ترخیص ماشین آلات خط تولید سیمان

واردات ماشین آلات خط تولید سیمان

واردات و ترخیص ماشین آلات تولید سیمان

 

ماشین آلات خط تولید سیمان از تجهیزات مورد نیاز در کارخانه های سیمان به منظور تولید یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی می باشد که در زمینه ساخت و ساز ساختمان در کشور حائز اهمیت است و از شاخص های پیشرفت کشور در زمینه عمرانی در نظر گرفته می شود. با ما همراه باشید تا با واردات ماشین آلات خط تولید سیمان | ترخیص ماشین آلات خط تولید سیمان آشنا شوید.

در حال حاضر 76 شرکت تولید کننده سیمان در کشور در حال فعالیت هستند که سالانه با ظرفیت اسمی 88 میلیون تن در سال به فعالیت خود ادامه می دهند. از جمله فاکتورهایی که می تواند کیفیت و ظرفیت تولید کارخانه های تولیدی را افزایش دهد، ماشین آلات خط تولید سیمان می باشد. بسیاری از ماشین آلات مورد استفاده در این زمینه، به صورت وارداتی از دیگر کشورها وارد ایران می شوند. بنابراین برای تداوم تولید این کالای صنعتی،  نیاز به واردات و ترخیص ماشین آلات خطوط تولید سیمان بروز از دیگر کشورها داریم. برای کسب اطلاعات تکمیلی پیرامون واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

کمپرسور

مطالعه بیشتر

واردات ماشین آلات خط تولید چاپ

 

واردات ماشین آلات خط تولید سیمان

 

برای تولید سیمان به مواد اولیه شامل سنگ آهک، سنگ گچ، سنگ سیلیس، سنگ آهن، سنگ آلوویوم، خاک مارل، پوزولان، سرباره و … نیاز است. نکته ای که در رابطه با این لیست از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید سیمان حائز اهمیت می باشد، این است که تمامی این مواد اولیه در داخل کشور وجود دارد و به راحتی تامین می گردد.

بنابراین بسیار حائز اهمیت است که بتوان کارخانه های تولید سیمان در کشور را تجهیز کرد که ضمن افزایش تولیدات و برآورده کردن نیاز داخلی، بتوان در زمینه صادرات این محصول نیز گام های موثری برداشت.

در حال حاضر نام ایران در میان بزرگ ترین تولید کنندگان سیمان در جهان قرار گرفته است. واردات ماشین آلات خط تولید سیمان از خدمات ارائه شده در گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان می باشد که می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون آن با  کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ترخیص ماشین آلات خط تولید سیمان
ترخیص ماشین آلات خط تولید سیمان

ماشین آلات و دستگاه های خط تولید سیمان

 

در زمینه تولید سیمان به ماشین آلات مختلفی نیاز است که قصد داریم در این مقاله پیرامون هر یک ، اطلاعاتی را ارائه کنیم.

 

سنگ شکن

 

سنگ شکن ها دستگاه های بزرگی هستند که وظیفه اصلی آن ها خرد کردن و شکستن سنگ ها و تبدیل کردن آن ها به قطعات کوچکتر می باشد. در واقع مواد اولیه استخراج شده از معادن پس از انتقال به کارخانه وارد دستگاه های سنگ شکن می شوند و این ماشین باید آن ها را در قطعاتی که مورد نظر است، خرد کند.

در این مرحله دستگاه دیگری با عنوان دستگاه ژئو اسکن از ماشین آلات خط تولید سیمان، با استفاده از تابش اشعه ایکس، ترکیب درصد شیمیایی مواد خروجی از سنگ شکن را بررسی می کند.

ظرفیت دستگاه های سنگ شکن، 100 تا 1500 تن در ساعت می باشد و از قطعات مهم آن ها موتورگرداننده محور سنگین است که معمولا از برند های آلمانی، فنلاندی و … هستند. دستگاه سنگ شکن خود دارای دو نوع است که در ادامه پیرامون هر یک اطلاعاتی آورده شده است:

 

  • سنگ شکن متحرک به منظور خرد کردن  اولیه سنگ ها و کانی ها شامل سنگ شکن فکی
  • نوع دوم سنگ شکن ثابت به منظور استفاده در فرآیند تولید

از دیگر ماشین آلات خطوط تولید سیمان و انواع سنگ شکن ها که در زمینه تولید سیمان در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واردات سنگ شکن غلطکی
  • ترخیص سنگ شکن چکشی
  • واردات سنگ شکن فی
  • ترخیص سنگ شکن مخروط
  • واردات سنگ شکن چرخشی

 

دستگاه های استاکر و ریکلایمر در سالن اختلاط مواد اولیه از ماشین آلات خط تولید سیمان

 

در کارخانه های سیمان سالن های مستطیل شکلی طراحی شده اند که در آن دو دستگاه استاکر و ریکلایمر وجود دارد. مواد اولیه اختلاط شده در این سالن توسط دستگاه استاکر به صورت عمودی و یا تپه ای انباشته می شوند. دستگاه ریکلایمر نیز وظیفه بلند کردن این مواد به صورت افقی را دارد و در نهایت آن ها را به سمت آسیاب هدایت می کند.

 

آسیا مواد خام به وسیله آسیا های چرخشی و غلطکی

 

مواد اولیه پس از اینکه توسط سنگ شده خرد شده و سپس توسط استاکر و ریکلایمر انباشت و یکنواخت شدند، باید برای آسیا شدن وارد آسیاهای چرخشی و غلطکی گردند.

آسیای غلطکی دارای انواع مختلفی است اما تمامی آن ها در یک مسیر دایره ای بر روی بستری از مواد که بر روی سطح افقی مدوری قرار گرفته است، حرکت می کنند. در نوع دوم و آسیای چرخشی نیز برای آسیای مواد از نیروی گریز از مرکز استفاده می شود.

 

کوره (پخت مواد اولیه و تولید کلینگر)

 

برای تولید سیمان به انواع کوره نیاز می باشد که البته با توجه به روش تولید سیمان در کشور بسیاری از آن ها کاربردی ندارند. از جمله کوره های مورد نیاز در خط تولید سیمان که با واردات ماشین آلات خط تولید سیمان تامین می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • واردات کوره گردنده خفته
  • ترخیص کوره ایستاده
  • واردات کوره های پیش گرمکن سیمان

 

دستگاه های مرتبط با تهیه خوراک کوره

 

وقتی مواد اولیه آماده می گردد باید از برخی ماشین آلات خط تولید سیمان برای آماده کردن خوراک کوره استفاده شود. برای اینکار به ماشین آلات و دستگاه های متفاوتی نیاز می باشد.

 

  • استفاده از بازوی مکانیکی در روش تر برای تولید خوراک کوره
  • به کار گیری فیلترهای آکاردئونی در روش نیمه تر برای تولید خوراک کوره
  • استفاده از دستگاه گلوله ساز در روش نیمه خشک برای تولید خوراک کوره
  • به کارگیری از دستگاه مخلوط کننده برای ترکیب سنگ آهک و خاک رس در روش خشک برای تولید خوراک کوره

 

دستگاه کلینکر شکن

 

در فرآیندی که برای تولید کلینکر مورد استفاده قرار می گیرد، ذرات کلینکر درون کوره به یکدیگر می چسبند که همین موضوع حمل آن ها را با مشکل مواجه می کند. برای از بین بردن این توده ها و همینطور کاهش دمای آن ها، از دستگاه کلینکر شکن استفاده می شود.

 

آسیا سیمان از ماشین آلات خط تولید سیمان

 

سیمان محصول نهایی آسیا کردن کلینکر و دیگر مواد اولیه است که در دستگاه آسیا سیمان انجام می شود.

 

کمپرسورهای و بلوئر

 

به منظور حمل و نقل پودر سیمان و رساندن آن به سیلوهای سیمان و ذخیره آن ها، همینطور گریس کاری دنده های کوره و … به کمپرسورها نیاز است. بلوئر ها نیز به منظور یکنواخت کردن مواد در سیلوها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سیلوهای سیمان

 

سیلوها به منظور ذخیره سازی مواد نهایی تولید شده مورد نیاز هستند و آن ها را از قرار گرفتن در معرض رطوبت حفظ می کنند. از سویی دیگر بارگیری و تخلیه سیمان از این طریق راحت تر انجام می شود.

 

اهمیت ترخیص کالا در زمینه واردات ماشین آلات خط تولید سیمان

 

صفر تا صد واردات شامل حمل و نقل کالا در مرزهای بین المللی کشور، فرآیند مهم و البته دشوار است و نیازمند این است که افراد از قوانین و نکات مرتبط با آن مطلع باشند. ترخیص کالا یکی از فرآیند های اصلی حمل و نقل کالاهای وارداتی میان مرزهای کشور است که متناسب با قوانین کشورهای مختلف، دارای مراحل متفاوتی می باشد.

لازمه ترخیص سریع و به موقع ماشین آلات خط تولید سیمان این است که افراد با مراحل آن آشنا باشند؛ هر گونه اشتباه در این مرحله موجب خسارت های مالی و اعتباری می گردد. این موضوعی است که تمامی تاجران به آن واقف هستند اما ممکن است مشغله های کاری مانع از انجام درست آن گردد.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در زمینه واردات و ترخیص کالا فعال است که با بهره گیری از ترخیص کاران مجرب آماده ارائه تمامی خدمات در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید سیمان به شما عزیزان می باشد.

 

ارتباط با گروه کارشناسان پرشین تجارت دوان

 

کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان آماده ارائه خدمات مختلف در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات خط سیمان شامل انجام تمامی امور گمرکی، انجام خدمات ترانزیت داخلی و خارجی، ارائه خدمات مرتبط با ورود موقت کالا و خروج موقت کالا، اخذ مجوزهای لازم، پیگیری استاد بانکی، حمل و نقل و … می باشد.

در صورتی که مایل به دریافت مشاوره تخصصی پیرامون واردات و ترخیص ماشین آلات خطوط تولید سیمان و همینطور اطلاع از قوانین جدید ترخیص کالا از گمرک هستید، می توانید با شماره های 02142326 و همچنین واتساپ به شماره 09018317541 تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا