واردات و ترخیص دستگاه جوش التراسونیک

واردات دستگاه های صنعتی همواره بخش جدایی ناپذیر هر کشوری است که برای تامین نیاز داخلی خود به واردات از کشورهای مختلف متکی می شوند. اگرچه بیشتر کشورها خود تامین کننده این دستگاه ها هستند، اما برای تامین کلی کشور نیاز به ترخیص و وادارت دارند. واردات و ترخیص دستگاه جوش التراسونیک یکی از قبیل واردات مهم کشور محسوب می شود که هر ساله بازرگانان و تجار با توجه به قوانین وضع شده و در صورت مجاز بودن آن اقدام به واردات می کنند و مراحل ترخیص آن را انجام می دهند. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان نیز با برخورداری از گروهی مجرب و متخصص توانسته است در این مسیر بازرگانان و تجار را کمک کند و کلیه امور را از ثبت سفارش تا ترخیص کالا برعهده گیرد و روند ترخیص را با سرعت انجام دهد.

در این مقاله قصد داریم شما را با ترخیص و واردات دستگاه های جوش التراسونیک آشنا کنیم و به توضیح مراحل و شرایط ترخیص و واردات آن بپردازیم، اگر قصد واردات و ترخیص این کالا از گمرک را دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

ترخیص-دستگاه-جوش-التراسونیک

دستگاه جوش التراسونیک و نحوه واردات آن به کشور

 

دستگاه جوش التراسونیک از مدل های پرکاربرد دستگاه التراسونیک است که با کمک آن می توان قطعات پلاستیکی و هر جنس دیگری را جوش زد. از مشخصات این دستگاه می توان به توان آن که در محدوده 450 تا 4000 وات است، اشاره کرد و  برخورداری این دستگاه از فرکانس های 20، 30 و 40 کیلو هرتز، استفاده از دستگاه را راحت کاربردی کرده است.

واردات این کالا به کشور توسط تجار و بازرگانان نیازمند دانش و تجربه ای است که براساس آن بتوان کلیه مراحل قانونی و گمرکی را به صورت دقیق و با سرعت پیش گرفت تا ترخیص و واردات ماشین آلات جوش التراسونیک به خوبی انجام گیرد.

 

کاربرد ماشین آلات جوش التراسونیک

 

اگر تاجر یا بازرگان هستید و نسبت به ترخیص و واردات ماشین آلات جوش التراسونیک شک دارید، باید بدانید که این کالا کاربردهای ویژه ای دارد و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از این سرمایه گذاری در این مورد می تواند سود خوبی را برای شما به ارمغان آورد. از جمله کاربردهای این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع خودروسازی
  • صنایع بسته بندی
  • تجهیزات الکترونیکی و هوا فضا
  • جهت دوخت پارچه ها و فیلم ها با پایه پلاستیکی
  • اتصال قطعات و جاسازی آن ها داخل یکدیگر
  • کاشت قطعات فلزی در داخل پلاستیک
  • دوخت پارچه های ماسک

قیمت ماشین آلات جوش التراسونیک

 

برای ترخیص و واردات ماشین آلات جوش التراسونیک لازم است مشخصات دستگاه مورد نظر را از فروشنده دریافت کرد تا براساس آن بتوان از قیمت آن باخبر شد. به عبارتی دیگر عوامل مختلفی در قیمت گذاری دستگاه های جوش التراسونیک تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات التراسونیک براساس سایز قطعات، نرخ تولید، شکل و میزان سرمایه گذاری
  • برند سازنده آن
  • براساس مدل های مختلف جوش التراسونیک (گان های دستی، دستگاه های مخصوص، دستگاه های استاندارد رومیزی)
  • ممنوع نبودن دستگاه به دلیل ارگونومی و خطراتی که برای انسان دارد

بنابراین بازرگان و تجار با بررسی عوامل بالا می تواند قیمت پیشنهادی فروشنده یا تولیدکننده را بپذیرد یا به شرکت های دیگری که همین ماشین آلات را تولید می کنند، مراجعه نماید. برای سهولت در فرآیند پیدا کردن فروشنده می توانید از کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان کمک بگیرید.

 

تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات جوش التراسونیک

 

یکی از قوانین مهم گمرکی که بازرگان باید نسبت به آن اطلاعات کافی داشته باشد، ارائه کد و تعرفه گمرکی کالای واردات ماشین آلات جوش التراسونیک است که طی مراحل ترخیص به بازرس و کارشناس گمرکی ارائه داده می شود.

کد تعرفه گمرکی که برای ترخیص و واردات ماشین آلات جوش التراسونیک در نظر گرفته شده در ردیف 85158090 قرار می گیرد. این کد در واقع برای طبقه بندی محصولات جهت ثبت سفارش کالا و استاندارد سازی شناسایی محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کشورهای صادر کننده ماشین آلات جوش التراسونیک

 

کشورهای زیادی در دنیا هستند که به ساخت و تولید ماشین آلات جوش التراسونیک مشغول به فعالیت هستند و در این مسیر صادرات موفقی را طی می کنند. کشور ایران نیز به نوبه خود واردات این کالا را از کشورهای مختلفی انجام می دهد تا از این طریق نیاز داخلی کشور را تامین نماید.

واردات ماشین آلات جوش التراسونیک به ایران از کشورهای فرانسه، چین، کره، ایتالیا وغیره صورت می گیرد. بازرگانان و تجار برای وارد کردن این کالا و ترخیص آن لازم است مطابق با بخش نامه های صادر شده از سازمان های مربوطه اقدام کنند و مجوزهای لازم را کسب نمایند.

 

مزیت ها و معایب دستگاه جوش التراسونیک

 

بازرگان و تاجر باید قبل ورود کالایی علاوه بر سود حاصله از کالای وارداتی خود باید یکسری مسائل مختلف را مورد بررسی قرار دهد و در صورت ممکن اقدام به واردات کند. یکی از این مسائل به مزیت های کالایی مرتبط است که برای کاربرد و استفاده آن توسط تولید کننده و افراد جامعه خریداری می شود.

اگر کالای وارداتی مزیت های زیادی داشته باشد، استقبال از آن بیشتر خواهد شد و با واردات آن می توان سود خوبی را کسب نمود. از این رو برای واردات ماشین آلات جوش التراسونیک نیز باید مزیت ها و معایب آن مورد بررسی قرار گیرد که ما در اینجا به چند نمونه از آن اشاره می کنیم:

  • سرعت بالای اتصال قطعات با یکدیگر
  • ایمنی کار با آن
  • قرار نگرفتن جوشکار در معرض اشتعال و شعله
  • کمتر صرف شدن زمان و دما برای اتصال قطعات پلاستیکی
  • موثر در حفظ محیط زیست

از معایب این دستگاه می توان گفت در صورتی که از این دستگاه در فرکانس های بالا استفاده کرد، به شنوایی آسیب وارد می کند و جهت جلوگیری از این موضوع باید از محافظ گوش و یا قرار دادن دستگاه در محفظه خطر اقدام کرد.

 

قوانین و مقررات واردات ماشین آلات جوش التراسونیک

 

برای واردات ماشین آلات جوش التراسونیک لازم است بازرگان نسبت به انجام مراحل گفته شده در زیر اقدام کند تا امکان ورود کالا به کشور فراهم شود.

 

اخذ کارت بازرگانی

 

یکی از مهم ترین و اولیه ترین بخش از قانون واردات، اخذ کارت بازرگانی است. این کارت در دو نوع حقیقی و حقوقی از نظر کاربرد به بازرگانان و تجار ارائه داده می شود.

 

تعیین حوزه فعالیت

 

به این معنی که بازرگان باید در ابتدا مشخص کند که با یک کشور قصد واردات تجاری دارد یا چند کشور. در این صورت یکسری موارد و شرایط قانونی مشخص خواهد شد.

 

آشنایی با قوانین و مقررات

 

لازمه اصلی ورود به این حوزه تجاری، برخورداری از دانش روز و قوانین و بخشنامه های صادر شده از سوی سازمان و دولت است که یک تجارت را موفق می کند.

 

انتخاب کشور

 

با انتخاب کشوری که قصد خریداری کالا را از آن دارید، می توانید به بررسی قوانین و مقررات آن کشور بپردازید و از ممنوعیت ها و فرصت هایی که ایجاده کرده، استفاده نمایید.

 

درخواست ارسال پیش فاکتور

 

یکی از مهم ترین بخش های واردات هر کالایی به ارسال پروفرما مرتبط است. به این معنا که فروشنده به خریدار سندی می دهد که کلیه مشخصات کالا در آن درج شده است.

 

ثبت سفارش

 

در این مرحله بازرگان با مراجعه به سامانه ثبت سفارش، درخواست خود را جهت واردات ثبت می کند و در صورت ممنوعیت نداشتن ورود کالا وارد مرحله بررسی کارشناسان قرار می گیرد.

 

تخصیص ارز

 

دولت برای فراهم شدن فرآیندهای واردات به کشور تهیه ارز توسط بازرگانان را به روش های مختلفی آسان کرده است که از جمله آن ها می توان به ارز ترجیحی یا ارز دولتی اشاره کرد.

 

حمل و نقل کالا

 

با به توافق رسیدن فروشنده و خریدار در خصوص نحوه ارسال کالا می توانند یکی از راه های دریایی، زمینی و هوایی انتخاب کنند.

 

ترخیص کالا

 

آخرین مرحله از واردات ماشین آلات جوش التراسونیک به ترخیص کالا مرتبط می شود که با ورود کالا به یکی از گمرکات کشور می توان مراحل ترخیص آن را آغاز کرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا