واردات گیربکس صنعتی

واردات گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی و ترخیص آن

 

یکی از تجهیزات صنعتی که هر ساله از گمرک وارد کشور می شود، واردات گیربکس صنعتی است که در صنایع مختلف کاربرد و عملکرد مخصوصی را اجرا می کنند و برای ترخیص گیربکس صنعتی می بایست از شرایط و مراحل آن تسلط و دانش کافی برخوردار بود.

شرکت های بازرگانی زیادی در راستای مراودات تجاری مشغول به فعالیت هستند که گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به عنوان یکی از شرکت های بازرگانی معتبر و با تجربه در این زمینه به صورت تخصصی عمل می کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با گیربکس صنعتی آشنا کنیم و به توضیح مراحل و شرایط گمرکی و نحوه ترخیص آن بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

واردات گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی چگونه ابزاری است؟

 

گیربکس صنعتی یکی از ابزارهای سیستم انتقال قدرت است که در سرعت دوران و گشتاورد در بخش های مختلف صنعتی تغییر ایجاد می کند. هر چقدر که سرعت دوران افزایش یابد، گشتاورد کاهش پیدا می کند و با کاهش سرعت، گشتاورد افزایش می یابد.

 

کاربرد گیربکس صنعتی

 

از گیربکس صنعتی در صنایع مختلفی نظیر صنایع غذایی، دفاعی، شیمیایی، سیمان، مس، فولاد، گاز، نفت، کاشی، پتروشیمی، سرامیک و…. استفاده می شود.

همچنین در آسانسورها، قرقره ها، جرثقیل، اهرم ها مورد استفاده قرار می گیرد و در ادامه با انواع این مدل های صنعتی بیشتر آشنا می شویم.گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان آماده خدمات رسانی ترخیص انواع کالا از گمرکات کشور است و با حداقل هزینه ها و سرعت و عملکرد عالی، ‌‌‌‌‌‌‌مراحل ترخیص را به انجام می رساند.

 

انواع گیربکس های صنعتی

 

واردات گیربکس صنعتی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و با توجه به اهمیت آن در صنایع مختلف، واردات دو مدل زیر از کشورهای آسیایی و اروپایی توسط تجار و شرکت های بازرگانی انجام می گیرد.

 

گیربکس صنعتی کاهنده

 

محل قرارگیری گیربکس صنعتی کاهنده بین موتور و متحرک است که گشتاورد و دور خروجی مورد نیاز با کاهش دور الکتروموتور تامین می شود.

 

گیربکس صنعتی افزاینده

 

محل قرار گیری این نوع گیربکس همانند گیربکس صنعتی کاهنده است با این تفاوت که گشتاورد و دور خروجی با افزایش دور الکتروموتور تامین می شود. این مدل گیربکس به دلیل دور بالایی که دارد در صنایع نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

گیربکس های هلیکال، حلزونی، خورشیدی و صنعتی از دیگر انواع گیربکس ها هستند که براساس نحوه قرار گیری دنده ها تقسیم بندی می شوند. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با توجه به سفارش تجار و وارد کنندگان، واردات گیربکس صنعتی را انجام می دهد و اصول و مراحل ترخیص آن را در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام می رساند.

 

مجوزهای مورد نیاز واردات گیربکس صنعتی

 

برای واردات گیربکس صنعتی و دیگر کالاها می بایست مجوزهای موردنیاز توسط ترخیص کار یا شخص وارد کننده اخذ شوند که امکان ترخیص آن از گمرک فراهم شود.

از جمله مجوزهایی که برای واردات انواع گیربکس صنعتی لازم است اخذ شوند، به شرح زیر است:

  • دریافت مجوز نظریه آزمایشگاه داخل گمرک
  • دریافت مجوز ثبت سفارش توسط کارت بازرگانی
  • دریافت مجوز استاندارد اجباری از سازمان استاندارد بین المللی ایران

برای آگاهی از مجوزهایی که برای واردات گیربکس های صنعتی نیاز است اخذ شوند، می توانید با مشاوران و کارشناسان متخصص پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

تعرفه گمرکی گیربکس صنعتی

 

مطابق با کتاب مقررات واردات و صادرات گمرکی یک کد تعرفه گمرکی که 8 رقمی می باشد، به کالاهای وارداتی تعلق می گیرد و به عنوان شناسامه کالا توسط کارشناسان گمرک مورد بررسی قرار می گیرد.

نکته ای که حائز اهمیت است، ارائه کد دقیق کالا است که براساس فاکتورهای مختلفی نظیر نوع کالا، جنس کالا و عملکرد کالا تعیین می شود.

در صورت هر گونه اشتباه در ارائه این کد به بازرسین و کارشناسان گمرک، کالا به عنوان کالای قاچاق شناخته می شود و از خروج آن از گمرک جلوگیری به عمل می آید و در بعض مواقع خسارت های زیادی متحمل شخص وارد کننده می شود.

کد تعرفه گمرکی واردات گیربکس صنعتی در ردیف 84 و 85 قرار می گیرد. بنابراین ارائه کد تعرفه گمرکی اهمیت زیادی در سهولت ترخیص کالا از گمرک دارد، از این رو پیشنهاد می شود مراحل ترخیص را به ترخیص کاران گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان بسپارید.

 

ترخیص گیربکس صنعتی

 

صنعتگران و تاجران همواره به دنبال تامین صنعتی باکیفیت هستند که هم در رشد اقتصاد نقش موثری ایفا کنند و هم برای کارگاه و کارخانه تجهیزات ماشینی خود ماندگاری و طول عمر بیشتری خریداری کنند.

واردات گیربکس صنعتی بیشتر از طریق زمینی صورت می گیرد و پس از ورود به گمرکات کشور، مراحل ترخیص آن توسط ترخیص کار یا شخص وارد کننده آغاز می شود.

برای ترخیص کالا از گمرک شرایط و مراحل خاصی باید سپری شوند که انجام آن نیاز به دانش و تخصص در این زمینه می باشد.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با تجربه و اشراف کامل بر قوانین و اصول گمرکی خدمات زیر را ارائه می کند:

  • ترخیص گیربکس های هلیکال
  • ترخیص گیربکس های کاهنده
  • ترخیص گیربکس های افزاینده
  • ترخیص گیربکس های دو کلاچه DCT
  • ترخیص گیربکس های حلزونی
  • ترخیص گیربکس های CVT
  • ترخیص گیربکس های سیاره ای AT
  • ترخیص گیربکس های کرانویل
  • ترخیص گیربکس با چرخ دنده جناغی و اسپیرال
  • ترخیص گیربکس های صنعتی
  • ترخیص گیربکس های آویز

مراحل واردات گیربکس صنعتی

 

برای واردات گیربکس صنعتی به کشور اقداماتی باید انجام شود که مجوز واردات آن به کشور فراهم گردد.

 

منبع یابی

          

مهم ترین اقدام برای واردات کالا به کشور پیدا کردن منبع معتبر است که این امر به دو صورت 1: از طریق جستجو در اینترنت و پیدا کردن تولیدکنندگان است و 2: از طریق شرکت های بازرگانی که در این امر به صورت تخصصی و با همکاری با شرکت های خارجی انجام می گیرد.

 

ارسال پروفرما

 

پس از مذاکرات با فروشنده کالا در خصوص قیمت، نحوه پرداخت و تحویل کالا،  مدرک پروفرما که با نام اختصاری PI نمایش داده می شود از طرف فروشنده صادر و با امضای طرفین توافق انجام می شود.

 

ارسال حواله

 

حواله براساس کشور صادر کننده به دو صورت دلاری و ارزی انجام می گیرد که این مورد نیز در پیش فاکتور ثبت می شود.

 

حمل کالا

 

یکی از مهم ترین موارد واردات گیربکس صنعتی به کشور، انتخاب حمل و نقل است که به چند روش هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی انجام می گیرد.

 

ترخیص کالا

 

ترخیص کالا آخرین مرحله واردات است که برای ترخیص گیربکس صنعتی به کشور باید مطابق با قوانین و تعرفه های ترخیص آن ها آشنایی کامل داشت و به صورت تخصصی مراحل انجام آن را انجام داد.

 

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص گیربکس صنعتی

 

برای ترخیص کالا از گمرک به مدارک و اسنادی نیاز است که می بایست توسط ترخیص کار اخذ شوند:

  • بارنامه
  • ترخیصیه
  • گواهی مبدا
  • اظهارنامه
  • اسناد
  • فاکتور
  • بیمه نامه
  • قبض انبار
  • پروفرما

 

ارتباط با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه در زمینه ترخیص کالا توانسته است تجربه موفق و عملی در امر بازرگانی را کسب کنند و رضایت و توجه مشتریان خود را جلب نمایند.

این گروه متخصص با خدمات رسانی در زمینه اخذ مجوزهای قانونی، ترخیص کالا و حمل و نقل کالا و… ترخیص کالای شما عزیزان را با نهایت دقت و در کمترین زمان ممکن به انجام می رساند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واردات گیربکس صنعتی می توانید با کارشناسان و مشاورین این شرکت به صورت رایگان از طریق شماره تماس 02142326، واتساپ 0901831741 ارتباط برقرار کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا