واردات ماشین آلات سنگ زنی


واردات ماشین آلات سنگ زنی 02142326


ماشین آلات سنگ زنی

 

در گذشته تراش و شکستن سنگ ها با ابزارهای دستی انجام می شد و به دلیل سختی و استحکام سنگ ها کاری سخت و طاقت فرسا به حساب می آمد. سازه ها برای پایداری و استحکام به سنگ نیاز دارند و از طرف دیگر انسان همیشه در حال حفاری زمین است و باید دل سنگ ها را بشکافد این موضوع سبب شد که انسان به فکر چاره باشد و دستگاه هایی پیشرفته  به نام  ماشین آلات سنگ زنی را تولید کند. در ادامه با واردات ماشین آلات سنگ زنی | ترخیص ماشین آلات سنگ زنی آشنا می شوید، با ما همراه باشید.

 

واردات ماشین آلات سنگ زنی

چرا واردات ماشین آلات سنگ زنی اهمیت دارد؟

 

انجام عملیات سنگ زنی بدون وجود ماشین آلات سنگ زنی عملا کاری غیر ممکن به نظر می رسد زیرا انجام این عملیات با وسایل دستی بسیار سخت و زمان بر است و برای انجام حفاری های گسترده امکان پذیر نیست. تولید ماشین آلات سنگ زنی یکی از بزرگترین تولیدات بشر است و امروزه توسط کشورهای مختلفی انجام می شود.

در گذشته حفاری ها با دستگاه های نامناسب انجام می شد و نتیجه خوب و مثبتی در پی نداشت اما در عصر امروز و با تولید دستگاه های مختلف سنگ زنی، بازدهی این حفاری ها بهتر و موثرتر است. برای احداث سازه هایی مانند تونل نیز باید از این ماشین آلات استفاده کرد و بدون وجود آنها این کار انجام نمی پذیرد. وجود این ماشین آلات در انجام عملیات سنگ زنی، بهره برداری از معادن سنگی و سنگ زنی لازم و ضروری می باشد.

 از چه کشور هایی انجام می شود؟

 

واردات ماشین آلات سنگ زنی بیشتر از کشورهای هند، اندونزی، آلمان، انگلیس، آفریقای جنوبی، ژاپن، تایلند و چین انجام می شود. در صورت دور بودن کشور صادر کننده ممکن است این ماشین آلات از مرز چندین کشور عبور کنند تا به ایران برسند. هرچه کشور صادر کننده از ایران دورتر باشد زمان و هزینه صرف شده در ارسال این ماشین ها افزایش می یابد.

برای واردات و ترخیص ماشین آلات سنگ زنی باید مراحلی طی شود تا در نهایت ترخیص این ماشین آلات انجام گیرد. در این بخش به بررسی این مراحل می پردازیم تا شما هر مرحله را با اطلاعات کافی انجام دهید.

تحقیق در مورد واردات ماشین آلات سنگ زنی

 

شما باید ابتدا در مورد نوع ماشین آلات سنگ زنی، نحوه پرداخت هزینه ها، حمل و نقل، نحوه ثبت سفارش و دریافت مجوزهای مربوطه، اطلاعات مهمی را بدست آورید تا در ادامه مسیر با مشکلی روبرو نشده و از همه موارد و نکات مهم آن اطلاع داشته باشید.

 

بروز رسانی قوانین واردات

 

قوانین تصویب شده در راستای واردات و ترخیص ماشین آلات سنگ زنی باید ارزیابی و بازبینی شود زیرا این قوانین ممکن است نسب به گذشته دچار تغییراتی شده باشند و شما از این تغییرات با خبر نباشید. در این زمینه می توانید بخشنامه های منتشر شده را مطالعه کنید و یا از کارشناسان ماهر در واردات، راهنمایی بگیرید.

 

دریافت کارت بازرگانی و اخذ معافیت مالیاتی

 

واردات ماشین آلات سنگ زنی باید با کارت بازرگانی انجام شود. با دریافت این کارت می توانید پس از ورود ماشین آلات به داخل کشور، از معافیت مالیاتی برخوردار شوید. معافیت مالیاتی با صلاحدید کارشناسان تصویب می شود و شما باید در این زمینه مدارک و پروانه بهره برداری لازم را داشته باشید.

 

تهیه مدارک و اخذ مجوز

 

واردات و ترخیص ماشین آلات سنگ زنی نیاز به اخذ مجوز از گمرک و سازمان های ذیربط دارد. پس از تهیه مجوز و مدارک، امکان واردات و ترخیص ماشین آلات وجود دارد و در صورتی که بخشی از مدارک ناقص باشد، روند ترخیص به تعویق می افتد.

 

خرید ماشین آلات سنگ زنی

 

پس از اخذ مجوزها می توانید کشورها و شرکت های تولید ماشین آلات سنگ زنی را بررسی کنید و سپس بهترین شرکت را برای معامله برگزینید. پس از گفتگو و انجام توافقات با شرکت خارجی می توانید خرید ماشین آلات را نهایی کنید.

پیش از نهایی کردن خرید، باید پیش فاکتور ارسالی از سوی شرکت فروشنده را با دقت بررسی نموده و سپس برای پرداخت هزینه ها اقدامات لازم را انجام دهید.

دریافت کد تعرفه

 

پس از ثبت سفارش برای واردات ماشین آلات سنگ زنی و پیش از ترخیص آن باید کد تعرفه دریافت نمایید. پیدا کردن کد تعرفه ماشین آلات سنگ زنی کار سختی است و اگر اشتباهی در انتخاب این کد اتفاق بیفتد، ضررهای مالی مختلفی را به دنبال دارد و منجر به توقیف ماشین آلات می شود.

 

ترخیص ماشین آلات سنگ زنی

 

در مرحله آخر باید به سراغ ترخیص ماشین آلات سنگ زنی بروید. ترخیص ماشین آلات با توجه به کشور مبدا، نوع دستگاه، نحوه ثبت سفارش و مواردی که مربوط به امور گمرک است، در مدت زمان معینی انجام می شود. اگر می خواهید که این امور به درستی طی شود می توانید از ترخیصکار کمک بگیرید تا ترخیص کالا در سریع ترین زمان انجام شود.

 

انواع ماشین آلات سنگ زنی

 

تمامی ماشین آلات صنعتی دارای انواع مختلفی می باشند و ماشین آلات سنگ زنی از این قاعده مستثنا نیستند. انواع این ماشین ها شامل دستگاه سنگ زنی تخت، ماشین های سنگ استوانه ای، ماشین های تسمه ای، گردساب، درون سای و چرخ دنده ای می باشد.

هر یک از این ماشین ها کاربرد خاصی دارند و باید با توجه به ویژگی های خود، مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از این دستگاه ها برای مصارفی غیر از سنگ زنی، غیر مجاز شناخته شده و عواقب آن بر عهده شخص استفاده کننده می باشد.

 

نتیجه گیری

 

واردات ماشین آلات سنگ زنی بخش مهمی از واردات سالیانه کشور را به خود اختصاص داده است. از این ماشین آلات برای برش سنگ ها و حفاری استفاده می گردد. برای احداث جاده، راه، ساختمان سازی، حفر تونل و عملیات مربوط به معدن از این ماشین آلات استفاده می گردد.

افرادی که قصد واردات این ماشین آلات را دارند باید ابتدا در مورد هر یک از انواع این ماشین ها تحقیق کرده و سپس بر اساس آن نوع ماشین آلات سنگ زنی را انتخاب نمایند.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا