ترخیص کاسه نمد از گمرک

از جمله خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ترخیص کاسه نمد یا واردات کاسه نمد از گمرکات کشور می‌باشد. اگر در زمینه ترخیص کاسه نمد نیاز به اطلاعات دارید با ما در این مقاله همراه باشید.

کاسه نمد از انواع لوازم‌یدکی خودرو و دیگر ماشین‌آلات محسوب می‌گردد که در اکثر سیستم‌های هیدرولیکی کاربرد دارد. اجزای تشکیل‌دهنده کاسه نمد شامل قطعه فلزی و بخش انعطاف‌پذیر است. کاسه نمد از سه قطعه تشکیل شده است که شامل فنر و نمد فشرده و واشر کاسه فلزی است.

کاسه نمد یکی از قطعات سیستم‌های هیدرولیکی مانند پیستون‌ها و اتصالات و پمپ‌هاست. بیشترین کاربرد کاسه نمد در سیستم‌هایی آب‌بندی مثل اورینگ است. از کاسه‌نمدها در ابزارها و قطعاتی که دارای سیستم متحرک و یا دوار یا سیستم‌های رفت و برگشتی استفاده می‌شود. از این قطعه جهت جلوگیری از روغن‌ریزی و حفاظت از قطعات در برابر عواملی مانند گردوغبار و آلودگی بخصوص در برابر گرما و اجسام خارجی استفاده می‌شود.

واردات کاسه نمد

تاریخچه تولید کاسه نمد

 

در سال‌های طولانی حتی تا قرن‌ها، مهندسان مکانیک با مشکل آب‌بندی دستگاه‌هایی و قطعات متحرک مواجه بودند. در شرایطی که انسان‌ها با ارابه مهاجرت می‌کردند تولید سیستم آب‌بندی که چرخ ارابه را برای مدت طولانی آب‌بندی کند نیاز داشتند.

ابتدا مهندسان از نمد و یا نوارهای چرمی که با به چربی حیوانی آغشته بود به‌عنوان آب‌بندی چرخ‌ها و قطعات استفاده می‌کردند. در انقلاب صنعتی که موتوری‌های درون‌سوز و جعبه‌دنده‌ها نمود پیدا کردند، جهت آب‌بندی نیز به ابزارهای مدرن‌تری نیاز بود

در دهه 20 میلادی توسط مهندسان کاسه نمدهای جدید با استفاده چرم مقاوم که در یک محفظه فلزی که حاوی روغن  قرار داشت، تولید شد. اما در طی سالهای جنگ جهانی دوم، نوع دیگری از کاسه نمد تولید شد که در ساخت آن از لاستیک مصنوعی استفاده شده بود. و رفته رفته طی سال های 1960 از مواد مقاوم تری مانند الاستومرها و سیلیکون و پلی اکریلیک و فلوئوروکربن برای تولید کاسه نمد استفاده شد که مقاومت دمایی بیشتری داشتند.

 

مشخصات فنی کاسه نمدها

 

تقسیم‌بندی کاسه نمدها به چند شکل مختلف صورت می‌گیرد، در برخی تقسیم بندی‌ها کاسه نمدها را بر اساس ظاهرشان و با استفاده از حروف لاتین نام گذاری می‌کنند. مثلاً برخی کاسه نمدها که با حروف s نام گذاری می‌شوند مخصوص استفاده در محیط‌های بدون هیچ آلودگی هستند.

یا کاسه نمدهای نام گذاری شده با SN در محیط‌های که فشار متوسطی دارد و برای نگهداری روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاسه نمدهای سری X  جهت آب‌بندی سیالات استفاده می‌شود و روان کاری زیادی ندارد.  همچنین کاسه نمدهای سری V جهت استفاده در محیط‌های که فشار نرمال وارد می‌شود استفاده می‌شوند و وظیفه آب‌بندی گریس را به عهده دارند.

ترخیص کاسه نمد

انواع مختلف کاسه نمد

 

کاسه نمد روغن

در کاسه نمدهای روغن از فنر داخلی استفاده می‌شود؛ چون ممکن است بسیار راحت درگیر نشتی شوند.

 

کاسه نمد فنری

این نوع کاسه نمدها بیشتر در سیستم‌های چرخشی و رفت‌وبرگشتی و یا حتی ثابت استفاده می‌شوند. در شرایطی که سیستم دارای تنش بالا یا پایین باشد و یا درگیر تغییرات دمایی بالایی باشد این نوع کاسه نمد کاربرد بهینه‌ای دارد.

 

کاسه نمد بدون فنر

 

این مدل مانند کاسه نمدهای فنری در قطعات و سیستم‌های ثابت و رفت وبرگشتی استفاده می‌شوند اما فقط در شرایطی که تنش تک‌محوره باشد می‌توان از کاسه نمد بدون فنر استفاده کرد.

 

کاسه نمد گریس

 

کاسه نمدهای نوع گریس دارای ویسکوزیته زیادی هستند و دچار روغن ریزی یا خروج گریس نیستند یا کمتر درگیر چنین شرایطی هستند. این نوع کاسه نمدها لبه فنری ندارند.

 

انواع کاسه نمد خودرو

 

معمولاً کاسه نمدها را باتوجه‌به ساختار ظاهری و شکل لبه تقسیم بندی می‌کنند. علت تفاوت ظاهری در کاسه نمدها بخاطر کارایی هر کاسه نمد در قطعه‌ای خاص می‌باشد که تفاوت در شکل لبه‌ها روی آب‌بندی قطعات بسیار موثر است. و درواقع علت این تفاوت نیز دما، فشار و سرعت شفت است.

در این مقاله ما بیشتر به کاسه نمدهای خودرو می‌پردازیم. معمولاً کاسه نمدها در سیستم‌های متحرک کاربرد دارند.

کاسه نمد در اکثر بخش‌های خودرو کاربرد دارد بخصوص در بخش‌هایی که از روغن استفاده می‌شود، کاسه نمد کاربرد ویژه‌ای دارد. از جمله این بخش‌ها می‌توان به ترمز و فرمان و …. اشاره کرد.

 

کاسه نمد نوع پلوس

 

کاسه نمدپلوس از جنس پلاستیک ساخته شده است و در جایی که پلوس و دیفرانسیل باهم تماس دارند قرار می‌گیرد. و در واقع کاسه نمد پلوس از بخش‌های ضروری خودرو محسوب می‌گردد.

کاسه نمد گیربکس

 

این کاسه نمد نیز از دیگر کاسه نمدهای کاربردی خودرو می‌باشد که در محور ورودی و خروجی دیفرانسیل قرار دارد. این نوع کاسه نمد برای جلوگیری از نشت و روغن ریزی در خودرو استفاده می‌شود. که از نوع کاسه نمدهای مارپیچ می‌باشد.

 

کاسه نمد میل سوپاپ

این نوع کاسه نمد در سرسیلندر کاربرد دارد و وظیفه آن ممانعت از روغن ریزی قسمت انتهایی میل سوپاپ است. این نوع کاسه نمد از سری کاسه نمدهای مقاوم است که زیاد نیاز به تعمیر ندارد.

 

کاسه نمد میل لنگ

این نوع کاسه نمد  از سری کاسه نمدهای است که جهت جلوگیری از روغن ریزی در موتور خودرو استفاده می‌شود و وظیفه دارد روغن را مجدد به مخزن روغن انتقال دهد.

 

کاربرد کاسه نمد

 

به طور کلی همانطوری که قبلا بیان شد کاربرد کاسه نمد بیشتر در وسایل نقلیه و ابزارها و سیستم هایی است که دارای حرکت دوار و یا متحرک و رفت و برگشتی یا نوسانی می باشد.

 

حرکت نوسانی

 

در حرکت نوسانی شفت در یک نیم دایره یا قوس با زاویه ای مشخص نوسان می کند.

 

حرکت دوار

 

در سیستم هایی که حرکت دوار می باشد، معمولا جهت چرخش جهت آب بندی بسیار اهمیت دارد. ممکن است که شقف در دو جهت چرخش کند یا در جهت ساعتگرد چرخش کند و یا در پادساعتگرد دارای چرخش باشد.

 

حرکت رفت و برگشتی

 

در این نوع سیستم همانطور که از نام آن پیداست شقف وارد محفظه می شود و سپس از آن خارج می شود که این نوع حرکت به صورت رفت  و برگشتی می باشد.

 

واردات و ترخیص کاسه نمد

 

بیشتر کاسه نمدهای وارداتی از کشورهایی مانند کشورهای اروپایی، از جمله آلمان و انگلستان وترکیه و کره و چین و تایوان و ژاپن و  امارات و… وارد می‌شود. که برای واردات کاسه نمد تجار محترم نیازمند اخذ مجوزهای لازم می‌باشند.

معروف‌ترین برندهای کاسه نمد وارداتی شامل کاسه نمد NATIONAL و کاسه نمد MUSASHI ، کاسه نمد برن NOK ، کاسه نمد برند TTO، و برند CR برند و KOYO  و…  می‌توان اشاره کرد.

قبل از واردات هرکدام از برندهای فوق نیاز به سنجش بازار هدف و قوانین هر کشور جهت واردات می‌باشد. درخصوص جزییات این مجوز و بندهای آن می‌توانید به بخشنامه‌های صادر شده در این حوزه مراجعه نمایید. باتوجه به اینکه بخشنامه‌های صادره به طور مرتب تغییر می‌یابد از آوردن جزییات آن در این مقاله معذور هستیم و جهت دریافت جزییات اطلاعات این بخشنامه می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در تیم مشاوره و پیشتبانی در ارتباط باشید.

 

از جمله مجوزهای لازم جهت واردات کاسه نمد می‌توان به:

 

  • مجوز واردات کاسه نمد
  • مجوز سازمان صنعت و معدن و تجارت جهت واردات کاسه نمد
  • نظریه آزمایشگاه سازمان استاندارد جهت تعیین کیفیت و ماهیت کاسه نمد وارداتی
  • و داشتن ترخیص کار ماهرو با تجربه جهت ترخیص کاسه نمد

 

خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در خصوص ترخیص کاسه نمد

 

  • ترخیص انواع مختلف کاسه نمد
  • ترخیص کاسه نمد خودرو
  • ترخیص و واردات کاسه نمدهای مکانیکی
  • ترخیص و واردات انواع کاسه نمدهای فانوسی
  • ترخیص و واردات انواع کاسه نمدهای مالشی و غیرمالشی
  • ترخیص و واردات کاسه نمدهای کمپرسور
  • ترخیص و واردات انواع کاسه نمدهای نسوز
  • ترخیص و واردات انواع کاسه نمدهای ماشین آلات
  • ترخیص و واردات انواع کاسه نمدهای کشاورزی
  • ترخیص و واردات انواع کاسه نمدهای مقاوم
  • ترخیص و واردات انواع کاسه نمدهای شیاردار

 

کد تعرفه گمرکی ترخیص کاسه نمد

 

کاسه نمدها در شماره ردیف 8484 جای میگیرند. کد تعرفه گمرکی کاسه نمد از نوع کاسه نمدهای مکانیکی در شماره ردیف 848520 قرار دارد.

کد تعرفه گمرکی کاسه نمد از نوع کاسه نمدهای مقاوم نیز در ردیف 84842040 قرار دارد.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با بیش از دو دهه تجربه در امور تجاری، بازرگانی و ترخیص از گمرکات در کنار شما بازرگانان و تجار محترم می‌باشد. می‌توانید از خدمات بازرگانی ما در مرحله ثبت سفارش و واردات کالا تا  حمل  و نقل زمینی و دریایی و هوایی و ریلی  و یا ترخیص و تحویل تا مقصد استفاده نمایید.

ترخیص کاران نمونه ما در امور ترخیص قطعات خودرو به خصوص کاسه نمد آماده پاسخ گویی و مشاوره به شما عزیزان می‌باشند. جهت تماس می‌توانید از شماره‌های  02142326، واتس‌اپ 09018317541 استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا