واردات قطعات خودرو

در این مقاله قصد داریم شما را با سلسه مراتب و مراحل واردات قطعات خودرو  و مراحل ترخیص این محصولات از گمرک آشنا کنیم. واردات قطعات خودرو به توجه به روند صعودی صنعت خودرو سازی در سراسر جهان داشته و همینطور روز به روز شاهد افزایش تولید خودرو در تمام کشور ها اللخصوص کشور های صنعتی هستیم.این صنعت در ایران هم سیر صعودی خود را طی میکند و بیش از پیش شاهد احساس نیاز به واردات قطعات خودرو در کارخانه جات میباشیم به همین علت  گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان با توجه به مشاوران زبده ای که در بحث واردات دارد آماده ی همکاری با واردکنندگان و تجار می باشد.

واردات قطعات خودرو

ترخیص و واردات قطعات خودرو از گمرک

 

واردات قطعات خودرو یکی از خدمات گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان است.شما میتوانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و روند واردات خود را سرعت ببخشید. واردات این قطعات باید طبق یک قواعد واصول خاص انجام شود وانجام صحیح این مراحل لازمه ی فرایند واردات قطعات خودرو می باشد.

 قطعات خودرو به چند دسته تقسیم می شود، بخشی از فهرست قطعات وارداتی خودرو به ایران شامل موارد زیر می شود:

  • درجه باک
  • پمپ بنزین
  • پمپ هیدرولیک
  • پمپ شیشه شور
  • واترپمپ
  • تسمه کولر
  • تسمه تایم
  • تسمه هیدرولیک
  • گیربکس اتوماتیک
  • موتور کامل
  • نیم موتور بالا

سود واردات قطعات خودرو

 

در کشورمان بخش عظیمی از فعالان اقتصادی و صنعت کشور، به واردات قطعات خودرو میپردازند به این علت که این کار سودآوری و کاربرد تقریبا زیادی دارد و افراد با اطمینان و بدون ترس از ضرر و زیان می‌توانند قطعات خودرو را وارد کنند. ولی حتما باید در واردات و ترخیص قطعات خودرو به یک سری موارد توجه کنید تا سوددهی شما بالا رود؛ به عنوان نمونه حتما تلاش کنید قطعات با کیفیت و از برند ها و شرکت های معتبرتامین کنید.

با توجه به تجربه ای که کارشناسان گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان دارند میتوانید ازسودآور بودن قطعه ی خودرو مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

واردات قطعات خودرو از چین

واردات قطعات خودرو از کشور چین

 

کشور چین یکی ازمطرح ترین و بزرگترین تولیدکنندگان قطعات خودرو در جهان می‌باشد و به همین علت میتوان برای واردات قطعات خودرو به کشور، به عنوان اولین گزینه آن را  به حساب آورد. واردات قطعات خودرو از چین به عنوان یکی از موارد متداول در صنعت خودروسازی جهانی مطرح میباشد. همچنین این کشور هرساله، سعی میکند تا قطعات خودرو تولیدی خود را، با کیفیت بهتر و تنوع بالاتر به بازار جهانی ارائه کند. واردکنندگان قطعات خودرو با نگاهی به بازار تولید قطعات خودرو در کشور چین به این نتیجه خواهند رسید که ، این کشور دنیایی از قطعات مدرن و پیشرفته با برندهای مختلف را تولید می‌کند. از آنجایی که توافقات و ارتباط سیاسی و تجاری بین ایران و چین ازدوران گذشته برقرار بوده است و این دو کشور همیشه شرکای تجاری مناسبی برای یکدیگر بوده‌اند، واردات هر نوع کالایی اللخصوص قطعات خودرو از این کشور دارای مزایا ‌ی زیادی می باشد. جهت واردات قطعات خودرو از چین ابتدا باید با شرایط و مقررات دو کشور مبدا و مقصد، یعنی چین و ایران آشنایی کاملی داشته باشید و حداقل تسلطی نسبی روی آن‌ها داشته باشید تا در هنگام خرید و واردات محصول به مشکلات قانونی برخورد نکنید و دچار مشکل نشوید. در ادامه مقاله موارد قانونی که باید رعایت کنید و مد نظر قرار دهید را بررسی می کنیم.

 

همانطور که در مقاله واردات موتور خودرو اشاره کردیم سلسله مراتب و مراحل واردات قطعات خودرو به شرح زیر می باشد:

 

دریافت و صادر شدن کارت بازرگانی

 

کارت بازرگانی یکی از اسناد مهم است که به فرد وارد کننده و شرکت ها این اجازه را می دهد که در فعالیت های واردات و صادرات فعالیت کنند.

 

شناخت بازار هدف

این فراآیند شامل : تحقیقات میدانی بازار، شناخت تقاضای محلی و مولفه های مورد نیاز، تحقیق و استفاده از افراد با تجربه در زمینه ی خودرو متضمن یک سرمایه گذاری سودآور است.

 

انتخاب کشور تامین کننده مورد نظر

کشوری را که میخواهید قطعات خودرو را از آن تهیه کنید، انتخاب کنید عواملی مثل اعتبار تامین کننده، سنجش کیفی محصول، هزینه ی حمل و نقل، و هرگونه ارتباط و توافق سیاسی بین کشور خود با کشور تامین کننده  باید در نظر گرفته شود.

 

صحت سنجی تامین‌کننده 

تامین کننده های معتبر کشور مورد نظر را پیدا کنید. جهت اعتبارسنجی بررسی لازم را انجام دهید. این اعتبارسنجی شامل بررسی پیشینه، بررسی مرجع، و بازدید از وبسایت و صفحه های اجتماعی در صورت دسترسی می باشد.

 

عقد قرارداد و دریافت پروفرما اینویس

 

ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت

 

پرداخت ارزی 

از روش های پرداخت موجود امن ترین و شفاف ترین را برای تراکنش های بین المللی با تامین کننده ی خود انتخاب کنید. این ممکن است شامل استفاده از اعتبار اسنادی، خدمات امانی یا سایر مکانیسم‌های پرداخت امن برای محافظت از منافع هر دو طرف باشد.

 

بیمه بار

رای قطعات خودروی وارداتی خود پوشش بیمه باربری اخذ کنید . بیمه به شما در محافظت از سرمایه و کالای وارد شده در صورت آسیب، از دست دادن یا حوادث غیرقابل پیش بینی در عملیات حمل و نقل کمک خواهد کرد.

 

هماهنگی حمل و نقل بین المللی

 

با توجه به عواملی مانند هزینه، سرعت ونوع  کالا، کارامد ترین روش حمل و نقل بین المللی را برای قطعات خودروی خود شناسایی کنید و حتما از بسته بندی و علامت گذاری مناسب برای جلوگیری از آسیب در حین عملیات حمل و نقل مطمئن شوید.

 

برنامه ریزی و تدارک تشریفات گمرکی

 

گواهی بازرسی

 

توسط  اداره بازرسی بعد از فرایند بازرسی صادر می شود که نشانه یکی بودن کالای ثبت شده با کالای وارد شده است.

 

ترخیص قطعات خودرو از اداره گمرکات

بعد از رسیدن مرسوله ی قطعات خودرو به مرز کشور، فرد یا شرکت واردکننده باید از طریق ترخیص کننده هایی  که در بحث ترخیص قطعات یدکی خودرو تخصص و تجربه دارند،برای انجام فرایند ترخیص اقدام کند.

با انجام این مراحل از درستی و ایمنی قطعات وارد شده اطمینان حاصل می‌شود و کالای مورد نیاز در زمان مقرر به دست خریدار خواهد رسید. بعد از تحویل مدارک باید فرم اظهارنامه را پر کنیم که حتما باید با نهایت دقت اینکار را انجام دهیم که مبادا در فرایند واردات مشکلی گریبان گیر ما شود .­ در مراحل بعدی اداره گمرک اعتبار و صحت اطلاعات را با این اظهار نامه مقایسه می‌کند تا در صورت عدم وجود نقص ترخیص قطعات خودرو صورت بگیرد. در مرحله بعدی پرونده به دایره فنی گمرک اهدا میگردد در صورتیکه بدهی نداشته باشد صلاحیت فرد توسط دایره فنی تایید می‌شود.

مجوز واردات قطعات خودرو

 

جهت واردات قطعات خودرو، الزامی است که مجوز لازم برای این کار را داشته باشید به این نکته نیز باید اشاره کرد که برای دریافت مجوز واردات خودرو همانطور که در بخش قبلی گفتیم ابتدا باید کارت بازرگانی را دریافت کنید و بعد از آن ثبت سفارش خود را در سامانه جامع تجارت ایران (NTSW)ثبت کنید. گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان همواره در تمام مراحل و مسیر اخذ هر کدام ازمجوزها همراه فعالان اقتصادی کشور می باشد.

 

کد تعرفه ی گمرکی برای واردات و ترخیص قطعات خودرو

 

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع قطعات خودرو به شرح زیرمی باشد :

  1. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص کلاچ : 870893
  2. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص سیبک فرمان : 87088019
  3. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص چرخ از جنس آلومینیوم : 87087019
  4. کد تعرفه گمرکی برای واردات لوازم یدکی خودرو و ترخیص جعبه دنده : 870830
  5. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص کفشک لنز ترمز : 87083023
  6. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص لوازم یدکی خودرو از نوع ترخیص شاسی‌های موتوردار : 870600
  7. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص سپر ماشین : 870810
  8. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ترمز ها و ترمز های خود مهار : 870830
  9. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص کاسکه و دیسک ترمز : 87083021
  10. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص سیستم‌های فنر بندی : 870880
  11. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص کیسه ایمنی هوا : 870895
  12. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص رادیاتور : 870891
  13. کد تعرفه گمرکی برای ترخیص توپی محور : 87085031

در این مقاله به معرفی و توضیح  شرایط و مراحل واردات قطعات خودرو پرداختیم وبه شما پیشنهاد می‌دهیم برای واردات قطعات خودرو و انجام کلیه امور تجاری و گمرکی ازجمله واردات و صادرات،ثبت سقارش، گرفتن تاییدیه، کمک در تسهیل اخذ مجوزهای لازم و مشاوره در این موضوع به وبسایت گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان مراجعه کرده و با کارشناسان زبده ی این شرکت در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا