این مراکز دیده می شود.

 

انواع ماشین آلات برش چوب

 

انواع ماشین آلات برش چوب به سه دسته خانگی، کارگاهی و کارخانه ای تقسیم می شود که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

 

ماشین آلات خانگی برش چوب

 

نام گذاری این ماشین آلات به دلیل سبک و کاربرد آن می باشد. این ماشین ها وزن کمتری نسبت به سایر ماشین آلات برش چوب دارند و به راحتی قابل جابجایی هستند. بیشتر ماشین آلات خانگی برش چوب جای کمی را اشغال می کنند و به صورت رومیزی از آنها استفاده می شود. در برخی از کارگاه های نیمه صنعتی هم از این ماشین آلات بهره می برند اما قدرت و سرعت این تجهیزات با تجهیزات کارگاهی و کارخانه ای بسیار متفاوت است.

از این ماشین آلات نمی توان برای برش قطعات بسیار بزرگ و حجیم استفاده کرد زیرا نتیجه دلخواه را به دنبال نخواهد داشت. از دستگاه ها و ماشین آلات خانگی  برش چوب نمی توان ساعات متوالی استفاده کرد زیرا ممکن است دچار آسیب هایی شوند. واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب خانگی هزینه های کمتری نسبت به دو کارگاهی و کارخانه ای دارد.

 

ماشین آلات کارگاهی برش چوب

 

بیشتر مراکز صنایع چوبی کشور ما از نوع کارگاهی می باشد و به این نوع از تجهیزات و ماشین آلات، نیاز بیشتری وجود دارد. این دستگاه ها به صورت تک فاز و سه فاز تولید می شوند و بسیار متنوع هستند. تفاوت نوع تک فاز و سه فاز این ماشین آلات تنها به دلیل موتورهای استفاده شده در آنها می باشد و از نظر ظاهری تفاوتی با هم ندارند.

موتور تک فاز و سه فاز اگرچه از نظر حجم یکسان است اما قدرت سه فاز بسیار بیشتر می باشد. از آنجایی که تهیه کردن برق سه فاز به آسانی امکان پذیر نیست و هر کارگاهی قابلیت استفاده از آن را ندارد، نوع تک فاز پرفروش تر است. این در حالی است که موتورهای سه فاز قدرت، سرعت و کیفیت بهتری نسبت به نوع تک فاز دارند.

 

ماشین آلات کارخانه ای برش چوب

 

همانطور که مشخص است از این ماشین آلات در کارخانه های مخصوص صنایع چوب، استفاده می شود. این ماشین آلات از نظر حجم و قدرت در سطح بالایی قرار دارند و عملیات برش و پردازش چوب را در سریع ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا انجام می دهند. این تجهیزات و ماشین آلات اگرچه قیمت بالاتری نسبت به دو نوع قبلی دارند اما به دلیل پردازش و برش در تعداد بالا بسیار مناسب هستند. این نوع تجهیزات با برق سه فاز کار می کنند و به صورت دستی، PLC، CNC و NC می باشند.

 

مطالعه بیشتر

واردات و ترخیص ماشین آلات کارتن سازی

 

کلام آخر

به دلیل کاربرد صنایع چوبی در زندگی ما، واردات و ترخیص ماشین آلات برش چوب دارای اهمیت است. این دستگاه ها از راه دریایی و زمینی به کشور وارد می شوند و به سه صورت خانگی، کارگاهی و کارخانه ای در مراکز صنایع چوبی به بهره برداری می رسند. از نظر قدرت و حجم، نوع کارخانه ای این ماشین آلات در سطح بالایی قرار دارد و از برق سه فاز برای راه اندازی ماشین آلات استفاده می شود. بهتر است که از ماشین آلات مناسب برش چوب با توجه به نوع مرکز و محصولات تولیدی آن استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا