واردات هدلایت از گمرک

امروزه لوازم یدکی خودرو از مهم‌ترین کالاهایی است که در تجارت بین‌المللی، بسیار پر طرفدار و پرسود است. واردات هدلایت از گمرک یکی از فعالیت ها در این زمینه است که با توجه به انواع مختلف خودرو در مدل‌های متفاوت، در کشور ما رواج دارد. چرا که خودروها برای تعمیر به این تجهیزات نیاز دارند و با توجه به میزان تقاضای داخلی، واردات انواع هدلایت ها به کشور با سود خوبی همراه است. اگر شما هم قصد واردات هدلایت را دارید، در گام اول باید مجوزهای لازم از مراجع مربوطه را دریافت نمایید و ثبت سفارش تجاری برای واردات آن را انجام دهید. در ادامه مطلب با ما باشید تا با تمام فرایندهای واردات، شرایط، هزینه ها و مدارک لازم جهت واردات این وسیله آشنا شوید.

واردات هدلایت خودرو از گمرک

نحوه واردات هدلایت از گمرک

 

واردات انواع هدلایت غالبا از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا و … صورت می‌گیرد که در این بین، بیشترین سهم واردات به کشور چین اختصاص دارد.

واردات هدلایت از گمرک مراحل و قوانین خاصی دارد که  باید با این مراحل آشنا باشید تا بتوانید با یک برنامه‌ریزی دقیق، واردات موفق و پرسودی را تجربه کنید.

در ادامه مراحل و نحوه واردات هدلایت از گمرک را شرح می‌دهیم:

  1. دریافت کارت بازرگانی: شما برای انجام هرگونه واردات و صادرات کالا به کارت بازرگانی نیاز دارید.
  2. تحقیقات بازار: با انتخاب نوع کالای خود، تحقیقاتی در بازار از لحاظ تقاضای داخلی انجام دهید تا از فروش مطمئن شوید.
  3. انتخاب کشور مبدا و تامین کننده: کشور و تامین کننده معتبر را انتخاب کنید.
  4. اعتبارسنجی و دریافت پیش فاکتور یا پروفرما: بعد از تایید اعتبار فروشنده و انجام مذاکرات، پیش فاکتور کالا را که حاوی تمام جزئیات کالاست، از او دریافت نمایید.
  5. اخذ مجوزهای واردات: شما برای واردات هدلایت از گمرک باید مدارک و مجوزات لازم را تهیه کنید.
  6. ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت: ثبت سفارش یکی از مراحل مهمی است اگر توسط افراد با تجربه و آگاه در این زمینه انجام شود، موجب تسریع واردات و ترخیص هدلایت از گمرک می‌شود.
  7. تکمیل اظهارنامه: اسناد و مدارک لازم را درسامانه EPL به دقت ثبت کنید و اظهارنامه گمرکی را تنظیم نمایید.
  8. انتخاب روش حمل‌ونقل بار: قبل از حمل و ارسال کالا حتما آن را بیمه نمایید و سپس روش حمل مناسب با نوع کالایتان را انتخاب کنید.
  9. انجام تشریفات گمرکی: برای واردات و ترخیص کالا باید طبق قوانین و مقررات صادره از سوی سازمان گمرک (دریافت شماره کوتاژ، پرداخت هزینه‌های گمرکی، دریافت قبض انبار، ترخیص هدلایت از گمرک و …) پیش روید.

شرایط واردات هدلایت به کشور

 

طبق آمار گمرک در سال 97 واردات انواع هدلایت به کشور 690 تن بوده است. باید بدانید که وزارت صمت، گمرک و نهادهای مربوطه، شرایطی را جهت واردات هدلایت از گمرک تعیین کرده‌اند که در ادامه بیان می‌کنیم.

شما جهت واردات قانونی و درست هدلایت باید از آنها پیروی کنید.

  • مهمترین شرط، توجه به استانداردهای واردات انواع هدلایت است. لازم است تاییدیه‌های مورد نیاز این استانداردها را از نظر ابعاد، ولتاژ و … جهت واردات اصولی و موفق دریافت کنید. هدلایت ها باید طبق استانداردهای مورد تایید سازمان استاندارد کشور باشند، در غیر این صورت اجازه ورود و ترخیص این قطعات را نخواهید داشت.
  • با مقررات گمرکی کشور آشنا باشید و مطمئن شوید که واردات شما کاملاً مطابق با قوانین قابل اجراست. با رعایت دقیق مقررات، به مشکلات گمرکی زیادی بر نخواهید خورد.
  • برای توقف‌های احتمالی آماده باشید، چرا که برخی کشورها ممکن است محدودیت‌های بیشتری برای واردات هدلایت از گمرک اعمال کنند. این موضوع موجب تاخیر واردات شما می‌شود و عدم آمادگی همراه با مدارک و مجوزهای لازم، مشکلات را تشدید خواهد کرد.

در این باره حتما به بخشنامه های به روز صادر شده در این حوزه مراجعه و طبق آن، اقدام به اخذ مجوزات لازم کنید. به دلیل تغییرات مکرر بخشنامه ها، توصیه می‌کنیم به شرکت های بازرگانی معتبر مراجعه و اطلاعات تخصصی را از آنها دریافت نمایید.

مدارک لازم برای واردات هدلایت از گمرک

 

شما به عنوان یک واردکننده، ابتدا باید قوانین و مقرارت گمرکی را خوب بشناسید. این قوانین، مدارک لازم برای واردات هر کالایی را تعیین کرده اند. واردات هدلایت از گمرک نیز مدارک خاص خود را دارد که باید طبق بخش نامه تعیین شده، تهیه شوند. اگر شما اسناد و مدارک لازم را به موقع تهیه کنید، روند انجام امور گمرکی را تسهیل می‌کند. برای واردات انواع هدلایت از گمرک، اسناد و مدارک زیر لازم است:

  • فاکتورها
  • بارنامه‌ها
  • گواهی مبدا
  • اظهارنامه گمرکی
  • اسناد حمل
  • مجوز ورود
  • اسناد مربوط به رعایت استانداردهای کشور

دقت کنید که چنانچه هرگونه نقصی در اسناد و مدارک خواسته شده توسط گمرک وجود داشت، تشریفات گمرکی واردات شما با تاخیر زیادی مواجه خواهد شد. در این صورت کالاهای شما خروج سریع و راحتی از گمرک نخواهند داشت. پس پیشنهاد می‌کنیم در این مورد حتما از کارگزاران گمرکی کمک بگیرید. آنها با تجربه و آگاهی کامل خود، مدارک لازم را قبل از ارسال محموله جهت ترخیص از گمرک بطور کامل آماده می‌کنند.

برای آشنایی با جزئیات “واردات موتور خودرو” کلیک کنید.

هزینه های لازم برای واردات هدلایت از گمرک

 

یکی از موضوعات مهم هنگام واردات کالا، هزینه و سرمایه لازم برای انجام تجارت بین المللی است. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان موفق شود و سال‌ها به تجارت خود ادامه دهید، همیشه باید نسبت میان درآمد و هزینه‌ های خود را بسنجید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. به ویژه طی سال های اخیر که شرایط سختی در اثر تحریم‌ها ایجاد شده و قیمت ارز پیوسته در حال نوسان است.

از این رو توصیه می‌کنیم انواع هزینه ها و عوامل موثر بر افزایش یا کاهش هزینه‌‌ها  را به خوبی بشناسید. به طور کلی هزینه‌ های واردات هدلایت از گمرک به شرح زیر است:

هزینه های واردات هدلایت توضیحات
هزینه سفر در صورت نیاز به سفر برای خرید کالا
هزینه خرید کالا قیمت واحد و کل هدلایت ها
هزینه بازرسی کالا  در صورت نیاز به ارائه گواهی بازرسی کالا
هزینه بیمه برای پوشش خسارت های وارده در حمل بار
هزینه حمل و نقل بین‌المللی متغیر بر حسب روش ارسال و اینکوترمز مورد قرارداد
هزینه‌های گمرکی هزینه های برای ثبت سفارش، تکمیل اظهارنامه و …
هزینه انبارداری مقدار پرداختی بابت مدت زمان توقف کالا در انبار گمرک
هزینه مربوط به مالیات واردات درصدی مالیات بر ارزش افزوده با توجه به ارزش و نوع کالای وارده
هزینه دریافت مجوزهای واردات پرداخت جهت اخذ مجوز از سازمان های مربوطه
هزینه ترخیص کالا از گمرک

 

نکته: شما چه صاحب یک کسب‌وکار کوچک باشید یا یک شرکت بزرگ؛ چه تازه کار باشید یا با تجربه؛ توانایی مدیریت هزینه حمل بار و صرفه‌ جویی در آن تاثیر مستقیمی روی موفقیت تجاری شما خواهد گذاشت. هر ریال صرفه‌جویی در حمل بار، گویای بهبود عملکرد مالی شماست.

دریافت خدمات واردات هدلایت از گمرک مجموعه پرشین تجارت دوان

 

در این مطلب، مهمترین موضوعات در زمینه واردات هدلایت از گمرک را برایتان شرح دادیم. اشاره کردیم که واردات انواع هدلایت از گمرک فرآیند پیچیده‌‌ای است که نیازمند طی مراحل مشخصی از دریافت کارت بازرگانی و انتخاب تامین کننده تا اخذ مجوزهای لازم و تکمیل اظهارنامه گمرکی می‌باشد.

مسلما برای این کار، رعایت استانداردها و مقررات گمرکی، و تهیه مدارک لازم از جمله نیازمندی‌های اساسی و امری ضروری است. اگر برای تدارکات حمل، هزینه زیادی پرداخت کنید، عملکرد واردات شما مقرون به صرفه نخواهد بود. برای کاهش چالش های واردات، شما می‌توانید مدیریت تمام مراحل را به شرکت‌های معتبر واسطه جهت واردات بسپارید تا در کنار استفاده از مشاوره تخصصی پیرامون واردات از خدمات انجام ثبت سفارش، پرداخت‌های ارزی و تمام مراحل بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه واردات و ترخیص هدلایت از گمرک، از طریق راه‌های ارتباطی  (شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 ) با کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا