واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک

واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک از سری کارهایی است که نیاز به اخذ مجوز صنایع دارد. امروزه واردات لوله و اتصالات در کشور ایران رو به افزایش است و معمولا این لوله ها از کشورهای مانند: چین، امارات، کره جنوبی و… به ایران وارد می شوند. آیا تا به حال درباره نحوه واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک چیزی شنیده اید؟ و یا تجربه ای در این زمینه داشته اید؟

واردات-و-ترخیص-لوله-و-اتصالات-از-گمرک

واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک

 

برای واردات این محصولات بهتر است از شرکت های بازرگانی مانند شرکت پرشین تجارت دوان کمک بگیرید و صفر تا صد کارهای واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک را به آن ها بسپارید. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان می تواند با راهکار های خوبی که به تجار محترم ارائه می دهد در واردات و لوله و اتصالات به شما کمک شایانی نماید.

معمولا در کشور ایران کارخانه های زیادی وجود دارند که مشغول تولید لوله و اتصالات هستند. ولی با این وجود برای برطرف کردن یک سری نیاز در صنعت نفت و گاز بهترین راه این است که این لوله و اتصالات را از دیگر کشورها تولید کنید.

از دیگر دلایلی که باعث می شود لوله و اتصالات را از کشور های دیگر وارد کنیم این است که برخی از لوله های تولید داخل کشور از کیفیت لازم برای استفاده در صنعت نفت و گاز برخوردار نیستند و این خود باعث می شود که افراد مجبور به واردات لوله و اتصالات از کشورهای دیگر شوند.

 

از این لوله ها از چه مواردی استفاده می شود؟

 

بیشترین نوع لوله ی که واردات آن انجام می شود لوله های فولادی است  و پر کاربردترین لوله ها در صنایعی هم چون پتروشیمی، نفت و گاز به حساب می آیند.  به دلیل استاندارد ها و کیفیت مناسبی که دارد آن ها را از کشورهای دیگر وارد می کنند.

همان طور که می دانید واردات و ترخیص اتصالات از گمرک یک پروسه سخت و طولانی می باشد که از پیچیدگی های بسیار زیادی برخوردار است.  برای این که این کار به خوبی انجام شود باید دارای تجربه کافی باشید. در ادامه توضیحات بیشتری درباره واردات و ترخیص لوله و اتصالات از گمرک در اختیار شما قرار می دهیم.

ترخیص لوله و اتصالات

چرا لوله و اتصالات را وارد کنیم؟

 

در صورتی که شما دارای یک شرکت لوله و اتصالات هستید نیازمند وارد کردن این لوله ها می باشی. برای واردات بهتر است که از شرکت ها و کشورهای معتبری که نام آشنا هستند برای واردات استفاده کنید.

این لوله ها در انواع و سایزهای مختلفی هستند که برخی از آن ها مانند پنج لایه، پلی پروپیلن، پلی اتیلن و … برای استفاده کردن در فاضلاب ها مناسب می باشند. چون دارای دوام و استحکام بسیار بالایی هستند و غیر قابل نفوذند.

لوله نام برده شده یکی از انواع لوله ها است که بسیار پرکاربرد می باشد. انواعی دیگر از لوله و اتصالات وجود دارد که شما می توانید براساس نیاز خود هر یک از این لوله ها را انتخاب کنید و برای واردات آن اقدام نماید.

 

 واردات لوله و اتصالات چگونه انجام می شود؟

 

همان گونه که در متن بالا گفته شد واردات و ترخیص کالا از گمرک دارای یک مسیر پر پیچ و خم و طولانی است که باید تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز را دارا باشید و قوانین و مقررات واردات و ترخیص را به خوبی رعایت نماید.

برای واردات باید یک سری مدارک مورد نیاز را از سازمان های مختلف تهیه کنید. در صورتی که هر یک از مجوزها را نداشته باشید ترخیص لوله و اتصالات امکان پذیر نمی باشد.

 

داشتن کارت بازرگانی

 

در وهله اول شما باید برای واردات لوله و اتصالات دارای کارت بازرگانی معتبری باشید. برای این کار بهتر است به سازمان های مربوطه مراجعه کنید و برای دریافت کارت بازرگانی اقدام نماید. معمولا این کارت ها به صورت حقیقی و حقوقی تقسیم  می شوند و دارای کاربرد زیادی هستند.

 

آشنایی با قانون و مقررات

 

در مرحله بعد باید شما  آشنایی کامل با قوانین و مقررات روز دنیا داشته باشید و همیشه اطلاعات شما به روز باشد. چون معمولا قوانین کشور هر چند وقت یکبار به روز می شود پس برای این که یک واردات خوب داشته باشید باید همیشه اطلاعات شما به روز باشد.

 

پیدا کردن یک تولید کننده

 

در این جا شما باید یک کشور خوب که دارای تولید کننده های بسیار معتبری است را پیدا کنید و به گفت و گو با آن ها بپردازید تا بتوانید نتیجه خوبی را به دست بیاورید. در این مرحله باید شما باید تسلط کامل به زبان آن کشور داشته باشید.

 

دریافت پیش فاکتور

 

بعد از مذاکره و به نتیجه رسیدن نوبت به ارسال پروفرما است که از سری  مهم ترین مراحل واردات کالا به حساب می آید.

پیش فاکتور در واقع یک سند است که توسط فروشنده برای خریدار ارسال می شود و در این پیش فاکتور اطلاعات کالاها به صورت دقیق و کامل نوشته شده است.

 

ثبت سفارش

 

بعد از دریافت پیش فاکتور و یا پروفرما نوبت به ثبت سفارش می رسد که شما باید در این جا به سامانه ثبت کالا بروید و درخواست خود را برای واردات کالای مورد نظر خود ثبت کنید. به این علت که برخی از کالاها دارای ممنوعیت وارداتی هستند پس بهتر است که ثبت سفارش کالا انجام شود.

 

پرداخت ارز بین المللی

 

مرحله بعد نوبت به پرداخت ارز بین المللی است.  وارد کننده باید در اینجا اقدام به تهیه ارز ها نماید که معمولا تهیه ارز به چند صورت انجام می گیرد و به بعضی از کالاها ارز دولتی اختصاص پیدا می کند.

در این مرحله شما باید نوع حمل و نقل و بیمه لوله و اتصالات را تعیین کنید. معمولا حمل و نقل به صورت هوایی، ریلی و جاده ای صورت می گیرد.  انتخاب هر یک از این روش ها به عهده فرد وارد کننده می باشد.

 

اخذ مجوزها

 

بعد از به توافق رسیدن و بقیه کارهای واردات و انتخاب نوع حمل و نقل نوبت به ترخیص لوله و اتصالات از گمرک می رسد. در این جا شما باید دارای یک سری مدارک و مجوز باشید و همچنین اطلاعات کافی درباره ترخیص را در اختیار داشته باشید.

برای ترخیص لوله و اتصالات از گمرک شما می توانید این کالاها را از گمرک های تهران، گمرک منطقه ویژه بوشهر، و گمرک امام خمینی و ….ترخیص کنید. معمولا این لوله ها به لحاظ جنس، ویژگی و کاربرد دارای تنوع بالایی هستند. این لوله ها به انواع مختلفی تقسیم شده اند که هر یک از این لوله ها دارای یک تعرفه گمرکی مشخص هستند که این تعرفه ها باید پرداخت شود.

برای ترخیص لوله و اتصالات باید یک سری مجوزها در اختیار داشته باشید. که در صورتی که واردات و ترخیص  را به شرکت های بازرگانی بسپارید کارهای واردات و ترخیص کالا ها را فردی به نام ترخیص کار انجام می دهد، و تمامی مراحل را به خوبی پشت سر می گذارد.

ترخیص کردن لوله از گمرک معمولا بر اساس وزن انجام می شود و دارای تعرفه مشخصی است که وارد کننده باید تمامی تعرفه را به گمرک بپردازد تا بتواند مجوز ترخیص را دریافت نماید.

ترخیص کار با توجه به آگاهی و فوت و فن های خود می تواند در کمترین زمان پروسه ترخیص کالا را انجام دهد و در زمان کم کالای شما را ترخیص نماید. در صورتی که خودتان اقدام به ترخیص کنید ممکن است باعث اتلاف وقت شوید پس بهترین راه این است که این کار را به شرکت های بازرگانی بسپارید.

 

مدارک مورد نیاز برای ترخیص

 

معمولا برای ترخیص به یک سری مدارک نیاز است که این مدارک شامل:

  • کپی کارت بازرگانی معتبر
  • اظهارنامه واردات قطعی
  • بارنامه
  • ترخیصیه
  • گواهی مبدا
  • فاکتور یا سیاهه خرید
  • بیمه نامه
  • پروانه بهره برداری
  • کاتالوگ و بروشور
  • پروفرما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

مبارک باد این سال همه سال نوروز 1403

پاپ آپ نوروز 2_prev_ui

پاسخگوی سوالات شما برای دریافت مجوزها و واردات و صادرات کالا هستیم واتساپ تلگرام  ایتا 09018317558